Plaatjes uit Zwitserland #3/4 (Lötschberg/Adelboden)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Ronald

Plaatjes uit Zwitserland #3/4 (Lötschberg/Adelboden)

Bericht door Ronald »

Op dag 3 ging de reis naar Adelboden. Vanuit Brig met de "Lötschberger" van de BLS over de "oude" Lötschbergroute naar Frutigen, waarna nog een busrit van een klein half uurtje rest om in Adelboden te komen.

De "Lötschberger" met eindbestemming Bern staat in Brig klaar voor vertrek:
Afbeelding

Vanuit Brig begint de lijn direct te klimmen, waarbij je wordt getrakteerd op een schitterend uitzicht over het Rhonedal. Vooral als 's morgens net de zon achter de bergen vandaan komt 8-) :
Afbeelding

Na een mooie rit (door o.a. de Lötschbergtunnel) is er in Frutigen direct aansluiting op de bus naar Adelboden:
Afbeelding

Een echt wintersportplaatsje is dit ook trouwens:
Afbeelding

Vanuit Adelboden neem ik de bus naar "Unter dem Birg", het dalstation van de Engstligenalp-bahn. Hier de bus bij het eindpunt:
Afbeelding

Dit wordt mijn volgende vervoersmiddel naar de bijna 2000m hoge Engstligenalp :D :
Afbeelding

Na tien minuten sta je boven, het uitzicht is adembenemend *O* . Te zien is Adelboden, en duidelijk is de "hochnebel" te zien. Bij dit typische hogedrukweer hangt er vaak nevel in de dalen.
Afbeelding

De Engstligenalp is een soort plateau tussen de bergen, onder andere het beginpunt van een aantal skiliften. Ook kun je er een mooie rondwandeling kunt maken. Zo gezegd, zo gedaan :Y .
Afbeelding

Afbeelding

Ook hier ligt de temperatuur onder de -10 graden, maar met het zonnetje erbij voelt het prima aan :pos: .
Afbeelding

Afbeelding

Voordat deze huisjes/schuren weer gebruikt kunnen worden, moet het eerst nog wel een beetje gaan dooien :idea: .
Afbeelding

Afbeelding

Enige drukte is te vinden bij de skihutten, maar eventjes verderop loop je bijna alleen.
Afbeelding

Afbeelding

Na een paar uurtjes daal ik weer af met de kabelbaan naar het dalstation. Ik besluit om terug naar Adelboden te lopen, een wandeling van een goed uur. Een afwisselende wandeling door de diep besneeuwde bossen, en later een meer open gebied. Overbodig om te zeggen dat dit een schitterende wandeling was 8-)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanuit Adelboden wacht weer de busrit naar Frutigen, daar aangekomen zet ik nog maar even een treintje van de BLS op de foto.
Afbeelding

Om een uurtje of vijf 's middags daalt de temperatuur enorm snel, dus na een half uurtje koukleumen (ik heb het nog niet vaak zo koud gehad -o- ) gaat de rit in het donker weer terug naar Brig.

Met excuses dat er wat weinig OV-plaatjes in zitten deze keer, maar in deel vier komen er weer wat meer treintjes aan de orde (beloofd...).
Laatst gewijzigd door Ronald op wo 21 mar 2012, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Re: Plaatjes uit Zwitserland #3/4 (Lötschberg/Adelboden)

Bericht door Wubbo »

Als je volgende keer die kant op gaat, mag ik dan in je koffer? ;-)
isadora

Re: Plaatjes uit Zwitserland #3/4 (Lötschberg/Adelboden)

Bericht door isadora »

Fraai Ronald, doet mijn Zwitsers hart weer een beetje sneller kloppen. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie