
De dag begon met een tramritje van mijn huis naar Rotterdam Centraal. Op Rtd moest ik mijn kaartje stempelen en liep naar het perron om de Schothorst-Expres van 8:17 te nemen.
Deze kwam om 8:13 pas binnen en toen zag ik dat er een ICMm voorop reed. Hier ben ik maar in gaan zitten.
In Gouda had ik eigenlijk over moeten stappen op de 2000, maar omdat dat VIRM was, besloot ik pas in Utrecht over te stappen.
In Ut bleef mijn 2000 even wachten voor de overstappers uit de 3500, die vandaag alleen Eindhoven-Utrecht reed en aan de andere kant van het perron binnen kwam.
In Ede=Wageningen stapte ik uit en zag de Protos op perron 1 staan. Maar net toen ik een foto wilde maken, reed hij weg. :@
Toen ging ik maar even kijken op het busstation.
Daar zag ik een stadsbus van Ede:
Ook stond er een Citaro van Veolia:
Vervolgens liep ik naar de andere kant, naar de bushalte van lijn 88 naar Wageningen (de Valleilijn).
De bus stond al klaar en hier nam ik ook een foto van:
De bus was echter erg vol met middelbare scholieren die naar de Voorlichtinsdag van de WageningenUR gingen.
Daarom besloot ik een kwartiertje te wachten. Ik was nu wel iets te laat, maar ik kon nog bij de voorlichting.
De busrit vond ik echt leuk. De bus heeft tot de stadsgrens van Wageningen vrijwel volledig vrije baan en kan daardoor erg hard. Ook vind ik de bussen goed zitten: ze zitten een stuk beter dan de Valleilijn-trein.
Na aankomst bij de universiteit volgde ik een paar voorlichtingen totdat ik even een uurtje niks had.
Daarom liep ik naar de Dtrovendaalsesteeg om nog wat foto’s van de bussen te maken.
Lijn 88 richting Wageningen, net voor de halte:
Een bus richting Ede bij de halte:
De zijkant van de kop (op het allerlaatste moment draaide ik mijn camera en daarom is de foto een beetje scheef):
En de achterkant van de bus (gezien in de richting van Ede):
Hierna liep ik weer terug om nog één voorlichting te volgen.
Toen deze was afgelopen, liep ik over de campus om bij de halte Bornsesteeg weer op lijn 88 te stappen naar het busstation.
Op het busstation kwam ik deze Lion’s City tegen op lijn 50:
Helaas kon ik niet met deze bus mee, omdat lijn 50 in Rhenen een +1 overstap biedt op de trein. Dit leek me erg weinig en daarom ging ik met deze Amba van Stadsvervoer Nederland op lijn 80:
In de bus viel me op dat SVN ook Albatros heeft

Ik vind de Amba’s van SVN trouwens beter stoelen hebben dan van Arriva in HWGO.
In Rhenen pakte ik deze Plan T als stoptrein naar Utrecht:
Hier ging ik voorin in de huiskamer zitten en tot en met Utrecht was ik de enige reiziger daar.

In Veenendaal West kruisten we met deze SGMm+SGM-II:
Bij aankomst in Utrecht stapte ik uit om een IC in de richting van Amersfoort te pakken.
Toen ik boven in de stationshal kwam, besefte ik me opeens dat ik het tasje met informatiespullen en mijn poster in de trein had laten liggen.

Nou ja, in Utrecht nam ik dus de IC richting Enschede, welke met slechts 3x ICM-III reed en dus goed vol zat. Ik had nog net een plaatsje, maar er waren ook mensen die moesten staan. Later bleek dat je ook in de eerste klas had mogen zitten.
Gelukkig moest ik er in Amersfoort al weer uit, om de Protos naar Ede-Wageningen te nemen.
Ik ging in de lounge zitten, tegenover de snoepautomaat, die nog steeds geen snoep heeft. Ben benieuwd of dat er ooit zal komen… :S
In Ede-Wageningen was er dit keer wel tijd voor een foto:
Per VIRM in de 3000 ging het vervolgens verder naar Arnhem.
In Arnhem heb ik eerst de 3600 op de foto gezet:
Hierna liep ik naar het busstation om wat trolleybussen op de foto te zetten.
Ik had geluk, want er kwamen er vier achter elkaar.
Lijn 5:
Lijn 7:
En tot slot lijn 3:
Toen ik weer terugliep naar het station, zag ik deze tekening van een ICE:
Eenmaal op het station aangekomen zag ik dat de CNL naar Wien/Milano van 18:08 +30 had. Dat zou bijna zijn en daarom wachtte ik nog even om hem op de foto te zetten.
De CNL met als trekkracht een BR 189 (sinds wanneer rijden er geen 1600’s meer?):
Vervolgens nam ik de 3600, met als doel in Breda uit te stappen. Deze trein werd gereden met een VIRM.
Net voor Arnhem Zuid passeerde de 3600 in de andere richting met ICRm en daarom besloot ik om in Nijmegen uit te stappen en een half uur te wachten.
Daar kon ik een Velios op de foto zetten:
Een VIRM komt als 3700 aan in Nijmegen:
Dezelfde VIRM, maar nu wat dichterbij:
Hierna kwam mijn 3600 met ICRm binnen en daar stapte ik dus in.
Na een reis van iest meer dan een uur, waarbij er niks bijzonders gebeurde, behalve dat het goot tussen Nijmegen en ’s-Hertogenbosch, kwam ik aan in Breda.
Hier ging ik even op het busstation kijken, voordat ik met de IC (1900 met VIRM) naar Dordrecht ging.
In Dordt werd, net zoals in Breda, ingangscontrole gehouden, maar daar had ik geen last van.
Ik stapte in de stoptrein richting Den Haag Centraal en raakte in gesprek met een ouder echtpaar dat met een Kruidvat-kaartje naar Maastricht was geweest. Onderweg waren ze nog iemand tegengekomen die twaalf Kruidvat-kaartjes had gekocht.


Uiteindelijk kwam ik aan op Lombardijen, waar ik dus net mijn tram gemist bleek te hebben, maar gelukkig wel nog met buslijn 76 kon, daar deze een redelijk goede aansluiting geeft op de stoptrein uit Dordt.
Bij de halte Homerusstraat hadden we nog controle door drie RET-controleurs, waarbij er niemand een boete kreeg. Wel slim overigens, controleren bij de eerste halte na de zonegrens.
En zo kwam ik weer thuis, na een zeer lange dag.