De mini aanbesteding

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De mini aanbesteding

Bericht door CamilleKreemers »

Momenteel heeft RegioVervoer het volgende planmatige manier van werken:

1. Een aanbesteding wordt doorgelezen en de kaart wordt bestudeerd.
2. Een concept netwerk wordt gemaakt om te zien hoe lijnen kunnen worden gemaakt.
3. De benodigd aantal DRUs en materieel wordt geschat.
4. Een voorlopig patroon van lijnen en tijden wordt gemaakt.
5. Alle aangetroffen problemen of onduidelijkheden worden opgevraagd bij de provincie.
6. Naar aanleiding van antwoorden of wijzigingen wordt een definitieve versie opgesteld als bieding.

Wij verwachten problemen als je na de vragenronde is gesloten pas begint met het uitwerken van de plannen en dienstregeling.

Wij snappen wel dat BleuBuzz niet wil dat andere vervoerders aan hun concessie zitten. Daarom hebben we ook gevraagd of eventuele wijzigingen gevraagd kunnen worden. De provincie heeft aangegeven dat de BleuBuzz rijtijden gehanteerd mogen worden, wat conflicten in ons zicht al heeft opgelost. Onze concept dienstregeling is daarom al mogelijk gemaakt op een wijze dat RegioVervoer aan zijn uitgangspunten vol doet.

We zijn het deels met onze concurrenten eens dat aanpassingen zeer nadelig kunnen zijn en daarom zullen we hier liever niet aan doen, tenzij we voor beide partijen profijt zien in de aanpassing. Voor Sint Gallius is hier geen sprake van, daar de aanbesteding Sint Gallius Bus nog loopt. Wel is dit een unieke situatie dat de bus de tram gaat bepalen.

Zover bekend hebben de wijzigingen van de provincie een zeer positief effect op de plannen van RegioVervoer en een betere business case mogelijk gemaakt.

Wij wensen alle partijen een genoegen aan puzzelplezier in deze aanbestedingen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Lijn65 schreef: do 08 okt 2020, 16:591. Onze vraag komt voort uit de constatering dat wij verwachten dat de huidige situatie voor reizigers een suboptimaal product zal opleveren en dat de integratie voor de provincie financiële voordelen heeft. In tegenstelling tot wat BleuBuzz lijkt te denken zijn wij niet bang voor problemen.
De dienstregeling zoals BleuBuzz deze heeft opgesteld voor de tramritten van lijn 1 binnen Tremabergen kent strak geplande aansluitingen, dit in het voordeel van de reiziger. Zo sluiten onze trams uit de Zuiderwijk uitstekend aan op de trein naar Klokbekerstad of Sint Gallius en kennen de trams naar de Vishaven een korte overstap op de trein uit Klokbekerstad.
Wij zien het daarom niet zitten dat een andere vervoerder onze tijden gaat aanpassen, gezien andere aansluitingen directe impact op de bezetting van onze trams hebben. Dit kan dus mogelijk ook de rentabiliteit van onze concessie schaden.
Wij maken ons geen zorgen over eventuele bus-aansluitingen. Het maken van de daadwerkelijke dienstregeling doen wij pas om het moment dat de winnaar van de busconcessie bekend is.
Ervaringen in het verleden hebben BleuBuzz geleerd dat aansluitingen meer impact hebben dan je zou denken. Immers moet de dienstregeling ook maar net tussen (in enkele gevallen) twee aansluitingen in passen. Bij de tram speelt dat naar ons idee nog wat meer omdat je vast zit aan een route en dus ritten niet kunt versnellen of vertragen om beter aan te sluiten.
Overigens is ons tenderteam nog druk bezig met de afrondende fase van de dienstregeling voor Sint Gallius Bus, dus verbaast het ons op zich al dat er kennelijk ook vervoerders reeds tijd voor de tramconcessie hebben ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

De provincie heeft in ieder geval nog 0 inschrijvingen voor Sint Gallius Bus binnengekregen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Tja er zijn nog drie weken te gaan he ;)

BleuBuzz vermoed het wel te gaan halen: er resteren nog drie relatief simpele lijnen om uit te werken en daarna zijn er dus nog weken over voor de uitwerking van de evaluatiescore (wat op zich nog net zo'n klus wordt als de aanbesteding zelf) en de netkaart.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De mini aanbesteding

Bericht door CamilleKreemers »

Ik sla de Sint Gallius Bus over. Anders moet ik gaan jagen en ik wil een kwalitait bieden in mijn biedingen.

Ik doe wel aan Stadwijk en Sint Gallius Tram mee. Geeft me ook wat tijd om inspiratie in mijn lijnennetkaart en verklaringen te doen.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Lijn65 »

Bij het berekenen van de dekkingsgraad in Sint Gallius bus, mag je normaal afronden of moet het naar boven worden afgerond? Concreet voorbeeld: moet je in De Zilveren Ster 13 en 14 haltes (0,6*22 = 13,2) bedienen om aan de eis te voldoen?
Basislijn
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De mini aanbesteding

Bericht door CamilleKreemers »

Ik zou naar boven afronden. Dat zit je altijd veilig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Naar boven afronden is wat ik ook gedaan heb inderdaad, je moet immers minstens 60% bedienen en dus niet 59,8% ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Exact, naar boven afronden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De mini aanbesteding

Bericht door CamilleKreemers »

Snelle vraag, moet ik tussen de spitsen overtollig materieel naar de stalling sturen OF mag dat op een knooppunt blijven hangen?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Aan het eind van de dag naar de stalling, overdag mag materieel op knooppunten blijven hangen.

Er is nog 15 dagen de tijd om een bod in te dienen voor Sint Gallius Bus.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Lijkt wel krapjes te worden, de omlopen uitwerken is toch meer werk dan ik had gedacht...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Zijn er naast Delein en BlueBuzz meer vervoerders die uitstel willen? In dat geval kan ik de deadline naar begin of half december verleggen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DPDelft »

DriveGreen zou ook graag een verlenging van de termijn zien.
Falcon
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 dec 2017, 19:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Falcon »

regenmaker schreef: za 17 okt 2020, 11:21 Zijn er naast Delein en BlueBuzz meer vervoerders die uitstel willen? In dat geval kan ik de deadline naar begin of half december verleggen.
Ook Sjenglines vraagt de provincie om de inschrijftermijn te verlengen. Het maken van een goede bieding neemt zeer veel tijd in beslag.
jossevb
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 19 jan 2015, 17:42

Re: De mini aanbesteding

Bericht door jossevb »

Ook de JVB zou een verlenging van de deadline niet erg vinden.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De mini aanbesteding

Bericht door CamilleKreemers »

regenmaker schreef: za 17 okt 2020, 10:09 Aan het eind van de dag naar de stalling, overdag mag materieel op knooppunten blijven hangen.

Er is nog 15 dagen de tijd om een bod in te dienen voor Sint Gallius Bus.
Dank voor het antwoord. In de werkelijkheid gaat alles retour stalling. Dit zal ik meenemen in mijn plannen.

Wel zou ik willen melden dat een verlenging van Bus invloed heeft op Tram. Dit daar aansluitingen van Bus leidend zijn voor Tram.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Ik hoop dat de nieuwe planning bevalt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ODRAIL »

Even een vraag over de vragenrondes: Hoelang is de termijn hiervoor (ik vind de huidige termijn van 14 dagen wel erg kort)?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Welke huidige termijn van 14 dagen, de aanbestedingen waarvan de vragenronde nog moet komen / moet aflopen hebben een termijn van 3 maanden ;)

Daarnaast: waarom klaag je hierover als je überhaupt nog nooit een zinnige vraag gesteld hebt of een poging hebt gedaan een bod in te leveren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Lijn65 »

regenmaker schreef: za 17 okt 2020, 11:21 Zijn er naast Delein en BlueBuzz meer vervoerders die uitstel willen? In dat geval kan ik de deadline naar begin of half december verleggen.
Delein twijfelt nog over of zij ook daadwerkelijk een bod gaat uitbrengen. Onze voorkeur ligt toch bij streekconcessies en in deze stadsconcessie kunnen wij vooralsnog geen bod maken waarmee wij zelf ook helemaal achter kunnen staan. De extra tijd die nu geboden is, waarderen wij wel en dit geeft ons ook de ruimte om te bezien of wij alsnog een bod uit gaan brengen.
Basislijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

BleuBuzz is zeer tevreden met de realistische nieuwe deadline voor het indienen van een bieding, Dit uitstel zal naar onze verwachting de reizigers in Sint Gallius vele voordelen opleveren, aangezien het de vervoerders de gelegenheid biedt een kwalitatief hoogstaander bod in te dienen.
Nu wij hier ruimer de tijd voor hebben, verwacht BleuBuzz dan ook zeker een bod op de concessie Sint Gallius Bus uit te brengen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

De start van EilandOV-2 is met een maand uitgesteld ivm. persoonlijke redenen. Ik ben op dit moment absoluut niet stressbestendig en gezien de procedure vorige keer zeer stressvol was laat ik dat even liggen tot ik dat wat beter aan kan voor het geval dat er weer iets niet goed mee gaat. - Het kan zijn dat die later nog een keer uitgesteld wordt.

Voor EilandOV-1 wachten wij nog steeds op Sjenglines: De uiteindelijke dienstregeling is binnen maar de documenten zijn incompleet. Wij wachten nog op de complete documenten. De ingangsdatum houden wij (onrealistisch genoeg) eventjes een verassing tot het duidelijk is dat deze documentatie ook klopt.
Ik blub in het Drecht.
Falcon
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 dec 2017, 19:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Falcon »

In een PB bericht hebben wij aangegeven dat Sjenglines deze week de documenten in orde zou maken en worden opgestuurd.
Zoals beloofd hebben wij zojuist dan ook de documentatie opgestuurd middels een PB.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Sjenglines zal enkele weken vertraagd op Zondag 8 November 2020 beginnen met rijden in de concessie EilandOV1, Haringe & Heekland.

Een geheel busboekje zal volgen in de komende dagen/weken.
Ik blub in het Drecht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten