De mini aanbesteding

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Volgens mij moet je even jezelf achter de oren krabben en niet zo met de hakken in het zand gaan, dat meerdere vervoerders de handelswijze van DAB in twijfel trekken en dat DAB het bezwaar bij Tremabergen volledig heeft verloren, zegt volgens mij al genoeg.

En om mij dan een PB te sturen over Copyright voor een spelletje slaat natuurlijk nergens op. Wat mij betreft ga je er maar een juridische zaak van maken, prima.

Het valt me op dat je ook niet terugkomt op het feit dat je mij ervan beschuldigd de forumregels te overtreden. Erg makkelijk natuurlijk om dat gewoon te negeren. Daar kunnen we ook normaal over discussiëren.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De mini aanbesteding

Bericht door CamilleKreemers »

Daniel schreef: di 22 sep 2020, 08:11
CamilleKreemers schreef: ma 21 sep 2020, 23:54 Ik mis het oude aanbestedingsspel OV-spel. Daar werd weliswaar gebaseerd op werkelijke situaties gewerkt, maar ook een stuk simpeler qua PvE. Ik vind de regels soms wel heel ingewikkeld te begrijpen, maar dat is persoonlijk.
Ik kan niet helemaal voor de geest halen wat dat dan voor spel was, maar kan me sowieso niets herinneren op OVNL wat in de buurt komt van de leuke uitdaging die de mini-aanbesteding biedt. Juist die complexiteit biedt uitdaging en het virtuele geeft iedereen een gelijk uitgangspunt.
En hoewel ik er hier soms hard in ga slaap ik er geen minuut minder om als ik een keer verlies hoor, behalve als dat zoals nu op 1 puntje is :P
Dat was ook niet op deze site, maar een eigen site (rond 2010). Het liep voor een tijdje, maar ging uit van de werkelijkheid (althans voor alleen de treinen werd een basisuurpatroon gemaakt, wat je moest gebruiken). De rest was zeer open interpretatie. Ik was binnen dit spel verantwoordelijk voor de provincies Noord-Brabant, Zeeland en Gelderland als aanbesteder.

Ik heb weliswaar nog nergens op ingeschreven (ben door covid baan kwijt geraakt 2 weken terug en afgelopen zaterdag is mijn hond overleden, dus YEY ME), maar wil best proberen om een oplossing voor deze chaos te bieden. Ik wil best het PvE bekijken, doorlezen, interpreteren en daarna alle beoordelingen doorspitten. Dat kan even duren en ik ben best kritisch. We hebben het dan wel over mijn interpretatie, maar heb het ervoor over.
DrechtBlub schreef: wo 23 sep 2020, 16:17 Er wordt bij jouw aanbestedingen géén uitleg gegeven over de methode van beoordeling buiten het feit dat er strafpunten gegeven kunnen worden: Ik kan ook met dit argument bij al jouw aanbestedingen bezwaar indienen op deze manier: Wij konden van te voren immers niet weten hoe de provincie de biedingen beoordeeld. (Een voorbeeld hiervan is jouw commentaar/criteria over minder punten voor DAB omdat de provincie de knip op de portemonnee wil houden in Tremabergen.) De methode van beoordeling van de toelichtingsscore staat bij ons allebei niet in het PvE. In mijn geval gebruik ik een andere methode als jij (wat logisch is immers wij geen contact hebben gehad over de manier van beoordelen) die óók gewoon binnen de grenzen van het PvE valt. Je hanteert hier naar mijns inziens een dubbele standaard.
Indien dit niet duidelijk gevonden kan worden in de PvE, kan je ook niet beoordelen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Toelichtingsscore eruit gooien en een clausule voor strafpunten opnemen scheelt al enorm. EilandOV2 opnieuw aanbesteden met een volledig nieuw PvE zal ook veel discussie weghalen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Persbericht BleuBuzz
Zojuist heeft BleuBuzz aan aanbestedingsbureau DAB laten weten dat wij niet instemmen met het verlengen van de deadline voor Eiland-OV 2, in plaats hiervan hebben wij het aanbestedingsbureau verzocht werk te maken van het beoordelen en de vervoerders niet alsmaar te laten wachten. Dit heeft immers ook alle gevolgen van dien voor de implementatie.
In de beoordeling van deze concessie voorzien wij minder problemen aangezien het PvE voor Eiland-OV 2 geen toelichtingsscore voor een zwak punt betreft, wat de voornaamste aanleiding voor ons bezwaar op de beoordeling van Eiland OV-1 was. Daarnaast vinden wij het logisch dat in de toelichtingsscore geen punten gegeven worden voor zaken die al een eis of wens zijn. Wij hebben de toelichtingsscore altijd al zodanig gebruikt aangezien dit juist een wijze is om extra punten te scoren bovenop de punten voor eisen en wensen.
Bij Eiland-OV 2 hebben wij zodoende ook alleen om punten verzocht voor zaken die niet vereist zijn of gewenst worden, maar juist voor zaken die ofwel een uitbreiding daarop zijn of iets wat wij nuttig achtten op basis van de reizigersaantallen.

Het vergelijken van toelichtingsscores van vervoerders vinden wij ook geen rare gedachte en minsten we juist enigszins in de eerdere aanbestedingen door de provincie.
Verder gaan wij wel mee in de opmerking van DeLein dat het uitschrijven van twee overlappende aanbestedingen mede een oorzaak van de huidige problematiek is. Een noodzaak voor een geheel nieuwe aanbesteding met nieuw PvE zien wij op dit moment nog niet, waarbij we overigens ook verwachten dat er amper biedingen zullen komen omdat de tenderteams van de meeste vervoerders reeds met Sint Gallius Bus bezig zijn.
Tot nader order uitstellen van Eiland-OV 3 vinden wij tot slot ook verstandig, waarbij het van de uiteindelijke beoordeling van Eiland-OV 2 afhangt of wij energie in de betreffende aanbesteding zullen gaan steken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

In het PvE van de concessie Sint Gallius Bus hebben wij een strafpuntenclausule opgenomen net als een licht gewijzigde procedure bij het CBvVB, dit heeft geen effect op de inhoud van de aanbesteding en dus de offertes die nu worden gemaakt door de vervoerders.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Lijn65 »

DrechtBlub schreef: wo 23 sep 2020, 16:17 Om deze zelfde reden ben ik ook enigsinds verbaasd door deze reactie van Delein:
Lijn65 schreef: wo 23 sep 2020, 11:23 Persbericht Delein 1) het beoordelen van de biedingen op basis van het geldige PvE.
Als het PvE niet beschrijft hoe de beoordeling plaats vind, waarom wordt dit ineens wél verwacht als Regenmaker niet de persoon is die de beoordeling doet en/of als er mogelijk andere methodes worden gebruikt binnen de gegeven grenzen?
Omdat het ontbreken van een beschrijving van de beoordeling in de bezwaarronde van EilandOV-1 tot veel discussie heeft geleidt. Dit had Regenmaker net zo goed kunnen overkomen en dit is niet persoonlijk gericht aan aanbestedingsbureau DAB.

Na enig intern beraad sluiten wij ons aan bij het verzoek van BleuBuzz om de beoordeling door nu wel door te zetten en de regels zoals aangekondigd te hanteren.
Basislijn
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Allereerst mijn laatste woord over het gedrag van de provincie omtrent deze kwestie:
regenmaker schreef: wo 23 sep 2020, 18:16Het valt me op dat je ook niet terugkomt op het feit dat je mij ervan beschuldigd de forumregels te overtreden. Erg makkelijk natuurlijk om dat gewoon te negeren. Daar kunnen we ook normaal over discussiëren.
Je lokt hier uit tot verder off-topic gaan: Ik heb geen behoefte om nog meer het topic off-topic te laten gaan over een discussie over forum-moderatie. Ik ben nog steeds van mening dat persoonlijke aanvallen als deze niet gepast zijn en niet kunnen binnen de regels: Als je hier over wil praten kan dat in privaat.
regenmaker schreef: wo 23 sep 2020, 18:16 En om mij dan een PB te sturen over Copyright voor een spelletje slaat natuurlijk nergens op. Wat mij betreft ga je er maar een juridische zaak van maken, prima.
Ik steek veel tijd in het maken van de gerelateerde documentatie en kaarten: Het gebrek aan respect daarvoor en dat je vind dat het ok is om dit iemand anders zomaar afgenomen kan worden betreurd mij. Ik heb hier ook geen behoefte aan verdere discussie: en als je dat wél hebt doe je dat maar met mij in privébericht: Daar is dit topic niet voor.
regenmaker schreef: wo 23 sep 2020, 18:16Volgens mij moet je even jezelf achter de oren krabben en niet zo met de hakken in het zand gaan, dat meerdere vervoerders de handelswijze van DAB in twijfel trekken en dat DAB het bezwaar bij Tremabergen volledig heeft verloren, zegt volgens mij al genoeg.
Je steekt zelf net zo hard je hakken in het zand door te dreigen met overname van concessies als de Ov-autoriteit niet akkoord gaat met het breken van het PvE en het veranderen van de beoordelingsmethode, en wanneer je je zin niet krijgt in bezwaar verander je constant je eigen argumenten over de matritten én over bijvoorbeeld de hulp van Connected met de beeordeling van de bezwaren zodra dit beter uitkomt voor je eigen bod.

Dit is niet alleen heel erg kinderachtig, je dreigt hier naar mijns inziens met doorgestoken-kaart spelen met je eigen bod wanneer je je zin niet krijgt, wat nog ironischer wordt omdat je zelf toen een bedrijf wat jij niet leuk vind méér punten kreeg dan jij je direct ging schreeuwen met doorgestoken-kaart vanaf mijn kant en me al probeerde buiten spel te zetten in plaats van gewoon op een civiele manier het spel te spelen, normaal zorgen te uiten en te kijken hoe op die zorgen gereageerd wordt.

Ik wil het PVB herinneren dat (naar hun eigen woorden) (het proberen van) vals-spel spelen reden tot uitsluiting is van zowel deze concessie als toekomstige concessies. Ik geef hiermee dan ook eenmalig een waarschuwing om per direct hiermee te stoppen.

Nu over de concessie zelf:

Inmiddels hebben de drie andere bedrijven die meedoen aan EilandOV-2 gevraagd of de beoordeling gewoon door kan gaan en hebben aangegeven geen probleem te hebben dat ik hierbij de toelichtingsscores vergelijk én geen punten toereken voor punten die al in de eisen/wensen staan zoals ik ook bij EilandOV-1 heb gedaan: Dit ga ik dan ook doen: als het PVB hier bezwaar op wil gaan maken zullen we dat bij tijds zien.

In de tussentijd zal ik éérst de beroepen bij het CBvVB publiceren van EilandOV-01 en deze stelling toesturen aan de meedingende bedrijven.

De ontwikkeling van concessie EilandOV-3 zal ik op advies van de bedrijven voorlopig uitstellen tot nadat deze beide concessies afgerond zijn. Ik denk inderdaad achteraf dat een deel van de problematiek had kunnen worden voorkomen door niet direct bij de eerste keer een concessie beheren twee concessies tegelijk uit te schrijven.

Ik wil de vervoerders hier dan ook graag even bedanken voor hun constructieve commentaar omtrent dit onderwerp.
Ik blub in het Drecht.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

EilandOV-1 persbericht:

De procedure voor Beroep bij het CBvVB is begonnen: De vragenlijst is aan alle deelnemers verstuurd en de deelnemers hebben tot Maandag 28 September om 12:00 CEST de tijd om te stemmen.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Als je zo met dreigementen blijft strooien, persoonlijke aanvallen blijft plaatsen, beroepen niet in behandeling neemt en er niet valt te discussiëren dan zit er niets anders op dan het volgende door te voeren:
  • PVB trekt zich terug uit EilandOV1 en EilandOV2
  • DAB wordt uitgesloten van alle concessies die door de provincie worden aanbesteed
  • DAB verliest de concessie Zilverduinen
Dan kunnen we allebei onze eigen weg ingaan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Spoorslag '70
Berichten: 88
Lid geworden op: di 17 mar 2020, 22:54
Locatie: Garching (b. München)

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Spoorslag '70 »

Persbericht GBC

Het bestuur heeft zo juist de vragenlist voor het CBvVB beantwoord.

Verder vind het bestuur van GBC het erg beschamend, hoe het provinciebestuur op de (in hun oogen) slechte beoordeling heeft gereagered. Het is echt niet "fair-play" om DAB nu van het aanbesteden van OV uit te sluiten, omdat het PVB niet eens met de (in onze oogen) faire beoordeling door DAB is. Wij hopen, dat DAB en de provinice dit persoonlijke conflict niet ten laste van het toekomstige OV aanbod uitdragen en verder zo professioneel mogelijk samen werken.

Desontdank zijn wij in de laatste dagen begonnen met het uitwerken van het stadsvervoer in Sint Gallius.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ZO6176 »

Het begon als een leuk spel.
Maar nu doen we alsof onze levens er van af hangen. Wat maakt het uit of je wint of verliest. Ik vond het reuze interessant hoe een ander hier tegen aan keek.
Ik ben nu bezig met sint gallius maar twijfel er nu over om deze te voltooien.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Lijn65 »

Persbericht Delein

Delein reageert verbaasd op het gedrag van de provincie in de kwestie rond EilandOV-1. Wij betreuren het ten zeerste dat de provincie vanwege onenigheid over een klein deel van de beoordeling van een relatief kleine concessie dergelijke buitenproportionele maatregelen treft tegen DAB. Wij zijn tevreden over constructieve houding van DAB en de wijze waarop meningsverschillen kunnen worden besproken. Deze constructieve houding ontbreekt volledig bij de Provincie. Omdat wij niet willen samenwerken met een opdrachtgever die op deze manier handelt stoppen wij per direct met het werk aan ons bod voor de stadsdienst van Sint Gallius en gaan wij even goed nadenken over het meedoen aan toekomstige aanbestedingen van de Provincie.
Basislijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Ik zie hier eigenlijk vooral misverstanden ontstaan doordat iemand soms niet door heeft wat nu roleplay en wat werkelijke meningen zijn. En dat in combinatie met een aanbestedingsbureau wat zich overduidelijk simpelweg heeft verkeken op de hoeveelheid werk die een aanbesteding is zorgt nu voor conflicten.

Want tja, DAB beoordeeld net wat anders maar uiteindelijk ben ik voor Eiland-OV 1 alleen maar bij het CBvVB belandt doordat de beoordeling rommelig liep (door foutjes veranderden de redenen voor niet toegekende punten steeds), niet omdat ik kost dat het kost wilde winnen.

Wat mij betreft gaat de provincie trouwens ook wel wat ver met de maatregelen die ze nu posten. Dat is het allemaal niet waard.
En vind zelf juist het spel veel te leuk om er hierdoor mee te stoppen. Zodoende roep ik alle partijen op om vrede te sluiten en gewoon door te gaan zoals we voor deze beoordelingsronde bezig waren.

Het is jammer dat deze ene ronde even uit de hand is gelopen, maar daar is niet één partij schuldig aan. Gewoon zand erover dus, zou zonde zijn als door een klein misverstand als hier we straks niet meer kunnen genieten van het kijken hoe anderen tot een oplossing op basis van een PvE zijn gekomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ArrivaBas »

Landsbusdiensten zet vraagtekens bij de houding van de provincie ten opzichte van DAB. Landsbusdiensten erkent dat beide partijen in het verleden fouten hebben gemaakt, maar kan zich niet vinden in het per direct intrekken van de concessie Zilverduinen. Immers heeft de provincie daar ook, ondanks samenwerking met een adviesbureau, steken laten vallen, zonder enig beroep vanuit welke partij dan ook.
Het valt tevens op dat de overige delen van de Eilandconcessies subiet zijn verdwenen uit de door de provincie beheerde planning. Was dit al langer zo, of is dit het gevolg van de maatregelen die de provincie treft?
Wij zijn dan ook zeer benieuwd naar de manier waarop de provincie de gevolgen van zijn eigen handelen denkt op te kunnen lossen, gezien meerdere vervoerders hun vertrouwen in de provincie verliezen. Ook Landsbusdiensten overweegt om af te zien van offertes op komende aanbestedingen bij beide partijen, zolang er geen oplossing komt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

ArrivaBas schreef: do 24 sep 2020, 12:36 Het valt tevens op dat de overige delen van de Eilandconcessies subiet zijn verdwenen uit de door de provincie beheerde planning. Was dit al langer zo, of is dit het gevolg van de maatregelen die de provincie treft?
Nee, dit heeft de provincie zojuist gedaan.

Ik vraag de provincie hierbij dan ook om per direct om de informatie over de EilandOV concessies terug te zetten in het topic: De provincie heeft informatie weggehaald die vervoerders nodig hebben om beroep te beoordeling op EilandOV-1 én om eventueel bezwaar te maken of beroep te maken tegen de beoordeling op EilandOV-2: Dat is onbegrijpelijk, los van de verdere discussie over deze situatie.

Ik wacht verder eventjes af hoe de provincie gaat reageren op de reacties van de vervoerders. (ik heb een reactie klaarstaan maar ik denk dat de andere vervoerders ons probleem met deze situatie al een stuk duidelijker op tafel hebben.)

Wél wil ik nog noteren dat ik het jammer vind dat PVB hun biedingen op de EilandOV concessies intrekt: De biedingen van het PVB zijn deugdelijk en hebben een goede winstkans. Als de provincie dit wil zijn wij bereid om deze terugtrekking terug te draaien als dit tijdig wordt gevraagd.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Niet alleen voor Eiland-OV trouwens, jouw vertrekstaten van de veren waren ook van belang voor de aansluitingen in Sint Gallius.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Editie 24 september 2020 Klokbekers dagblad

De vervoerders in de regio Klokbekerstad en de oppositie van het huidige provinciale bestuur hebben eindelijk iets van zich laten horen in de strijd tegen het absurde gedrag van de provincie in de aanbesteding van de Klokse eilanden ten noorden van Zilverduinen. Doelwit van de gedeputeerde staten was het aanbestedingsbureau DAB en adviesbureau Connected dat de handen in een had geslagen om de problemen rondom de aanbestedingen aan te pakken. Persoonlijke aanteigingen werden over en weer gemaakt hetgeen de sfeer in de Klokbekerse politiek niet ten goede kwam.

In het debat van vandaag in de provinciale staten van Klokbekerstad is een motie van wantrouwen tegen de gedeputeerde staten aangenomen. De gedeputeerden hebben als vervolg daarop ontslag genomen. De gedeputeerde openbaar vervoer A.C. Waterwerkman van de Klokbekerse Liberale Partij (KLP) werd zelfs uitgejouwd door een boze menigte buiten het provinciehuis in Klokbekerstad. Het waren een aantal bewoners van Zilverduinen die vreesden voor de continuïteit van het openbaar vervoer in de regio. En ze hadden geen ongelijk, want de dag ervoor werd binnen 24 uur besloten om DAB de concessie te ontnemen hetgeen zou leiden tot complete chaos.

De nieuw aangestelde interimgedeputeerde openbaar vervoer T.K.P. Kolk van de Groene Klokbekerse Partij (GKP) verontschuldigde zich voor het gedrag van zijn voorganger en beloofde per direct beterschap. De eerste actie van de kersverse deputeerde was het intrekken van de uitsluiting van DAB voor de toekomstige concessies die door de provincie worden aanbesteed. Ten tweede werd het intrekken van de concessie Zilverduinen ongedaan gemaakt. Tevens wordt het bestuur van de vervoerder PVB per direct vervangen en wordt 51% van de aandelen in de verkoop gezet, zodat de provincie geen schijn van belangenverstrengeling meer kan wekken. De provincie hoopt dat vervoerders op het aanbod ingaan. Uit uitgelekte documenten bleek dat er een angstcultuur heerste bij PVB. Zo werden werknemers fors onder druk gezet en zelfs gepest. De provincie wil de aandelen voor maandag 28 september verkopen aan belangstellende vervoerders. Zodat de cultuur binnen het bedrijf kan worden hersteld. Ook wordt de terugtrekking van PVB voor de eilandconcessies ongedaan gemaakt.

Als verzoeningsverzoek biedt de provincie een verlenging van de concessie Zilverduinen met een half jaar aan en gaat de provincie Klokbekerstad over tot het herstellen van de banden met DAB, Connected en de overige vervoerders om de toekomstige aanbesteden tot een succes te maken. Tegelijkertijd wordt de digitale tenderomgeving weer aangevuld met de ontbrekende planning en documenten. De provincie ziet graag een geüpdate planning tegemoet komen (de oude was nogal achterhaald) net zoals de verdwenen documenten die door een fout van een stagiair uit het systeem waren gehaald.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Bij voorbaat excuses dat ons persbericht mogelijk niet zo netjes is geschreven als het nieuwsknipseltje dat de provincie heeft gepost.

Persbericht DAB:

Wij spreken onze dank uit voor de resolutie van deze situatie. DAB kijkt met plezier uit naar de mogelijkheid om in de toekomst op concessies te blijven bieden en hoopt op een rustig verder verloop van de beroepsperiode bij EilandOV-1 en de beoordeling van EilandOV-2.

DAB is dankbaar voor het verzoeningsverzoek van de provincie maar is nog onzeker over het aannemen van het verzoek: Al voelt DAB zich vereerd en dankbaar voor het offer langer door te mogen rijden heeft DAB, in het verleden zich uitgesproken tegen de verlenging van de concessie omdat DAB van mening is dat de huidige budgetten van de concessie niet toereikend zijn om een kwaliteit aan te bieden in het OV die wenselijk is voor reizigers. Wij zullen met de heer T.K.P. Kolk van de Groene Klokbekerse Partij in overleg treden over eventuele uitbreiding van het budget en de mogelijkheid om een deel van de vloot de vergroenen met nieuwe elektrische bussen en zullen op basis van deze gesprekken een keuze maken of men wél of niet de aangeboden verlenging van de concessie zal aannemen.

DAB wil tevens voor de chaos aan onze kant ook graag een aanbod toen tot verzoening maar omdat DAB véél minder concessies beheerd en heeft beheerd blijkt de mogelijkheid hiertoe beperkt. Wij bereden ons nog over een eventueel verzoeningsaanbod.

Met vriendelijke groet,
Drechtblub, Directeur van DAB.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

ArrivaBas schreef: do 24 sep 2020, 12:36 Landsbusdiensten
De provincie wil overigens wel even kwijt dat landsbusdiensten telkens zijn een mening uit maar nog nooit daadwerkelijk een bieding heeft ingediend. Wij vragen ons dan ook af of het bedrijf gaat meebieden?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ArrivaBas »

Landsbusdiensten heeft gewerkt aan biedingen op Zilverduinen en Klokbekerstad, maar deze niet op tijd af kunnen krijgen en daarom nimmer ingediend. De directie richt nu zijn pijlen op het streeknet ten noorden van Sint Gallius.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Klinkt goed. 8-)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ZO6176 »

Zijn daar al gegevens van?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Nee nog niet, maar voor Sint Gallius Tram wel.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Hierbij wat vragen/commentaar van DAB op Sint Gallius Tram:
  • In de bedieningseisen valt het op dat er voor de haltes ten zuiden van het station een Bedieningseis geld (muv. van het zuider ziekenhuis), dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling immers er in de concessie Tremabergen Tram werd benoemd dat de trams vanuit Sint Gallius zullen eindigen bij het station.
  • De reizigerscomfortscore per bus is wel geinig in een tramconcessie :lol: 8-)
  • Wij pleiten als de provincie dit mogelijk acht voor een breder assortiment aan trams (met bijvoorbeeld ook de mogelijkheid om wat kleinere trams aan te schaffen (zonder verschil in de DRU factor, maar wél in de aanschafprijs).
  • Ik vond 't bij de Sint Gallius busconcessie ook al zo maar de exact overstapverdelingen bij stations is wel érg lastig om goed te verwerken in de dienstregeling. Ik krijg het niet echt voor elkaar om een goed model te maken waardoor ik overbezetting kan uitvogelen óf kan bestrijden binnen dit systeem. Ik stel voor om terug te gaan naar een simpelere vraag om zo goed mogelijke overstappen te bieden op de stations en deze in de praktijk erg complexe verdeling achter wegen te laten.
  • "Er is geen mogelijkheid om in beroep te gaan bij het CBvVB voor het eisen van strafpunten tegen andere vervoerders." Hoe moet men dit interpreteren?
  • Gelden mijn strafpunten/kosten voor het maken van beroep in Tremabergen voor de eerstvolgende concessie (Sint Gallius Bus) óf de eerstvolgende concessie waar ik zelf aan mee bied? (Dat zou Sint Gallius Tram óf de regionale buisconcessie ten noorden van Sint Gallius zijn waarschijnlijk: Voor mij is bus té complex door de combinatie van de grootte én de ook hier genoemde lastigheid met de overstapverdeling.)
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Volgens mij denk jij veel te complex over die overstappers: je kunt niet uitrekenen hoeveel bezetting overstappers opleveren, want je weet niet eens of alle reizigers op het overstappunt de trein nemen. Bij Sint Gallius bus heb je bijvoorbeeld ook reizigersstromen naar de tram waar geen aantallen bij gegeven zijn.

Het enige waar die percentages voor dienen is om keuzes te maken: je kunt vrijwel onmogelijk op alle treinen aansluiten, maar je kunt dus wel kiezen om aan te sluiten op de treinen waar (aan de hand van die percentages) de meeste reizigers op willen overstappen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten