Ardan on Tour #9: Herfte Aansluiting [Nieuwe foto's erbij]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Ardan on Tour #9: Herfte Aansluiting [Nieuwe foto's erbij]

Bericht door Ardan »

Gistermiddag was vriendlief naar schoonpa en schoonma, dus ik had de toko voor mezelf. En toen ik een beetje naar buiten aan het loeren was, zag ik een mooi zonnetje, het was niet koud, dus ik sprong op de fiets en peddelde naar Herfte Aansluiting. Een drukke aansluiting ook, waar 14 treinen per uur voorbij denderen, hetgeen ook meteen de zwakte is van deze aansluiting. De plannen zijn om vanaf daar aan de oostkant naar Zwolle een derde spoor bij te leggen, zodat de treinen uit Emmen linksrijdend, maar conflictvrij in Zwolle kunnen komen. De trein uit Emmen, de stoppert uit Gn en de IC uit Leeuwarden rijden er ook dicht achter elkaar aan, je kunt de sluitseinen nog zien vanaf de volgende trein.
Er valt dus genoeg te fotograferen, want er zijn veel goede fotostandpunten, zeker in combinatie met het al laagstaande zonnetje van gisteren. Ik ben er maar een half uurtje geweest of zo. Voor wie ook naar dit mooie plekje wil: helaas, niet per OV bereikbaar (of 1,5 km lopen).

De foto's behoeven geen nadere toelichting lijkt me zo. Viel Spaß.
Voor wie de treinen wazig op de foto's vindt staan: ja, door het laagstaande zonnetje vond mijn camera het al te donker voor snelle foto's. Maximaal nog haalbare was 1/90 sluitertijd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ardan op di 16 jul 2013, 00:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Re: Ardan on Tour #9: Herfte Aansluiting

Bericht door Ardan »

De vorige foto's komen uit de winter, deze komen van vanavond. Heerlijk weertje en zonnetje! Vriendlief bleef binnen zitten, maar daar had ik dus geen trek in. Naar buiten!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gediplomeerd ongeluksmagneet
julsteren

Re: Ardan on Tour #9: Herfte Aansluiting [Nieuwe foto's erbi

Bericht door julsteren »

Leuk verslagje.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Plaats reactie