Ik begin bij eind april. Om precies te zijn op Koningsdag met de Schouwen Duiveland rondritlijn 830. Hier met deze ex-Hermes Amba naast de Plompetoren:
Een dag later werd er even lekker uitgewaaid op het strand van Hoek van Holland.

Bij Station Haven kwam de volgende op de foto, waar het links in beeld zonder bovenleidingsportalen wel een stuk kaler oogde:
Een week later, op Bevrijdingsdag, ging ik via een omweg naar Haarlem. In Maassluis kwam ik daarbij ook een Alliance tegen op die op lijn 712 tussen Schiedam en Maassluis reed. Hier te zien bij station West:
Op een dag als deze rijdt de RET met vlaggetjes rond op de trams en de stadsbussen. Een leuk gezicht. Hier bijvoorbeeld op deze Citadis op het Willemsplein met rechts in beeld de MSC Preziosa:
De volgende dag zou een mooie zonnige dag worden, maar deze begon toch nog behoorlijk grijs. Omdat er door werkzaamheden verderop wat DDZ-6 jes op de Zeeuwse Lijn reden ging ik weer richting het Zeeuwse. Bij station Kruiningen-Yerseke kwam er een DDZ-6 binnen in het nog grauwe weer:
Verder naar de kust brak de zon gelukkig toch goed door en kon er alsnog genoten worden van de zon. :) Het luieren in de zon werd even onderbroken voor deze foto van deze nieuwe Setra als TCR 566 op lijn 830 nabij Noordwelle:
Op de terugweg werd er nog een tussenstop gemaakt tussen Rockanje en Oostvoorne. Hier kwam namelijk deze ex-Utrechtse Amba langs als lijn 103 naar Rockanje:
In Hoek van Holland werd er met wat water gespeeld. Dat was vanaf de landtong van Rozenburg mooi te zien, terwijl de enige veerdienst van de RET net vanaf 'De Hoek' vertrok naar de Maasvlakte:
In het centrum van Rotterdam was er eerder op deze dag een gigantische vlag van Rotterdam opgehangen voor het toen nog naderende kampioenschap van Feyenoord. Bij het Hofplein was deze mooi te zien met rechts ervan de Citadis 2133 als lijn 24 naar Holy:
De maandag erna was ik vrij voor een feestje wat er nog niet kwam en dus ging 's ochtends maar boodschappen doen. Na de inkopen kwam de tijdelijk hier rondrijdende Arriva 0214 langs als lijn 93 naar het Zuidplein:
In de middag werd het centrum van Amersfoort. Al vaak genoeg langsgereden met de trein maar nog nooit was ik er echt geweest. Bij de spoorlijn kwamen de 2 Breng GTW-tjes nog langs in de laatste zonnestralen van dat moment:
Een week later was er dan wel eindelijk een groot feest in Rotterdam.

De dagen erna begon er een periode dat er een aantal Citaro's vanuit de stalling Ridderkerk gingen rijden. Een beetje variatie dus aan die kant van het RET busgebied. Zo ook in Dordrecht waar deze Citaro 275 langskomt als lijn 143:
Die avond was ook de Citaro 338 in deze hoek terechtgekomen. In Ridderkerk te zien als lijn 144 naar Drievliet:
De volgende ochtend was ik vroeg uit de veren voor wat foto's van het ochtendgloren wat achteraf niet zo mooi uitpakte als ik hoopte. Een nachtbus op lijn B16 naar Ridderkerk Drievliet kon daarentegen nog wel op de foto:
Een uurtje later ging ik, omdat ik toch al wakker was, maar alsnog op pad en kwam ik in Zevenbergschen Hoek uit. Daar kwam deze Benelux met 2 locs en een Belgische stam langs als IC 9211:
Na nog een foto van de kampioenstram, hier op de Mathenesserdijk:
Maakte ik 's middags even een rondje met de trein door Brabant. Een weinig bijzonder ritje, waarbij ik in Tilburg nog wel deze op tijd rijdende [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] naar Den Haag trof:
De week erna was het doordeweeks ideaal weer om na het werk nog een stukje te gaan fietsen. Zo ook de 23e mei. Toen kwam bij Oud IJsselmond deze Citaro langs als lijn 140 naar Slikkerveer:
En 2 dagen later overdag deze Citaro op de Ridderkerkse Sportlaan:
Later op de dag ging ik ook nog even naar Maassluis voor lijn 712. Eerst trof ik deze bij de molen:
En een stukje verderop kwam de opvallende 3451 langs:
Onderweg zag ik de kampioenstram op lijn 21 rijden en met wat rekenwerk zag ik dat deze rond een uur of 8 in zou rukken naar de remise. De 2126 komt dan langs het stadion van de 3e betaald voetbalclub van Rotterdam: Excelsior. De rekensom klopte, want iets voor achten kwam de 2126 hierlangs:
We blijven bij de kampioenstram, want een paar dagen later kwam deze bij nog een ander voetbalstadion. Bij het Kasteel van Sparta. Als lijn 8 in Spangen dus:
Een week later was het feest The Flying Dutch in Rotterdam. Hiervoor reed er een pendeldienst tussen Ahoy en De Kuip. In de middag reed TCR hier met 2 gelede Citaro's. Naast een ex-Hermes Citaro reed er ook een Citaro in de Brabantse kleuren bij De Kuip:
Een stukje verderop kwam later op de dag de tot nu toe enige 6 delige VIRMm langs, de 8637. Hier als IC 2277:
Weer een week later ging ik een dag naar de Belgische HSL. Dat verslag is verderop op het forum te vinden, maar voordat ik naar België reed maakte ik een tussenstop op de Maasboulevard. Hier kwam de omgeleide BOB Bus 4 naar Capelle via Krimpen langs:
De volgende dag was het weer tijd voor een lekkere fietstocht met als hoofddoel een familiebezoek en weer de al genoemde Citaro's. Als eerste kwam de net vanaf het station van Barendrecht vertrokken Citaro 255 tegen als lijn 84:
En in Ridderkerk kwam de 353 langs als lijn 146 met voor de oplettende kijker nog een mooi sjaaltje voorop

In Slikkerveer kwam ik op de terugweg naar huis nog een 'gewone' Lion tegen, want die waren uiteraard nog ruim in de meerderheid:
De laatste in de Citaro-serie is deze 352 op lijn 183 naar de Kralingse Zoom tijdens opnieuw een lekker avondfietstochtje:
In het weekend daarop ging ik op de zaterdag weer naar Zeeland. Het was heerlijk weer en dus waren de cabriobussen buiten voor lijn 830. :) In Brouwershaven trof ik de TCR 40:
En bij de Plompetoren in Koudekerke trof ik de andere cabriobus, de TCR 61:
De volgende morgen was het tijd voor wat nachtbussen in de vroege ochtendzon. Om 6:20 uur kwam BOB Bus 16 naar Ridderkerk over de Laan op Zuid voorbij:
BOB Bus 5 naar Capelle Oostgaarde draait hier een uurtje van de Maasboulevard de Willem Ruyslaan op:
En als laatste van de dag de BOB Bus 3 vanuit Schiedam over de nog erg rustige Vierhavensstraat:
Dan naar de laatste dag van deze serie, afgelopen maandag. Er reden toen 2 grijze combi's rond in de Benelux. Hier de eerste met de grijze loc 2861 voorop. Het was nog wel even peentjes zweten voor een net gepasseerde IC naar Eindhoven en een van achter naderende Sprinter naar Dordt wat dus net goed ging:
In Brabant trof ik vlak voor zonsondergang de andere combi, maar eerst nog wat anders, want in de 2200 kwam deze combi van een VIRMm met een nog 'oude' VIRM langs opweg naar Vlissingen:
Vanuit België kwam er ook nog een leuke combi langs, want achterop werd de grijze loc 2845 meegenomen:
De Benelux naar Belgie had wat vertraging en helaas ging het zonnetje weg achter wat sluierwolkjes. Desalniettemin was daar dan de IC 9268 met loc 2863 met een Belgische stam en achterop als toetje nog 2 locs op sleeptouw:
In een weer iets feller zonnetje kon voor de laatste foto van dit verslag nog de vlak achter de Benelux rijdende Sprinter naar Roosendaal met deze SGMm op de foto: