De mini aanbesteding

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Die indruk heb ik ook nu ik er naar kijk ja.
Ik blub in het Drecht.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De mini aanbesteding

Bericht door CamilleKreemers »

Zijn Staanplaatsen toegestaan?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Nee, helaas niet.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De mini aanbesteding

Bericht door CamilleKreemers »

Even een hele domme vraag stellen: De gegeven rijtijd is halte - kruispunt of kruispunt - kruispunt en jij verdeelt dat als er haltes zijn?
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Lijn65 »

Het PvE schreef:Voor de rijtijden geldt dat per straatdeel (lijn tussen twee kruisenpunten/T-splitsingen) standaard een rijtijd van 0,5 min geldt. Staat er een andere rijtijd naast het straatdeel dan is dat de rijtijd van het desbetreffende straatdeel (zie rijtijdenkaart). Reken voor de halteertijd 0,5 minuut per halte. De halteertijd moeten ook meegenomen worden in de DRU-berekening. Ligt een halte in het midden van een straatdeel, verdeel dan de rijtijd.
Basislijn
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De mini aanbesteding

Bericht door CamilleKreemers »

dank je, ik heb om een of andere reden wat moeite met het PDF openen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ODRAIL »

Zelf kan ik gewoon de pdf's in mijn browser openen en ook nog met een pdf bewerkingsprogramma. Dus hier geen problemen.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Wij hebben inmiddels ons nieuwe vervoersplan ingediend bij de provincie voor de verlenging van de concessie Zilverduinen en dit zal waarschijnlijk dan ook zéér binnenkort gepubliceerd worden.
Ik blub in het Drecht.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Persbericht DAB:

Het plan voor de verlenging van de concessie Zilverduinen is goedgekeurd en wij zijn verheugd om minimaal een half jaar extra te mogen blijven rijden in de concessie Zilverduinen.

De provincie heeft ons extra subsidie gegeven voor méér openbaar vervoer in de regio en de aanschaf van nieuwe elektrische bussen, laadpalen en de aanleg van keerlussen. Hier maken wij dan ook dankbaar gebruik van om ons netwerk zo solide mogelijk te maken voor de reiziger en om er voor te zorgen dat alle kernen in de regio vanaf nu af aan van aanvang tot eind van de dienst bereikbaar zijn met het openbaar vervoer, dat alle bijzondere locaties op hun openingstijden bereikbaar zijn, dat verbindingen sneller en directer worden én dat de bedieningsperiodes op verschillende lijnen uitbreiden. Op de achtergrond hebben wij tevens de matritten efficiënter ingelegd waardoor er onlangs de uitbreidingen in de dienstregeling een besparing komt op de matritten van circa 10 matrituren per week tov. ons vorige vervoersplan.

Wij zetten lijn 170, 171 en 173 om in lijnen 370, 371 en 373 in lijn met onze huidige HOV formules en hebben 18 gloednieuwe Linkker 12LE bussen besteld welke uitgerust zijn met USB Poorten, leeslampjes en (opklap)tafeltjes voor alle zitplaatsen voor de uitvoering van de dienstregeling op deze lijnen.

Wat veranderd er nu precies voor u?

Hier is een overzicht van de belangrijke veranderingen per lijn:

Afbeelding
Afbeelding

Hier kan de nieuwe Lijnennetkaart gevonden worden:

https://drive.google.com/file/d/1Y-v7mU ... sp=sharing

En tot slot: Het volledige vervoersplan inclusief alle dienstregelingen:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

Wij hopen u nog lang van dienst te mogen zijn en hopen u een prettige reis te geven.

Met Vriendelijke Groet,
Drectblub, Directeur van DAB.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

De provincie is zeer verheugd met het nieuwe aanbod in de regio. Nieuwe ZE-bussen met hoger comfort en meer ritten geeft een impuls aan de kwaliteit van het ov in de regio Zilverduinen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De mini aanbesteding

Bericht door CamilleKreemers »

regenmaker schreef: zo 28 apr 2019, 11:45 Concessie Sint Gallius Bus
  • Start aanbesteding: 1 september 2020 12:00 uur
  • Inschrijfdeadline: 1 november 2020 12:00 uur
  • Start concessie: 1 december 2020
Concessie Sint Gallius Tram
  • Start vragenronde: 1 oktober 2020 12:00 uur
  • Start aanbesteding: 15 oktober 2020 12:00 uur
  • Inschrijfdeadline: 1 januari 2021 12:00 uur
  • Start concessie: 20 januari 2021
Concessie Stadwijk
  • Start vragenronde: 15 oktober 2020 12:00 uur
  • Start aanbesteding: 1 november 2020 12:00 uur
  • Inschrijfdeadline: 1 januari 2021 12:00 uur
  • Start concessie: 20 januari 2021
Aldus dit document begint vandaag de vragenronden voor de concessie Sint Gallius Tram. Ik ben zeer nieuwsgierig naar deze concessie. Ik hoop dat de provincie (die is de aanbesteder denk ik) spoedig het concept PvE online zal brengen, zoals deze dat ook deed met Concessie Stadwijk (vroeg concept.).
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Die van SG Tram staat al online in de Sint Gallius folder.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ODRAIL »

Waar kan ik een plan / idee voor een toekomstige (kleine) gemeentelijke concessie indienen?
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Lijn65 »

Vragen over Concessie Sint Gallius Tram:

- Welke rijtijden moeten wij hanteren in Tremabergen? Dezelfde als BleuBuzz of de rijtijden van de kaart?

- Moet de dienstregeling van lijn 1 de volledige dienstregeling van Bleubuzz bevatten of alleen die tussen de Ansjovisweg en het Centraal station (aangezien alleen dat traject uitgevraagd wordt in de aanbesteding)

- Geldt de eis voor 2 minuten tussen trams ook voor matritten?

- De 2 minuten afstand-eis beperkt het aantal trams per uur op het traject tussen De Generaal en Vluchtige Straat tot 30 per uur. Als wij even gauw rekenen met de reizigersaantallen vanuit de wijken ten noorden van het station, dan gaat dit erg krap worden. Tevens zorgt deze eis ervoor dat wanneer voor bijvoorbeeld de Apollowijk goede aansluitingen worden geboden op de drukste trein, dat vanuit bijvoorbeeld de Religiewijk deze aansluiting minder goed wordt. Zou deze eis op dit traject versoepeld kunnen worden naar 1 minuut afstand? Dan blijft er naar onze mening voldoende afstand tussen de trams om deze veilig te kunnen laten halteren.

- In de Religiewijk rijden zijn twee tramtrajecten, mogen wij er vanuit gaan dat het gebruik van deze twee takken ongeveer gelijk is? Trekt het attractiepark nog extra reizigers in het zomerseizoen?

- "Voor elk begin- en eindhalte is het verplicht om een buffertijd van minstens 2 minuten aan te bieden" Betekend dit dat tussen aankomst van een tram op de eindhalte en vertrek van diezelfde tram voor de volgende rit minimaal 4 minuten moet zitten?

- "Tussendoor mag een tram op een halte bufferen" Elders in het PvE staat dat dit dus alleen voor keerlussen geldt?

- In het PvE voor de busconcessie in Sint Gallius staat dat reizigers uit De Wielen voor diverse bestemmingen de tram gebruiken, ondanks dat deze wijk niet door een tram bediend wordt. Kan de provincie duidelijkheid verschaffen over via welke route die reizigers reizen?

- In de differentiatiescore wordt de vervoerder gevraagd een uniek aspect van zijn of haar vervoersplan uit te leggen. Hoewel wij ons best gaan doen om ons vervoersplan onderscheidend te laten zijn, weten wij niet wat andere vervoerders gaan bieden. Als twee vervoerders dan toch toevallig op hetzelfde onderscheidende punt uitkomen, dat wordt dit naar onze mening wel erg zwaar bestraft.

- De vervoerder mag korte en lange trams gebruiken. Voor beide trams wordt echter dezelfde weging gebruikt (x2,0). Is het niet logischer om, in lijn met de busconcessies, de weging te laten verschillen? Bijvoorbeeld 1,7 voor korte trams en 2,0 voor lange trams?
Basislijn
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De mini aanbesteding

Bericht door CamilleKreemers »

Geachte provincie.

Het tenderteam van RegioVervoer is met veel genoegen aan het werk geslagen met uw aanbesteding "Sint Gallius Tram". We zijn momenteel druk bezig een offerte te creeren, waarin we alle wensen en vervoervraag kunnen afdekken. Echter merken we het volgende tijdens de eerste analyse.

1. De minimale frequenties benodigd om de capaciteit af te dekken zorgt ervoor dat er tussen Generaal en verder het centrum in een enorme krapte in de dienstregeling ontstaat. Er zijn 30 trampaden beschikbaar en een eerste analyse laat ons zien dat er 28 paden bezet zullen zijn. Kan de provincie bevestigen, danwel ontkennen dat er minimaal 4 perronsporen beschikbaar zijn (in elke richting minimaal 2)?
2. Staat de provincie het toe dat de lijn richting Religiewijk beide richtingen (Attractiepark/Busstation der Religie) op mag gaan, waar we zoveel mogelijk gelijkwaardig handelen?
3. Binnen de beschikbare capaciteit EN de benodigde frequenties, staat de provincie afwijkingen van de perfecte afstemming (voorbeeld 12x/uur is strakke 5 minutendienst) toe?
4. De Tremabergen Express is een sneldienst met 3 verplicht gestelde haltes. De genoemde 8 haltes zijn hierbovenop of mag deze verbinding maximaal 8 haltes bedienen?
5. Een van onze concurrenten heeft dit ook al aangegeven, maar het unieke punt van de vervoerder kan met oog oo de reizigersaantallen en beschikbare infrastructuur weinig speelruimte opleveren. Wij stellen voor om deze eis te laten vervallen.
6. Onze concurrent heeft al aangegeven of we de hele dienstregeling van Tremabergen tramdienst moeten tonen of niet. Wij willen dit ook graag weten.
7. Moet elke verbinding apart worden geplaatst in een lijnfolder of mag ook worden volstaan met een lijntabel, waarin we duidelijk de verschillende lijnen aangeven.
8. Wij willen graag weten waarom de materieelwaarde standaard, onafhankelijk van type, op 2 is gesteld. Een kortere tram heeft een ander verbruik dan de grotere tram. Wil de provincie hier nog eens een blik op werpen?
9. Binnen de materieelscore wordt melding gemaakt van reservebussen. Wij zullen dit als reservetrams lezen, tenzij de provincie een andere mening is toegedaan
10. Wij merken binnen onze voorlopige berekeningen dat het budget van de provincie zwaar onvoldoende lijkt te zijn voor de minimale vervoervraag. Is de provincie bereid, indien meer vervoerders hiermee kampen, om het budget te verhogen?
11. Wij hebben daarnaast nog enkele bedrijfsgevoelige vragen, aangaande ons mogelijke bod. Wij zouden graag een PB of email adres ontvangen van de provincie, waar we deze vragen onder geheimhouding willen stellen.

Wij hopen spoedig van de provincie te mogen horen. RegioVervoer werkt ondertussen door aan een concurrerende bieding.

Wij wensen de provincie en onze concurrenten veel plezier met het uitwerken van deze aanbesteding.

Met vriendelijke groet,

Dhr. A. Pollo
Tenderteam RegioVervoer
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Lijn65 schreef: do 01 okt 2020, 23:56- Welke rijtijden moeten wij hanteren in Tremabergen? Dezelfde als BleuBuzz of de rijtijden van de kaart?
Op de kaart. Het liefst pas je de dienstregeling van BlueBuzz op dezelfde rijtijden aan als dat mogelijk is anders laat je maar gewoon de oude tijden staan.
Lijn65 schreef: do 01 okt 2020, 23:56- Moet de dienstregeling van lijn 1 de volledige dienstregeling van Bleubuzz bevatten of alleen die tussen de Ansjovisweg en het Centraal station (aangezien alleen dat traject uitgevraagd wordt in de aanbesteding)
Ja de gehele dienstregeling moet worden opgenomen inclusief het traject naar Zuider Zkh. aangezien het allemaal onder 1 lijnnummer valt.
Lijn65 schreef: do 01 okt 2020, 23:56- Geldt de eis voor 2 minuten tussen trams ook voor matritten?
Jazeker.
Lijn65 schreef: do 01 okt 2020, 23:56- De 2 minuten afstand-eis beperkt het aantal trams per uur op het traject tussen De Generaal en Vluchtige Straat tot 30 per uur. Als wij even gauw rekenen met de reizigersaantallen vanuit de wijken ten noorden van het station, dan gaat dit erg krap worden. Tevens zorgt deze eis ervoor dat wanneer voor bijvoorbeeld de Apollowijk goede aansluitingen worden geboden op de drukste trein, dat vanuit bijvoorbeeld de Religiewijk deze aansluiting minder goed wordt. Zou deze eis op dit traject versoepeld kunnen worden naar 1 minuut afstand? Dan blijft er naar onze mening voldoende afstand tussen de trams om deze veilig te kunnen laten halteren.
Wij zitten te denken aan het voorstel om 4 ipv 2 tramsporen tussen De Generaal en Ziekenhuis Centrum aan te bieden.
Lijn65 schreef: do 01 okt 2020, 23:56- In de Religiewijk rijden zijn twee tramtrajecten, mogen wij er vanuit gaan dat het gebruik van deze twee takken ongeveer gelijk is? Trekt het attractiepark nog extra reizigers in het zomerseizoen?
Je bent vrij om de ritten te verdelen over beide takken als de minimale eisen maar gehaald worden. Houd er wel rekening mee dat het Busstation der Religie een belangrijk knooppunt is.
Lijn65 schreef: do 01 okt 2020, 23:56- "Voor elk begin- en eindhalte is het verplicht om een buffertijd van minstens 2 minuten aan te bieden" Betekend dit dat tussen aankomst van een tram op de eindhalte en vertrek van diezelfde tram voor de volgende rit minimaal 4 minuten moet zitten?
Nee, 2 minuten aan het begin en 2 minuut op het eind is voldoende, dus niet 2x 2 minuten.
Lijn65 schreef: do 01 okt 2020, 23:56- "Tussendoor mag een tram op een halte bufferen" Elders in het PvE staat dat dit dus alleen voor keerlussen geldt?
Ja in principe mag je ook bufferen op een andere halte indien dat de begin- of eindhalte is. Echter, zal dat in alle gevallen een halte met keerlus moeten zijn.
Lijn65 schreef: do 01 okt 2020, 23:56- In het PvE voor de busconcessie in Sint Gallius staat dat reizigers uit De Wielen voor diverse bestemmingen de tram gebruiken, ondanks dat deze wijk niet door een tram bediend wordt. Kan de provincie duidelijkheid verschaffen over via welke route die reizigers reizen?
Idee is dat deze reizigers via De Torens (Calariusdamse Mast) naar De Wielen rijden. Maarja dit kan net zo goed via Noorderstrand of Religiewijk afgehandeld worden met een hogere reistijd tot het centrum tot gevolg.
Lijn65 schreef: do 01 okt 2020, 23:56- In de differentiatiescore wordt de vervoerder gevraagd een uniek aspect van zijn of haar vervoersplan uit te leggen. Hoewel wij ons best gaan doen om ons vervoersplan onderscheidend te laten zijn, weten wij niet wat andere vervoerders gaan bieden. Als twee vervoerders dan toch toevallig op hetzelfde onderscheidende punt uitkomen, dat wordt dit naar onze mening wel erg zwaar bestraft.
Wij zullen de score schrappen. Ik wil nog wel wat extra scores gaan toevoegen want anders wordt de winnaar bepaald door de vervoerdersscore en dat is niet onze bedoeling.
Lijn65 schreef: do 01 okt 2020, 23:56- De vervoerder mag korte en lange trams gebruiken. Voor beide trams wordt echter dezelfde weging gebruikt (x2,0). Is het niet logischer om, in lijn met de busconcessies, de weging te laten verschillen? Bijvoorbeeld 1,7 voor korte trams en 2,0 voor lange trams?
Ja, prima. Ik zal de weging van kort trams 1,8x maken.
CamilleKreemers schreef: vr 02 okt 2020, 04:40 1. De minimale frequenties benodigd om de capaciteit af te dekken zorgt ervoor dat er tussen Generaal en verder het centrum in een enorme krapte in de dienstregeling ontstaat. Er zijn 30 trampaden beschikbaar en een eerste analyse laat ons zien dat er 28 paden bezet zullen zijn. Kan de provincie bevestigen, danwel ontkennen dat er minimaal 4 perronsporen beschikbaar zijn (in elke richting minimaal 2)?
Wij bevestigen dit, maar we zullen dit in de definitieve versie van het PvE verwerken.
CamilleKreemers schreef: vr 02 okt 2020, 04:402. Staat de provincie het toe dat de lijn richting Religiewijk beide richtingen (Attractiepark/Busstation der Religie) op mag gaan, waar we zoveel mogelijk gelijkwaardig handelen?
Ja je mag ze gelijkwaardig behandelen als de minimale frequenties maar worden gewaarborgd.
CamilleKreemers schreef: vr 02 okt 2020, 04:403. Binnen de beschikbare capaciteit EN de benodigde frequenties, staat de provincie afwijkingen van de perfecte afstemming (voorbeeld 12x/uur is strakke 5 minutendienst) toe?
Ja dat is mogelijk, maar het liefst zien we zo veel mogelijk een perfecte verdeling van de ritten over het uur.
CamilleKreemers schreef: vr 02 okt 2020, 04:404. De Tremabergen Express is een sneldienst met 3 verplicht gestelde haltes. De genoemde 8 haltes zijn hierbovenop of mag deze verbinding maximaal 8 haltes bedienen?
Maximaal 8 haltes bovenop de 3 genoemde haltes. Ik zal het er duidelijk neerzetten.
CamilleKreemers schreef: vr 02 okt 2020, 04:405. Een van onze concurrenten heeft dit ook al aangegeven, maar het unieke punt van de vervoerder kan met oog oo de reizigersaantallen en beschikbare infrastructuur weinig speelruimte opleveren. Wij stellen voor om deze eis te laten vervallen.
Wij gaan hem schrappen.
CamilleKreemers schreef: vr 02 okt 2020, 04:406. Onze concurrent heeft al aangegeven of we de hele dienstregeling van Tremabergen tramdienst moeten tonen of niet. Wij willen dit ook graag weten.
Al beantwoord.
CamilleKreemers schreef: vr 02 okt 2020, 04:407. Moet elke verbinding apart worden geplaatst in een lijnfolder of mag ook worden volstaan met een lijntabel, waarin we duidelijk de verschillende lijnen aangeven.
Ik zou even kijken naar hoe andere vervoerders normaal de dienstregeling opstellen. Als het het voor mij maar geen uitzoekwerk betekend.
CamilleKreemers schreef: vr 02 okt 2020, 04:408. Wij willen graag weten waarom de materieelwaarde standaard, onafhankelijk van type, op 2 is gesteld. Een kortere tram heeft een ander verbruik dan de grotere tram. Wil de provincie hier nog eens een blik op werpen?
Al beantwoord.
CamilleKreemers schreef: vr 02 okt 2020, 04:409. Binnen de materieelscore wordt melding gemaakt van reservebussen. Wij zullen dit als reservetrams lezen, tenzij de provincie een andere mening is toegedaan
Ja moeten trams zijn inderdaad.
CamilleKreemers schreef: vr 02 okt 2020, 04:4010. Wij merken binnen onze voorlopige berekeningen dat het budget van de provincie zwaar onvoldoende lijkt te zijn voor de minimale vervoervraag. Is de provincie bereid, indien meer vervoerders hiermee kampen, om het budget te verhogen?
De DRU of het materieelbudget? In het concept PvE doe ik altijd een grove schatting. ;)
CamilleKreemers schreef: vr 02 okt 2020, 04:4011. Wij hebben daarnaast nog enkele bedrijfsgevoelige vragen, aangaande ons mogelijke bod. Wij zouden graag een PB of email adres ontvangen van de provincie, waar we deze vragen onder geheimhouding willen stellen.
PB staat onze beschikking.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De mini aanbesteding

Bericht door CamilleKreemers »

Geachte provincie,

Zojuist hebben we met veel interesse uw reactie gelezen op onze verzoeken.

1. U geeft aan dat we de dienstregeling van Bleubuzz mogen aanpassen, echter is dat een aanpassing in een andere concessie EN vervoerder. Vanuit meerdere overwegingen is dit niet wenselijk. Hoe ziet de provincie voor zich dat wij de dienstregeling van Bleubuzz gaan aanpassen?
2. Het bieden van 4 sporen tussen Generaal en Centrum helpt enorm veel, al geeft onze huidige concept dienstregeling ook de mogelijkheid tot 2 sporen EN 4 perrons bij Centraal Station.
3. U vraagt ons of wij de DRU of materieelbudget hebben bedoeld met onze opmerking. Qua DRU's lijkt het zeer goed te zijn en biedt het ruimte om te onderzoeken naar extraatjes. Qua budget komen we helaas zeer slecht uit. Wij zullen onze berekeningen delen met u via PB.

Het toevoegen van extra mogelijkheden om meer punten te scoren, ziet er voor ons goed uit. Wij wachten met spanning af.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

CamilleKreemers schreef: vr 02 okt 2020, 17:34 Geachte provincie,

Zojuist hebben we met veel interesse uw reactie gelezen op onze verzoeken.

1. U geeft aan dat we de dienstregeling van Bleubuzz mogen aanpassen, echter is dat een aanpassing in een andere concessie EN vervoerder. Vanuit meerdere overwegingen is dit niet wenselijk. Wij merken echter wel dat hun dienstregeling met een 20-minutendienst een behoorlijke invloed en zelfs in de weg zit van onze dienstregeling met kwartiersdiensten. Wij zouden graag willen weten of het mogelijk is om een verzoek tot aanpassing bij hun te plaatsen om onze dienstregeling te optimaliseren?
2. Het bieden van 4 sporen tussen Generaal en Centrum helpt enorm veel, al geeft onze huidige concept dienstregeling ook de mogelijkheid tot 2 sporen EN 4 perrons bij Centraal Station.
3. U vraagt ons of wij de DRU of materieelbudget hebben bedoeld met onze opmerking. Qua DRU's lijkt het zeer goed te zijn en biedt het ruimte om te onderzoeken naar extraatjes. Qua budget komen we helaas zeer slecht uit. Wij zullen onze berekeningen delen met u via PB.

Het toevoegen van extra mogelijkheden om meer punten te scoren, ziet er voor ons goed uit. Wij wachten met spanning af.
1. Ik zie dit nergens: Er staat alleen dat de dienstregeling van de versterkingsritten uit concessie Tremabergen Tram opgenomen moeten worden in de dienstregeling van de tramlijn die je naar Tremabergen in moet leggen en dat de tramlijn naar Tremabergen lijnnummer 1 moet hebben.

2. Ik verzoek de provincie ook om 4 sporen tussen generaal en het ziekenhuis.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

DrechtBlub schreef: vr 02 okt 2020, 23:321. Ik zie dit nergens: Er staat alleen dat de dienstregeling van de versterkingsritten uit concessie Tremabergen Tram opgenomen moeten worden in de dienstregeling van de tramlijn die je naar Tremabergen in moet leggen en dat de tramlijn naar Tremabergen lijnnummer 1 moet hebben.
Het betreft een reactie op een vraag, niet iets wat in het PvE staat.

Maar BleuBuzz had in een heel pril stadium van het PvE de opmerking ook al gemaakt dat de rijtijden van lijn 1 in Tremabergen volgens de kaart afwijken van die in ons bod. Ik zou de provincie oproepen om in Tremabergen dezelfde rijtijd te rekenen als voor de concessie Tremabergen Tram, een dienstregeling aangepast naar de tijden op de kaart past immers mogelijk niet meer qua omlopen. En het is wat onnodig werk voor de bieders op Sint Gallius tram.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De mini aanbesteding

Bericht door CamilleKreemers »

Momenteel heb ik het conceptdienstregeling af, waarbij ik een aantal kunstingrepen heb gedaan om om Bleubuzz heen te plannen. Dat levert mijns inziens alleen wel een minder logische dienstregeling af. Daarom ben ik ook benieuwd naar de opmerking van de provincie hierin. Het is mogelijk een DR te creeren om Bleubuzz heen, maar het oogt een stuk minder prettig.

Ik merk overigens dat ik in DRU EN Budget bijna dubbel uitkom, vergeleken met de provincie. Dat kan twee dingen inhouden. De provincie is vergeten te rekenen met 2 richtingen OF ik heb ergens een rekenfout zitten in beide berekeningen.
Daarnaast rekenen we reistijd van de stalling naar de halte (voorbeeld Snoekweg naar Snoekweg?)
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Daniel schreef: vr 02 okt 2020, 23:40
DrechtBlub schreef: vr 02 okt 2020, 23:321. Ik zie dit nergens: Er staat alleen dat de dienstregeling van de versterkingsritten uit concessie Tremabergen Tram opgenomen moeten worden in de dienstregeling van de tramlijn die je naar Tremabergen in moet leggen en dat de tramlijn naar Tremabergen lijnnummer 1 moet hebben.
Het betreft een reactie op een vraag, niet iets wat in het PvE staat.

Maar BleuBuzz had in een heel pril stadium van het PvE de opmerking ook al gemaakt dat de rijtijden van lijn 1 in Tremabergen volgens de kaart afwijken van die in ons bod. Ik zou de provincie oproepen om in Tremabergen dezelfde rijtijd te rekenen als voor de concessie Tremabergen Tram, een dienstregeling aangepast naar de tijden op de kaart past immers mogelijk niet meer qua omlopen. En het is wat onnodig werk voor de bieders op Sint Gallius tram.
Goed punt, hanteer dan maar gewoon de tijden van BleuBuzz tussen Tremabergen en Sint Gallius. Is de beste oplossing. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Lijn65 »

Over rijtijden gesproken: De rijtijd tussen Bavierensingel en De Branding is 1,5 minuut volgens het PvE. Het even lange stuk tussen De Branding en Strandpunt is maar 0,5 minuut. Ook op andere plaatsen zijn de rijtijden erg inconsistent. Bijvooorbeeld tussen Zuidoost Punt en Station Oost. Tot slot: tellen kruisingen met het treinspoor ook als kruisingen voor de rijtijden?

- Nu wij even zitten te rekenen, komen wij er achter dat het vrijwel onmogelijk is om de Tremabergen Xpress aan te bieden. Gezien de hoge frequentie die nodig is om alle reizigers naar Tremabergen te vervoeren, past het niet om een sneldienst daar tussendoor te laten rijden, zonder de reguliere 'stoptram' 4 minuten stil te laten staan op een halte zodat de sneltram de stoptram kan inhalen.
- Los van bovenstaande: als we de sneltram 1 halte geven in bijvoorbeeld het Centrum van Sint Gallius, mogen wij deze dan wel meerekenen in de totale vervoerscapaciteit die wij in die wijk bieden?

- Tevens willen wij graag kwijt dat de capaciteit van de beschikbare trams erg laag is, als er geen staanplaatsen worden toegestaan. In andere steden merken wij dat het eerder regel is dan uitzondering dat reizigers moeten staan in de tram. De provincie maakt het zichzelf en de vervoerders erg moeilijk door staanplaatsen in de trams van Sint Gallius niet toe te staan. Het verhogen van het toegestane aantal reizigers per tram zal ook een oplossing zijn voor het inpassen van de Xpress.
Basislijn
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De mini aanbesteding

Bericht door CamilleKreemers »

RegioVervoer stelt voor om een extra beoordelingspunt te creeren : de vervoerder mag maximaal x% staanplaatsen aanbieden. De vervoerder zonder staanplaatsen krijgt x punten en de rest wordt lineair verdeeld.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Er staat een nieuwe kaart van Sint Gallius en Stadwijk online met aangepast rijtijden. Bij Stadwijk gaat het om gereduceerde tijden tussen de plaatsen Voor de vervoerders die met Sint Gallius Bus bezig zijn. Er zijn met name wijzigingen gedaan op de rijtijden op de trambaan die klopte in enkele gevallen niet met naastgelegen wegen zoals Delein aangaf. Let hier op voor de buslijnen. Excuses voor het ongemak... Het PvE voor de tram wordt binnenkort aangepast aan de opmerkingen die zijn gemaakt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Kan je wellicht aangeven waar je die aanpassingen hebt gedaan dan, dat scheelt de hele kaart afzoeken naar verschillen om te zien of er enige impact op de buslijnen is.

Gezien het al best vergevorderde stadium waarin m'n netwerk voor Sint Gallius verkeerd wordt dit trouwens niet zo gewaardeerd, een half minuutje verschil kan ergens net een aansluiting om zeep helpen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten