Voor de verandering begon ik eens met een busrit naar Almere Buiten, alwaar ik mijn bus, samen met een ex-Sternet Citaro, op de foto kon zetten:

Ambassador 8247, die zijn carrière in Zuid-Holland is begonnen, kwam even later voorbij als lijn 5:

Eenmaal op het perron kon ik met wat inzoomen een foto maken van de Sprinter naar Amsterdam Centraal (en Den Haag Centraal) en de Sprinter naar Zwolle. Achteraf is de foto nét een paar seconden te laat genomen, maar het effect vind ik erg leuk :) :

Voor het eerst in jaren stapte ik in Almere Buiten in de Intercity en wel naar Schiphol Airport. Aldaar kon ik bus 9144 op de foto zetten, die net weg wil rijden bij de halte Skyport:

Bij de Aankomstpassage kon ik de Arriva 7745 op de foto zetten, die vanaf het nabijgelegen Schiphol Plaza lijn 361 naar Sassenheim zou gaan rijden:

Vanaf Plaza kwam juist een Citaro aan die wel nog zijn Sternet-jas heeft:

Naast Connexxion rijdt ook GVB op Schiphol, zoals hier te zien is met deze bus. Helaas geen gelede Citea, maar je kan nou eenmaal niet alles hebben…

Vanaf Plaza kwam deze R-Net Citaro aan, die van lijn 310 afkomt en naar de buffer rijdt:

Connexxion heeft inmiddels vijf van de zeven gelede MAN-bussen van Hermes overgenomen en de 9241 kwam voorbij als lijn 197 naar P30:

Hierna ging ik met de Intercity naar Den Haag HS, met een lichte vertraging maar wel met ICMm. Dat station was dit weekend door werkzaamheden het begin- en eindpunt voor de Intercity naar Breda, die vanaf spoor 5 vertrok:

Aan de voorkant van het station kon ik deze R-Net tram op de foto zetten:

Bij de tramhaltes kon ik deze GTL op de foto zetten:

Even later volgde de andere kant op weer een GTL, als lijn 1 naar Scheveningen:

Niet veel later stond er een Avenio bij de halte, rterwijl er een Connexxion-MAN buiten dienst langsrijdt:

Nu ben ik al enige tijd niet meer bij Den Haag HS geweest, maar toen er nog Alliances reden, stopte buslijn 18 nog in een zijstraat. Inmiddels rijden de bussen in de Waldorpstraat, aan de andere zijde van het spoor:

Hierna ging ik met de Intercity, gereden met ICRm

Hierna volgde er een GTL-tram, die je hier ziet voor het station:

Ook bus 8855 is, net als de 8865 en de 8830 die zaterdag niet op dienst reed, uit Uithoorn gekomen voor lijn 61:

Even later volgden er twee aardgasbussen van Connexxion, die overduidelijk bij Veolia Transport zijn begonnen:

Hierna ging ik naar Woerden en dat deed ik met een overstap te Rotterdam Centraal. In Woerden kon ik al snel deze ex-Qbuzz Sprinter op de foto zetten als stadslijn 3:

Na even wachten volgde er een Setra van Syntus als lijn 123, die wegens werkzaamheden aan de N212 niet vanaf Mijdrecht maar Breukelen naar Woerden reed:

Ook op lijn 102 vanuit Utrecht kwam er een Setra aangereden:

Hierna ging ik via Utrecht Centraal naar Driebergen-Zeist. Op de nabijgelegen Breullaan in Zeist is het nogal bosachtig, wat mij wel leuk leek voor enkele foto’s. De eerste was een Ambassador van Qbuzz, onderweg als lijn 43 naar Odijk:

Een oudere Ambassador volgde als lijn 56 naar Wijk bij Duurstede:

Aan de andere kant van het spoor, op de Hoofdstraat in Driebergen-Rijseburg, kwam er een Setra langs als lijn 50 naar Utrecht:

Bij het station kwam deze ex-Overijsselse 4144 langs:

Hierna liep ik weer terug naar Zeist en op de Driebergseweg kon lijn 50 naar Wageningen op de foto:

Weer iets dichterbij het station kwam deze ex Connexxion-Ambassador langs, die bij Tourquase hoort en tijdelijk bij Syntus rijdt:

En laten we ook de kleintjes niet vergeten

Bij het station, vlak voordat mijn trein eraan kwam, zette ik deze ex-Twentse 3060 op de foto:

Hierna ging ik naar Ede-Wageningen, waarna het tijd werd voor mijn eerste rit in een FLIRT in reguliere NS-kleuren:

Tussendoor liep ik even snel naar het busstation, waarbij de rechterbus nog het oude Syntus-interieur heeft voor zover ik kon zien. In de tijd dat ik nog naar Ermelo reisde, heb ik enkele keren ik deze bus gezeten en toen had de bus nog donkerblauwe/paarse stoelbekleding:

Hierna maakte ik een foto van een FLIRT en een VIRM naast elkaar:

Met de FLIRT ging ik naar Oosterbeek en ik ben te spreken over deze treinen! Mooie kleurstelling, ruim en licht van binnen en lekker stil.

In Oosterbeek kon ik op de Stationsweg deze Hess-trolleybus op de foto zetten als lijn 1:

Op de Utrechtseweg, nabij de halte Gemeentehuis, kwam deze Nijmeegse aardgaspruttel langs. Geen Breng direct bus zo te zien. Op de achtergrond is overigens alweer een Hess te zien:

Teruglopend naar het station kwam er weer een Hess langs:

Vanaf Oosterbeek naar Arnhem Centraal reisde ik met dezelfde FLIRT:

Aldaar stapte ik direct over op de Intercity naar Zutphen. Daar liep ik een stukje terug, want ik ben al regelmatig over de Oude IJsselbrug gekomen, maar nog nooit op dat voetpad dat op de brug loopt en die loopt zo dicht bij het spoor! Met de ondergaande zon in mijn rug kon ik deze linksrijdende FLIRT op de foto zetten, die onderweg is naar Wijchen:

Nadat de treinenknoop voorbij was en de brug geopend werd voor een passerende boot, kwam tijdens de treinenknoop van een half uur later deze DDZ-IV langs als Intercity naar Roosendaal:

Niet veel later volgde deze Arriva GTW op de brug als Stoptrein naar Apeldoorn:

Hierna reisde ik via Zwolle weer naar Almere Centrum na een leuke dag. Hierbij heb ik dus twee keer van Almere Buiten naar Almere Centrum gereisd

Bedankt voor het kijken! *O*