Pagina 16 van 17

Re: Openttd

Geplaatst: wo 28 aug 2019, 18:05
door Western Soldier
Dus komen later in het spel wel? Als het vordert?

Re: Openttd

Geplaatst: wo 28 aug 2019, 18:16
door ArrivaBas
Neem Yanaikes opmerking niet te serieus... (A)

Re: Openttd

Geplaatst: do 19 sep 2019, 20:27
door Lijn 45
Ben onlangs een nieuw spel begonnen met als doel een spoornetwerk te bouwen. Het aanleggen van kleine knoppuntjes zoals deze hoort daar ook bij. :P
Afbeelding

Re: Openttd

Geplaatst: vr 20 sep 2019, 14:19
door Yanaike
Maar ik zie geen enkele trein rijden? :N

Re: Openttd

Geplaatst: vr 20 sep 2019, 16:09
door Lijn 45
Ben ook nog lang niet klaar met de aanleg, de seinen ontbreken ook nog. :P

Re: Openttd

Geplaatst: di 19 nov 2019, 19:34
door jelmerrr
Ik wil proberen een dagomloop na te maken maar in openttd kun je niet automatisch koppelen/splitsen dus heb ik het zo gedaan...

Afbeelding
https://imgur.com/98Mu5Ts

Re: Openttd

Geplaatst: do 30 apr 2020, 12:15
door Lijn 45
Nu we in deze tijden toch wat meer binnen zitten is het misschien een idee om een OVNL oTTD multiplayer game op te zetten. :)

Re: Openttd

Geplaatst: do 30 apr 2020, 13:29
door PHS
Ik heb dat al eens voorgesteld, toen was er best interesse in, alleen beschikte er niemand over een server die 24/7 online is. Ik had het OVNL-beheer gevraagd of die wellicht wat konden betekenen, maar daar is toen nooit reactie op gekomen. Dus voorlopig: leuk plan, maar lastig uit te voeren.

Re: Openttd

Geplaatst: do 30 apr 2020, 13:33
door Lijn 45
We kunnnen toch ook een spel op gezette tijden online zetten? Dat zou in theorie geen probleem moeten zijn.

Re: Openttd

Geplaatst: do 30 apr 2020, 17:47
door teun
Klinkt in ieder geval wel leuk als er wat van komt *O*

Re: Openttd

Geplaatst: do 24 sep 2020, 12:24
door noahlvb
Ik heb op zich de middelen wel om een server op te zetten (24/7). Als er een beetje uitgesproken mening kan ontstaan welke patchpack(jgrppp is mijn voorkeur) en assets map settings and size we willen spelen dan kan ik wel een server opzetten.

Re: Openttd

Geplaatst: do 24 sep 2020, 16:16
door teun
Van JGRPP ben ik in ieder geval voorstander, ik denk dat dat voor de veel mensen die het nog spelen wel zal gelden.

Re: Openttd

Geplaatst: do 24 sep 2020, 16:32
door Lijn 45
De enige oTTD versie die ik nu geïnstaleerd heb is de JGRPP, dus ja. :P

Re: Openttd

Geplaatst: wo 03 feb 2021, 14:17
door teun
De afgelopen paar maandjes heb ik af en aan wat aan het begin van een heuse Nederlandse bussenset getimmerd, inmiddels ben ik gevorderd tot een werkende Ambassador in beide lengtevarianten en een totaal van 35 kleurstellingen. Ik dacht dat deze set bij uitstek onder de forummers hier die nog wel eens OpenTTD spelen ik de smaak zou vallen.

Het bestandje kan ik op dit forum niet kwijt dus verwijs ik jullie daarvoor door naar het forum van Transport Tycoon zelf, een afbeelding met een indruk van hoe het er zo ongeveer uitziet zal ik hier wel nog bijzetten:
Afbeelding

Re: Openttd

Geplaatst: wo 03 feb 2021, 16:38
door Lijn 45
_O_ *bus*

Dit doet me denken aan een andere Nederlandse bussset die helaas niet gecode is. Wellicht kan je vragen of die bussen aan jouw set toegevoegd kunnen worden. :)

Re: Openttd

Geplaatst: wo 03 feb 2021, 17:21
door teun
Deze persoon komt mij ook bekend voor, volgens mij een Belg, en eentje met een heel andere insteek wat betreft visuele stijl. Ik denk dus niet dat ik ze één op één over zal nemen, daar komt nog bovenop dat de helft van de sprites ontbreekt dus het zou sowieso al een hele taak worden.

Re: Openttd

Geplaatst: ma 29 nov 2021, 14:07
door jelmerrr
Ik ben bezig om dienstregeling 2022 (de spitsdienstregeling) in OpenTTD te zetten. Zwolle is al af:
https://imgur.com/a/axR0Lj1
(Ik heb ingesteld dat het lang duurt voordat een minuut om is dus daarom rijden treinen vaak ruim op tijd binnen)

Het spoor en de stations was eerder in het topic gezet en die heb ik gebruikt. (als plaatje hier neerzetten lukte niet)

Edit: Materieelinzet is gebaseerd op huidig materieelinzet en ik rijd alles met losse stellen.

Re: Openttd

Geplaatst: ma 11 sep 2023, 18:32
door Lijn 45
*Stoft topic af*

Gisteren heb ik (dankzij een ander topic hier) TTD weer opgestart. Ik heb daardoor dit topic weer bekeken, toen ik vervolgens de Ambassadors van Teun zag vroeg ik me af in hoeverre je die naar Citea's kan aanpassen, want de hoeveelheid pixels waaruit de bussen bestaan is natuurlijk niet heel groot. Mijn aanpassing resulteerde uiteindelijk in 12 extra grijze pixels per bus. :p

Afbeelding
De eerste en derde zijn hier niet aangepast, de andere hebben de extra pixels.
Ik heb de meest witte varianten genomen, zodat het verschil hopelijk duidelijker is.

Ik heb de bussen op 3 punten aangepast:
- In het vooraanzicht 2 pixels naast het kenteken. Dat moet het grijze vlak rond het kenteken van de Citea voorstellen.
- Aan de zijkanten vooraan onder de ramen 2 grijze pixels, omdat het zwarte vlak onder het raam van de Citea groter is dan die van de Amba,
- Aan de achterkant een grijze pixel boven de achterlichten, om de zwarte balk die bij de Citea rond de achterlichten zit weer te geven.

Ook nog wat foto's van het voorbeeld ter vergelijking:
Voorkant Amba en Citea en achterkant Amba en Citea.

Nu is mijn vraag: lijken mijn aangepaste bussen op de Citea, en wat kan ik nog meer aanpassen om ze beter te laten lijken?

Re: Openttd

Geplaatst: wo 13 sep 2023, 22:19
door teun
Ik heb het zelf ook al eens geprobeerd, die pixels aan de voorkant van de zijaanzichten was me zelf nog niet opgevallen eigenlijk, wel dat de airco bij de Citea wat verder naar voren zit.

Re: Openttd

Geplaatst: ma 18 sep 2023, 18:33
door Lijn 45
Oh ja die had ik niet door. :@

Bij de kleine Amba hoort die dan weer verder naar achteren bij de versies van Arriva. Bij die van Syntus, Veolia en de oude Conexxions ontbreekt die en bij de huidige Connexxion zit hij op de plek waar je hem hebt getekend. ;) :)

Re: Openttd

Geplaatst: wo 14 feb 2024, 14:08
door Sassem
Het spelletje openttd is echt knoer oud maar ik vind het nog altijd leuk.

Zo heb ik de hele kaart van Nederland gemaakt (en nee niet alles klopt 100 procent zoals in het echt).

Zijn er hier nog meer mensen die openttd doen? We kunnen dat ook een keer multiplayer doen.

Afbeelding

Afbeelding

Re: Openttd

Geplaatst: wo 14 feb 2024, 14:30
door April064
Ik speelde het vroeger, maar inmiddels speel ik het niet meer. Ik ben wel onder de indruk van jouw recreatie van Nederland. Het ziet er goed uit!

Re: Openttd

Geplaatst: za 17 feb 2024, 15:59
door jelmerrr
Zelf heb ik nu twee games lopen. Eentje waarbij ik alle snelwegen en Nwegen aan het vervangen ben voor spoorlijnen (of nou ja ik heb spoorlijnen aangelegd op plekken waar eigenlijk dus andere wegen lopen, ongeveer) en eentje waarbij ik de omloop van 2 november 2023 aan namaken ben. *O*

Re: Openttd

Geplaatst: di 20 feb 2024, 15:08
door ArrivaBas
Ik speel al een paar jaar geen OpenTTD meer, maar wel een moderner equivalent, NIMBY Rails. Groot verschil met OpenTTD is dat NIMBY Rails de wereldkaart van OpenStreetMap ondersteunt, en OpenTTD zelf een fictieve wereld genereert.

In NIMBY Rails heb ik een savegame lopen waarbij ik in de Benelux en Duitsland herinterpretaties maak van het landelijke spoorwegnet. De Benelux is op het lijntje van Pepinster naar Spa en een enkele route naar de grenzen met Frankrijk en Duitsland na compleet. Er is wel sprake van een totaal onvergelijkbare lijnvoering in de drie volledig ingeregelde landen.

Ik heb de Benelux nagenoeg land voor land afgewerkt tot nu toe, en ben daarna begonnen aan Duitsland. Alleen België en Luxemburg hadden door bepaalde situaties in het spelverloop wat overlap met elkaar. Na de Benelux is nu Duitsland aan de beurt, waarbij ik eerst de focus leg op het Regionalverkehr. Wie benieuwd is naar wat ik aan maatregelen genomen heb mag mij een PB sturen.

Re: Openttd

Geplaatst: vr 29 mar 2024, 17:19
door jelmerrr
Bij dat spel dat jij speelt, heb je denk ik geen reizigers? Dat is dan namelijk wel weer jammer. En wel frequenties/trein lengtes? Of is het echt alleen maar lijntjes leggen?