De mini aanbesteding

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Nathan_NL
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 14 jan 2015, 21:44

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Nathan_NL »

Betekent het feit dat er op Eis 1 Alleen op Kleaster Veerhaven een knooppunt zit dat daar zowel bij vertrekkende als aankomende ritten gebufferd dient te worden?

En kun je een niet-geëiste buffer instellen aan de andere kant van de lijn voor de tijd dat de bus daar stil staat? Wat ik daarmee probeer te vragen is of de tijd dat een voertuig stil staat voor iets anders dan verplichte buffer en haltetijd onderdeel van de DRU? Eerste antwoord ja, tweede nee toch?
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Ik krijg het niet voor elkaar om de vraag goed te begrijpen, kun je 'm misschien opnieuw stellen en wat anders formuleren?
Ik blub in het Drecht.
Nathan_NL
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 14 jan 2015, 21:44

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Nathan_NL »

Nathan_NL schreef:Betekent het feit dat er op Eis 1 Alleen op Kleaster Veerhaven een knooppunt zit dat daar zowel bij vertrekkende als aankomende ritten gebufferd dient te worden?
De eisen zeggen dat op elk knooppunt een buffer van twee minuten moet worden ingelast. Ritten naar het knooppunt zijn duidelijk, maar als er vanaf het knooppunt wordt gereden en er is geen ander knooppunt, moet er dan een buffer worden ingelast op het knooppunt of het eindpunt.
Nathan_NL schreef:En kun je een niet-geëiste buffer instellen aan de andere kant van de lijn voor de tijd dat de bus daar stil staat? Wat ik daarmee probeer te vragen is of de tijd dat een voertuig stil staat voor iets anders dan verplichte buffer en haltetijd onderdeel van de DRU? Eerste antwoord ja, tweede nee toch?
Qua DRU/DRM, moet je de wachttijd/overstaptijd meerekenen, ook bijvoorbeeld als die wachttijd/overstaptijd halverwege de rit zit?
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Nathan_NL schreef: De eisen zeggen dat op elk knooppunt een buffer van twee minuten moet worden ingelast. Ritten naar het knooppunt zijn duidelijk, maar als er vanaf het knooppunt wordt gereden en er is geen ander knooppunt, moet er dan een buffer worden ingelast op het knooppunt of het eindpunt.
Zoals al eerder beantwoord: De buffertijd geld één keer per halte die aangedaan wordt, ongeacht of die tussen twee ritten in zit, tussen een matrit én een rit, tussen een rit en een matrit óf halverwege een rit.
Nathan_NL schreef: Qua DRU/DRM, moet je de wachttijd/overstaptijd meerekenen, ook bijvoorbeeld als die wachttijd/overstaptijd halverwege de rit zit?
Buffertijd telt niet mee voor de DRU/DRM berekening. De normale wachttijd bij de halte telt wél gewoon mee. (En zoals al eerder verduidelijkt: Plaats deze bij aankomst op een halte, niet bij vertrek!)
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Persbericht provincie Klokbekerstad

De provincie Klokbekerstad heeft weer tijd en aandacht gestoken in het openbaar vervoer van de regio. Zo zijn de busboekjes van Klokbekerstad, Zilverduinen en Calariusdam aangemaakt en zijn de vervoerdersstatistieken volledig geüpdatet. Ook zijn de concessies Heelwoud, Kanalendijk, Sterrenburcht, Zilverduinen en Klokbekerstad verlengd vanwege de goede prestaties van de vervoerders. De provincie wacht nog op het aanbestedingsbureau voor de aanbesteding van de drie concessies op de Klokse eilanden. Wij bieden onze excuses aan voor de vertraagde besluitvorming van de provincie gedurende de laatste maanden.



Persbericht provincie Sint Gallius

De provincie Sint Gallius heeft zich voorgenomen om zijn eerste concessie via een openbare aanbesteding aan te besteden. Het gaat om de concessie Tremabergen ten zuiden van de metropool Sint Gallius. Er is al een pre-view kaart aanwezig van het concessiegebied. Nieuw is dat tramlijnen door private vervoerders geëxploiteerd kunnen worden! De provincie hoopt dit weekend het PvE en de bijbehorende kaarten te kunnen publiceren, zodat binnenkort begonnen kan worden met de vragenronde. We zien graag de offertes van de vervoerders in de regio tegemoet!
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

BleuBuzz is verheugd het stadsvervoer in Klokbekerstad te mogen blijven verzorgen tot en met september 2022. Naar aanleiding van deze verlenging zijn wij in overleg gegaan met de provincie over een verdere verduurzaming van het vervoer in Klokbekerstad. Bleubuzz heeft daarom een drietal VDL Citea LLE-120's ingeruild bij VDL voor drie Citea SLF-120 Electric. Deze bussen zullen ingezet gaan worden op lijn 11 naar de Seizoenenbuurt en 's avonds rijdt er ook één elektrische bus op lijn 16 naar de Kastelenbuurt. De provincie heeft zich bereid verklaard om hiervoor bij de halte Vier Jaargetijden een laadpaal te plaatsen.

Verder zijn wij nieuwsgierig naar het PvE van de concessie Tremabergen, waarop wij naar verwachting zeker een bod willen uitbrengen gezien deze mooi aansluit bij onze bestaande concessie Klokbekerstad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DPDelft »

DriveGreen is blij dat de Provincie de services in de regio's waardeert en de concessies daarom verlengt voor een extra periode. Het personeel van DriveGreen zal zich blijven inzetten voor goede prestaties in de regio's Heelwoud, Sterrenburcht en Calariusdam.

Het is jammer dat er bij het aanbestedingsbureau zoveel vertraging is opgelopen voor de concessies rond de Eilanden. De vervoerkundigen van DriveGreen zijn al druk aan het brainstormen geweest hoe de bus- en veerdiensten geoptimaliseerd zouden kunnen worden. Er wordt dan ook in spanning afgewacht op de definitieve versie van het Programma van Eisen.
Inmiddels is ook de gepubliceerde kaart van de nieuwe concessie Tremabergen bestudeert en worden er al druk ideeën gevormd. DriveGreen wacht dan ook met enthousiasme hier de concessiedocumenten voor af en zal zich ondertussen verdiepen in het exploiteren van een tramnetwerk.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Wannes »

De VIOP is zeer verheugd met deze plotselinge ontwikkeling. Deelname aan de concessie Tremabergen wordt overwogen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Meltrain »

Meltramway, een van oorsprong Australisch bedrijf en een internationale speler op het gebied van (stedelijk) railvervoer, vraagt zich af of er een aparte aanbesteding komt voor het bus- en tramvervoer of dat het gezamenlijk aanbesteed wordt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Geweldig om je weer terug te zien Regenmaker. (woo *O* ) Ik ben benieuwd om de concessie Tremabergen te zien. Ik heb trouwens twee kleine notities bij je kaart gezet in Dropbox Regenmaker. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Maar daarvoor post ik nu niet.

Persbericht Gemeente Haringe:
De definitieve PvE voor EilandOv-1 is nu (eindelijk) beschikbaar!

Je kunt de definitieve PvE (Versie 1.2) vinden in de concessiefolders op Dropbox en Drive.
https://www.dropbox.com/sh/0jr28g0xw059 ... C2Oqa?dl=0
https://drive.google.com/drive/folders/ ... d4L126oHyC

Notities hierover
- De fout in de aankomsttijd voor de boten in de aansluitingstabel is ivm. technische redenen niet opgelost. Hierbij de notitie dat de aankomsten die als 0:18 opgeschreven zijn in het weekend, 0:08 moeten zijn.
- Er hebben geen veranderingen plaats gevonden aan de eisen: Ik heb enkel delen van het PvE herschreven met duidelijkere verwoording en een aantal van de antwoorden uit dit topic in het PvE verwerkt.

De vragenronden voor EilandOv-1: Haringe & Heekland is bij deze gesloten. Wij verwelkomen vanaf vandaag graag uw biedingen op deze concessie. De deadline voor biedingen op EilandOv-1 op Zondag 16 Augustus 2020 23:59 CEST

Edit: Biedingen stuur je naar mij voor EilandOv-1, niet naar Regenmaker.

Veel plezier :)
Laatst gewijzigd door DrechtBlub op zo 28 jun 2020, 00:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ODRAIL »

Meltrain schreef:Meltramway, een van oorsprong Australisch bedrijf en een internationale speler op het gebied van (stedelijk) railvervoer, vraagt zich af of er een aparte aanbesteding komt voor het bus- en tramvervoer of dat het gezamenlijk aanbesteed wordt.
Dan is Meltramway niet de enige met die vraag.

De Firma NesseGog vraagt dit zich namelijk ook af.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Door een foutje aan mijn kant stond de Bijzondere Gebouwenlijst voor EilandOv-1 niet in Drive en Dropbox voor de concessie. Deze heb ik nu toegevoegd. Mijn excuses dat deze niet present was tot nu.

Tevens: Als jullie de basis van jullie plannen hebben uitgerekend (voor het insturen) is input voor de balans van het materieelbudget en de DRU's zeer gewaardeerd. Ik ben niet zeker of de balans goed is, immers dit voor mij de eerste keer is dat ik dit vanaf de kant van de concessieverlener moest uitrekenen. Als dit informatie kritiek tot een bod bevat kan je dit natuurlijk ook in een privébericht sturen.

Om verwarring te voorkomen heb ik nog een mededeling.
Bys1 stuurde mij een vraag in een Privébericht en dat maakte me realiseren dat één van mijn antwoorden uit de vragenronde onduidelijk was.

Hier citeer ik de vraag en mijn antwoord van toen:
DrechtBlub schreef:
bys1 schreef: Is het toegestaan om de geëiste verbinding op te splitsen in meerdere lijnen? Dit vooral om op drukke momenten de reizigersstromen te spreiden. Bijvoorbeeld lijn 1 die vanaf de haven naar Oud-Haringe en Skiepfold rijdt en lijn 2 die vanaf de haven naar Kleaster en Oost-Haringe rijdt.
"Om wél expliciet te noteren: De verplichting voor aansluitende bussen betekend NIET dat deze aansluitende bussen uit de eis ook alle passagiers van de boot af moeten vervoeren."
De verduidelijking hier op is als volgt:
Hiermee bedoelde ik dat het niet verplicht is om reizigers allemaal in één rit ook mee te nemen: Je mag de aansluitende reizigers ook verspreiden over meerdere ritten. Dus: zo lang er maar minimaal één aansluitende rit is op de boten die aan de eis/wens voldoet, hoeven niet alle passagiers ook mee met specifiek die rit(ten). Niet dat je passagiers mag laten staan. Zoals duidelijk in het PvE staat: Reizigers laten staan in een tijdsvak/categorie waar je bediening bied geeft strafpunten.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

De conceptversie PvE voor de concessie Tremabergen staat online. Het kan zijn dat er nog fouten instaan hier en daar, maar dan is hij alvast openbaar. :)

@Drechtblub: Heb je al nieuwe termijnen voor de eilandconcessies? Dan kan ik die aan de startpost toevoegen.
@KM46, Meltrain: Op de tram mag een apart bot worden uitgebracht, beide onderdelen worden apart beoordeeld. Een gecombineerde inschrijving is ook toegestaan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Wat eerste vragen van Bleubuzz:
  • Bij de bediening van het havengebied staat "Minimaal 30 van de haltes". Gezien dat wat krom gespeld is vraag ik me af of daar nu moet staan dat er minstens 30 haltes bediend moeten worden, of dat er een procent-teken mist (dus 30% van de haltes). Minimaal 30 haltes lijkt vrij fors t.o.v. het aantal haltes.
  • Er bestaat een wens voor de bediening van halte Veerkade. Echter wordt niet gespecificeerd hoeveel reizigers daar heen gaan terwijl dat voor het Tremastrand wel gebeurd
  • De reizigersstromen naar het havengebied zijn opgesplitst per haven, maar het is niet zo heel duidelijk zichtbaar waar de ene haven ophoudt en de andere begint. Vooral voor de haltes aan de Havenbaan niet.
  • De tip om parallelliteit met de tram te voorkomen heeft in combinatie met het bedienen van minimaal 30 haltes in het Havengebied tot gevolg dat je vrijwel alle haltes in de havens behalve die in Vishaven Oost (want daar rijdt de tram) zou moeten bedienen. Dat lijkt me niet de bedoeling?
  • Kunnen bussen ook over de trambrug tussen Winkelcentrum Noord en de Snoekweg rijden?
  • Mag er geen bus tussen de Vaartse Straat en het Wellness Centrum rijden? Hier staat immers geen rijtijd vermeld.
  • Mag er ook op meer dan één kernnetlijn een HOV-concept worden uitgerold? Zoja, hoe zit dat dan met de extra punten?
  • Heeft HOV daadwerkelijk alleen frequentie-eisen en geen materieel-eisen?
  • Zou de loop van de tramlijn in een wat duidelijker zichtbaar kleurtje op de kaart gezet kunnen worden in plaats van zachtroze?
  • Er wordt verwezen naar allerlei belangrijke aansluitingen, maar ik zie nergens hoeveel minuten overstaptijd er voor een aansluiting nodig is? Als ik 2 minuten voor vertrek van de trein aankom, geldt dat dan bijvoorbeeld als aansluiting?
  • Hebben de ritten op de tramlijn effect op de reizigersaantallen van de bus?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

regenmaker schreef:@Drechtblub: Heb je al nieuwe termijnen voor de eilandconcessies? Dan kan ik die aan de startpost toevoegen.
Deadline voor biedingen op EilandOv-1 is Zondag 16 augustus 2020 23:59 CEST.
De concessie gaat (onder voorbehoud, ik kan mijn situatie namelijk niet anders maken als die is) in op Maandag 21 September 2020.

Ik kan nog niks zeggen over EilandOv-2 en EilandOv-3. Het is een hoop werk en ik wil mijzelf niet van te voren al onder hoogspanning zetten. Dat kan ik er nu niet bij hebben, maar ze komen zo snel mogelijk.
Laatst gewijzigd door DrechtBlub op zo 28 jun 2020, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik blub in het Drecht.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

DAB heeft ook wel wat vragen en opmerkingen over Tremabergen
  • Ik zie in de definities voor de tijdsperiodes helemaal geen weekend-avond tijdvakken, alleen maar voor weekdagen. - Maar ik zie wél een weekendavond tijdsvak in de telcijfers.
  • Het aantal haltes voor de wensen voor de stadslijnen: Vat ik het goed op dat 6/10 haltes het totaal aantal haltes op de lijn is dat minimaal met de genoemde frequentie bedient moet worden om aan de wens te voldoen, of moet dat aantal haltes ook daadwerkelijk per richting geboden worden (en als dat zo zou zijn: Hoe gaan we dan om met ringlijnen?)
  • Bij de wens voor Havengebied/Veerkade staat "óf". Betekent dit dat je geen punten (of maar voor één van de twee) krijgt als je ze allebei doet?
  • Mogen de gewenste stadslijnen de stad ook technisch verlaten, zoals voor de bediening van Vinken óf het Wellness resort tussen Oostdam en Kanalendijk?
  • Het valt DAB op dat de halte plantenhoek en Hemel & Aarde erg onhandig geplaatste zijn tov. het wegennet. Is het mogelijk om hier iets aan te doen?
  • Hoe wil de provincie dat wij ook de tramritten van SSG in de dienstregeling verwerken als we niet weten wat hun dienstregeling is? Als we dat zelf moeten invullen: Dat is volstrekt onmogelijk want we hebben geen idee waar SSG naar toe gaat op de rest van de route en hoe dat daar in de rest van de tramlijnen van St. Gallius ligt.
  • Ik zie nergens in het PvE of belbussen wél of niet toegestaan zijn en zo ja: Welke eisen door belbussen voldaan mogen worden.
  • Hoe zit 't eigenlijk met de trein-aansluitingen op Semanen?
(Grappig trouwens: Voor E-bussen hebben wij een heel vergelijkbaar systeem bedacht. Dat zul je uiteindelijk (ooit) nog wel eens terug zien als EilandOV-3 komt.)
Laatst gewijzigd door DrechtBlub op zo 28 jun 2020, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ODRAIL »

NesseGog vraagt zich af of de provincie ook een plattegrond beschikbaar heeft van de tramremise (sporenplan) en sporenplannen van de keerlussen (i.v.m. bufferende trams).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

DrechtBlub schreef:- De fout in de aankomsttijd voor de boten in de aansluitingstabel is ivm. technische redenen niet opgelost. Hierbij de notitie dat de aankomsten die als 0:18 opgeschreven zijn in het weekend, 0:08 moeten zijn.
Op welke fout in de aansluitingstabel doel je hier? In de aankomsttabel staat inderdaad steeds *.18 vanuit Sint Gallius in het weekeinde, maar dat komt exact overeen met wat er in de dienstregeling van de veerdienst Sint Gallius - Haringe staat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Daniel schreef:
DrechtBlub schreef:- De fout in de aankomsttijd voor de boten in de aansluitingstabel is ivm. technische redenen niet opgelost. Hierbij de notitie dat de aankomsten die als 0:18 opgeschreven zijn in het weekend, 0:08 moeten zijn.
Op welke fout in de aansluitingstabel doel je hier? In de aankomsttabel staat inderdaad steeds *.18 vanuit Sint Gallius in het weekeinde, maar dat komt exact overeen met wat er in de dienstregeling van de veerdienst Sint Gallius - Haringe staat.
De aankomst van de allerlaatste Aanmering uit Sint Gallius in het Weekend op Zowel het hoogseizoen als laagseizoen is om 0:08. Dit staart correct in de haltetabellen en dienstregelingen van Tremalines. Maar fout genoteerd in de aansluitende reizigersaantallen-tabel voor het weekend in het hoogseizoen:
Afbeelding
(De correcte tijd staat er wél in het Weekend Laagseizoen.)

Dit kon ik niet makkelijk oplossen omdat ik het voor elkaar heb gekregen het document waarin ik de reizigersaantallentabellen heb gemaakt foetsie te maken. :')
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

DrechtBlub schreef:De aankomst van de allerlaatste Aanmering uit Sint Gallius in het Weekend op Zowel het hoogseizoen als laagseizoen is om 0:08. Dit staart correct in de haltetabellen en dienstregelingen van Tremalines. Maar fout genoteerd in de aansluitende reizigersaantallen-tabel voor het weekend in het hoogseizoen:
Oow, die tabel. Ik dacht dat je de aankomsttabel bedoelde (da's een best handige basis voor de dienstregeling) maar je bedoelde dus die met reizigersaantallen.

BleuBuzz is nu net aan het puzzelen geslagen met de dienstregelingen en ik kan vast een complimentje geven: over de aankomsten van de veerdiensten is duidelijk nagedacht, want die passen best wel mooi op een logische omloop voor de busdiensten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Hartelijk Bedankt :D
Ik blub in het Drecht.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Op basis van de berichten van meerdere forumgebruikers heb ik besloten om tussentijds tóch de DRU en materieelkostenbalans aan te passen op EilandOV-1: Het aantal beschikbare DRU daalt van 240 naar 225 en het Materieelbudget stijgt naar € 2.420.000. In de komende dagen zal dit ook aangepast worden op het PvE.

Er heeft een Engels sprekend persoon met mij contact op genomen in privé die ook mee wil spelen. Om dit te kunnen faciliteren is er nu een Engelstalige versie van het PvE (SoR) beschikbaar. Ik weet niet of ik dit ook doe voor EilandOV-2 en EilandOV-3.
Voor vragen over de Nederlandstalige bijlages die niet in het Engels geschreven zijn ben ik beschikbaar in privéberichten.

There is now an English version of the SoR (PvE) available. I am not sure yet if I will also do this for the other two 'EilandOV' concessions. For questions about the Dutch attachments that I did not translate into English please feel free to contact me in private if translation software isn't effective.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

De directie van Bleubuzz vind het niet kunnen dat zonder overige deelnemers te consulteren tijdens de aanbesteding de regels verandert worden.
Vooral gezien de aanpassingen die nu gedaan zijn: de wensen realiseren is juist DRU-intensief en alles binnen het materieelbudget voor elkaar krijgen is een kwestie van goed uitwerken en op basis daarvan de dienstregeling plannen.

En gezien hoeveel tijd er al in het uitwerken van de bezettingsgraad per deel van een route gaat zitten in kan ik me bijna niet voorstellen dat deelnemende vervoerders dat al in twee dagen tot in detail uitgewerkt hebben. De puzzel is immers best complex doordat de tijdvakken van vervoer op het eiland deels afwijken van de aankomende reizigersstromen vanaf de boten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

In dit geval heb ik vooraf bekend gemaakt dat dit mogelijk na de vragenronde nog aangepast zou moeten worden tijdens de vragenronde.

In dit geval heb ik door het commentaar van anderen over het materieelbudget mijn eigen berekeningen nog een keer extra nagekeken. Daar heb ik meerdere fouten in ontdekt, inclusief een fout die ook betrekking heeft tot de DRU berekening. Beide wijzigingen in het PvE zijn correcties van fouten op mijn eigen berekeningen, en niet op basis van de beperkte uitwerking van de plannen van andere vervoerders.

Mijn excuses voor de plotselinge verandering. Als het enige troost is: Ik heb deze fout inmiddels ook gecorrigeerd in de berekeningen voor EilandOV-2 en -3 waarvoor de vragenronde nog niet eens begonnen is, voor welke ik halverwege ben met dezelfde berekeningen: Daar zou dit dus niet nog een keer moeten gebeuren.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

DrechtBlub schreef:In dit geval heb ik door het commentaar van anderen over het materieelbudget mijn eigen berekeningen nog een keer extra nagekeken. Daar heb ik meerdere fouten in ontdekt, inclusief een fout die ook betrekking heeft tot de DRU berekening. Beide wijzigingen in het PvE zijn correcties van fouten op mijn eigen berekeningen, en niet op basis van de beperkte uitwerking van de plannen van andere vervoerders.
Ja en ik vindt het dus opvallend dat er op dit soort dingen al zo snel commentaar komt en je daar gelijk in mee gaat, terwijl wat meer tijd nemen om naar de efficiëntie van de planning door de klagende vervoerders wellicht al een oplossing had geboden.

Ik spreek nu voor mezelf, maar eerlijk gezegd kom ik standaard in eerste instantie op een netwerk wat net niet in het budget past en doorgaans weet ik dat met wat kleine aanpassingen om alles efficiënter te maken weer op te lossen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten