Naar de zon in en rondom Maastricht! (10 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Naar de zon in en rondom Maastricht! (10 foto's)

Bericht door Milco »

Toen ik gisteren het weerbericht voor vandaag in de gaten hield, bleek men een bak pl**risweer voorspeld te hebben, behalve in het zuidoosten van Nederland! Hm, wat nu? Zal ik de gok wagen en naar Eindhoven of Maastricht gaan? Gisteravond laat kon ik nog geen goede keuze maken en de weersvoorspellingen willen wel eens veranderen, dus ik besloot vanochtend vroeg mijn wekker te zetten en nogmaals de weerberichten te checken. Zodoende was ik vandaag weer vroeg op en hoewel de weerberichten veelal regen en hier en daar zelfs winterse neerslag voorspelden, bleek dat in Zuid-Limburg niet het geval. Razendsnel kocht ik een retourtje naar Maastricht via de Spoordeelwinkel en een halfuur later ging ik de deur uit.

Onderweg naar het zuiden regende het flink, maar in Limburg was daar niets van te zien! Ik zag zon en blauwe lucht! Mooi! En tijdens het wachten op lijn 9 richting Bunde kon ik op de Parallelweg nabij het station de Arriva 7418 nog mooi op de foto zetten die zojuist is vertrokken als lijn 350 naar Aachen:
AfbeeldingIMG_8056 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanaf Maastricht reisde ik vervolgens met lijn 9 richting Bunde – wat ik eigenlijk twee weken geleden al zou doen toen ik hier al was maar wat mislukte omdat ik lijn 9 miste in Maastricht, om uit te stappen in Borgharen. Nadat ik daar het halve dorp had gezien op zoek naar een leuke locatie, vond ik deze uiteindelijk net buiten het dorp en wel op de Spekstraat. Aldaar kon ik de bus die mijn hierheen bracht nog mooi op de foto zetten:
AfbeeldingIMG_8099 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Borgharen zou ik eigenlijk met de volgende bus doorreizen naar Itteren, maar gezien het mooie weer (daar dus wel!) en de lange wachttijd op de bus besloot ik lekker te gaan lopen. Met België in het zicht liep ik dus naar Itteren en net buiten het dorp vond ik weer een leuk stekje voor een foto. Na lang wachten, lijn 9 rijdt immers maar eenmaal in het uur, kon ik de Arriva 9617 mooi op de foto zetten op de Pasestraat net buiten het dorpje Itteren:
AfbeeldingIMG_8143 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Itteren reisde ik vervolgens wel per bus verder en wel naar Bunde. Aldaar stapte ik uit bij het station om toch terug te lopen voor een foto. Een leuk plekje vond ik vervolgens in de Kastanjestraat alwaar ik de Arriva 9615 op de foto kon zetten die hier onderweg is naar Maastricht:
AfbeeldingIMG_8164 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanaf Bunde wilde ik richting Valkenburg en aanvankelijk zou ik daarvoor met de buurtbus naar Meerssen reizen. Het was echter nog steeds mooi weer en de afstand tussen de beide treinstations is niet zo heel erg groot, dus besloot ik die kleine twee kilometer te gaan lopen. Dat kwam nog mooi uit ook, want net voordat ik bij de halte "Viaduct" in Meerssen was, bleek lijn 30 naar Maastricht er bijna aan te komen. Deze wachtte ik dus nog maar even af en even later kon ik 'm dan ook mooi op de foto zetten op de Prinses Ireneweg in Bunde:
AfbeeldingIMG_8182 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vervolgens liep ik door naar station Meerssen om daar nét op tijd te zijn voor de trein naar Valkenburg. Aldaar was ik dan weer mooi op tijd om de Arriva 9706 op de foto te zetten op de Spoorlaan, die hier onderweg is naar Maastricht:
AfbeeldingIMG_8208 by Milco Oudeboon, on Flickr

Na een halfuurtje wachten besloot ik ook de volgende rit op lijn 4 op de foto te zetten. Het werd wel wat bewolkt, maar ik kon de Arriva 9717 alsnog op de foto krijgen op de Cremerstraat:
AfbeeldingIMG_8256 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Valkenburg reisde ik vervolgens met lijn 4 door en wel naar Berg en Terblijt. Het kleine beetje bewolking werden wat meer wolken, dus werd het wat lastiger om rijdende bussen mooi op de foto te zetten. De Arriva 9702 kon ik alsnog mooi op de foto zetten terwijl deze halteert aan de halte "Berg Kerk", om even later door te rijden richting Maastricht:
AfbeeldingIMG_8317 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Berg en Terblijt reisde ik vervolgens terug naar Maastricht om aldaar nog wat plaatjes te maken in het donker. Zo kon ik lijn 20A op de foto zetten, die met een bus van Autobus Dony op het punt staat om naar Hasselt te vertrekken:
AfbeeldingIMG_8353 by Milco Oudeboon, on Flickr

Als laatste een foto van de Arriva 9168 die hier bij het station van Maastricht klaarstaat om te vertrekken als lijn 57, toch wel mijn favoriete Nederlandse buslijn, naar Gulpen:
AfbeeldingIMG_8359 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik weer naar Almere na een leuk dagje vertoeven in en rondom een vrij zonnig Maastricht! 8)

Dat was 'm voor deze keer! Deze en meer gemaakte foto's zullen binnenkort op mijn website verschijnen! :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Naar de zon in en rondom Maastricht! (10 foto's)

Bericht door Kalil Nieuw »

Een korter verslag dan ik gewend ben. Maar dat maakt dit verslag niet minder leuk :D _O-
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Naar de zon in en rondom Maastricht! (10 foto's)

Bericht door umbusko »

Ik kan beamen dat het heerlijk wandelweer was *O* , maar onze paden hebben elkaar niet gekruist vandaag. Het zullen wel de laatste plaatjes zijn met lijn 9 "Maastricht Waldeckpark via Centrum" want dat is over twee weken afgelopen. Die donkere foto met de 20A is nog best wel goed gelukt. Altijd grappig om via Universiteit te zien staan. Je moet ook maar net weten dat dat via Diepenbeek Universiteit betekent. :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Naar de zon in en rondom Maastricht! (10 foto's)

Bericht door Daniel »

Leuke plaatjes hoor :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Naar de zon in en rondom Maastricht! (10 foto's)

Bericht door ZO6176 »

Fraaie plaatjes. Zou wel benieuwd zijn wat je in Eindhoven ging doen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten