OMSI

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door Lijn 45 »

Als je tickets wil verkopen moet je dat in de instellingen aanpassen. Als je het aan hebt staan komen de reizigers vanzelf naar je toe om kaartjes te kopen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door ArrivaBas »

Afbeelding
Vandaag een rondje Tettau gereden met de Setra S415NF. Een video volgt binnenkort. Moet nog even een motorreparatie eruit knippen. -o-
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door ArrivaBas »

Ondanks dat het officiële OMSI-forum sinds enige weken op sterven na dood is, zit de community niet stil. De Webdisk wordt nog steeds groter.
Naast de bestaande projecten, is de Setra LE Business-serie ook in ontwikkeling. Deze is ook voor Nederlandse spelers interessant.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door bjorn keith »

Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
albertjan96
Berichten: 553
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: OMSI

Bericht door albertjan96 »

Wat vind je van Bad Hügelsdorf? Ik zagin de Steam store dat die best wel slecht beoordeeld werdt..
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door ArrivaBas »

Bad Hügelsdorf is fictief. Qua kwaliteit haalt de map het mijns inziens niet bij de eveneens fictieve map Tettau (die gratis is). Ook is de bus niet verrassend. (Weer een MAN Lion's City, waarvan er al tig versies zijn)
Ik zou hem zelf dus niet kopen. Met een onderscheidende bus (denk aan een Setra LE Business of UL) had ik het misschien overwogen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door Lijn 45 »

De LC bestaat inderdaad al als freeware, ook in de uitvoeringen die zijn meegeleverd. Een eerdere versie van de map is ook gratis beschikbaar.
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door bjorn keith »

Ik heb de slechte beoordelingen op Steam inderdaad gezien, maar ik ben zelf op zich best tevreden. Inderdaad je krijgt weer een Lion's City, maar bij bijna alle addons krijg je een bus die al freeware beschikbaar is. (Citaro bijvoorbeeld) De map heeft een erg leuke sfeer met ook wel veel details. Het geeft mij echt een beetje een vakantiegevoel. De halte-afroep werkt bij mij nog niet helemaal goed, maar ik ben er nog niet uit of dat een bug is of dat ik zelf iets verkeerd doe. In het timetable menu staan omlopen onder de noemer 'gelenk', dat is een beetje raar want er is geen gelede bus meegeleverd. (enkel AI gelede bus) Wel is er een 15 meter MAN bijgeleverd; leuk om mij te rijden en rijdt weer heel anders dan 12 m of 18 m. De map heeft ook best wat krappe straatjes en bochtjes; dat kan ik altijd wel waarderen. *bus*
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
OVSpotterKevin
Berichten: 43
Lid geworden op: za 13 jun 2020, 16:46
Locatie: Het gat wat ze Almere noemen
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door OVSpotterKevin »

bjorn keith schreef:Ik heb de slechte beoordelingen op Steam inderdaad gezien, maar ik ben zelf op zich best tevreden. Inderdaad je krijgt weer een Lion's City, maar bij bijna alle addons krijg je een bus die al freeware beschikbaar is. (Citaro bijvoorbeeld) De map heeft een erg leuke sfeer met ook wel veel details. Het geeft mij echt een beetje een vakantiegevoel. De halte-afroep werkt bij mij nog niet helemaal goed, maar ik ben er nog niet uit of dat een bug is of dat ik zelf iets verkeerd doe. In het timetable menu staan omlopen onder de noemer 'gelenk', dat is een beetje raar want er is geen gelede bus meegeleverd. (enkel AI gelede bus) Wel is er een 15 meter MAN bijgeleverd; leuk om mij te rijden en rijdt weer heel anders dan 12 m of 18 m. De map heeft ook best wat krappe straatjes en bochtjes; dat kan ik altijd wel waarderen. *bus*
Nou ja, Ik ben allang blij dat het geen Citaro meer is. Wat wél een hele mooie toevoeging is is het Hamburger Buspaket, en Three Generations. Ook vind ik de MAN Citybus series ook wel een geslaagde add-on. Hamburg Day and Night en HafenCity zijn ook aanraders.

Edit: berichticoon verwijderd
OV Spotter/Fotograaf regio Almere en toekomstig buschauffeur
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door ArrivaBas »

Ik rijd altijd graag in Setra's en oudere bussen van Mercedes. Ook de MAN Stadtbus is een van mijn favorieten, omdat deze een krachtige retarder heeft en daardoor lekker snel vaart mindert zonder het rempedaal heel diep in te trappen. Met de VDL Berkhof Ambassador rijd ik eigenlijk nooit.
Qua bussen zou ik de Setra LE Business nog een mooie toevoeging vinden.
Ik heb zelf de voorkeur voor streeklijnen. Daarom rijd ik heel graag en vaak op Tettau. Intussen kan ik lijn 8342 zonder pijlen rijden. (A)
Laatst heb ik lijn 8342 eens opgenomen. Ik reed die keer met de Setra S415NF:
Binnenkort volgen ook nog ritjes op lijn A in Freyfurt met een Tilburgse stadsbus en lijn 452 van Lemmental naar Klein-Steinburg met de MAN Stadtbus.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door Lijn 45 »

Het probleem met de Amba is voor mij dat de hoogte/breedteverhoudingen niet kloppen (de bus is te hoog) en dat het model vrij zwaar is en snel op zwart gaat als er er mee aan het rijden bent.
OVSpotterKevin
Berichten: 43
Lid geworden op: za 13 jun 2020, 16:46
Locatie: Het gat wat ze Almere noemen
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door OVSpotterKevin »

Lijn 45 schreef:Het probleem met de Amba is voor mij dat de hoogte/breedteverhoudingen niet kloppen (de bus is te hoog) en dat het model vrij zwaar is en snel op zwart gaat als er er mee aan het rijden bent.
Ik heb daar geen last van. Zou je het misschien erg vinden als ik je een PB stuur voor ondersteuning, indien nodig?
OV Spotter/Fotograaf regio Almere en toekomstig buschauffeur
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door ArrivaBas »

Een maand geleden is er ingebroken op de stalling van de Omnibusverkehr Franken (OVF) in Tettau. De inbrekers hadden de boordcomputers van de twee MAN Lion's City's gestolen. Om de dienst niet in het honderd te laten lopen is Van den Hoef Reizen ingeschakeld om een omloop op lijn 8343 te rijden. Een fotograaf kon zodoende een Citaro LE vastleggen tussen Lichte en Neuenbau:
Afbeelding

Tijdens mijn vakantie zijn de bussen weggeweest het inbouwen van nieuwe printers. Daarom kon ik na mijn vakantie gelijk weer een ochtenddienst op lijn 8342 met een van deze wagens rijden. Enige aanmerking is het schakelpatroon van de ZF-automaat. Regelmatig schakelt deze te vroeg op voor het glooiende terrein van Oberfranken:
Afbeelding
Afbeelding
Naar aanleiding van de relatief goede ervaringen heeft Van den Hoef Reizen een vergelijkbare wagen besteld. Na een aantal proefritten zal deze eind augustus in dienst treden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door Lijn 45 »

De Citea is uit. Afbeelding
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door Lijn 45 »

En er is weer een Nederlandse bus in ontwikkeling. :D
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door ArrivaBas »

Vorige week met de Citea gereden. Ik snap direct waar mijn voorkeur voor Mercedes-Benz en MAN vandaan komt. Ik vond het zicht over de linkerschouder om te huilen, het zonnescherm komt niet laag genoeg en het gebeuren rammelt uit elkaar op betonplaten en klinkers. De bus is dus lekker realistisch. :lol:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OMSI

Bericht door nvdw »

En dat van de Citea, ligt dat aan de bus of aan de ‘zitpositie’ die de maker van de bus in de code heeft gezet? :')
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door ArrivaBas »

Gisteravond heb ik met twee verschillende Citaro's gereden (C2Ü en O530 Euro3). Die hebben een duidelijk grotere raampartij in de chauffeurscabine en een zonnescherm dat veel lager komt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
KoenN
Berichten: 43
Lid geworden op: do 08 okt 2020, 11:16

Re: OMSI

Bericht door KoenN »

Ik heb een vraag. Ik heb nog een week de citea op omsi 2, maar ik zit heel erg naar voren in de cabine. Ik kan de 'stoplampjes', de linker spiegel en de boordcomputer niet in een keer zien. Hoe kan ik dit aanpassen?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door ArrivaBas »

Ik vind het zelf niet belangrijk om alles in één oogopslag te zien. Het stoplampje staat in de bussen die ik het meest rijd in het dashboard en ook voor de linkerspiegel moet ik meestal even opkijken. Ik heb zelf sneltoetsen ingesteld om de boordcomputer en de dienstregeling in een close-up te zien als ik ze nodig heb.
Als je je echt ergert aan de zitpositie moet je de coördinaten van desbetreffende viewpoint aanpassen. Ik had in de Citea overigens geen last van wat je opsomt.

Het was eergisteren overigens een beetje mistig in de regio Steinkirchen:
Afbeelding
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
KoenN
Berichten: 43
Lid geworden op: do 08 okt 2020, 11:16

Re: OMSI

Bericht door KoenN »

Ik heb nog een vraag......
Het 'wieltje' op mijn muis, waarmee je vrij kan bewegen, doet het niet. Als ik er op klik krijg ik een soort vergrootglas met een '+' erin
Wat kan ik hieraan doen?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb zelf de rechter muisknop ingesteld om de camera vrij te bewegen (en dan Shift+rechtermuisknop voor zoomen). Was volgens mij een instelling in het eerste menuutje van het Options-scherm.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
KoenN
Berichten: 43
Lid geworden op: do 08 okt 2020, 11:16

Re: OMSI

Bericht door KoenN »

Weet iemand misschien wanneer de add-on ‘Grand Paris moulin’ uitkomt?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door ArrivaBas »

Zo te zien is de releasedatum nog niet bekend.

Ik heb gisteren een leuke nieuwe bus ontdekt in mijn collectie. Meteen maar even mee geknutseld:
Afbeelding

Ik heb na het rijden direct verder gesleuteld, opdat het interieur een ander stofje heeft en de HOCHBAHN-decals weg zijn. Hiervan verwacht ik komende week wat screens te maken.
Mocht je je afvragen hoe ik aan deze bus kom, stuur me maar even een PB.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
delijn821
Berichten: 20
Lid geworden op: di 31 aug 2021, 11:40

Re: OMSI (De Lijn repaint voor Citaro o530G)

Bericht door delijn821 »

Afbeelding
Afbeelding
Beste,
Om onbekende reden worden mijn foto's niet altijd (correct) weergegeven.
Indien u de foto's niet kunt zien kan u ze altijd terug vinden door op onderstaande link te klikken (3e reeks foto's).
https://sites.google.com/view/delijn821 ... nnederland
Met vriendelijke groeten,
Delijn821
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten