De mini aanbesteding

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Milco »

Ik zou eerst ook meedoen, maar ben nog maar toegekomen aan een deel van een dienstregeling :lol: Ik laat het lekker en ga morgen lekker meekijken naar de uitslag. 8-)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Daniel schreef:Als ik het dan goed zie ondertussen 7 biedingen, straks worden de echte vervoersautoriteiten nog jaloers op je :lol:

Ben wel benieuwd ondertussen of er straks niet meerdere keren precies hetzelfde is aangeboden, de opties zijn immers beperkt binnen de gestelde eisen.
Nou het valt mij op hoe verschillend iedere bieding is. Het zijn echt heel uiteenlopende biedingen!
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Wannes »

Milco schreef:Ik zou eerst ook meedoen, maar ben nog maar toegekomen aan een deel van een dienstregeling
Ik ben alleen nog maar toegekomen aan een prachtig openingsverhaal hoe 'geweldig' en 'gebruiksvriendelijk' het 'nieuwe concept' is. :lol:
Ik had ook een klein gedeelte van de dienstregeling gedaan maar examens zorgde ervoor dat ik niet genoeg tijd had.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Lijn 45 »

Ik ben niet verder gekomen dan het uitmeten van de haltes en het bedenken van een bedrijfsnaam.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Milco »

traibergen schreef:
Milco schreef:Ik zou eerst ook meedoen, maar ben nog maar toegekomen aan een deel van een dienstregeling
Ik ben alleen nog maar toegekomen aan een prachtig openingsverhaal hoe 'geweldig' en 'gebruiksvriendelijk' het 'nieuwe concept' is. :lol:
Ik had ook een klein gedeelte van de dienstregeling gedaan maar examens zorgde ervoor dat ik niet genoeg tijd had.
Ik was gewoon te lui om na het werk mij hier op te focussen en had eigenlijk geen zin in al die berekeningen voor de DRU's. :P Heb een halve dienstregeling voor een lijn...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Inmiddels nog een geldige bieding van vervoersbedrijf Viilinga binnengekregen!
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

@Milco: Die DRU-berekeningen vielen me op zich nog wel mee. Vooral het uitmeten van de haltes en dat vervolgens in een dienstregeling omzetten is nog best een klusje en was hetgene waarmee ik toch wel het langste bezig geweest ben. Je moet immers niet alleen uitmeten, maar ook nog een route zien te vinden die handig uitkomt qua tijden voor de aansluitingen.
En dan is 't spannendste natuurlijk als je alle dienstregelingen op papier hebt staan en de DRU's binnen de grenzen vallen of het benodigde materieel ook binnen het budget past. Maar al met al toch wel een weekje werk ja met elke avond een paar uurtjes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ZO6176 »

Bij mij gingen ook een flink aantal avonden inzitten. Was wel erg leuk te doen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Opnieuw zijn er twee nieuwe geldige biedingen binnengekomen van de vervoersbedrijven DriveGreen en TraveLink.

Met nog minder dan drie uur op de klok zijn de inschrijvingen van de onderstaande vervoersbedrijven binnengekomen.

Geldig
  • BleuBuzz
  • DAB
  • DriveGreen
  • Empresa de Transporte Ficticia (ETF)
  • NoordWestZuidOoster (NWZO)
  • PHS Bus
  • Pieper
  • Stadsvervoer Heelwoud
  • TraveLink
  • Viilinga
Ongeldig
  • Knarriva
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Jef400 »

Knarriva,

was dat de plaatselijke varkensboer die ov-diensten wilde rijden?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De mini aanbesteding

Bericht door bys1 »

Elk uur een gelede Citea die in één rit langs alle haltes rijdt :)
Uiteraard wel met Heuliez-stoelen en een mooie jankende retarder.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Even een vraagje. Zijn de volgende rijtijden beter? Voor elk streepje tot de eerstvolgende t-splitsing of kruising geldt een rijtijd van 0.5, als er afwijkingen zijn staat er een afwijkende rijtijd naast. Voor elke halte geldt nog steeds een extra rijtijd van 0.5 minuut.

https://imgur.com/6AbDvZc

Overigens kan vanaf nu niet meer ingeschreven worden op de concessie Heelwoud!
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
PHS

Re: De mini aanbesteding

Bericht door PHS »

De nieuwe rijtijden zien er best goed uit, wel even afwachten hoe het in de praktijk gaat uitpakken maar zeker :pos:

Ga je het hele gebied m.u.v. stadsdienst Heelwoud in één keer aanbesteden, of knip je dit gebied op in meerdere concessies? Ik zou zelf voor dat laatste gaan, want het hele gebied lijkt mij wat te veel van het goede. Je zou bijvoorbeeld in de volgende ronde de stadsdienst van Klokbekerstad kunnen aanbesteden, en daarna het streeknet van de hele regio.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Jef400 »

De rijtijden zijn goed. Maar economische verhoudingen zijn ruk. We hebben nu veel te veel winkelgebieden voor te weinig inwoners. ;-), ga er vanuit dat een winkelstraat zo'n 20.000 mensen verzorgt.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

't lijkt niet overal helemaal in balans maar dit ziet er qua rijtijden een stuk realistischer uit (Als je dan de halterings-tijd er weer bij op telt tenminste).

Ik had 't volgens mij al eerder gevraagd, maar wat betekend die paarse lijnen nou precies?

En ik ben benieuwd om te zien wat de anderen allemaal ingestuurd hebben. - Word nog leuk om te zien wat we allemaal anders hebben gedaan. Enig idee wanneer de uitslag komt?
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Het klopt dat het niet helemaal in balans is, maar ik heb voor bijvoorbeeld Heelwoud expres wat langere rijtijden gerekend aangezien het daar heuvelachtiger (en dus bochtiger) is dan in de rest van de plaatsen. Ook zit er onderscheid tussen dikke en dunne wegen in en is door verkeersdrukte in het echt de rijtijd ook niet hetzelfde op exacte dezelfde afstand, maar het kan zijn dat ik hier en daar wat lijntjes over het hoofd heb gezien.

Ik ben sowieso van plan de concessies op te knippen.

De paarse lijnen zijn busbanen waarop een gewijzigde rijtijd geldt.

Onder winkelgebied vallen ook supermarkten, de IKEA, de Mediamarkt etc. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ZO6176 »

Maar komt dan nieuwe instructies wat betreft rijtijden, brandstofverbruik ed?
Tevens krijg je de situatie dat in klokbekerstad aansluitingen dient te worden geboden maar in heelwoud geldt nu ook een dienstregeling. Het een hangt aan de ander vast. En een aanbesteding van 2 jaar lijkt me wat weinig.
Wat natuurlijk ook is wanneer de dienstregeling van heelwoud is ingegaan lijnen meer reizigers trekken en minder. Je kunt dan ook dat we 10 jaar verder zijn en uitbreiding van de stad.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

We gaan kijken hoe het zich ontwikkelt. Maar Heelwoud krijgt nu sowieso andere rijtijden, waarop de dienstregeling aangepast moet worden.

Vinden jullie het leuk als ik vanaf nu elke paar dagen een gedeelte van jullie biedingen openbaar publiceer? Met daarbij de bijbehorende score. Ik ben nu bijvoorbeeld materieelkosten en materieel aan het beoordelen. Of hebben jullie liever alles in één keer.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ZO6176 »

Maakt mij niet uit. Krijgen we wel toelichting of advies waarom de 1 beter scoort dan de ander of is het van dit zijn de scores en zie maar?
In het echt is het gevoelige info maar krijgen we elkaars dienstregeling te zien of moet je dat zelf maar regelen?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Ja, ik vraag me dus af wat jullie willen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ZO6176 »

Ik ben nieuwsgierig wat de anderen bedacht hebben dus voor mij is het geen geheim.
Vind het wel leuk als er beargumenteerd wordt waarom iets beter of minder is dan de andere.
Ook ben ik wel nieuwsgierig waarom de bieding van knarriva ongeldig is verklaard
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Knarriva had een dienstregeling van 362 DRU. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ZO6176 »

Iedere 5 minuten een rit met die gelede citea .

Ik hoop wel dat het erg spannend wordt en dat een gelijkspel wordt zodat regenmaker het ook niet weet.
PHS

Re: De mini aanbesteding

Bericht door PHS »

regenmaker schreef:Ja, ik vraag me dus af wat jullie willen.
Ik zou alles in één keer doen, zo gaat het in het echt ook. Uiteindelijk vergelijk je toch de totaalplaatjes; je maakt als aanbesteder immers keuzes waar je de beperkte middelen in gaat investeren.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Yanaike »

regenmaker schreef:We gaan kijken hoe het zich ontwikkelt. Maar Heelwoud krijgt nu sowieso andere rijtijden, waarop de dienstregeling aangepast moet worden.

Vinden jullie het leuk als ik vanaf nu elke paar dagen een gedeelte van jullie biedingen openbaar publiceer? Met daarbij de bijbehorende score. Ik ben nu bijvoorbeeld materieelkosten en materieel aan het beoordelen. Of hebben jullie liever alles in één keer.
Hoe nieuwsgierig ik ook ben naar (een deel van) de uitslag, zou ik de uitslag toch gewoon in één keer plaatsen om te voorkomen dat er op elk onderdeel een hele discussie uitbarst, of om te voorkomen dat we na één of twee thema's al een idee hebben van de uitslag.

Je zou eventueel (voor zo ver dat mogelijk is), wel alvast kleine teasers weg kunnen geven: bijvoorbeeld een screenshot van een stukje van de dienstregeling of een korte beschrijving/conclusie per vervoerder (bijv. PHS Bus probeert maximaal in te zetten op bereikbaarheid met een complex systeem van 17 lijnen, terwijl DAB vooral een eenvoudig, makkelijk te begrijpen lijnennet heeft waar elk uur met comfortabele bussen wordt gereden.), zonder dat je er een waardeoordeel aan toe kent.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten