De mini aanbesteding

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Lijn65 »

Wat mij opvalt is dat BlueBuzz een onhandige lijnnummering voorstelt. Zij willen een bus 1 laten rijden terwijl er ook al een tram 1 in Sint Gallius rijdt.
Basislijn
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De mini aanbesteding

Bericht door CamilleKreemers »

Goedemorgen (voor jullie ten minste),

Een vraagje over het algemeen: Binnen meerdere PvE's is gesteld dat electrische DRU een bepaalde beloning kent in de beoordeling. Is dat gewogen of ongewogen? Ik heb het dacht ik eerder al gevraagd, maar kan het niet terugvinden. Dit is van invloed op mijn Stadwijk bieding.

Groeten,

A. Pollo
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Hoe kun je überhaupt al met Stadwijk bezig zijn, je weet nog niet eens hoe laat de aansluitende trams gaan...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
jossevb
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 19 jan 2015, 17:42

Re: De mini aanbesteding

Bericht door jossevb »

regenmaker schreef: za 09 jan 2021, 12:23 Beste vervoerders,

Inmiddels heeft de provincie Sint Gallius de beoordeling van de concessie Sint Gallius Bus afgerond en gunt de concessie aan JVB. Wij feliciteren JVB met de winst en zien er naar uit om de volledige elektrische vloot op 30 januari 2021 in gebruik te nemen. De volledige uitslag is hier te vinden.

Het provinciebestuur van Sint Gallius

P.S. Ik heb maar beperkt de tijd gehad om alles in detail uit te pluizen en na te rekenen, maar ik wilde de uitslag niet langer ophouden. Ik zal daarom de bezwaartijd verlengen zodat men de tijd heeft om in de biedingen te duiken voor aanvullend onderzoek. Bezwaren graag voor 23 januari 2021 om 12:00 uur indienen via PB.
Is er nog een bezwaar binnengekomen of is de gunning definitief?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

BleuBuzz heeft wel wat opmerkingen naar de provincie gestuurd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De mini aanbesteding

Bericht door CamilleKreemers »

Daniel schreef: di 12 jan 2021, 07:57 Hoe kun je überhaupt al met Stadwijk bezig zijn, je weet nog niet eens hoe laat de aansluitende trams gaan...
Ik ben bezig met een aansluitende tram dienstregeling te maken voor de Sint Gallius concessie. Ik moet alleen nog even alles efficient maken en dan de dienstregeling door sturen.

Op basis daarvan maak ik de bus dienstregeling Stadwijk. Mijn gestelde vraag is overigens niet beantwoord. Zijn de beoordeelde electrische DRU ongewogen of gewogen bij de verhouding?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

De bezwarentermijn voor de concessie Sint Gallius Bus is afgelopen en BleuBuzz heeft een bezwaar ingediend. Wij zullen dit bezwaar in meer detail bekijken en dan de uiteindelijke puntentelling publiceren.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
jossevb
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 19 jan 2015, 17:42

Re: De mini aanbesteding

Bericht door jossevb »

Mag de JVB weten wat het bezwaar is van BleuBuzz?
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De mini aanbesteding

Bericht door CamilleKreemers »

Snelle vraag: niet inschrijven is niet bezwaar indienen. Mogen niet inschrijvers ook de bezwaren weten?
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Wannes »

De VIOP heeft op de valreep nog een aantal vragen over de concessie Sint Gallius Tram, dit zijn:
  • Moet er bij de haltes rekening worden gehouden met de bus? Bij wijze van dat er geen tram op een halte mag halt houden als er op datzelfde moment een bus op diezelfde halte halteerd.
  • Het punt: "Tramlijn 1 naar Tremabergen dient de dienstregeling van de versterkingsritten van BleuBuzz te bevatten.De vervoerder mag tussen de haltes Ansjovisweg en Zuider Ziekenhuis in Tremabergen dezelfde rijtijden als BleuBuzz gebruiken." is de VIOP volstrekt onduidelijk. Betekend dit dat deze versterkingsritten door de inschrijvende vervoerder zelf moeten worden uitgevoerd of dat BlueBuzz deze uitvoerd? Tellen deze versterkingsritten mee voor de DRU? Kan op dit punt wat uitgebreidere uitleg worden gegeven?
  • Zijn er geen aansluitende treinen op Tremabergen CS?
  • Moeten in wijken als Bedrijventerrein Oost of Religiewijk waarin twee verschillende trajecten door de wijk rijden de reizigers 50/50 over deze twee trajecten worden verdeeld?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

- Nee je hoeft geen rekening te houden met bussen bij de tramhalte.
- De versterkingsritten worden uitgevoerd door BleuBuzz, niet door VIOP of een andere vervoerder. Deze ritten rijden bij een andere concessie en tellen niet mee in DRU voor Sint Gallius Tram. Om een onmogelijke situatie te voorkomen mag je de rijtijden van BleuBuzz binnen Tremabergen te hanteren.
- Aansluitende treinen in Tremabergen kan je vinden in het PvE van die concessie.
- Nee je hoeft het niet 50/50 te verdelen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Het volgende bezwaar is ingediend door BleuBuzz:
Daniel schreef: zo 10 jan 2021, 16:01 Beste provincie,

Bij het nalopen van de puntentelling van de aanbesteding Sint Gallius Bus is BleuBuzz diverse onregelmatigheden in de bieding van vervoerder JVB tegengekomen. Gezien het aantal onregelmatigheden kunnen wij niet uitsluiten nog onregelmatigheden over het hoofd te hebben gezien, we verzoeken daarom de provincie om de biedingen nog eens extra na te lopen.

Onregelmatigheden die wij aantroffen zijn:
  • Bij de beste bediening van het Zuider Strand is bij BleuBuzz gerekend met de gemiddelde frequentie in het hele jaar, maar bij JVB uitsluitend met de gemiddelde frequentie in de zomermaanden
  • Bij de beste bediening van het Strandpunt geldt hetzelfde als hierboven beschreven voor het Zuider Strand
  • Bij de beste bediening van het Stadhuis is bij JVB gerekend met de frequentie op de piek van de spits, terwijl bij BleuBuzz is gerekend met het gemiddelde over de hele dag. Aangezien JVB hier in de daluren maar 1x per uur rijdt en BleuBuzz 3x/uur komen wij erop uit dat juist BleuBuzz gemiddeld de beste bediening biedt.
  • In Tremabergen Zuiderwijk, Centrum en op de provinciale weg langs de Noorderwijk bestaat parallelliteit tussen de nachtlijnen uit de concessie Tremabergen en Sint Gallius van JVB, dit terwijl JVB ook de punten voor het ontbreken van parallelliteit heeft gekregen.
  • Lijn N20 overtreedt de regels van de trajectenscore aangezien deze maar één halte over de wijkgrens rijdt op een niet verplicht traject.
  • In Bedrijventerrein Oost claimt JVB 100% bediening te bieden, terwijl ze maar bij 3 van de 5 haltes komen.
  • JVB heeft punten ontvangen voor het hebben van 5 reservebussen op maandag t/m vrijdag, terwijl het maximum aantal reservebussen volgens het PVE 4 bedraagt
Hoewel aanpassing van de puntentelling mogelijk niet zal leiden tot een andere uitslag vonden wij dit een dusdanig lange lijst van onregelmatigheden dat wij ons genoodzaakt zagen de provincie hiervan op de hoogte te brengen.

Met vriendelijke groet,

Directie BleuBuzz
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De mini aanbesteding

Bericht door CamilleKreemers »

Als een tram begint bij Apollowijk en de stalling is daar ook, hoeveel mattijd moet ik rekenen?

Daarnaast, moet spitsmaterieel tussen de spitsuren naar de stalling OF kan dat al die uren gedumpt worden op keerlussen? In realiteit is naar stalling de meest gebruikte methode, maar hoor graag hoe dat hier zit.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Je mag ze dumpen op keerlussen als ze aan het eind van de dag maar in de stalling staan.

Ik kom telkens maar niet aan het bezwaar van BleuBuzz toe, als men het niet erg vindt dan laat ik het hierbij en roep JVB uit tot winnaar. BleuBuzz heeft wel gelijk met zijn bezwaar maar het aantal punten wordt door het bezwaar niet hoger als dat van JVB. Ik wil er nog best een keer naar kijken maar ik vrees dat het niet heel veel zin heeft. JVB heeft met name op de duurzaamheidsscore een enorme slag binnengehaald.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Ik denk dat het vooral van belang is om er lering uit te trekken voor de evaluatiescore bij volgende aanbestedingen, want die lijkt nog niet helemaal goed te werken als ik het verschil in scores zo zie.
Je zou verwachten dat je met extra punten door frequentere bediening je kunt compenseren voor de extra materieel- en DRU-kosten die dat oplevert, maar dat blijkt in de praktijk niet te werken. Daar komt ook nog bovenop dat als je meer DRU verbruikt het aandeel elektrisch materieel afneemt (als gevolg van het budget en de beperkingen in laadcapaciteit), wat je niet meer op kwaliteit van het netwerk kunt compenseren.

Wat daarnaast ook nog wel meespeelt: omdat er maar twee biedingen waren was JVB altijd tweede als ik ergens eerste in werd (en omgekeerd). Dat gaat natuurlijk ook hard met de punten dan, want waren meer biedingen geweest dan hadden de deelnemers altijd wel ergens naast de punten gegrepen zodat de verschillen minder extreem worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Ja, ik zal dit meenemen in de evaluatiescores voor de volgende twee aankomende concessies. Goede feedback in ieder geval.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De mini aanbesteding

Bericht door CamilleKreemers »

Sorry Daniel,

Ik wilde best meedoen met die aanbesteding, echter verhuisde ik ook in deze periode en kwam er daardoor niet aan toe.
Ik ben hard bezig met Sint Gallius tram (zoveel werk voor die omlopen :(

Je feedback vind ik wel interessant om te lezen. Ben best nieuwsgierig naar de gevolgen daarvan.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Tot nader order stop ik met de mini aanbesteding. Ik kom er met de wiki en andere zaken gewoon niet meer aan toe.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

*Blaast een laag stof weg*
CamilleKreemers schreef: zo 29 mei 2022, 01:36 Ik mis dat spel anders wel
Destijds ben ik mede gestopt omdat het aantal inschrijvingen afnam. Wellicht kunnen we het spel in een lager tempo voortzetten, mocht er genoeg interesse zijn?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DPDelft »

Ik houd mij aanbevolen 8-)
Er ligt nog een onafgemaakt bid klaar.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Lijkt me wel leuk als dit spel terugkeert ja :D

Een lager tempo zou het voor mij ook wel aantrekkelijker maken om deel te nemen. Ongemerkt is zo'n bod uitwerken toch best een hoop werk, zeker toen het later steeds complexer werd met de elektrische bussen enzo. Dat kostte dan geregeld al zoveel avonden in de inschrijfperiode dat er eigenlijk geen tijd meer overbleef om ook naar een alternatief scenario te kijken bovenop het eerste wat in me opkwam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ZO6176 »

Destijds wilden veel gebruikers complexer maar ik denk dat dat voor velen niet te doen is. Vond het een leuk spel.
iamthedutchdude
Berichten: 950
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: De mini aanbesteding

Bericht door iamthedutchdude »

Daniel schreef: zo 29 mei 2022, 21:40 Lijkt me wel leuk als dit spel terugkeert ja :D

Een lager tempo zou het voor mij ook wel aantrekkelijker maken om deel te nemen. (...)
Hier sluit ik mij bij aan.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ArrivaBas »

Het lijkt mij het leukste om gewoon twee keer per jaar meerdere nieuwe concessies op de markt te brengen (met bijvoorbeeld ingangsdata op de tweede zondag van juni of het begin van het nieuwe dienstregelingjaar), en bij gebrek aan inspiratie voor nieuwe gebieden de al uitgegeven concessiegebieden opnieuw aan te besteden aan het einde van hun 'looptijd'. Ik ben in de vorige aanbestedingen meermaals afgehaakt omdat ik niet op tijd mijn documentatie rondkreeg.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ODRAIL »

Als het spel in een trager tempo en minder complex gespeeld wordt dan wil ik ook wel een poging wagen om mee te doen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten