Ddrs on tour #26: IRM met hindernissen

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39287
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ddrs on tour #26: IRM met hindernissen

Bericht door Daniel »

Op jacht naar de nieuwe IRM'en, die ik toch weleens wilde uitproberen, maakte ik afgelopen maandag weereens 'n tourtje door het land. Dat begon allemaal op Dordrecht Stadspolders, waar me na het stempelen van 't kaartje opviel dat er nu ook een zonenummer in de stempel stond. Met 't Arriva-stoptreintje t32531 ging het daarvandaan richting Geldermalsen, waar overgestapt werd op de t6030 naar Utrecht. Daar zou ik een klein half uurtje hebben voor er een nieuwe IRM naar Leiden zou rijden, maar die bleek een aankomstvertraging van +25 te hebben. Als alternatief werd het achterste stel van de IC naar Eindhoven tot IC naar Leiden gebombardeerd, maar daar had ik natuurlijk niks aan.

Dan dus maar richting spoor 4, waar het een kwartiertje wachten zou zijn op de IC naar Schiphol die eveneens door een nieuwe IRM gereden zou worden. Daarin had ik meer geluk: het was een nieuwe en (gezien de drukte) ik had een zitplaats. Maar of ik daar nou zo blij mee moest zijn... hopelijk is het de nieuwigheid dat die stoelen zo hard zitten.
In ieder geval bracht deze trein me op Schiphol waarvandaan ik later met de IC uit Den Haag C. naar Amsterdam Sloterdijk zou reizen.
Vanaf daar een rondje over lang niet bereisde trajecten in het Noord-Hollandse gemaakt. Eerst maar eens richting Alkmaar en daar en overstap van -2 minuten naar Hoorn weten te halen. Aldaar lijkt men redelijk wanhopig op zoek te zijn naar buschauffeurs aan de tekst op het bestemmingsdisplay van de 2390 te zien...
Afbeelding

Na nog even heen en weer naar Hoorn Kersenboogerd te zijn geweest ging de reis weer verder richting Amsterdam Centraal waar het hoog tijd was de honger te stillen. Kon ik mooi de tijd opvullen tot de 9552 weer langs kwam, want die zag ik bij Zaandam nog voorbij komen. Uiteindelijk bleek ik net een kwartier voor dat stel uit naar Utrecht gereisd te zijn, waar ik er dan alsnog in kon stappen (de poging ermee naar Leiden te reizen mislukte immers).
Opvallend genoeg zaten de stoelen in dit stel al wat zachter, da's hoopvol als een enkel druk ritje daar al verbetering in brengt. Met 'n opmerkelijke omroep, de reizigers voor Heerlen moesten volgens de HC in Heerlen overstappen, kwam ik met dit stelletje in 's-Hertogenbosch binnen waar het gezelschap kreeg van een ouder broertje. Ikzelf stapte echter alweer uit om met toch net wat comfortabeler ICRm en ICK via Breda weer richting Dordrecht te reizen. Nog 'n stukje verder naar Stadspolders en toen was deze rondreis alweer ten einde.

De statistieken:
Reisroute: Dordrecht Stadspolders - Geldermalsen - Utrecht C. - Schiphol - Amsterdam Sloterdijk - Alkmaar - Hoorn - Hoorn Kersenboogerd - Amsterdam C. - Utrecht C. - 's-Hertogenbosch - Breda - Dordrecht - Dordrecht Stadspolders
Reisduur: 9 uur precies
Vervoerbewijs: eBay-dagkaart
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten