Suggesties voor Interrail

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Suggesties voor Interrail

Bericht door Plutona »

Dag allemaal!

ALS de situatie het toelaat, ben ik in augustus van plan om een Interrail-trip te doen.
Hebben jullie suggesties voor lange treinritten?
Liefst zit ik zo lang mogelijk in dezelfde trein, met zo weinig mogelijk overstappen.
Mijn regio's zijn vooral Duitsland en Oostenrijk, met misschien Zwitserland.
Treinen die ik al gevonden heb zijn de EC van Dortmund naar Klagenfurt (>13 uur) en de EC van Graz naar Zurich (ong. 10 uur).
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Suggesties!

Bericht door umbusko »

Transsiberië Express al overwogen? :mrgreen:

Ik vrees eerlijk gezegd dat als je al in augustus goed rond kunt reizen, de mondkapjesverplichting er nog wel zal zijn. En 13 uur onafgebroken in dezelfde trein met een mondkapje, dat lijkt mij persoonlijk helemaal niks. Maar goed, je kunt er altijd over nadenken natuurlijk.

Bij mij komt direct EC 172/173 Hungaria op: Hamburg-Budapest. Die ritten duren respectievelijk 13:56 uur en 13:44 uur, met aanzienlijke kans op vertraging. :wink: Of ze in augustus alweer rijden weet ik natuurlijk niet.
Verder rjx 63/66: Frankfurt-Budapest. Die duren 11:02 uur en 11:00 uur.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Suggesties!

Bericht door Tom024 »

De verbinding Graz - Przemysl Gl. duurt ongeveer 12u.

Voor een admin: kan de topictitel wat specifieker gemaakt worden?
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Suggesties voor Intterail

Bericht door Plutona »

umbusko schreef:Transsiberië Express al overwogen? :mrgreen:

Ik vrees eerlijk gezegd dat als je al in augustus goed rond kunt reizen, de mondkapjesverplichting er nog wel zal zijn. En 13 uur onafgebroken in dezelfde trein met een mondkapje, dat lijkt mij persoonlijk helemaal niks. Maar goed, je kunt er altijd over nadenken natuurlijk.

Bij mij komt direct EC 172/173 Hungaria op: Hamburg-Budapest. Die ritten duren respectievelijk 13:56 uur en 13:44 uur, met aanzienlijke kans op vertraging. :wink: Of ze in augustus alweer rijden weet ik natuurlijk niet.
Verder rjx 63/66: Frankfurt-Budapest. Die duren 11:02 uur en 11:00 uur.
Klopt, vandaar ''als de situatie het enigszins toelaat''.
En anders bewaar ik ze gewoon als suggesties voor 2021, 22 of wanneer reizen naar het buitenland weer kan.

Overigens had ik ook in vorige trips de Crosscountry Aberdeen - Penzance in het VK gedaan, ook iets van 13 a 14 uur.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Suggesties!

Bericht door Aking »

Beograd - Zürich (of de andere kant op), alleen moet je tussendoor wel even van rijtuig wisselen binnen dezelfde trein.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Suggesties!

Bericht door Chrysa »

De IC 95 Warnemünde - Wien is 16 uur en 8 minuten lang. Die kan je vast wel koppelen aan een of andere lange nachttrein naar een gaar oostblokland.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Suggesties!

Bericht door en-es »

Boedapest-Zurich met de Wiener Walzer?
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Suggesties!

Bericht door umbusko »

Chrysa schreef:De IC 95 Warnemünde - Wien is 16 uur en 8 minuten lang. Die kan je vast wel koppelen aan een of andere lange nachttrein naar een gaar oostblokland.
Jakkes, een hele nacht doorhalen in een KISS. :X Mij niet gezien. Maar als het je hobby is, vooral doen. *O*
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Suggesties!

Bericht door Chrysa »

Er werd gevraagd om lange ritten, niet om comfortabele ritten. Maar ach, als je voor 39 euro een sparpreis kan krijgen zou ik het doen. :')
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Suggesties!

Bericht door Tom024 »

Ala je in een nachttrein reist, moet je dan de hele nacht een mondkapje op eigenlijk?
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Suggesties!

Bericht door Plutona »

Tom024 schreef:Ala je in een nachttrein reist, moet je dan de hele nacht een mondkapje op eigenlijk?
Dat heb ik mij ook afgevraagd!
Bovendien vraag ik me af hoe ze dat in de BordBistros doen. Toevallig zat ik vorige week in de ICE tussen Arnhem en Amsterdam. De BordBistro was daar gewoon open.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Suggesties!

Bericht door Aking »

Wat vraag je je precies af? Eten en drinken is nog steeds niet verboden in de trein :wink: al is alles wel nur zum mitnehmen geloof Ik.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Suggesties voor Interrail

Bericht door Plutona »

Dus dat betekent dat je in de Duitse treinen gewoon wel op je zitplaats eten en drinken mag?
In Nederlandse treinen op het moment niet, volgens mij.
Tevens vraag ik mij ook de Mund- und Nasenschutzpflicht im Nachtzug af ;) :wink:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Suggesties voor Interrail

Bericht door Aking »

Plutona schreef:Dus dat betekent dat je in de Duitse treinen gewoon wel op je zitplaats eten en drinken mag?
Jep *O*
In Nederlandse treinen op het moment niet, volgens mij.
Ik zat gister anders zonder problemen te smikkelen *O* alleen werd me bij controle gevraagd mijn mondkapje even voor te doen tijdens de controle. Ik ben dus heel benieuwd of je daar een duidelijke bron bij hebt (A)
Tevens vraag ik mij ook de Mund- und Nasenschutzpflicht im Nachtzug af ;) :wink:
Die info moet ik je dan helaas schuldig blijven...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Suggesties voor Interrail

Bericht door Z2N »

Er rijden nauwelijks nachttreinen momenteel, en diegene die rijden hebben dan weer niet altijd het gebruikelijke materieel (EN 463/462 rijdt met alleen zitrijtuigen, met mondkapjesplicht gedurende de nacht).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Suggesties voor Interrail

Bericht door en-es »

Ik heb me suf gegoegeld maar ik zie nergens duidelijke regels over mondmaskers in de nachttrein. Of ik zie iets over het hoofd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Suggesties voor Interrail

Bericht door Aking »

Duidelijke regels over normale treinen zijn er al niet, laat staan nachttreinen :')
Jay20
Berichten: 141
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 23:11
Locatie: Station Amsterdam Lelylaan

Re: Suggesties voor Interrail

Bericht door Jay20 »

In Nederland is er geen duidelijk verbod om te eten en te drinken in de trein, evenmin in Duitsland. Je moet uiteraard je mondkapje zo veel mogelijk ophouden.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Suggesties voor Interrail

Bericht door en-es »

Ja dat wisten we al. Maar de vraag ging om nachttreinen.
Jay20
Berichten: 141
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 23:11
Locatie: Station Amsterdam Lelylaan

Re: Suggesties voor Interrail

Bericht door Jay20 »

Ik kan het je woensdag vertellen dan neem ik de nacht ICE vanuit Duisburg naar Berlin Hbf
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Suggesties voor Interrail

Bericht door en-es »

Ik denk dat de vraag vooral is of mondkapjes ook op moeten als je in lig- en slaaprijtuigen slaapt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Suggesties voor Interrail

Bericht door Z2N »

De eerste Nightjets gaan aankomend weekend rijden, zaterdag vertrekt de eerste rit weer vanuit Düsseldorf. Wie voelt zich geroepen om de regels even te testen? (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Suggesties voor Interrail

Bericht door Suus »

Regels zijn vrij simpel. In landen waar het dragen van een gezichtsmasker verplicht is, moet je er ook een dragen in de Nightjet. Zie de meertalige informatiefolder op de site van de ÖBB: https://www.oebb.at/de/dam/jcr:fc059372 ... corona.pdf
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Suggesties voor Interrail

Bericht door cassie127 »

Als je een lange rit wilt door 3 landen: RJ 256 van Graz (10:26) Wien (13:02 - 13:10) en Praha (17:13 - 17:32) naar Berlin Cahrlottenburg (22:05)
Jay20 schreef:In Nederland is er geen duidelijk verbod om te eten en te drinken in de trein, evenmin in Duitsland. Je moet uiteraard je mondkapje zo veel mogelijk ophouden.
Tot je in een keolis trein beland. Toilet mag je niet gebruiken, je mag geen afval in de prullenbakken stoppen en niet eten en drinken. En eigenlijk mag je ook niet aan de deurknopjes zitten.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Suggesties voor Interrail

Bericht door Suus »

Keolis is de spoorvariant van mijn plaatselijke Jumbo?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten