De mini aanbesteding

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Ik snap dat het niet wordt gewaardeerd maar er zaten wel echt grote fouten in die tot oneerlijk voordeel kunnen leiden. Helaas dat niemand dat eerder heeft aangegeven... Ik zal de wijzigingen tussen v5 en v6 even weergeven in dit topic.

Als compensatie zit ik er nu sowieso aan te denken om de inleverdeadline op te schuiven.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Ik ben eerlijk gezegd nog nergens echt grote fouten in de rijtijden op de kaart tegengekomen. Maar afhankelijk van wat er precies aangepast is kan dit er zomaar toe leiden dat ik weer helemaal opnieuw kan beginnen omdat dingen opeens niet meer passen zoals bedacht.

Eigenlijk vindt ik dat je het niet kunt maken om in een aanbesteding die al een maand loopt opeens rijtijden te gaan wijzigen. Je hebt het over oneerlijk voordeel, maar eigenlijk creëer je nu ook een oneerlijk voordeel voor degenen die in de tweede helft van de inschrijftermijn meer tijd hebben dan in de eerste helft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ODRAIL »

**** Persbericht firma NesseGog ****

De firma NesseGog was erg ver met de concessie Sint Gallius Bus maar voelt zich nu genoodzaakt er mee te stoppen als gevolg van de wijzigingen die de provincie alsnog doorvoert.

Erg jammer :o :shock: :S .

**** Einde Persbericht ****
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Het gaat in bijna alle gevallen over de trambaan. In principe is dat een andere concessie die nog niet is begonnen. Maar de wijzigingskaart staat online, ik hoop dat de schade meevalt...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

regenmaker schreef: zo 04 okt 2020, 17:33 Het gaat in bijna alle gevallen over de trambaan. In principe is dat een andere concessie die nog niet is begonnen.
Klopt, maar het is in alle gevallen een bus-/trambaan dus daar kunnen ook de buslijnen door beïnvloed worden.

Nou houdt BleuBuzz niet zo van paralleliteit, net als de provincie, dus blijkt ons bod hier ook niet negatief door beïnvloed te worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Om het leed te verzachten ga ik het aantal rijtijdwijzigingen terugbrengen tot 4. Die kaart staat inmiddels online. Vervoerders die door de rijtijdwijzigingen getroffen zijn, kunnen dit tot en met woensdag 7 oktober bij mij melden, zodat we samen een passende oplossing kunnen zoeken. :idea:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

KM46 schreef: zo 04 okt 2020, 17:26 **** Persbericht firma NesseGog ****

De firma NesseGog was erg ver met de concessie Sint Gallius Bus maar voelt zich nu genoodzaakt er mee te stoppen als gevolg van de wijzigingen die de provincie alsnog doorvoert.

Erg jammer :o :shock: :S .

**** Einde Persbericht ****
Zou je dan de conceptversie door kunnen sturen? :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De mini aanbesteding

Bericht door CamilleKreemers »

Geachte provincie,

RegioVervoer is verheugd te merken dat de aangepaste tijden zijn gemarkeerd binnen de kaart. We willen de provincie hiervoor bedanken.

Echter heeft RegioVervoer eerder aangegeven dat binnen het maken van de offerte een materieelbudget EN DRU-limiet onafdoende te zijn voor de minimale frequenties. We werken aan een definitieve versie, waarin we aan de minimale frequenties kunnen voldoen.

Wij merken dat binnen de concessies Tram en Bus een afhankelijkheid bestaat qua aansluitingen. Zo kan een bus in die concessie denken aan te sluiten op de tram, maar door de nieuwe tramconcessie toch anders uitpakken. Beide vervoerders zijn afhankelijk van elkaar en we zouden graag willen weten, hoe de provincie en onze concurrenten hierin staan.

Met vriendelijke groet,

A. Pollo
RegioVervoer
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

CamilleKreemers schreef: zo 04 okt 2020, 19:40Beide vervoerders zijn afhankelijk van elkaar en we zouden graag willen weten, hoe de provincie en onze concurrenten hierin staan.
BleuBuzz vindt dit een terecht punt, vooral omdat diverse relaties in de busconcessie deels met de tram afgelegd worden. Wij zouden daarom ook graag zien dat er in de evaluatiescore van de tramconcessie tevens punten gescoord kunnen worden voor aansluitingen op de bussen van de winnaar van de busconcessie.
In elk geval bij Busstation Apollo, Busstation Strandweg en Busstation der Religie is dit relevant, maar mogelijk ook bij andere haltes afhankelijk van het netwerk wat de winnaar van Sint Gallius Bus bedacht heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Wij vinden dat Regiobus en BleuBuzz een belangrijk punt hebben. De planning is hierdoor gewijzigd. De tramconcessie is naar achteren geschoven en de concessie Stadwijk naar voren. Het PvE van de concessie Sint Gallius Tram heeft een update gehad.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De mini aanbesteding

Bericht door CamilleKreemers »

Geachte provincie.

Momenteel zijn de volgende aanbestedingen in proces:

Sint-Gallius Bus
Sint-Gallius Tram
Stadwijk.

Wij merken dat de concessies Sint Gallius Bus EN Stadwijk beiden afhankelijkheden hebben met de concessie Sint Gallius Tram. Het OV-netwerk in Stadwijk hangt namelijk af van de treintijden te Stadwijk EN de tramtijden te Busstation Der Religie. De treintijden in Stadwijk zijn hierbij aangegeven binnen de treinpaden.

Wij van RegioVervoer stellen voor om eerst de tramconcessie aan te besteden. Onze keuze hierin is namelijk dat de trams maar op een aantal mogelijke manieren gemaakt kan worden door de door de provincie gestelde eisen. Dit komt deels door de hoge noodzakelijke frequenties binnen deze concessie om aan de minimale vervoervraag te voldoen.

Na de gunning van de concessie Tram stellen we voor om de concessie BUS enkele weken later te laten ingaan. In deze concessie zijn de HOV-lijnen redelijk vastgesteld, maar zijn de vrije lijnen afhankelijk van de tramtijden.

RegioVervoer heeft voor Stadwijk wel een conceptidee, echter is deze met name bij lage frequenties enorm afhankelijk van de tramtijden. reizigers hebben er niks aan als de bus aankomt als de tram vertrekt, danwel andersom.

Wij weten niet wat de concurrenten hiervan vinden en spreken puur voor onszelf. Wij zijn natuurlijk nieuwsgierig naar hun input hieromtrent.

Met vriendelijke groet,

A. Pollo
RegioVervoer Tenderteam
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Het lijkt BleuBuzz niet heel handig de busconcessie naar achteren te schuiven gezien die al loopt en er in jouw idee slechts kort de tijd zou zijn om bustijden aan te passen op de tramtijden.
Wij denken dat met het eerst aanbesteden van de busconcessies en vervolgens de tram er een goede volgorde is. Immers hebben Sint Gallius Bus en Stadwijk vrij weinig met elkaar te maken omdat reizigers vanaf Busstation der Religie toch grotendeels met de tram verder reizen (en de verplichte frequentie van de stadsbus die hier komt hoog genoeg is voor een prettige overstap in alle omstandigheden).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De mini aanbesteding

Bericht door CamilleKreemers »

RegioVervoer kan zich in de argumentatie van BleuBuzz vinden.

RegioVervoer wil van de provincie weten of de vragenronde in de concessie Stadwijk nog 2 weken kan zijn en wil graag de nieuwe planning weten in de lopende aanbestedingen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ODRAIL »

regenmaker schreef: zo 04 okt 2020, 18:06
KM46 schreef: zo 04 okt 2020, 17:26 **** Persbericht firma NesseGog ****

De firma NesseGog was erg ver met de concessie Sint Gallius Bus maar voelt zich nu genoodzaakt er mee te stoppen als gevolg van de wijzigingen die de provincie alsnog doorvoert.

Erg jammer :o :shock: :S .

**** Einde Persbericht ****
Zou je dan de conceptversie door kunnen sturen? :)
De directie van NesseGog laat hierbij weten te stoppen met de aanbestedingsprojecten die nu lopen.

Het aanbestedingsteam van NesseGog heeft van een aantal gemeenten in de omgeving van het vervoersgebied van de firma NesseGog het aanbod gekregen om voor deze gemeenten nieuwe aanbestedingsplannen te ontwikkelen.

Dit aanbod is inmiddels aangenomen en zal verder uitgewerkt gaan worden.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Wannes »

Ik heb een aantal vragen over de concessie Stadwijk:
  1. Is het toegestaan de speciale vliegveldbus te integreren in andere lijnen?
  2. Is het toegestaan op het hoofdnet routevarianten aan te bieden? Bijvoorbeeld snellere en minder snelle ritten.
  3. Is het toegestaan de buurtbus op te splitsen in twee losse lijnen?
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De mini aanbesteding

Bericht door CamilleKreemers »

Geachte provincie,

RegioVervoer is met vreugde begonnen aan de bieding voor de concessie Stadwijk. Hierover hebben we de voorlopige vragen

1. We begrijpen dat er stallingen geplaatst zijn te Frianders en Stadwijk. Is het ook toegestaan om enkele bussen te plaatsen te Sint Gallius ten behoeve van de verplichte vliegtuigbus?
2. Mag een lijnnummer ook varianten hebben (voorbeeld in een richting enkele haltes bedienen, dat in de andere richting niet gebeurd?
3. De planning geeft ons tot maart 2021 om deze concessie uit te werken. Dit is correct?
4. Als blijkt dat een omloop een groep lijnen bevat in oog op efficientie, mogen we dat dan ook grouperen onder bijvoorbeeld "stadsdienst" of wil de provincie werkelijk elke lijn apart genummerd hebben? Binnen Regiovervoer geloven we dat materieel zoveel mogelijk onderling verbonden kan rijden met oog op efficientie.
5. Wij merken qua voorlopige berekeningen, dat het DRU plafond heel dicht bij de DRUs benodigd voor de verplichte verbindingen zit in Stadwijk. Wij willen voorstellen het DRU plafond te verhogen.

Met vriendelijke groet,

A. Pollo
Laatst gewijzigd door CamilleKreemers op di 06 okt 2020, 21:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Stadwijk begint pas in januari, we zitten net een dag in de vragenronde. Lijkt me dan ook wat vroeg om daar nu al mee te starten eigenlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De mini aanbesteding

Bericht door CamilleKreemers »

regenmaker schreef: zo 04 okt 2020, 20:17 Wij vinden dat Regiobus en BleuBuzz een belangrijk punt hebben. De planning is hierdoor gewijzigd. De tramconcessie is naar achteren geschoven en de concessie Stadwijk naar voren. Het PvE van de concessie Sint Gallius Tram heeft een update gehad.
Maar Daniel, De provincie meldt hier dat de planningen worden aangepast EN Stadwijk naar voren gebracht wordt. Daardoor werk ik momenteel mijn vragen uit en een hele grove schets qua DRU en materieel kosten. Later kan ik dan een betere versie creeren en de details uitwerken.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

De planning is daarna opnieuw gewijzigd. Op deze manier worden de concessies die afhankelijk zijn van elkaar uit elkaar getrokken.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De mini aanbesteding

Bericht door CamilleKreemers »

Dank voor de toelichting.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

De beoordeling van EilandOV-2 is voorlopig uitgesteld ivm. persoonlijke redenen waar ik hier nu niet op in wil gaan.

Mijn excuses.
Ik blub in het Drecht.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Lijn65 »

Vraag over Sint Gallius Tram:

Doordat de dienstregeling van de ritten in Tremabergen al vast staan, worden wij erg beperkt in de mogelijkheden die wij hebben om op die tak van het tramnet een mooie en logische dienstregeling aan te bieden. Mogen wij de ritten in Tremabergen ook integreren in ons aanbod? Wij zullen er dan uiteraard ervoor zorgen dat voor BleuBuzz een gelijkwaardig aantal inzeturen en omlopen behoudt. Hoewel dit mogelijk ook voor onze exploitatie voordelen zal hebben, zal vooral de reizigers hier erg gebaat bij zijn doordat er meer rechtstreekse ritten tussen de Zuiderwijk in Tremabergen en Sint Gallius zullen rijden.
Basislijn
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De mini aanbesteding

Bericht door CamilleKreemers »

Naar aanleiding van de vraag van Lijn65 (welk bedrijf ben jij?) wil ik wel aangeven dat het voor de concurrentie nadelig is als Bleubuzz de huidige Tremabergenlijn mag integreren in de huidige bieding. Concurrenten hebben dat voordeel niet.

Voor regenmaker
Binnen het aangepaste PvE wordt gemeld dat de aansluitingen meewegen per locatie. Is dat per lijn of grootste reizigergroepen?? Ik ben hier wel nieuwsgierig naar.

Een lekenvraag: er wordt gemeld dat er maximaal x reservematerieel per dag mag zijn. Ik kan me indenken dat de inzet in het weekend een stuk lager kan zijn dan doordeweeks. Hoe moet ik die regel precies opvatten?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

BleuBuzz vindt het onacceptabel dat de concurrentie denkt hun problemen op te lossen door doodleuk onze dienstregeling aan te passen naar iets wat hen wel uitkomt. Dit heeft voor ons ook allerlei gevolgen aangezien de dienstregeling nauwkeurig is afgestemd op aansluitingen, zodat wijzigen nadelige gevolgen voor de bezettingsgraad en dus rentabiliteit van de concessie hebben.

Wij roepen de concurrentie op om creatiever te zijn en in oplossingen in plaats van problemen te denken.
Zorg gewoon voor een beste oplossing onder de gegeven omstandigheden, dat moet iedere vervoerder in andere omstandigheden ook.

Daarnaast lijkt het ons sowieso nog erg vroeg om al volop met Sint Gallius tram bezig te zijn. Immers weet je nog niet eens met welke busaansluitingen op de knooppunten je rekening moet houden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Lijn65 »

Wij willen graag reageren op BleuBuzz:

1. Onze vraag komt voort uit de constatering dat wij verwachten dat de huidige situatie voor reizigers een suboptimaal product zal opleveren en dat de integratie voor de provincie financiële voordelen heeft. In tegenstelling tot wat BleuBuzz lijkt te denken zijn wij niet bang voor problemen. Wij constateren deze en als wij daar de gelegenheid voor zien, kaarten wij deze aan. Als de provincie hier niks mee doet, dan hebben wij daar geen probleem mee. Wij houden namelijk wel van een beetje puzzelen.

2. De vragenrond is al gestart en ervaringen uit het verleden hebben ons geleerd dat echte problemen in het PvE niet gevonden totdat we beginnen met het maken van de berekeningen. Daarom zijn wij nu al begonnen met de verkenningen voor de tramconcessie. Wij maken ons geen zorgen over eventuele bus-aansluitingen. Het maken van de daadwerkelijke dienstregeling doen wij pas om het moment dat de winnaar van de busconcessie bekend is.

(Niet dat er op dit moment nog iets hieraan veranderd kan worden, maar is het trouwens niet een beetje raar dat de tram zich moet voegen naar de bus? Normaal gesproken is dat andersom)
Basislijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten