Openttd

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Openttd

Bericht door Western Soldier »

Dus komen later in het spel wel? Als het vordert?
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Openttd

Bericht door ArrivaBas »

Neem Yanaikes opmerking niet te serieus... (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Openttd

Bericht door Lijn 45 »

Ben onlangs een nieuw spel begonnen met als doel een spoornetwerk te bouwen. Het aanleggen van kleine knoppuntjes zoals deze hoort daar ook bij. :P
Afbeelding
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Openttd

Bericht door Yanaike »

Maar ik zie geen enkele trein rijden? :N
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Openttd

Bericht door Lijn 45 »

Ben ook nog lang niet klaar met de aanleg, de seinen ontbreken ook nog. :P
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Openttd

Bericht door jelmerrr »

Ik wil proberen een dagomloop na te maken maar in openttd kun je niet automatisch koppelen/splitsen dus heb ik het zo gedaan...

Afbeelding
https://imgur.com/98Mu5Ts
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Openttd

Bericht door Lijn 45 »

Nu we in deze tijden toch wat meer binnen zitten is het misschien een idee om een OVNL oTTD multiplayer game op te zetten. :)
PHS

Re: Openttd

Bericht door PHS »

Ik heb dat al eens voorgesteld, toen was er best interesse in, alleen beschikte er niemand over een server die 24/7 online is. Ik had het OVNL-beheer gevraagd of die wellicht wat konden betekenen, maar daar is toen nooit reactie op gekomen. Dus voorlopig: leuk plan, maar lastig uit te voeren.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Openttd

Bericht door Lijn 45 »

We kunnnen toch ook een spel op gezette tijden online zetten? Dat zou in theorie geen probleem moeten zijn.
teun
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Openttd

Bericht door teun »

Klinkt in ieder geval wel leuk als er wat van komt *O*
noahlvb
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 05 mei 2017, 14:53

Re: Openttd

Bericht door noahlvb »

Ik heb op zich de middelen wel om een server op te zetten (24/7). Als er een beetje uitgesproken mening kan ontstaan welke patchpack(jgrppp is mijn voorkeur) en assets map settings and size we willen spelen dan kan ik wel een server opzetten.
teun
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Openttd

Bericht door teun »

Van JGRPP ben ik in ieder geval voorstander, ik denk dat dat voor de veel mensen die het nog spelen wel zal gelden.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Openttd

Bericht door Lijn 45 »

De enige oTTD versie die ik nu geïnstaleerd heb is de JGRPP, dus ja. :P
teun
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Openttd

Bericht door teun »

De afgelopen paar maandjes heb ik af en aan wat aan het begin van een heuse Nederlandse bussenset getimmerd, inmiddels ben ik gevorderd tot een werkende Ambassador in beide lengtevarianten en een totaal van 35 kleurstellingen. Ik dacht dat deze set bij uitstek onder de forummers hier die nog wel eens OpenTTD spelen ik de smaak zou vallen.

Het bestandje kan ik op dit forum niet kwijt dus verwijs ik jullie daarvoor door naar het forum van Transport Tycoon zelf, een afbeelding met een indruk van hoe het er zo ongeveer uitziet zal ik hier wel nog bijzetten:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Openttd

Bericht door Lijn 45 »

_O_ *bus*

Dit doet me denken aan een andere Nederlandse bussset die helaas niet gecode is. Wellicht kan je vragen of die bussen aan jouw set toegevoegd kunnen worden. :)
teun
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Openttd

Bericht door teun »

Deze persoon komt mij ook bekend voor, volgens mij een Belg, en eentje met een heel andere insteek wat betreft visuele stijl. Ik denk dus niet dat ik ze één op één over zal nemen, daar komt nog bovenop dat de helft van de sprites ontbreekt dus het zou sowieso al een hele taak worden.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Openttd

Bericht door jelmerrr »

Ik ben bezig om dienstregeling 2022 (de spitsdienstregeling) in OpenTTD te zetten. Zwolle is al af:
https://imgur.com/a/axR0Lj1
(Ik heb ingesteld dat het lang duurt voordat een minuut om is dus daarom rijden treinen vaak ruim op tijd binnen)

Het spoor en de stations was eerder in het topic gezet en die heb ik gebruikt. (als plaatje hier neerzetten lukte niet)

Edit: Materieelinzet is gebaseerd op huidig materieelinzet en ik rijd alles met losse stellen.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Openttd

Bericht door Lijn 45 »

*Stoft topic af*

Gisteren heb ik (dankzij een ander topic hier) TTD weer opgestart. Ik heb daardoor dit topic weer bekeken, toen ik vervolgens de Ambassadors van Teun zag vroeg ik me af in hoeverre je die naar Citea's kan aanpassen, want de hoeveelheid pixels waaruit de bussen bestaan is natuurlijk niet heel groot. Mijn aanpassing resulteerde uiteindelijk in 12 extra grijze pixels per bus. :p

Afbeelding
De eerste en derde zijn hier niet aangepast, de andere hebben de extra pixels.
Ik heb de meest witte varianten genomen, zodat het verschil hopelijk duidelijker is.

Ik heb de bussen op 3 punten aangepast:
- In het vooraanzicht 2 pixels naast het kenteken. Dat moet het grijze vlak rond het kenteken van de Citea voorstellen.
- Aan de zijkanten vooraan onder de ramen 2 grijze pixels, omdat het zwarte vlak onder het raam van de Citea groter is dan die van de Amba,
- Aan de achterkant een grijze pixel boven de achterlichten, om de zwarte balk die bij de Citea rond de achterlichten zit weer te geven.

Ook nog wat foto's van het voorbeeld ter vergelijking:
Voorkant Amba en Citea en achterkant Amba en Citea.

Nu is mijn vraag: lijken mijn aangepaste bussen op de Citea, en wat kan ik nog meer aanpassen om ze beter te laten lijken?
teun
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Openttd

Bericht door teun »

Ik heb het zelf ook al eens geprobeerd, die pixels aan de voorkant van de zijaanzichten was me zelf nog niet opgevallen eigenlijk, wel dat de airco bij de Citea wat verder naar voren zit.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Openttd

Bericht door Lijn 45 »

Oh ja die had ik niet door. :@

Bij de kleine Amba hoort die dan weer verder naar achteren bij de versies van Arriva. Bij die van Syntus, Veolia en de oude Conexxions ontbreekt die en bij de huidige Connexxion zit hij op de plek waar je hem hebt getekend. ;) :)
Sassem
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 11 feb 2024, 17:24

Re: Openttd

Bericht door Sassem »

Het spelletje openttd is echt knoer oud maar ik vind het nog altijd leuk.

Zo heb ik de hele kaart van Nederland gemaakt (en nee niet alles klopt 100 procent zoals in het echt).

Zijn er hier nog meer mensen die openttd doen? We kunnen dat ook een keer multiplayer doen.

Afbeelding

Afbeelding
April064
Berichten: 667
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Openttd

Bericht door April064 »

Ik speelde het vroeger, maar inmiddels speel ik het niet meer. Ik ben wel onder de indruk van jouw recreatie van Nederland. Het ziet er goed uit!
zij/haar/hen/hun
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Openttd

Bericht door jelmerrr »

Zelf heb ik nu twee games lopen. Eentje waarbij ik alle snelwegen en Nwegen aan het vervangen ben voor spoorlijnen (of nou ja ik heb spoorlijnen aangelegd op plekken waar eigenlijk dus andere wegen lopen, ongeveer) en eentje waarbij ik de omloop van 2 november 2023 aan namaken ben. *O*
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Openttd

Bericht door ArrivaBas »

Ik speel al een paar jaar geen OpenTTD meer, maar wel een moderner equivalent, NIMBY Rails. Groot verschil met OpenTTD is dat NIMBY Rails de wereldkaart van OpenStreetMap ondersteunt, en OpenTTD zelf een fictieve wereld genereert.

In NIMBY Rails heb ik een savegame lopen waarbij ik in de Benelux en Duitsland herinterpretaties maak van het landelijke spoorwegnet. De Benelux is op het lijntje van Pepinster naar Spa en een enkele route naar de grenzen met Frankrijk en Duitsland na compleet. Er is wel sprake van een totaal onvergelijkbare lijnvoering in de drie volledig ingeregelde landen.

Ik heb de Benelux nagenoeg land voor land afgewerkt tot nu toe, en ben daarna begonnen aan Duitsland. Alleen België en Luxemburg hadden door bepaalde situaties in het spelverloop wat overlap met elkaar. Na de Benelux is nu Duitsland aan de beurt, waarbij ik eerst de focus leg op het Regionalverkehr. Wie benieuwd is naar wat ik aan maatregelen genomen heb mag mij een PB sturen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten