De mini aanbesteding

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

EilandOV-1 Haringe & Heekland Alsof ik al niet genoeg heb lopen klieren met de PvE...
bys1 schreef:En ook nog even over EilandOV-1: Klopt het wel dat er nu 250 DRU beschikbaar is? Dat was toch eerst 240? Het wordt nu wel moeilijk om enigszins bij die limiet in de buurt te komen zonder allemaal onzin aan te bieden (A)
Dit moet dus 240 zijn. In de Engelse versie van het PvE staat het wél correct. Het PvE is nu up-to-date. :X

EilandOV-2 Klokkezand
bys1 schreef:Hoi, een vraagje over EilandOV2: Mogen de schoolbussen ook met overstap worden geboden? Anders wordt het met aansluitingen bij Viersprong en met name de aansluiting naar Zandoog 's middags in het laagseizoen wel erg lastig. Daarbij zal het trouwens ook zo zijn dat reizigers naar Zandoog op dat moment "extreem lang moeten wachten" wat juist voorkomen moet worden volgens het PvE. Dit om de simpele reden dat de school om 14:15 uur uit is, de boot naar Zandoog van 15:00 met geen mogelijkheid gehaald kan worden en de volgende boot pas om 16:30 gaat. Als je dan een normale route rijdt (met tussenhaltes) naar Schippershoek ben je ongeveer 45 minuten onderweg en krijg je dus bij het ene uiterste een aansluiting van anderhalfuur op de veerboot en bij het andere uiterste staan die kinders nog meer dan een uur en een kwartier op school niks te doen.
Scherp opgemerkt. Eerst dacht ik eraan om de schooltijd op te schuiven maar deze gaat al heel vroeg uit. Ik doe het tegenovergestelde: De school gaat 10 minuten later uit (14:25) zodat de overstaptijd op de boot naar Vistonge minder extreem wordt. Er komen een aantal extra vaarten bij tussen Zandoog en Schippershoek om het probleem op te lossen. Deze zijn opgenomen in updates van de bijlagen C1, C3 en C6.
Ik blub in het Drecht.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ZO6176 »

Toch nog een vraag.
Ik ben nu met eiland1 bezig. Welke haltes hebben reeds een keerlus? Of zijn het alleen de busstation en de rest
kun je zelf aanleggen volgens PvE?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

De haltes met keerlus staat in het PvE ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

bys1 schreef:- Heeft de tram ook een lijnnummer o.i.d.?
Nee nog niet, maar ik moet het tramgedeelte nog updaten.
bys1 schreef:- Moeten we reservetrams hebben?
Zie eerste comment.
bys1 schreef:- Moet een tram ook bufferen aan het begin of einde van een rit? Dus bijv aan begin óf einde twee minuten buffertijd. Nav de rijtijdentabel en het feit dat voor de tram waarschijnlijk CS niet anders is dan andere haltes neem ik aan dat er op CS niet hoeft te worden gebufferd.
Zie eerste comment.
bys1 schreef:- De halte Zandlaan ken ik niet. Wel Kanalendijk, Zandsingel
Correct, zal ik aanpassen.
bys1 schreef:- Kanalendijk Busstation lijkt me een knooppunt. Semanen, Station en Tremabergen, Havenhoofd zijn momenteel ook als gewone haltes aangegeven en dat lijkt mij prima, maar laat ik ze voor de zekerheid toch even noemen mocht dat je daar anders over denken.
Kanalendijk Busstation is inderdaad een knooppunt, staat foutief op de kaart. De anderen inderdaad niet.
bys1 schreef:- Kloppen de rijtijden wel bij Kanalendijk Zandsingel en ten zuidwesten van Tremabergen Oostdamseweg?
De rijtijden in Kanalendijk kloppen, er wordt maar één route geaccepteerd. Let op dat de licht grijze stukjes weg bruggen voorstellen. Wat betreft Tremabergen zie ik geen fouten.
bys1 schreef:En is de rijtijd Kookbekerstad, Agatastraat - Stadscentrum 1,5 min.?
Correct.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

EilandOV-2 Ik zie dat ik vergeten ben één van de vragen te beantwoorden.
bys1 schreef:Hoi, een vraagje over EilandOV2: Mogen de schoolbussen ook met overstap worden geboden?
De verbindingen onder Eis 4 mogen geen overstap bevatten: Er moeten schoolbussen van de scholen naar de genoemde locaties/aansluitingen zijn. Scholieren over het algemeen mogen wél overstappen. (Zoals bijvoorbeeld naar locaties waar schoolbussen niet verplicht zijn.)
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

De nieuwe versie van de kaart en PvE voor Tremabergen staan online. Met name de bijlage voor de tram heeft een update gehad.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

bys1 schreef:Nog enkele vragen:
- Moeten we een reservetram hebben? (A)
De materieelscore is gelijk aan die van de bussen, dus daar zit de reservetram en matritminuten ook in. (A)
bys1 schreef:- Mogen we, vergelijkbaar met de bus, aan een begin- óf eindpunt 2 minuten bufferen? Bijvoorbeeld van halte A naar B, 2 minuten buffer, naar C, 1 minuut buffer, naar D, 2 minuten buffer. Dit is voor zover ik weet bij bussen wel toegestaan en een bus krijgt volgens mij sneller vertraging dan een tram ;)
Nee, bij beide kanten is een buffertijd nodig om de tram te kunnen keren. Je hoeft niet te bufferen op het Centraal Station.
bys1 schreef:- Kunnen we ook gebruik maken van andere stallingen, zoals bijvoorbeeld in Calariusdam? Anders moeten we 's ochtends allemaal matritten van anderhalf uur inplannen.
Nee, ik neem aan dat DriveGreen hiermee niet akkoord gaat. ;)

Of je begint je dienst gewoon een anderhalf eerder vanuit Tremabergen? (A)
bys1 schreef:- Wil de provincie voor elke HOV-lijn een aparte huisstijl, of kunnen we HOV-materieel onderling wel uitwisselen als er meerdere HOV-lijnen zijn? Waarbij ik dan één HOV-formule invoer voor alle lijnen.
1 HOV-formule voor alle lijnen is prima.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

In een eerdere reactie op vragen gaf je aan dat de trambaan alleen door trams bereden kan worden. Betekend dat dus dat station Tremabergen door bussen maar vanaf één kant benaderd kan worden? En dat een bus niet de kortste route naar het stadscentrum kan nemen maar moet slingeren, wat voor de streeklijnen wat tegenstrijdig met de HOV-wens is?

Bij de lijnen naar Klokbekerstad en Kanalendijk is er de eis om minstens drie haltes in Tremabergen te bedienen. In combinatie met de tabellen met reizigersaantallen schrijft dat dus eigenlijk de route door het centrum voor. Haltes in de Zuiderwijk bedienen heeft voor die streekbussen immers geen zin aangezien er geen reizigers tussen de Zuiderwijk en Klokbekerstad / Kanalendijk zijn. Neem aan dat dit een onbedoeld effect is?

Als ik aan de wens voor een stadsdienst naar de Noorder- en Zuiderwijk wil voldoen, mag ik dan ook twee stadslijnen naar die wijken rijden die samen aan het minimaal te bedienen aantal haltes in de wijken komen? Of ben ik verplicht die zeven haltes met één trage slingerlijn te bedienen?

Staat de prijs van elektrische bussen wel in verhouding tot de bijkomende zaken zoals een half uur laadpauze waardoor je mogelijk meer bussen nodig hebt? Die zouden toch juist goedkoper in exploitatie moeten zijn en niet ruim 2x zo duur zoals nu?
Of is een vorm van opportunity charging een optie, waarbij je bijvoorbeeld elke 5 uur twee keer een kering van een kwartier hebt waarin de bus aan een laadpaal staat?

Waar pagina 15 het over uitsluitingen heeft moet neem ik aan aansluitingen staan? :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Daniel schreef:In een eerdere reactie op vragen gaf je aan dat de trambaan alleen door trams bereden kan worden. Betekend dat dus dat station Tremabergen door bussen maar vanaf één kant benaderd kan worden? En dat een bus niet de kortste route naar het stadscentrum kan nemen maar moet slingeren, wat voor de streeklijnen wat tegenstrijdig met de HOV-wens is?
Er is dus een verschil in de legenda tussen Trambaan (licht oranje) en Trambaan + Weg (oranje). Jouw vraag de vorige keer ging over de brug naar Vishaven Oost dat is dus alleen een trambaan. Over trambaan + weg mogen zowel bussen als trams rijden.
Daniel schreef:Bij de lijnen naar Klokbekerstad en Kanalendijk is er de eis om minstens drie haltes in Tremabergen te bedienen. In combinatie met de tabellen met reizigersaantallen schrijft dat dus eigenlijk de route door het centrum voor. Haltes in de Zuiderwijk bedienen heeft voor die streekbussen immers geen zin aangezien er geen reizigers tussen de Zuiderwijk en Klokbekerstad / Kanalendijk zijn. Neem aan dat dit een onbedoeld effect is?
Er zijn genoeg tussen-haltes op de provinciale wegen die bediend kunnen worden om aan minimaal 3 haltes te komen. Mogelijk geeft dit potentie voor toekomstige reizigers uit de Zuiderwijk. Tussen Klokbekerstad CS en Tremabergen CS rijdt natuurlijk ook al een trein, dus daar wil de provincie wel iets creatiefs zien om parallelliteit te voorkomen. Het aanbieden van HOV kan in specifieke gevallen ten koste gaan van de punten op de toelichtingsscore. Bijvoorbeeld: een snelle directe lijn als HOV tussen Klokbekerstad CS en Tremabergen CS heeft geen toegevoegde waarde.
Daniel schreef:Als ik aan de wens voor een stadsdienst naar de Noorder- en Zuiderwijk wil voldoen, mag ik dan ook twee stadslijnen naar die wijken rijden die samen aan het minimaal te bedienen aantal haltes in de wijken komen? Of ben ik verplicht die zeven haltes met één trage slingerlijn te bedienen?
Ik zou zeggen wees creatief en licht het toe. ;)
Ik wil wel waarschuwen voor parallelliteit met de tram met name het traject naar de Noorderwijk.
Daniel schreef:Staat de prijs van elektrische bussen wel in verhouding tot de bijkomende zaken zoals een half uur laadpauze waardoor je mogelijk meer bussen nodig hebt? Die zouden toch juist goedkoper in exploitatie moeten zijn en niet ruim 2x zo duur zoals nu?
Of is een vorm van opportunity charging een optie, waarbij je bijvoorbeeld elke 5 uur twee keer een kering van een kwartier hebt waarin de bus aan een laadpaal staat?
Er staat natuurlijk ook wel een behoorlijke bonus tegenover voor het uitvoeren van lijnen met ZE. De DRU-kosten zijn gelijk, maar de aanschafprijs hoger t.o.v. van de reguliere bussen. Ik zal nog eens even een nieuwe blik op de prijzen werpen voor de definitieve PvE, misschien zijn de verschillen iets te fors uitgevallen.
Daniel schreef:Waar pagina 15 het over uitsluitingen heeft moet neem ik aan aansluitingen staan? :wink:
Inderdaad moet aansluitingen zijn. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DPDelft »

regenmaker schreef:
bys1 schreef:
bys1 schreef:- Kunnen we ook gebruik maken van andere stallingen, zoals bijvoorbeeld in Calariusdam? Anders moeten we 's ochtends allemaal matritten van anderhalf uur inplannen.
Nee, ik neem aan dat DriveGreen hiermee niet akkoord gaat. ;)
Misschien kan DriveGreen daar over nadenken 8-) Dat gebeurt in het echte leven immers ook.
Voor een leuke huurprijs is het natuurlijk best een optie om op de stalling wat ruimte te creëren.
Uiteraard levert dit een voordeeltje op voor DriveGreen bij deze concessie (A)
Zonde om die bussen zoveel leeg te moeten laten rijden toch?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Hoe zie je het voor je dan? Dat elke vervoerder zijn eigen garage mag gebruiken. 8-)
TraveLink in Kanalendijk.
DriveGreen in Calariusdam.
BlueBuzz in Klokbekerstad.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Het valt op dat de gemeente Calariusdam wél wil wensen dat de bus langs Tornadoweg gaat, maar niét een halte verderop bij het Tropisch Ziekenhuis, waar je daadwerkelijk goed OV uit alle hoeken naar toe zou verwachten.

Bij de tram is het is mij tevens nog steeds volstrekt onduidelijk hoe er wordt verwacht dat wij de dienstregeling van SSG invullen: Immers wij geen idee hebben van het aantal reizigers tussen Sint Gallius en Tremabergen, noch de frequenties, noch het materieel van SSG, noch het beschikbare materieel en het niet een bedrijf is wat van één van ons is, en er ook geen dienstregeling van bestaat.

Het lijkt er op dat er bij Viaduct Zuid op de hoofdweg een rijtijd nummertje mist: dat stuk is wel erg lang voor 0,5 minuut.
Laatst gewijzigd door DrechtBlub op di 07 jul 2020, 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

regenmaker schreef:Er zijn genoeg tussen-haltes op de provinciale wegen die bediend kunnen worden om aan minimaal 3 haltes te komen. Mogelijk geeft dit potentie voor toekomstige reizigers uit de Zuiderwijk.
Tja, haltes zijn er genoeg alleen we worden ook verwacht rekening te houden met de reizigersaantallen. En dan lijkt haltes bedienen waar geen gebruik gemaakt wordt niet erg zinvol.
Tenzij je mag combineren: een deel van de stadsdienstfunctie door die streekbus laten verzorgen bijvoorbeeld. Maar de eisen zijn nu zo opgeschreven dat ze het over een aparte stadsbus hebben om aan de eis te kunnen voldoen.
regenmaker schreef:Er staat natuurlijk ook wel een behoorlijke bonus tegenover voor het uitvoeren van lijnen met ZE. De DRU-kosten zijn gelijk, maar de aanschafprijs hoger t.o.v. van de reguliere bussen. Ik zal nog eens even een nieuwe blik op de prijzen werpen voor de definitieve PvE, misschien zijn de verschillen iets te fors uitgevallen.
De bonus op ZE is fors ja, maar als je twee keer zoveel voor die bussen moet betalen en ze dan ook nog een kering van een half uur nodig hebben gaat dat weer ten koste van het aantal bussen dat je kunt aanschaffen danwel inzetten. En daardoor zou je bijvoorbeeld weer punten voor HOV-lijnen kunnen mislopen omdat je niet genoeg bussen voor de hoge frequenties kunt aanschaffen. Dat compenseer je echter pas met de punten als je tenminste 400 DRU elektrisch gaat rijden per lijn die je niet als HOV kunt uitvoeren.
regenmaker schreef:Hoe zie je het voor je dan? Dat elke vervoerder zijn eigen garage mag gebruiken. 8-)
TraveLink in Kanalendijk.
DriveGreen in Calariusdam.
BlueBuzz in Klokbekerstad.
Dat lijkt me niet handig omdat de voordelen per vervoerder dan nogal ongelijk worden. De grote hoeveelheid matritminuten ben je immers vooral kwijt naar Calariusdam. Kanalendijk en Klokbekerstad liggen vrij dichtbij immers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DPDelft »

Daniel schreef:
regenmaker schreef:Hoe zie je het voor je dan? Dat elke vervoerder zijn eigen garage mag gebruiken. 8-)
TraveLink in Kanalendijk.
DriveGreen in Calariusdam.
BlueBuzz in Klokbekerstad.
Dat lijkt me niet handig omdat de voordelen per vervoerder dan nogal ongelijk worden. De grote hoeveelheid matritminuten ben je immers vooral kwijt naar Calariusdam. Kanalendijk en Klokbekerstad liggen vrij dichtbij immers.
Dit was bij het brengen van een bod op deze concessies nog geen issue. Ik snap je punt dat het, in dit geval mij, een voordeel oplevert toch vind ik dit wel een punt van aandacht. Het is natuurlijk belachelijk, zeker voor de andere concessiehouder, om bussen 1,5 uur materiaal te laten rijden.

Ik heb overigens nog niet heel gedetailleerd naar deze concessie gekeken, dus ga alleen af op wat hier door anderen is aangegeven. Maar misschien kun je een kleine toeslag doen op materieel wat je bij, in dit geval, Drivegeen stalt? Op het garageterrein is genoeg ruimte en DriveGreen vindt duurzaamheid erg belangrijk. Voor de zittende vervoerder in dat andere gebied is dit dan een klein voordeel. Zeg bijvoorbeeld 2500 euro voor 8-persoonsbus, 3500 euro voor 20-persoonsbus, 4000 euro voor 10-meterbus, 5000 voor 12-meterbus, 7500 euro voor 18-meterbus.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ArrivaBas »

Omdat de planners het te druk hebben met uitgelopen werkzaamheden in Brabant, laat Landsbusdiensten deze concessie liggen. Landsbusdiensten ziet echter wel mogelijkheden in een mogelijke samenwerking tussen twee vervoerders op de route naar Calariusdam. Met name in de huidige werkgebieden van Landsbusdiensten komt samenwerking veel voor, zelfs over landsgrenzen heen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Ivm. de Grootte van de concessie en het grootschalige gebrek aan keermogelijkheden op veel plekken: Zou het mogelijk gemaakt kunnen worden om méér dan één nieuwe omkeerlus aan te leggen in Tremabergen?
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Daniel schreef:Tenzij je mag combineren: een deel van de stadsdienstfunctie door die streekbus laten verzorgen bijvoorbeeld. Maar de eisen zijn nu zo opgeschreven dat ze het over een aparte stadsbus hebben om aan de eis te kunnen voldoen.
Het is mogelijk om lijnen te combineren. Als ze maar aan de eisen van beide wensen voldoen.
DrechtBlub schreef:Ivm. de Grootte van de concessie en het grootschalige gebrek aan keermogelijkheden op veel plekken: Zou het mogelijk gemaakt kunnen worden om méér dan één nieuwe omkeerlus aan te leggen in Tremabergen?
Ja, dat was wel mijn intentie. Staat er nu maar één keerlus, dan ga ik dat aanpassen.
DrechtBlub schreef:Bij de tram is het is mij tevens nog steeds volstrekt onduidelijk hoe er wordt verwacht dat wij de dienstregeling van SSG invullen: Immers wij geen idee hebben van het aantal reizigers tussen Sint Gallius en Tremabergen, noch de frequenties, noch het materieel van SSG, noch het beschikbare materieel en het niet een bedrijf is wat van één van ons is, en er ook geen dienstregeling van bestaat.
Je hoeft de dienstregeling van SSG niet meer weer te geven in de definitieve versie van het PvE.

Overigens wordt het gebruik van andere stallingen dan in Tremabergen niet toegestaan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Ter informatie:

De vragenronde voor EilandOV-2 eindigt over 1 dag en 3 uur. Dit is de laatste kans om commentaar te maken óf vragen te stellen wat leid tot veranderingen in het PvE. (Muv. spelfouten en spelbrekende fouten.)
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

De concessie EilandOV-2 is nou wel erg complex geworden met vier tabellen met reizigersaantallen per periode. Kan je die tabellen niet wat meer combineren zodat er wat meer overzicht ontstaat, anders wordt het wel heel lastig een beetje overzicht te krijgen welke netwerkopbouw de reizigersstromen het best bedient.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Ik ben bang dat ik het niet zo makkelijk simpeler kan maken, dit was al de simpelste manier die ik me kon bedenken. EilandOV-2 is nou eenmaal aardig complex door de verschillende reizigersstromen die er zijn van/naar het eiland die op verschillende tijden wél/niet druk zijn en die in één tabel zetten met een hoop uitzonderingsregels zou dit niet duidelijker er op maken.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Nouja, je moet je eigenlijk wel afvragen of het wel zinvol is al die bijzondere locaties te vermelden met reizigersaantallen kleiner dan 1/uur.
Voor dat soort stromen is er altijd wel capaciteit en dan kan je beter gewoon een bedieningseis of wens toevoegen voor die locaties.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

De definitieve versie van de kaart en PvE staan online. Er hebben wat wijzigingen plaatsgevonden in de reizigersaantallen, DRU-aantallen en materieelbudget. Er is een clausule opgenomen voor de parallelliteit en voor de tram hoef je alleen nog maar je eigen dienstregeling in te dienen. De kaart is licht gewijzigd rond de halte Viaduct Zuid.

Bys1 gaf aan dat er wat foutjes stonden in de busboekjes daar zal ik in de loop van de week even naar kijken.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Bys1 schreef:Mag ik HOV-materieel inzetten op nachtbussen? Bijv. als ik een HOV-lijn naar Calariusdam heb, mag ik dan een nachtbus naar Calariusdam aanbieden waar ook dat HOV-materieel op rijdt? Nachtbussen vallen niet onder het kernnet en zullen mogelijk een iets andere route hebben, maar aan de andere kant is het natuurlijk vreemd als er de hele dag een comfortabele HOV-bus rijdt en er dan 's nachts ineens een "gewone" bus is.
Van mij mag dat wel, als de nachtbus en kernnet dezelfde route rijden (lees dezelfde plaatsen bedienen) dan mag dat.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Daniel schreef:Nouja, je moet je eigenlijk wel afvragen of het wel zinvol is al die bijzondere locaties te vermelden met reizigersaantallen kleiner dan 1/uur. Voor dat soort stromen is er altijd wel capaciteit en dan kan je beter gewoon een bedieningseis of wens toevoegen voor die locaties.
Het is té laat om dat nu nog aan te passen zonder vertraging in de concessie en het flink verlengen van de vragenronde ivm. vragen rond het nieuwe systeem wat er dan zou komen. Tevens: de haltes samen in de verschillende delen lopen op sommige momenten dat het toch wel aardig kan oplopen tov. de capaciteit van de kleinere bussen bijvoorbeeld: Helemaal als je minder dan eenmaal per uur zou rijden.

Ik zal in ieder geval duidelijk maken dat dit systeem véél minder prominent of niet aanwezig zal zijn in EilandOV-3. Ik vind de concessie daar té groot om dit level van complexiteit aan te koppelen.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Je hebt vooral jezelf ermee denk ik. Ik merk althans bij Eiland OV-1 al dat het haast niet te doen is om de analyse van de bezetting van de bussen op een zodanige manier te noteren dat het ook voor een ander leesbaar is.
(Al heb je in 2 gelukkig geen veerboten met afwijkende tijdvakken)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten