Daniel on tour #133: Omwegen door het Science Park (10 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #133: Omwegen door het Science Park (10 foto's)

Bericht door Daniel »

Nog amper twee jaar in gebruik, maar nu al versleten. Dat is de korte samenvatting van wat er aan de hand is met de bus-/trambaan door het Utrecht Science Park. Van de rustige zomervakantieperiode wordt daarom daar gebruik gemaakt om de rails opnieuw in te gieten, wat echter wel tot gevolg heeft dat er niet alleen geen trams rijden, maar dat ook alle bussen omgeleid moeten worden. En zelfs in de zomermaanden zijn dat er nog best heel wat.
Hoewel het in principe mogelijk zou zijn om de bussen allemaal in twee richtingen door dezelfde straten om te leiden zou dat wel erg druk worden, dus dat doet men dan ook niet. Zodoende ging het aan het eind van de ochtend richting Science Park, zodat eerst wat plaatjes aan de ene kant te maken waren en na het draaien van de zon ook aan de andere kant ;)

Deze aanpak bracht me allereerst op de Cambridgelaan waar toevallig net de ene tussen-de-middagrit van lijn 272 langs kwam...
Afbeelding
Syntus 1033 (Van Kooten 205) - Utrecht, Cambridgelaan by Daniël Bleumink, on Flickr

Aan het andere uiteinde van dezelfde straat trof ik lijn 34. Op de achtergrond wordt druk gebouwd aan het nieuwe pand voor het de afgelopen twee jaar toch wel een stuk bekender geworden RIVM...
Afbeelding
Qbuzz 4668 - Utrecht, Cambridgelaan by Daniël Bleumink, on Flickr

Op de Sorbonnelaan kleurde lijn 202 mooi bij de afzettingen. Opvallend is overigens dat men hier ook bezig bleek met voorbereidingen om de twee bushaltes aan weerszijden van deze straat te verhogen, terwijl de enige bussen die er komen nachtbussen zijn die er maar in één richting passeren :mrgreen:
Afbeelding
Syntus (Pouw Vervoer) 1724 - Utrecht, Sorbonnelaan by Daniël Bleumink, on Flickr

Lijn 6 is gedurende deze weken doorgetrokken vanaf de Galgenwaard naar het Science Park en zien we hier op de Herculeslaan...
Afbeelding
Qbuzz 4112 - Utrecht, Herculeslaan by Daniël Bleumink, on Flickr

...waarna een rondje langs de halte Botanische Tuinen gereden wordt...
Afbeelding
Qbuzz 4119 - Utrecht, Leuvenlaan by Daniël Bleumink, on Flickr

Aan de andere kant van het gebied draaien de bussen nu ook niet de busbaan op, maar wordt in plaats daarvan de Universiteitsweg gevolgd...
Afbeelding
Qbuzz 4449 - Utrecht, Universiteitsweg by Daniël Bleumink, on Flickr

...waarna de route via de Leuvenlaan vervolgd wordt...
Afbeelding
Syntus (Pouw Vervoer) 1701 - Utrecht, Leuvenlaan by Daniël Bleumink, on Flickr

Afbeelding
Qbuzz 4471 - Utrecht, Leuvenlaan by Daniël Bleumink, on Flickr

Speciaal voor de omgeleide bussen is het bochtje van de Universiteitsweg de Leuvenlaan op aangepast, maar het blijft toch krap met een 15-meterbus...
Afbeelding
Syntus (Pouw Vervoer) 1727 - Utrecht, Universiteitsweg by Daniël Bleumink, on Flickr

En als afsluiter nog een plaatje van lijn 28 die de achteruitgang van P+R Science Park neemt om zo de omleidingsroute te bereiken...
Afbeelding
Qbuzz 4110 - Utrecht, Uppsalalaan by Daniël Bleumink, on Flickr
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Daniel on tour #133: Omwegen door het Science Park (10 foto's)

Bericht door Vinny »

De laatste foto is zo typisch Nederlands: Niemand snapt eigenlijk wat de bedoeling is, maar toch worden er maar gewoon wat lukraak bordjes neergeplempt door de wegbeheerder :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Daniel on tour #133: Omwegen door het Science Park (10 foto's)

Bericht door Etienne »

Bekende locaties ook allemaal (vanuit mijn half jaar op de Uithof) :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #133: Omwegen door het Science Park (10 foto's)

Bericht door Daniel »

@Vinny: vooral dat achterste bord voor de geslotenverklaring is een leuke. Zo te zien heeft die het onderbord "uitgezonderd bestemmingsverkeer" en hoort die er normaal te staan, maar is hij daar even opzij gezet om plaats voor die met "uitgezonderd bus" te maken.
Maar dat voetgangersverbod staat duidelijk verkeerd voor een bord dat gezien het gele exemplaar moet voorkomen dat mensen via de busbaan de P+R in wandelen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Daniel on tour #133: Omwegen door het Science Park (10 foto's)

Bericht door umbusko »

Ik vind het nog wel meevallen met die borden, je snapt nog wel wat de bedoeling is. Nee, dan België of Frankrijk waar je borden tegenkomt met "toutes directions <--" en "autres directions -->". :mrgreen:

Leuke foto's trouwens! :)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Daniel on tour #133: Omwegen door het Science Park (10 foto's)

Bericht door Aking »

Ik zag Science park en dacht aan Damsco, geen idee hoeveel jaar er nog nodig is voordat ik de Uihof associeer met Science Park :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten