Pagina 66 van 68

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: wo 23 aug 2023, 07:36
door Daniel
Lijkt mij ook wel weer eens leuk :)

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: wo 23 aug 2023, 08:06
door jossevb
Goed bezig! De JVB is ook bereid om mee te doen

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: wo 23 aug 2023, 09:23
door Lijn65
ZO6176 schreef: wo 23 aug 2023, 07:10 Ik wil er zeker een poging wagen. Het ligt een beetje aan de grootte.
Mijn insteek is om deze ronde voor een breder publiek toegankelijk te houden en daarom is de omvang en complexiteit beperkt.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: wo 23 aug 2023, 22:38
door Riemer17
Lijkt mij ook leuk om mee te doen

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: di 29 aug 2023, 23:43
door Lijn65
De voorlopige planning voor de tram van Noordhuizen:

Publicatie PvE: uiterlijk 1 september 2023
Deadline indienen vragen: 10 september 2023 23:59
Publicatie definitieve PvE: 14 september 2023
Deadline indienen biedingen: 5 oktober 2023
Bekendmaking uitslag: Uiterlijk 19 oktober 2023
Deadline indienen bezwaar: 5 dagen na bekendmaking uitslag
Reactie op bezwaar: Uiterlijk 10 dagen na deadline voor bezwaar
Ingangsdatum concessie: 1 januari 2024

De opdrachtgever behoudt het recht om op enig moment van deze planning af te wijken.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: wo 30 aug 2023, 12:20
door ThatPCDude
Het ziet er tot nu toe wel leuk uit om aan mee te dingen! Eens kijken of ik met mijn United Bus Transportation Services (aka UniBus) er iets moois van kan maken als het definitieve PvE beschikbaar is! *bus* *bus*

Aanbesteding Tram van Noordhuizen van start

Geplaatst: do 31 aug 2023, 20:05
door Lijn65
Het gemeentebestuur van Noordhuizen is verheugd te melden dat het PvE en de spoorkaart van de aanbesteding van de Tram van Noordhuizen online staan!

Plan van Eisen
Schematische spoorkaart

De vragen voor de Nota van Inlichtingen mogen vanaf heden gesteld worden.
De gemeente wenst geïntereseerden veel succes met deze aanbesteding en hoopt op veel (maar niet te veel) biedingen.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: do 31 aug 2023, 21:35
door DPDelft
Leuk!
Eerste korte vraag: op zaterdag tussen 18:00 en 19:00 is er geen minimum frequentie?

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: do 31 aug 2023, 21:39
door Daniel
Ziet er uit als een aardig puzzeltje nog, zo'n tramnet inclusief enkelspoor :)

BleuBuzz heeft de volgende vragen over het PvE:
- Bij halte Landstraat ligt zowel een wissel als een keerlus. Mag je op die halte kopmaken of moeten de trams de keerlus volgen?
- Is een stukje links rijden toegestaan? Bv. mag een tram die na halte Plantsoen het wissel neemt pas keren bij de Waterpoort?
- Telt een tram die vanuit de Bloemenwijk een rondje via Oranjewijk - Centrum - Stationswijk en terug naar Bloemenwijk rijdt als bediening voor eis C? En ook voor bediening van halte Visstraat?
- Wat is de "relevante richting" bij eis 2.4? En stel dat een tram uit de Schildersbuurt elke 10 minuten rijdt, voldoe ik dan ook aan de eis als een rit startend in de Bloemenwijk ervoor zorgt dat de eerste rit uiterlijk om 5.40 uur vertrekt?
- Bij 3.2: Buffertijd voor de helft combineren met keertijd snap ik. Maar moet in het voorbeeld het verschil tussen aankomst en vertrek niet 5,5 minuut zijn? Immers staat er dat je halteertijd en keer-/buffertijd niet mag combineren.
- Bij 3.3: Moet de dienstregeling op de halve minuut nauwkeurig zijn, of mag ik ook elke 2 haltes 1 minuut extra rekenen om de halve minuut halteertijd te verwerken.
- Volstaat voor een onderbouwing van de capaciteit een tabel waarin de reizigersaantallen en de aangeboden capaciteit naast elkaar gezet worden?
- Mag op alle haltes met wissels gekeerd worden?

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: do 31 aug 2023, 22:28
door Lijn65
Eerste korte vraag: op zaterdag tussen 18:00 en 19:00 is er geen minimum frequentie?
De dagdelen zijn aangepast. Tussen 18:00 en 19:00 valt onder daluren/avonduren
Bij halte Landstraat ligt zowel een wissel als een keerlus. Mag je op die halte kopmaken of moeten de trams de keerlus volgen?
Beide is hier mogelijk, de keuze is aan de vervoerder.
Is een stukje links rijden toegestaan? Bv. mag een tram die na halte Plantsoen het wissel neemt pas keren bij de Waterpoort?
Nee, na het wisselen naar het linkerspoor op een dubbelsporig baanvak moet op de eerstvolgende halte kopgemaakt worden. Dit zal verduidelijkt worden in het PvE.
Telt een tram die vanuit de Bloemenwijk een rondje via Oranjewijk - Centrum - Stationswijk en terug naar Bloemenwijk rijdt als bediening voor eis C? En ook voor bediening van halte Visstraat?
Ja, dit telt als bediening van die wijken. Dit wordt ook gezien als bediening van de Visstraat.
Wat is de "relevante richting" bij eis 2.4? En stel dat een tram uit de Schildersbuurt elke 10 minuten rijdt, voldoe ik dan ook aan de eis als een rit startend in de Bloemenwijk ervoor zorgt dat de eerste rit uiterlijk om 5.40 uur vertrekt?
De relevante richting is de drukste richting. Ja, als de eerste rit om 5:40 in de Bloemenwijk start is daarmee de Schildersbuurt bediend.
Bij 3.2: Buffertijd voor de helft combineren met keertijd snap ik. Maar moet in het voorbeeld het verschil tussen aankomst en vertrek niet 5,5 minuut zijn? Immers staat er dat je halteertijd en keer-/buffertijd niet mag combineren.
Dit is correct, de minimale tijd is dan 5,5 minuut.
Bij 3.3: Moet de dienstregeling op de halve minuut nauwkeurig zijn, of mag ik ook elke 2 haltes 1 minuut extra rekenen om de halve minuut halteertijd te verwerken.
Hoe dit weergegeven wordt in de tabellen is aan de vervoerder, zolang de uiteindelijke rijtijd maar klopt.
Volstaat voor een onderbouwing van de capaciteit een tabel waarin de reizigersaantallen en de aangeboden capaciteit naast elkaar gezet worden?
Ja, dat volstaat.
Mag op alle haltes met wissels gekeerd worden?
Ja, met inachtneming van het antwoord op de vraag over links rijden. Na het wisselen naar het linkerspoor op een dubbelsporig baanvak moet op de eerstvolgende halte kopgemaakt worden.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: vr 01 sep 2023, 05:46
door DrechtBlub
Mogen de perrons op de halte bij het station allemaal in beide richtingen gebruikt worden? Er is aangegeven dat dit bij andere haltes niet mag behalve als er gekeerd wordt, maar die regel lijkt mij erg onpraktisch als die ook geldt voor het station.

Ik zou niet weten waarom je het zou willen, maar mag aan de wens voor een extra vroege rit naar het Ziekenhuis ook voldaan worden door meerdere verschillende ritten te rijden van/naar de verschillende wijken?

Mogen de verplichte verbindingen tussen wijken eventueel in een andere volgorde gedaan worden mits dit praktisch mogelijk is en voor een logische dienstregeling zorgt?

Tellen haltes die in één richting bediend worden óók mee voor dekking? (Mits de bediening logisch is natuurlijk, anders zou je er strafpunten of uitsluitsel voor krijgen onder andere regels.)

Er staat in het PvE wisselend "oranjebuurt" en "oranjewijk" - Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Volgens mij mist de zin "is daarbij gedefinieerd als minimaal 5 en 10 minuten" in het PvE ook een woordje trouwens. ;)

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: vr 01 sep 2023, 09:29
door Lijn65
Mogen de perrons op de halte bij het station allemaal in beide richtingen gebruikt worden? Er is aangegeven dat dit bij andere haltes niet mag behalve als er gekeerd wordt, maar die regel lijkt mij erg onpraktisch als die ook geldt voor het station.
Op het station mogen alle haltes in alle richtingen nediend worden, dit zal verduidelijkt worden in het PvE.
Ik zou niet weten waarom je het zou willen, maar mag aan de wens voor een extra vroege rit naar het Ziekenhuis ook voldaan worden door meerdere verschillende ritten te rijden van/naar de verschillende wijken?
Ja, dat mag.
Mogen de verplichte verbindingen tussen wijken eventueel in een andere volgorde gedaan worden mits dit praktisch mogelijk is en voor een logische dienstregeling zorgt?
Mits praktisch mogelijk en met een logische dienstregeling is dit toegestaan.
Tellen haltes die in één richting bediend worden óók mee voor dekking? (Mits de bediening logisch is natuurlijk, anders zou je er strafpunten of uitsluitsel voor krijgen onder andere regels.)
In het PvE zal opgenomen worden dat bediening in één richting enkel is toegestaan voor de haltes in het Centrum, Oranjewijk en Stationswijk.
Er staat in het PvE wisselend "oranjebuurt" en "oranjewijk" - Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Dit is gecorrigeerd.
Volgens mij mist de zin "is daarbij gedefinieerd als minimaal 5 en 10 minuten" in het PvE ook een woordje trouwens. ;)
Dit is gecorrigeerd. ;)

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: za 02 sep 2023, 10:45
door Meltrain
Zijn alle trams tweerichtingmaterieel?

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: za 02 sep 2023, 11:12
door Lijn65
Ja, alle trams zijn tweerichtingmaterieel

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: za 02 sep 2023, 14:12
door Falcon
Gelden tijdens de daluren in het weekend dezelfde passagiersaantallen als overdag?

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: za 02 sep 2023, 22:23
door Lijn65
Ja, je mag dan met dezelfde passagiersaantallen rekenen.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: zo 03 sep 2023, 19:18
door jossevb
Een paar vragen:
Zijn er strafpunten voor overschrijden van de DRU limiet, of is de bieding dan ongeldig?
Geld de minimale opvolgtijd ook op kruisingen?
Voor de wens van de bediening van halte Visstraat, wat is de minimale bediening om aan de wenst te voldoen?

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: ma 04 sep 2023, 13:25
door Lijn65
Zijn er strafpunten voor overschrijden van de DRU limiet, of is de bieding dan ongeldig?
Er wordt opgenomen dat tot 100 DRU overschrijding er 5 strafpunten per DRU worden gerekend. Bij meer dan 100 DRU overschrijding is de bieding ongeldig.
Geld de minimale opvolgtijd ook op kruisingen?
Nee.
Voor de wens van de bediening van halte Visstraat, wat is de minimale bediening om aan de wenst te voldoen?
De minimale bedieningseis is per abuis weggevallen. Dit moet zijn: Minimaal twee keer per uur per richting op werkdagen overdag

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: ma 04 sep 2023, 22:03
door jossevb
Falcon schreef: za 02 sep 2023, 14:12 Gelden tijdens de daluren in het weekend dezelfde passagiersaantallen als overdag?
Dat betekend dat op een aantal trajecten de ochtend en avond in het weekend drukker is dan overdag :shock:
Misschien beter om de vroege ochtend aantallen aan te houden.

Nog een paar vragen over de kaart:
Tellen de links gaande bochten op de kaart ook als overloop wissels?
Het stuk naar halte Randweg is heen langer dan terug. Klopt dat?

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: di 05 sep 2023, 09:56
door Lijn65
jossevb schreef: ma 04 sep 2023, 22:03 Dat betekend dat op een aantal trajecten de ochtend en avond in het weekend drukker is dan overdag :shock:
Misschien beter om de vroege ochtend aantallen aan te houden.
Goed punt, ik heb een extra tabel opgenomen voor de vroege ochtend in het weekend met iets aangepaste reizigersaantallen. Voor de avond kan gerekend worden met de late avond op werkdagen.
Nog een paar vragen over de kaart:
Tellen de links gaande bochten op de kaart ook als overloop wissels?
Nee. De kaart is niet super duidelijk, maar je kunt er vanuit gaan dat alleen opzichzelfstaande wissels gebruikt kunnen worden als overloopwissels.
Het stuk naar halte Randweg is heen langer dan terug. Klopt dat?
Dat klopt. Uit veiligheidsoverwegingen moeten tram op dat traject richting het eindpunt langzamer rijden dan trams de andere kant op.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: di 12 sep 2023, 10:09
door Lijn65
Het definitieve Plan van Eisen is gereed. Hierin zijn alle vragen en antwoorden verwerkt.

Definitieve PvE

De deadline voor het indienen van uw bod is 5 oktober 2023 om 17:59.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: di 12 sep 2023, 10:23
door DPDelft
Voor de handigheid de link uit het eerdere bericht naar de kaart:
Schematische spoorkaart

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: di 12 sep 2023, 22:17
door Falcon
Een tweetal vragen over de definitieve versie.
Weekend vroege ochtend, zijn dit ook de reizigers aantallen voor weekend avond? Of zijn dan de zaterdag/zondag aantallen leidend.

Had al een kleine opzet gemaakt, zijn de reizigersaantallen in de overige tabellen hetzelfde gebleven? In eerdere aanbestedingen is dit voor mijn gevoel nog wel eens veranderd.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: wo 13 sep 2023, 09:20
door Lijn65
Voor de reizigersaantallen op zaterdag en zondagavond wordt verwezen naar de tabel 'late avond'. De tabel 'late avond' is iets aangepast, de overige tabellen zijn ongewijzigd.

Re: De mini aanbesteding

Geplaatst: ma 02 okt 2023, 16:41
door DPDelft
DriveGreen moet helaas melden dat er geen inschrijving gaat komen voor de aanbesteding van Noordhuizen. De afgelopen weken is er hard ingezet om de dienstverlening in de bestaande gebieden op peil te houden ondanks het tekort aan chauffeurs en bestuurders.

Mocht de inleverdatum worden verschoven dan zullen we de beslissing heroverwegen. Wij hebben er uiteraard begrip voor als dit niet mogelijk is maar kunnen ons voorstellen dat meer vervoerders een tekort aan personeel hebben momenteel.