25 februari, Locomotief 101 040-4 heeft de dagelijkse InterCity van Norddeich Mole naar Köln Hbf aan de haak.

1 mei, Arbeidsdag in Duitsland! Die dag waren er vele demonstraties in Dortmund, ook veel mensen van de ME waren er daar, later die dag fotografeerde ik deze LINT41 die met twee zusters naar Wilhelmshaven Hbf zouden gaan rijden vanaf Osnabrück Hbf!

7 juni, Arriva LINT 34 vertrekt van Geerdijk richting Almelo, wat ik vrij jammer vond, want een slag eerder in deze omloop reed er nog een Achterhoek-GTW.

11 juni, een VDL Citea in Hengelo bij winkelcentrum Groot-Driene, alleen jammer van een stukje des lichaam links bovenin de foto :N

5 juli, de ICE3M die mij zojuist van Amsterdam naar Arnhem heeft gebracht.

Tien dagen later, op 15 juli, fotografeerde ik op Hagen Hbf deze twee NS-flirtjes, onderweg als RE16 naar Siegen en Iserlohn, of naar Essen, ik heb geen idee.

4 augustus, een treinstel van het type IC4, gebouwd door AnsaldoBreda voor hogesnelheidsdiensten, vertrekt vanaf Lunderskov als stoptrein naar Fredericia, normaal rijden deze treinen door naar Århus.

20 september, Mat '54 386 zal mij over een ruime 8 minuten naar Amsterdam Centraal brengen.

De volgende ochtend, een LINT op weg naar Almelo en een GTW op weg naar Coevorden, in Mariënberg.

En op 16 oktober zag ik deze tram opgesteld staan langs het perron op een station bij de Messe van Hannover :Y

15 november, een gigantisch Vifit-melkpak staat te wachten op de metro op station Zuidplein.

De laatste, 17 december, SGM is teruggekeerd in het oosten van ons land *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Het was weer een mooi jaar mensen, dat zeker!