Het lijnnetkaarten-topic
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Je hebt gelijk, thx.
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Ik denk dat er dan wel erg veel verschillende bolletjes komen. Vetbolletjes gebruik ik overigens alleen in de tuin.
Om Duitsland en België nu lichtgetint te noemen ten opzichte van ons: oef - verder probeerde ik de grens zo minimaal mogelijk weer te geven, gesuggereerd door waar de lijnen ophouden. Maar ook weer niet té, vandaar die dubbele lijn. En die kon ik ook mooi langs de kust gebruiken voor extra accentuering. Ik vond/vind het wel wat hebben.En ik heb iets tegen die dubbele dunne lijn als landsgrens. Waarom weet ik niet, maar kan me allerlei betere alternatieven voorstellen, van een lichtgetint buitenland tot een lichtgrijze strook.
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Ik ook (het wel wat hebben)
erjeebee waardeert deze lijnnetkaart
erjeebee waardeert deze lijnnetkaart
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Ik had me wellicht beter moeten uitdrukken. Met "halfopen" bedoelde ik hetzelfde cirkeltje-met-stip-erin dat je bij de stations waar een treinserie een beetje ophoudt toepast. Niks nieuws dus.
Jij bent er ook altijd als de kippen bij hè?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Dat zou dan suggereren dat bij al deze stations treinen eindigen ofwel verderrijden. Was niet hoe ik het bedacht had: een gesloten bolletje betekent dat iedere trein er stopt en daarna verderrijdt, een open bolletje dat alle treinen er eindigen en een halfopen bolletje is de Schrödingertrein.
Beter één vogel in de hand dan tien in de lucht.Jij bent er ook altijd als de kippen bij hè?
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Snap dat je het anders bedacht had, maar omdat een gestippelde lijn sowieso de eigenschappen van het huisdier van dhr. Schrödinger vertoont, lijkt het mij niet bezwaarlijk dat de daaraan gelegen stations datzelfde karaker krijgen. Maar jij bent de baas, dus als jij vindt dat Texel eruit moet zien als een pannenkoek: doe je ding.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Zonder dollen: de betekenis van de gestreepte lijnen is een andere dan de betekenis van de halfopen bolletjes: lijnen die alleen in/buiten de spits rijden versus haltes die (doorgaans alternerend) als eindpunt of tussenpunt van een lijn dienen. Ik had dat ook op andere manieren kunnen vormgeven, bijvoorbeeld met een splitsing (zoals rond Amersfoort) of door twee dunnere parallelle lijnen te gebruiken, maar dat vond ik het overzicht niet zo ten goede komen.
Op Texel heb ik ooit heerlijke pannenkoekjes gegeten. Wat ik in analogie daaraan in Zeeland heb gedaan, laat ik aan eenieders fantasie.
Op Texel heb ik ooit heerlijke pannenkoekjes gegeten. Wat ik in analogie daaraan in Zeeland heb gedaan, laat ik aan eenieders fantasie.
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Ok dames, genoeg gekissebist.
't is gewoon een nette en duidelijke kaart en wie wat te mekkeren heeft daag ik uit met een nettere/duidelijkere kaart te komen.
't is gewoon een nette en duidelijke kaart en wie wat te mekkeren heeft daag ik uit met een nettere/duidelijkere kaart te komen.
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Maar m'n beste erjeebee, het is een prachtige kaart. De auteur vraagt echter hem op eventuele omissies te wijzen, dus ik neem aan dat suggesties over vormgevingskeuzes daar ook onder vallen. Wat mij betreft hoeft hij daar niks mee te doen, maar dat geldt eigenlijk ook voor het vervaardigen van de kaart, het posten ervan en het vragen naar op- en aanmerkingen.
Zelf zou ik mogelijk andere keuzes maken, op grond van kennelijk andere afwegingen. Maar als de auteur het niet met die afwegingen eens is lijkt me daarmee de kous dus af. Aan de andere kant: als er op wat er hier gepost wordt zelfs op verzoek niets teruggezegd mag worden, dan heeft zo'n forum natuurlijk niet echt zin.
Zelf zou ik mogelijk andere keuzes maken, op grond van kennelijk andere afwegingen. Maar als de auteur het niet met die afwegingen eens is lijkt me daarmee de kous dus af. Aan de andere kant: als er op wat er hier gepost wordt zelfs op verzoek niets teruggezegd mag worden, dan heeft zo'n forum natuurlijk niet echt zin.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Helades Pindakadesdus ik neem aan dat suggesties over vormgevingskeuzes daar ook onder vallen.
Kijk de betekenis van het woord omissie er nog maar eens op na.
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Suggesties over de vormgeving zijn natuurlijk altijd welkom - soms zitten er goede suggesties tussen. Maar het was me hier in eerste instantie inderdaad te doen om de inhoud van de kaart.
-
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Het lijnnetkaarten-topic
En die inhoud lijkt voor Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel, Flevoland en Gelderland-Noord (ruwweg de Veluwe en de Achterhoek) te kloppen!
Ik hoop dat je, als je de kaart "af" hebt, ook de donkere versie zou willen plaatsen. Mijn ogen vinden die toch wat prettiger
Ik hoop dat je, als je de kaart "af" hebt, ook de donkere versie zou willen plaatsen. Mijn ogen vinden die toch wat prettiger
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Dank allen weer. Ik heb nog wat kleine tweaks aangebracht, met name in het noorden, waar ik de 20100/37500 en de 37000/37100 heb samengevoegd op het traject waar ze tussen het aangegeven tijdbereik altijd rijden. Beter voor de overzichtelijkheid, en ze rijden toch al onder hetzelfde lijnnummer.
Een donkere versie laat ik even schieten.
Een donkere versie laat ik even schieten.
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Ben je voornemens om nog opmerkingen over aangepaste patronen op andere weekdagen toe te voegen? Bijvoorbeeld dat de 2300 en 6100 niet rijden in het weekend, maar de 2200 twee keer per uur in Zeeland?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Op dit moment niet, nee. Ik vind de oplossing die NS op de eigen lijnennetkaart heeft toegepast eigenlijk nog wel het beste: een aparte kaart voor ieder tijdraam waarin een bepaalde treinenloop geldt.
Maar goed, dat zijn er al vier. Het blijft wel een hobby in mijn geval, denk ik dan.
Maar goed, dat zijn er al vier. Het blijft wel een hobby in mijn geval, denk ik dan.
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Is dat iets wat ook in de reisinformatie als zodanig wordt aangegeven - dus als ik van de station van Venlo t/m Amsterdam Zuid op het perron richting Schiphol sta, zie ik dan 'Dordrecht' ipv 'Schiphol' op de borden aangegeven? En andersom op de stations van Dordt t/m Leiden Centraal 'Venlo' ipv 'Schiphol'?
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Zie de huidige dienstregeling... is in zijn geheel Dordrecht-Venlo, uiteraard wel met Shl tegenwoordig er extra bij vermeld op de CTA.
Laatst gewijzigd door MetroRET op di 14 nov 2023, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Ik denk dat dit wel de netste oplossing is:
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Ik snap dat het nogal ingewikkeld wordt met alle frequenties, en bij mijn weten zijn er qua route geen binnenlandse verbindingen die nu ontbreken, bijvoorbeeld iets dat alleen in het weekend rijdt. Dus die redenering volg ik.TffpaA schreef: ↑di 14 nov 2023, 12:59 Op dit moment niet, nee. Ik vind de oplossing die NS op de eigen lijnennetkaart heeft toegepast eigenlijk nog wel het beste: een aparte kaart voor ieder tijdraam waarin een bepaalde treinenloop geldt.
Maar goed, dat zijn er al vier. Het blijft wel een hobby in mijn geval, denk ik dan.
Maar wat mijns inziens wel een mooie toevoeging zou zijn, is een kaart met nachttreinen. Daar kan dan het NS nachtnet op (Eindhoven/Nijmegen - Utrecht - Amsterdam - Rotterdam, Eindhoven - Breda - Rotterdam, Utrecht - Amersfoort, Amsterdam - Haarlem), de twee Arriva nachttreinen (Maastricht - Schiphol, Groningen - Schiphol) en de drie internationale treinen (Nightjet Amsterdam - Innsbruck/Wien, Nightjet Amsterdam - Zürich en European Sleeper Brussel - Amsterdam - Berlin - |vanaf maart 2024| Praha). Wellicht kun je daar dezelfde achtergrond voor nemen, maar de kaart verkleinen en de labels vergroten, omdat je daar natuurlijk lang niet zoveel lijnen en stations op kwijt moet. Zo'n grote kaart wordt anders wel erg leeg.
Re: Het lijnnetkaarten-topic
@TffpaA: Zijn deze kaarten voor persoonlijk gebruik op jou site te downloaden?
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Als je rechtermuis > afbeelding bekijken doet op de afbeelding hierboven, krijg je er eentje die groot genoeg is om te downloaden
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Dank ... inmiddels gedownload .
Re: Het lijnnetkaarten-topic
Kleurenexperimentje, nu GVB een op zich goed concept op de nieuwste Railkaart steeds meer om zeep aan het helpen is.
Gebaseerd op het kleurenschema van de Parijse metro.
Gebaseerd op het kleurenschema van de Parijse metro.
Laatst gewijzigd door TffpaA op vr 24 nov 2023, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten