OMSI

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OMSI

Bericht door ODRAIL »

Dan rij je hem toch even door de wasstraat :pos: :wink: .
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door bjorn keith »

Leuke screens! :D
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door ArrivaBas »

Momenteel ben ik buiten mijn eigen Vorarlberger repaintpack ook bezig om de Tilburgse Citaro hLA te maken. Als iemand mij een manier kan aanraden om het kenteken juist te vervaardigen hoor ik het graag. De airco laat ik gemakshalve wel gewoon zitten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb nog geen screen van de Tilburgse Citaro, maar wel van een enorm fijne bus op mijn favoriete map.
Afbeelding
Connexxion 2727 is zojuist het Magdalenenkloster nabij Tettau gepasseerd als lijn 8342. Met een 3-uurfrequentie op zondag is deze lijn allesbehalve R-Net.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door bjorn keith »

Tettau is een leuke map en zeer geschikt voor de Iveco! *bus*

Hier een nieuwe video van de add-on München met een HESS Bustrailer! :D
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door bjorn keith »

Meteen door met de volgende nieuwe add-on: Koln! *bus*
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door bjorn keith »

Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OMSI

Bericht door jelmerrr »

Ik zit te twijfelen om OMSI aan te schaffen, zijn er veel en dure add ons? Ik heb namelijk ook train simulator en dat is gewoon ontzettend duur om alle add ons aan te schaffen.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door Lijn 45 »

Er zijn wel wat add-ons, maar verreweg de meeste content is gratis (al heb je voor sommige dingen wel payware nodig).
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door Gebruikersnaam »

Ten opzichte van Train Simulator is OMSI een koopje. Let wel op een aantal ontiegelijk slechte DLC's, die je beter niet kan kopen (Projekt Gladbeck, Köln). De betaalde uitbreidingen zijn allen op Steam te vinden volgens mij. Ik vind zelf de gebruikersreviews een goede leidraad om te kijken welke DLC het geld waard zijn. Er zijn ook de nodige freeware maps (even kijken op https://forum.omnibussimulator.de/forum/). Deze zijn vaak erg goed! Als je DLC's nodig hebt dan is het vaak Hamburg Tag & Nacht.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door ArrivaBas »

Ik zou wachten tot de Steam Summer Sale. Meestal zijn er dan kortingen van 25-50 procent op de spullen die je het meest nodig hebt voor de freeware.

Qua addons heb ik nog een verlanglijst, maar omdat ik recent Cities: Skylines en wat DLC's daarvan met extreme korting heb aangeschaft, wacht ik nog even. Ik heb een deel van mijn budget voor mezelf opzij geschoven voor mijn Interrailreis.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OMSI

Bericht door jelmerrr »

Ik heb nu tijd dus wil nu gaan spelen :mrgreen:

Nee maar nu ik toch meer tijd zit dacht ik tijd voor wat anders. Ik kwam online een key tegen voor 13,44 euro maar weet niet of dat betrouwbaar is?
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OMSI

Bericht door Ronald »

Lijkt me te goedkoop eerlijk gezegd. Je kunt met het standaard spel waar de kaart Spandau bij zit al best eventjes vooruit, daarnaast is er inderdaad veel gratis content, dus je hoeft zeker niet gelijk addons bij te kopen.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OMSI

Bericht door jelmerrr »

Ik koop hem dan wel gewoon op steam, kan ik binnen twee uur spelen ook gewoon geld terugvragen mocht het niet werken.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door ArrivaBas »

Ondanks dat het spel door de hoofdmoot wordt gezien als een spel vol bugs, heb ik nauwelijks problemen met het spel. Als die er wel zijn kan je in de hoofdmap van je spelbestanden de logfile van je laatste sessie vinden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OMSI

Bericht door jelmerrr »

Ik ben nu 2 uur bezig geweest en nog steeds geen bus kunnen starten :?
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OMSI

Bericht door Ronald »

Ook niet met de handleiding erbij?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door Lijn 45 »

Met een toetsenbord hoef je alleen E, M, D en . (in die volgorde) in te drukken om te starten.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OMSI

Bericht door jelmerrr »

Bedankt beide. Tutorial heb ik geprobeerd maar kwam ik ook niet uit. Inmiddels gereden richting de halte. Nu nog kijken waarom de deuren niet open gaan :mrgreen:

Nou deur ook open, nu kijken of er nog mensen in gaan stappen want tot nu toe blijven ze op perron staan.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OMSI

Bericht door nvdw »

Er zat destijds een keurige handleiding als pdf bij OMSI, daar staat het allemaal in ;)

In de standaard Berlijnse bussen gaan de deuren alleen open na het inschakelen van de halterem. Verder stapt er niemand in als de juiste bestemming plus lijnnummer er niet op staat.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door Lijn 45 »

Als het verkeerde nummer op de bus staat stappen er ook mensen in, alleen de bestemmingscode is nodig om ze in te laten stappen.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OMSI

Bericht door jelmerrr »

Inmiddels eerste rondje gehad, ik reed volgens mij niet helemaal goed maar nu sta ik klaar voor nieuwe poging *O*

Edit: Doe nu nog de fictieve kaart om beetje feeling te krijgen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door ArrivaBas »

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de eerste twee sessies direct in Berlijn ben gaan rijden. Dat ging echter niet slecht met direct -4 op mijn tweede rit ooit. :mrgreen:
Omdat de handmatige ontgrendeling van de achterdeur dezelfde knop is als het maken van een screenshot zou ik dat alvast aanpassen in de instellingen om onnodige vertraging te voorkomen. Bij de Berlijnse bussen gaat dat automatisch. Het is meestal anders bij de moderne bussen (mods en DLC's), omdat bij deze de voordeuren alleen tegelijk openen.

Mocht je al op zoek zijn naar extra content. Deze freeware maps en bussen zijn mijn favorieten:
- Tettau: Deze map heeft twee streeklijnen (8342 en 8343) De map is fictief, maar alle plaatsnamen zijn gebaseerd op de regio waar de map zich afspeelt.
- Freyfurt: Deze map is fictief. Het stadje kent drie korte stadslijnen. Er is ook een streekbus 63.
- Lemmental: Een fictieve map met streeklijnen en stadslijnen. Op deze kaart is het verstandig goed je rooster in de gaten te houden, je wisselt veel van lijn.
- Krefrath: Een fictieve map met voornamelijk stadslijnen.

- Mercedes-Benz Citaro (zowel de O530 als de facelift). Gratis tip: Installeer de sounds van Morphi.
- Iveco Crossway. Deze bus is vooral geschikt voor streekbussen.
- Setra S415NF en Mercedes-Benz Citaro LE. Tip: Lees bij de installatie van deze bussen goed de handleidingen. Deze bussen leunen veel op de Citaro Facelift.

Misschien moet ik voor de beeldvorming maar een screenshotje plaatsen van de mogelijkheden met dit spel:
Afbeelding
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OMSI

Bericht door Gebruikersnaam »

Nog 2 maps die ik wil aanraden:
- Ruhrau V2: mix van stads- en streeklijnen. Erg realistische map, ondanks dat deze fictief is!
- Winsenburg: m.n. stadslijnen. Erg uitgebreide map, maar ik weet niet of deze nog vindbaar is op het internet.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OMSI

Bericht door jelmerrr »

Ik zie trouwens soms iets voorbij komen met ticketverkoop ofzo? Hoe werkt dat? Bij mij stapt namelijk iedereen gewoon in :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten