De Jacht!

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
jelmerrr
Berichten: 1811
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: De Jacht!

Bericht door jelmerrr »

Hm ik zou denken Leeuwarden achter de Hoven, maar daar rijdt ook geen bus naar toe vandaag volgens mij?
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: De Jacht!

Bericht door JordiBrabant »

Ik ga door naar Wezep met de Sprinter.
In Friesland zijn trouwens genoeg voormalige stations: Wikipedia.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Sgb
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 27 jan 2020, 18:38
Contacteer:

Re: De Jacht!

Bericht door Sgb »

Van Breda naar Rotterdam Centraal met 2 sprinters
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: De Jacht!

Bericht door Cora »

Ik reis door naar Zwolle.
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Riemer17
Berichten: 153
Lid geworden op: zo 23 jun 2019, 09:38

Re: De Jacht!

Bericht door Riemer17 »

Van Nunspeet naar Meppel met twee sprinters
iamthedutchdude
Berichten: 1017
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: De Jacht!

Bericht door iamthedutchdude »

Van Alkmaarseweg, Middenmeer door naar Kop Afsluitdijk, Zurich.
iamthedutchdude
Berichten: 1017
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: De Jacht!

Bericht door iamthedutchdude »

jelmerrr schreef:Hm ik zou denken Leeuwarden achter de Hoven, maar daar rijdt ook geen bus naar toe vandaag volgens mij?
Lijkt mij juist de minst logische, want dan blijft hij wel heel dicht bij zijn bekende locatie. Daarnaast: waarom zou hij dan slechts één trein/bus nemen? De bussen naar de halte Spoorstraat (bij Achter de Hoven) vertrekken namelijk allemaal van Leeuwarden busstation.

Scharnegoutum lijkt mij het meest logische, als hij al op een van de voormalige stations staat. De hint kan ook op een voormalig station slaan buiten Friesland die toevallig iets met de plek waar hij staat te maken heeft.

Edit: Scharnegoutum lijkt mij het meest logisch aangezien de reistijd naar die plek tussen de 30 en 60 minuten duurt en je hiervoor trein en bus combineert.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6054
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De Jacht!

Bericht door ZO6176 »

Episode 111, Dag 5

Vandaag reis ik met 3 bussen.

Hint: plots valt het gesprek stil.
PHS

Re: De Jacht!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: De Jacht!

Bericht door Cora »

ik blijf staan
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
gkw1969
Berichten: 1780
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: De Jacht!

Bericht door gkw1969 »

Ik reis van Almere Oostvaarders naar Emmeloord met sprinter en lijn 140
When you're tired of London, you're tired of life
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: De Jacht!

Bericht door JordiBrabant »

Ik ga van Wezep naar Heerenveen in 60 minuten, 's avonds om 23:29 lukt dat.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
iamthedutchdude
Berichten: 1017
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: De Jacht!

Bericht door iamthedutchdude »

Lincoln schreef:ik blijf staan
Ik doe met je mee en blijf ook staan.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6054
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De Jacht!

Bericht door ZO6176 »

gkw1969 schreef:Ik reis van Almere Oostvaarders naar Emmeloord met sprinter en lijn 140
Gefeliciteerd jij bent.

Reisroute dag 4 en 5:
4: Leeuwarden - Sneek per trein dan lijn 47 tot wijckel meerzicht. Iamthedutchdude had de hint door maar ik denk dat niemand dacht dat ik via Sneek ging. Meerzicht nu een tramhalte maar vroeger station aan de zoetermeer stadslijn.
5: met 47, 324 en 140 naar nagele domineesweg. De hint sloeg op de uitdrukking: er komt een dominee voorbij.

Succes gkw1969.
Riemer17
Berichten: 153
Lid geworden op: zo 23 jun 2019, 09:38

Re: De Jacht!

Bericht door Riemer17 »

Ik ga met de twee sprinters van Meppel naar Putten
gkw1969
Berichten: 1780
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: De Jacht!

Bericht door gkw1969 »

ZO6176 schreef:
gkw1969 schreef:Ik reis van Almere Oostvaarders naar Emmeloord met sprinter en lijn 140
Gefeliciteerd jij bent.

Reisroute dag 4 en 5:
4: Leeuwarden - Sneek per trein dan lijn 47 tot wijckel meerzicht. Iamthedutchdude had de hint door maar ik denk dat niemand dacht dat ik via Sneek ging. Meerzicht nu een tramhalte maar vroeger station aan de zoetermeer stadslijn.
5: met 47, 324 en 140 naar nagele domineesweg. De hint sloeg op de uitdrukking: er komt een dominee voorbij.

Succes gkw1969.
Dank. Die had ik niet aan zien komen. Wilde richting Friesland.
Vanavond zal ik een nieuwe episode starten.
When you're tired of London, you're tired of life
ZO6176
Donateur
Berichten: 6054
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De Jacht!

Bericht door ZO6176 »

gkw1969 schreef:
ZO6176 schreef:
gkw1969 schreef:Ik reis van Almere Oostvaarders naar Emmeloord met sprinter en lijn 140
Gefeliciteerd jij bent.

Reisroute dag 4 en 5:
4: Leeuwarden - Sneek per trein dan lijn 47 tot wijckel meerzicht. Iamthedutchdude had de hint door maar ik denk dat niemand dacht dat ik via Sneek ging. Meerzicht nu een tramhalte maar vroeger station aan de zoetermeer stadslijn.
5: met 47, 324 en 140 naar nagele domineesweg. De hint sloeg op de uitdrukking: er komt een dominee voorbij.

Succes gkw1969.
Dank. Die had ik niet aan zien komen. Wilde richting Friesland.
Vanavond zal ik een nieuwe episode starten.
Soms zit het mee. Ik had al het vermoeden dat dit een toevalstreffer was maar daarom niet minder terecht.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: De Jacht!

Bericht door JordiBrabant »

Goed gespeeld!
Ik ga maar terug naar Zwolle.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: De Jacht!

Bericht door Cora »

Ik ga met de sprinter terug naar Amersfoort.
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
iamthedutchdude
Berichten: 1017
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: De Jacht!

Bericht door iamthedutchdude »

JordiBrabant schreef:Goed gespeeld!
Ik ga maar terug naar Zwolle.
Lincoln schreef:Ik ga met de sprinter terug naar Amersfoort.
Als ik de regels juist interpreteer zijn deze twee reizen ongeldig, omdat er nog geen nieuwe post geweest is. Ik vind het zelf op zich geen ramp, dus wat mij betreft mag de nieuwe crimineel bepalen wat we hiermee doen. Het gaat mij dan om de volgende regel (uit de openingspost) en hoe we hiermee omgaan:
Yanaike schreef:
  • De jager mag 1x per post van de crimineel reizen.
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: De Jacht!

Bericht door Cora »

Normaal gesproken reizen jagers nadat de crimineel gevangen is om een betere startpositie te bemachtigen voor de volgende episode. Je zal maar in Zeeuws Vlaanderen zitten en de nieuwe crimineel aan de andere kant van het land. Als bijvoorbeeld de crimineel in Noord Friesland zit en jij zit in Terneuzen dan ben je 7 dagen kwijt eer je bij de crimineel bent. Als je dan tussen episodes in kan reizen kan dat een groot verschil betekenen
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
iamthedutchdude
Berichten: 1017
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: De Jacht!

Bericht door iamthedutchdude »

Lincoln schreef:Normaal gesproken reizen jagers nadat de crimineel gevangen is om een betere startpositie te bemachtigen voor de volgende episode. Je zal maar in Zeeuws Vlaanderen zitten en de nieuwe crimineel aan de andere kant van het land. Als bijvoorbeeld de crimineel in Noord Friesland zit en jij zit in Terneuzen dan ben je 7 dagen kwijt eer je bij de crimineel bent. Als je dan tussen episodes in kan reizen kan dat een groot verschil betekenen
Ik had al wel verwacht dat dit de reden was en zie ook vaak (bijna altijd) dat de nieuwe crimineel aangeeft dat de jagers dat mogen doen. Logisch op zich ook, aangezien het anders zo 6 dagen duurt voordat iedereen weer een beetje in de buurt komt. Aangezien dit de afgelopen keren door de toenmalige crimineel (al dan niet uit coulance) is goedgekeurd snap ik ook dat het nu gedaan wordt.

Voor nieuwe deelnemers (mochten die nog komen) of voor deelnemers die enige tijd niet hebben meegedaan is het echter wel handig dat dit soort dingen worden vastgesteld. Dat was dan ook mijn insteek. Het ging mij er echt niet om dat de verplaatsing niet mag (ook al is dit volgens de huidige regels wel zo). Als het aan mij ligt laten we de nieuwe crimineel (in dit geval gwk1969) steeds bepalen of het mag of niet. Die verplaatsing tussen de episodes door zijn tenslotte niet nuttig (of misschien zelfs niet gewenst) als de jagers (nog) redelijk verspreid staan.

Als de mensen die nu deelnemen (of voormalige deelnemers die meelezen) hier hun mening eens over geven, dan kunnen we misschien een standaard regel hiervoor maken. Ik vind het echter flauw om dingen maar te doen "omdat we dat gewend zijn", of omdat iedereen het oogluikend toestaat. Zo zijn tenslotte ook alle verschillende "spelregels" van Monopoly ontstaan (wat opeens geen echte spelregels blijken te zijn :wink: )

Oeff, lang verhaal wel zo :X

Edit: je zult uit dit verhaal misschien wel begrijpen dat ik blijf staan :lol:
gkw1969
Berichten: 1780
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: De Jacht!

Bericht door gkw1969 »

iamthedutchdude schreef:
Lincoln schreef:Normaal gesproken reizen jagers nadat de crimineel gevangen is om een betere startpositie te bemachtigen voor de volgende episode. Je zal maar in Zeeuws Vlaanderen zitten en de nieuwe crimineel aan de andere kant van het land. Als bijvoorbeeld de crimineel in Noord Friesland zit en jij zit in Terneuzen dan ben je 7 dagen kwijt eer je bij de crimineel bent. Als je dan tussen episodes in kan reizen kan dat een groot verschil betekenen
Ik had al wel verwacht dat dit de reden was en zie ook vaak (bijna altijd) dat de nieuwe crimineel aangeeft dat de jagers dat mogen doen. Logisch op zich ook, aangezien het anders zo 6 dagen duurt voordat iedereen weer een beetje in de buurt komt. Aangezien dit de afgelopen keren door de toenmalige crimineel (al dan niet uit coulance) is goedgekeurd snap ik ook dat het nu gedaan wordt.

Voor nieuwe deelnemers (mochten die nog komen) of voor deelnemers die enige tijd niet hebben meegedaan is het echter wel handig dat dit soort dingen worden vastgesteld. Dat was dan ook mijn insteek. Het ging mij er echt niet om dat de verplaatsing niet mag (ook al is dit volgens de huidige regels wel zo). Als het aan mij ligt laten we de nieuwe crimineel (in dit geval gwk1969) steeds bepalen of het mag of niet. Die verplaatsing tussen de episodes door zijn tenslotte niet nuttig (of misschien zelfs niet gewenst) als de jagers (nog) redelijk verspreid staan.

Als de mensen die nu deelnemen (of voormalige deelnemers die meelezen) hier hun mening eens over geven, dan kunnen we misschien een standaard regel hiervoor maken. Ik vind het echter flauw om dingen maar te doen "omdat we dat gewend zijn", of omdat iedereen het oogluikend toestaat. Zo zijn tenslotte ook alle verschillende "spelregels" van Monopoly ontstaan (wat opeens geen echte spelregels blijken te zijn :wink: )

Oeff, lang verhaal wel zo :X

Edit: je zult uit dit verhaal misschien wel begrijpen dat ik blijf staan :lol:
Voor zover dit nog niet in de regels is aangepast(geen puf om 270 pagina's te gaan lezen :P), is het dan zinvol deze regel als vaste regel toe te voegen?

Overigens geef ik iedereen die sinds de vangst nog niet gereisd heeft de gelegenheid om nog een uurtje te reizen. Rond 20.30 zal er een nieuwe episode starten.
When you're tired of London, you're tired of life
gkw1969
Berichten: 1780
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: De Jacht!

Bericht door gkw1969 »

Episode 112, Dag 1

Ik reis met een trein en een bus.

Hint: Smaakmaker
When you're tired of London, you're tired of life
PHS

Re: De Jacht!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten