Busnieuws

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Busnieuws

Bericht door Meltrain »

Ik vind de kleurstelling van De Lijn niet zo mooi op deze bussen. :X
Heb je ook foto's van het interieur? Dat boeit mij persoonlijk meer dan het stuur. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Busnieuws

Bericht door umbusko »

Meltrain schreef: za 07 mei 2022, 13:27 Ik vind de kleurstelling van De Lijn niet zo mooi op deze bussen. :X
FTFY. (A)
Ik vind het vooral fascinerend dat ik bij De Lijn altijd "grijs" denk, terwijl de kleurstelling eigenlijk wit is met maar een kleine rand grijs.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Busnieuws

Bericht door ArrivaBas »

Het designidee bij de nieuwe MAN Lion's City is dat de glasplaten tot halverwege de wielkast doorlopen (zoals te zien op de blauwe demobus). Dat ziet er een stuk strakker uit. De Lijn is overigens niet het enige bedrijf dat zijn huisstijl tot iets onder de raamstijlen door laat lopen. Arriva Touring doet dat ook met de bussen die ze op Schiphol inzet. Er zijn ook bedrijven die alleen de motorklep op deze manier in de huisstijl betrekken, zoals Postbus in de huisstijlen van Vorarlberg. Dat vind ik er persoonlijk beter uit zien dan een zwarte motorklep.

De MAN New Lion's City zit sinds ongeveer een jaartje in mijn OMSI-bibliotheek en aangezien het in het echt mijn favoriete bus is (ook al heb ik ze nog niet op de foto) rijd ik er zeer graag mee. Veruit de meeste meegeleverde repaints voor zowel fictieve als echte bedrijven laten de doorlopende ramen zwart. Deze bussen vormen inmiddels de nieuwste generatie bussen binnen mijn fictieve bedrijf en dragen voor mijn bedrijf de volgende huisstijlen (vragen over de gedachte achter deze kleurstelling in het kader van dit topic bij voorkeur per PB):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Busnieuws

Bericht door Meltrain »

umbusko schreef: za 07 mei 2022, 13:50
Meltrain schreef: za 07 mei 2022, 13:27 Ik vind de kleurstelling van De Lijn niet zo mooi op deze bussen. :X
FTFY. (A)
Ik vind het vooral fascinerend dat ik bij De Lijn altijd "grijs" denk, terwijl de kleurstelling eigenlijk wit is met maar een kleine rand grijs.
Normaliter vind ik de kleurstelling van De Lijn (die in mijn ogen echt wit is) wel aardig, bijvoorbeeld op de trams of Citea's. Op deze bussen staat het echter totaal niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Busnieuws

Bericht door Meltrain »

Stadsbus schreef: vr 03 dec 2021, 01:32 https://delijn.prezly.com/de-lijn-beste ... YBtZq0ayyI

De Lijn besteldt voor 28 miljoen euro 60 nieuwe bussen, 36 bij Van Hool en 24 bij VDL. Beide volgens nieuw ontwerp.

https://cdn.uc.assets.prezly.com/c9c5c0 ... rmat/auto/
De productie van de bussen van Van Hool is in volle gang:
Facebookpagina van De Lijn
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Busnieuws

Bericht door Stadsbus »

Ebusco heeft de 18 meter lange Ebusco 3.0 gepresenteerd: https://omnibus.news/18-150-und-bis-zu-700
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Busnieuws

Bericht door Stadsbus »

Ebusco laat de 3.0 bussen (deels) in China ipv Deurne bouwen, interessant stukje daarover: https://www.bnr.nl/nieuws/ondernemen-we ... el-verlies
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Busnieuws

Bericht door Durashift »

BNR is nogal fan van Ebusco, heb ik soms het idee. Althans, presentator Bas van Werven kan mij die indruk doen wekken.

Op de radio hoorde ik juist dat veel te assembleren onderdelen vanuit Europa komen (ZF assen bijvoorbeeld). Nou.. als ik dan lees dat de Aziatische toeleveranciersketen veel stabieler is... waarom dan naar China uitwijken?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten