Pagina 15 van 17

Re: Openttd

Geplaatst: do 27 jun 2019, 22:27
door Western Soldier
Dus dan is vroeg starten met treinen de beste optie? Ik start nu in 1850 met de Nederlandse GRF allemaal. Mijn huidige spel waarvan de plaatjes ook zichtbaar zijn zit nu in 1879, als ik geen reden heb om opnieuw te starten doe ik het niet, maar bij een goede reden doe ik het graag.

Re: Openttd

Geplaatst: zo 30 jun 2019, 22:08
door Western Soldier
Is het mogelijk om spoor aan te leggen waar een snelheidslimiet geldt? Je hebt rangeerspoor waar een maximumsnelheid van 40km per uur gereden kan worden. Is dat voor alle treintypen te berijden? Is het daarnaast ook mogelijk om maximumsnelheden toe te staan van bijvoorbeeld 80? Los van het plaatsen van controle posten, wat niet altijd helpt.

Re: Openttd

Geplaatst: zo 30 jun 2019, 22:16
door Daniel
Rangeerspoor is door alle treinen te berijden ja. Maximumsnelheden aan bepaalde stukken spoor toekennen (als het spoortype meer toelaat dan je maximaal wil) kan niet, wel kan je bij het maken van een dienstregeling een snelheidsbeperking tussen twee dienstregelingspunten instellen.

Re: Openttd

Geplaatst: ma 01 jul 2019, 00:50
door Chrysa
Ik speel met Nutracks, dan heb je 5 soorten rails met allemaal een eigen limiet, die je ook kan aanpassen.

Re: Openttd

Geplaatst: za 06 jul 2019, 11:49
door Western Soldier
Kunnen er bussen stoppen bij tramhaltes, of moet je er aparte bushaltes voor aanleggen?

Re: Openttd

Geplaatst: za 06 jul 2019, 11:53
door Daniel
Bussen kunnen stoppen bij tramhaltes, maar uitsluitend als er ook een weg ligt. Loopt je tramlijn met halte niet over de weg, dan kan de bus er niet stoppen.
Maar als er bv. al een weg met bushalte ligt en je legt daar een tramlijn overheen dan kunnen je trams daar per direct ook stoppen. Ook als je al een tramhalte hebt liggen en je legt er een weg overheen aan dan wordt het onmiddellijk ook een bushalte, daar hoef je geen nieuwe halte voor te bouwen.

Re: Openttd

Geplaatst: za 06 jul 2019, 14:19
door Western Soldier
Dankjewel weer voor de uitleg! :pos:

Re: Openttd

Geplaatst: ma 08 jul 2019, 12:54
door Western Soldier
Hoe verandert het hoofdgebouw in de volgende stadia?

Re: Openttd

Geplaatst: ma 08 jul 2019, 13:00
door Lijn 45
Als je de standaard headquarters gebruikt ziet hij er zo uit.

Re: Openttd

Geplaatst: ma 08 jul 2019, 13:23
door Western Soldier
Dat is mij bekend, maar geen idee wat er nodig is om het te vergroten. Is dat bedrijfswaarde wat het bepaald?

Re: Openttd

Geplaatst: ma 08 jul 2019, 13:49
door Lijn 45
Het hoofdkantoor veranderen op basis van je bedrijfsscore, ik geloof dat het kantoor per 200 scorepunten een upgrade krijgt.

Re: Openttd

Geplaatst: ma 08 jul 2019, 16:15
door Western Soldier
Ik zit nu op 218 en is nog steeds klein, maar dan is dat dus onbekend. Toch bedankt voor de hulp en moeite tot zover.

Re: Openttd

Geplaatst: ma 08 jul 2019, 16:19
door ArrivaBas
De bedrijfswaarde (en indirect je banksaldo) heeft er dan waarschijnlijk ook mee te maken. Het hoofdkwartier wordt niet uitgebreid als er nog leningen openstaan.

Re: Openttd

Geplaatst: ma 08 jul 2019, 16:26
door Western Soldier
Hoe werken netwerkspellen en worden die veel gespeeld? Ik heb er een keer een gestart voor de mensen die willen.

Re: Openttd

Geplaatst: ma 08 jul 2019, 19:08
door Yanaike
Bij netwerkspellen speel je tegen andere spelers. Andere spelers proberen dan op dezelfde map hun eigen vervoersnetwerk op te zetten en zo de concurrentie met jou aan te gaan. Veel van de servers die netwerkspellen hosten hebben een bepaald doel: bijv. het behalen van een bepaalde company value of een als eerste een stad maken met een X-aantal inwoners. Zodra dat doel dan is bereikt, wordt de winnaar van het spel benoemd en wordt het spel binnen enkele minuten gereset.

Ik wil best een keer met/tegen je spelen, als je dat leuk lijkt? We kunnen in theorie zelfs één groot netwerkspel opzetten onder alle geïnteresseerden op dit forum.

Re: Openttd

Geplaatst: ma 08 jul 2019, 19:20
door Western Soldier
Ja, maar ik krijg het dus niet voor elkaar om mijn spel op de lijst te zien, omdat ik het leuk zou vinden om inderdaad met wat anderen te spelen, omdat er dan meer uitdaging komt en het realistischer is, wanneer stations meerdere vervoerders hebben en de CPU op een vreselijke manier bouwen.

Re: Openttd

Geplaatst: di 09 jul 2019, 09:19
door jelmerrr
Zelf ben ik trouwens bezig om met aan de hand van de vertrekstaten in stationsweb (www.stationsweb.nl) dienstregeling 1929 na te maken *O*

Ik doe dit dan wel weer met modernere treintjes :D (miss toch maar met stoomtreinen verder gaan)

Re: Openttd

Geplaatst: di 09 jul 2019, 17:00
door Lijn 45
Leuk idee! :)
Lijn 45 schreef:Het hoofdkantoor veranderen op basis van je bedrijfsscore, ik geloof dat het kantoor per 200 scorepunten een upgrade krijgt.
Ik heb deze theorie eens onderzocht in een spel waarbij ik met 14 IdleAI's speel, die door mij worden bediend. Hieronder staan de scores per niveau van het hoofdkwartier.
Hoogste niveau: 879, 881, 630
Tweede niveau: 557, 644
Derde niveau: 392, 340, 442, 402
Vierde niveau: 230, 234, 265, 219, 165, 343
De grootte van de hq lijkt wel enigszins samen te hangen met de prestatiescore, maar niet er vanaf te hangen.

Re: Openttd

Geplaatst: di 09 jul 2019, 17:56
door Western Soldier
Ik ben benieuwd. Noem de server dan wel OVNL Community.

Ik heb overigens nu 281 punten en nog is het niveau 1.

Re: Openttd

Geplaatst: di 16 jul 2019, 18:55
door jelmerrr
Ik dacht laat ik maar Heelwoud na gaan maken in OTTD kijken of dat lukt...
Conclusie: Lukt nog niet :oops:

Re: Openttd

Geplaatst: di 06 aug 2019, 15:10
door Ethodda
Chrysa schreef:Ik speel met Nutracks, dan heb je 5 soorten rails met allemaal een eigen limiet, die je ook kan aanpassen.
Hmmm, seems interesting! Laat ik dat ook eens uit proberen! Zijn er nog bepaalde treinsets die er mee werken?

Re: Openttd

Geplaatst: di 06 aug 2019, 15:33
door ArrivaBas
In principe staan rails en treinsets los van elkaar, al vallen sommige voordelen uit bijvoorbeeld de Dutch Trainset (denk aan extra kracht op sporrn met een hoger voltage) weg.

Re: Openttd

Geplaatst: wo 28 aug 2019, 16:29
door Western Soldier
Zijn er mogelijkheden om per wegdeel te zien hoeveel voertuigen van dat wegdeel gebruik maken? Ik heb nu een spel wat zich in 1810 plaatsvindt en dus nu enkel paard en wagens heeft. Momenteel heb ik een netwerk van 147 wegvoertuigen en ik wil weten welk punt het meeste verkeer verwerkt. Ik kan wel vrachtstromen zien, maar dus niet per wegdeel hoeveel daar overheen gaat. Is het mogelijk om die gegevens te vinden?

Re: Openttd

Geplaatst: wo 28 aug 2019, 17:55
door ArrivaBas
Je kan de drukte op je netwerk slechts per station bekijken.

Re: Openttd

Geplaatst: wo 28 aug 2019, 17:59
door Yanaike
Western Soldier schreef:Zijn er mogelijkheden om per wegdeel te zien hoeveel voertuigen van dat wegdeel gebruik maken? Ik heb nu een spel wat zich in 1810 plaatsvindt en dus nu enkel paard en wagens heeft. Momenteel heb ik een netwerk van 147 wegvoertuigen en ik wil weten welk punt het meeste verkeer verwerkt. Ik kan wel vrachtstromen zien, maar dus niet per wegdeel hoeveel daar overheen gaat. Is het mogelijk om die gegevens te vinden?
Ik denk dat die 'voertuig-meet-methodieken' waar jij naar op zoek bent in 1810 helaas nog niet beschikbaar waren :N