Pagina 1 van 2

SGMm II

Geplaatst: di 03 jun 2008, 15:34
door htm_tram
*

Re: SGMm II

Geplaatst: di 03 jun 2008, 18:40
door Geert
Duidelijk, die grote symbolen op de deuren :pos:

Re: SGMm II

Geplaatst: di 03 jun 2008, 19:14
door Daan
Ziet er goed uit :) Mooie foto's ook :pos:

Re: SGMm II

Geplaatst: di 03 jun 2008, 19:18
door htm_tram
*

Re: SGMm II

Geplaatst: di 03 jun 2008, 19:24
door Karl
Wat een idioot groot gemarkeerd gebied, werkt ook goed mee aan het Sprinter concept, zo kan je helemaal niet snel uitstappen. Vraag me overigens af hoe het gehandhaafd gaat worden.

Re: SGMm II

Geplaatst: di 03 jun 2008, 19:35
door Geert
Ik snap wel dat machinisten een vluchtroute willen hebben, maar ik vrees dat dit in de praktijk niet gaat werken (zie ook de stiltecoupe's). Mensen staan nu eenmaal liever op het balkon dan in de coupe. En waarom zou je niet naast de deur kunnen staan?

Re: SGMm II

Geplaatst: di 03 jun 2008, 20:40
door Sebastiaan
Ligt het aan mij of zijn die 2e klas stoelen echt smaller dan die stoelen in SGMm III ?

Re: SGMm II

Geplaatst: di 03 jun 2008, 23:56
door Suus
Er zit een deur bij de eerste klas :D Gelukkig maar, want als je een keer in de eerste klas zit, heb je vaak toch nog veel lawaai uit de tweede klas. Door de deuren (hoe simpel dan ook) houd je toch een hoop geluid tegen en kan de eerste klas echt dienen als rustige werkplek.

Wel opvallend dat op deze foto's de eerste klas drukker is dan de tweede :lol:

Krijgen we nu ook extra stickers in SGMm III?

Re: SGMm II

Geplaatst: wo 04 jun 2008, 15:14
door Dubbele P
Karl schreef:Wat een idioot groot gemarkeerd gebied, werkt ook goed mee aan het Sprinter concept, zo kan je helemaal niet snel uitstappen. Vraag me overigens af hoe het gehandhaafd gaat worden.
Het lijkt me inderdaad zeer moeilijk. Of je nu leek bent of treinfanaat, als je nog snel in de trein bent gesprongen voordat de deuren gesloten werden, weet je waarschijnlijk niet of de cabine waar je staat bediend is of niet.
Ik vraag me dan ook af waarom men geen indicatielampje op de cabinewanden maakt, dan is meteen duidelijk of een cabine bediend (bemand) is of niet. Voor de machinist één handeling meer om even een schakelaartje om te zetten (of desnoods drukcontactje in de stoel) en voor alle reizigers duidelijk. Of er iemand op de WC zit, kun je immers ook door de hele wagon zien.

Daarnaast vind ik het gebied wel erg groot. Als je een strook van ongeveer een halve meter langs de cabinewand zou markeren, lijkt me dat ook wel voldoende. Zolang de deur maar open kan en de machinist de cabine kan verlaten. Ook al staat er meteen achter de markering een koffer waardoor de machinist op z'n snuffert gaat, dat lijkt me in een geval van nood niet het grooste probleem.

Re: SGMm II

Geplaatst: wo 04 jun 2008, 16:49
door Geert
Bee schreef:Er zit een deur bij de eerste klas :D Gelukkig maar, want als je een keer in de eerste klas zit, heb je vaak toch nog veel lawaai uit de tweede klas. Door de deuren (hoe simpel dan ook) houd je toch een hoop geluid tegen en kan de eerste klas echt dienen als rustige werkplek.
Oorspronkelijk zaten er ook glazen deuren in SGMm-III, maar die zijn weggehaald omdat ze (meen ik) zo stroef opengingen en het niet erg opschoot met in- en uitstappen zo :P

Re: SGMm II

Geplaatst: wo 04 jun 2008, 18:29
door Vinny
^^ aha, ik dacht al: er is wat veranderd ;)

Re: SGMm II

Geplaatst: do 05 jun 2008, 10:37
door Caspar
Tegen het einde van het jaar moeten alle treinen over die gemarkeerde vluchtroute beschikken, en ook worden alle treinen voorzien van de handige fiets en rolstoel stickers op de deuren!
(Voor mat 64 betekent dat, dat er enige klapstoelen worden verwijderd bij de cabine balkons)

Re: SGMm II

Geplaatst: do 05 jun 2008, 12:44
door Suus
Caspar schreef:Tegen het einde van het jaar moeten alle treinen over die gemarkeerde vluchtroute beschikken, en ook worden alle treinen voorzien van de handige fiets en rolstoel stickers op de deuren!
Goed nieuws. Ik weet dan nu wel ongeveer waar ik bij VIRM mijn fiets naar binnen moet dragen, maar de eerste keer was toch best even goed zoeken voordat ik het precies had gevonden. En bij ICRm was het nog veel lastiger te vinden :?

Re: SGMm II

Geplaatst: do 05 jun 2008, 13:16
door reisthijs
Caspar schreef:(Voor mat 64 betekent dat, dat er enige klapstoelen worden verwijderd bij de cabine balkons)
Mat '64 heeft toch geen balkons direct achter de cabine? Verder zijn daar ook geen klapstoelen die de vluchtroute zouden kunnen blokkeren, ook niet de bagageruimtes.

Re: SGMm II

Geplaatst: do 05 jun 2008, 13:24
door Caspar
Jawel, bepaalde uitvoeringen van Plan V hebben achter de cabinedeur een soort ruimte voor bagage/fietsen etc met een stuk of wat klapstoelen, tussen het balkon en de cabine zit dus nog een ruimte.

Re: SGMm II

Geplaatst: do 05 jun 2008, 14:52
door M57
Je moet niet alles geloven wat een enkele machinist zegt ;)

Re: SGMm II

Geplaatst: do 05 jun 2008, 15:09
door Geert
Caspar schreef:Jawel, bepaalde uitvoeringen van Plan V hebben achter de cabinedeur een soort ruimte voor bagage/fietsen etc met een stuk of wat klapstoelen, tussen het balkon en de cabine zit dus nog een ruimte.
Die bagageruimte is zo ruim en heeft zo weinig klapstoelen, dat heeft toch helemaal geen zin om weg te halen? :?

Re: SGMm II

Geplaatst: do 05 jun 2008, 19:36
door Geert
Sebastiaan schreef:Ligt het aan mij of zijn die 2e klas stoelen echt smaller dan die stoelen in SGMm III ?
Vandaag min of meer toevallig in zo'n ding gezeten en de tweede klas-stoelen zijn exact hetzelfde als in SGMm-III. Net zo hard/zacht/breed/smal/comfortabel/slecht als wat u gewend was ;)

Re: SGMm II

Geplaatst: do 05 jun 2008, 23:19
door STF
In de motorwagen (mDDM) van de dubbeldekkers, kan je het hele balkon wel geel gestreept maken, want die balkons zijn zo smal.

Re: SGMm II

Geplaatst: vr 06 jun 2008, 01:27
door Justin
Leuk die aanpassingen zo... Helaas zit ik zelf nauwelijks in sprinters, dus zoveel zal ik er niet van mee krijgen ;).

Hoe vond je het ritje gaan Geert :mrgreen: :?:

Re: SGMm II

Geplaatst: vr 06 jun 2008, 09:46
door Geert
Tja, de snelheid van een oude SGM-II gecombineerd met het in- en exterieur van een SGMm-III :P Eigenlijk gewoon een SGMm-III die wat sneller optrekt en wat streepjes bij de cabine heeft :mrgreen:

Re: SGMm II

Geplaatst: vr 06 jun 2008, 21:24
door deadlock
Zou iemand de NS eens een taalcursus kunnen geven?

Re: SGMm II

Geplaatst: vr 06 jun 2008, 22:19
door Caspar
Waar kan ik zo'n ding tegenkomen de komende dagen?
Ik denk dat het even 1 keer leuk is om te zien en daarna heb je het wel gehad met het comfort.

(zit zelf nu iedere ochtend in SGMm tussen Heiloo en Amsterdam Centraal, en die krengen bevallen me niet :( )

Re: SGMm II

Geplaatst: vr 06 jun 2008, 23:35
door Meltrain
Geert schreef:
Sebastiaan schreef:Ligt het aan mij of zijn die 2e klas stoelen echt smaller dan die stoelen in SGMm III ?
Vandaag min of meer toevallig in zo'n ding gezeten en de tweede klas-stoelen zijn exact hetzelfde als in SGMm-III. Net zo hard/zacht/breed/smal/comfortabel/slecht als wat u gewend was ;)
De eerste klas stoelen leken me wel wat zachter. Helaas heb ik er niet in kunnen zitten, want hij had net zijn laatste rit gereden en werd afgesloten, wat betekende dat hij achteraan spoor 1 werd gezet.
Maar ik heb wel een foto kunnen maken van een SGMm-II in de 14100:
Afbeelding

Re: SGMm II

Geplaatst: za 07 jun 2008, 00:59
door Suus
Volgens mij zou de zitting iets zachter worden (dat stond tenminste in het persbericht van de NS toen de verbouwing bekend werd gemaakt)