{TB199} Oude bussen opzocht in de meivakantie (41 foto's)
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 10:10
- Locatie: DAV/DMG-gebied
{TB199} Oude bussen opzocht in de meivakantie (41 foto's)
Afgelopen meivakantie bezochten ik en een vriend van mij Lissabon.
Maar een lekker relaxste vakantie vieren? Natuurlijk niet.
En er werd de hele week gehobbyd en genoten van de oude Nederlanders die hier in de regio rijden.
Dag 0 (Zondag-Avond 1 mei):
Na het nodige spul gedropt te hebben bij het hotel konden we het natuurlijk niet laten om gelijk naar het hoofdgebied van de trip te gaan.
Na met de Metro en de pont naar Cachilhas zijn te gaan, gingen we met de tram door naar Corroios waar wij dan toch hetgene zagen wat ik al 2 jaar wou zien.
2 zeer mooie Wrights van TST.
299 en 308 (ex-Arriva 5966 en ex-5994) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Na gegeten te hebben bij het lokale restaurant De Gouden Boogjes, gingen we in de avondschemer weer terug naar Cachilhas.
Dit deden we per bus, waar per toeval een voor mij als Dordtenaar bekende bus op zat. Natuurlijk ging dees bij aankomst in Cachilhas op de foto.
TST 607 (ex-Arriva 728) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Dag 1 (Maandag 2 mei):
Na een nachtje slaap en beseffen dat we er dan eindelijk waren, gingen we weer op pad.
We begonnen de dag in Cachilhas waar we o.a. deze TST 784 zagen. De ex-Arriva 526.
TST 784 (ex-Arriva 526) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Met bovengenoemde bus zetten we koers naar Foros de Amora, waar we op het lokale treinstation Wright 301, de ex-5968 zien genieten van z'n rust in de daluren.
TST 301 (ex-Arriva 5968) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Na Foros de Amora werd koers gezet naar Seixal, waar eerst de aanmeerplek van de pont werd bezocht.
Hier stond een van de weinige ex-Connexxion MAN TÜ's ook lekker uit te rusten.
TST 494 (ex-Connexxion 8878) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Toen was het lunchtijd, dus werd de heuvel opgeklommen en werd er bij de supermarkt wat te eten gehaald.
Toevallig kwam terwijl we zaten te eten ook een Wright langs, de 1e normale TST Wright was binnen!
TST 276 (ex-Arriva 5983) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Nadat de maagjes weer gevuld waren werd er nog eventjes gewacht op de aankomende lijn 184, want hier zat namelijk een Ambassador op.
TST 260 (ex-Arriva 8008) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Daarna werd er koers gezet naar Coina. Hier reden de ex-Groningse Euro 2 Citaro G's nogsteeds hun rondjes.
TST 804 (ex-Arriva 160) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Ook kwamen wij hier een ex-Connexxion Integro tegen.
TST 226 (ex-Connexxion 2770) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
De terugweg naar het hotel liep weer via Corroios en Cachilhas.
Waar wij een ex-Qbuzz MAN tegen kwamen in de nieuwe kleuren van TST voor de nieuwe "concessie" die in juni ingaat.
TST 741 (ex-Qbuzz 2016) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Dag 2 (Dinsdag 3 mei):
Zoals de dag ervoor begon de dag op Cachilhas.
Waar we weer een ex-Connexxion Integro het vrij stoffige en in druk verbouwing zijnde busstation op zien komen racen.
TST 183 (ex-Connexxion 2943) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Daarna werd koers gezet naar Feijó, waar we voor de verandering een ex-Belgische bus langs zien komen, wel achtervolgd door de ex-Nederlandse Ambassador 256.
TST 608 (ex-Van Mullem Boutersem) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Hierna werd via Pragal....
TST 760 (ex-Qbuzz 2027) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Verder gerezen terug naar Lissabon, waar we op metrostation Ponthina een ondertussen vrij antieke O405G tegen kwamen.
Deze bus, die stamt uit 1995, stond in Nederland beter bekend als de Connexxion, of nog eerder de ZWN 7156.
Rodoviaria de Lisboa 875 (ex-Connexxion 7156) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Met deze bus werd natuurlijk een ritje gemaakt. En kwamen we uit bij een ander metrostation in Lissabon.
Waar ook de nodig bussen stonden.
Rodoviaria de Lisboa 448 (ex-Connexxion 8743) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Rodoviaria de Lisboa 869 by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Hierna werd koers gezet naar station Oriente.
Waar we o.a. merkte dat halteremmen niet echt bestaan bij TST.
TST 155 (ex-Arriva 5812) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Ook kwamen we hier een broertje tegen van de 7156 tegen, de ex-9029. Nog met een heel mooie, niet helemaal correct functionerende flipdot.
Rodoviaria de Lisboa 756 (ex-Connexxion 9029) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Dag 3 (Woensdag 4 mei):
De dag begon deze keer in Costa da Caparica, waar helaas niet heel veel ex-Nederlands spul te vinden was.
Wel werd er een plaatje gemaakt van deze Integro die op weg was naar Lisboa.
TST 197 by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Hierna werd er snel koers gezet naar Seixal, want ik had namelijk op de realtime info gezien dat er weer een Ambassador op de 184 zat, maar dit keer was het een uit de ex-61xx serie.
Op de rit naar Seixal zat ook een zeer leuke verrassing, namelijk de ex-Dordtse ex-Groningse 536 reed deze rit.
Ook deze ging natuurlijk op de foto hier.
TST 794 (ex-Arriva 536) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
TST 248 (ex-Arriva 6183) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Hierna werd naar het station Fogueteiro gerezen, waar er een Wright klaar stond voor een rit op lijn 137 naar Redondos.
Waar op het eindpunt gelukkig wat tijd was om een foto te maken.
TST 273 (ex-Arriva 5984) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Hierna gingen we terug naar Cachilhas voor de avondspits.
Waar o.a. de andere ex-Dordtse ex-Groningse Citaro werd gevonden.
TST 600 (ex-Arriva 537) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Ook een ex-Arriva Portugal Citaro kwam hallo zeggen.
"TST" 284 (ex-Arriva Portugal) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Ook kwam er nog een Ambassador langs uit de 61xx serie, maar dit keer uit de lage nummerreeks.
TST 242 (ex-Arriva 6101) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Dag 4 (Donderdag 5 mei):
Terwijl het in Nederland bevrijdingsdag was, waren wij al vroeg weg gegaan naar Corroios.
Waar we naast de niet Nederlandse Integro, ook een Nederlandse Wright tegen kwamen in Laranjeiro.
TST 220 by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
TST 300 (ex-Arriva 5967) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Hierna werd koers gezet naar het zuiden, en het hoofddoel van deze dag, Setúbal.
Na vanaf het station gelopen te hebben naar het nieuwe busstation kwamen we gelijk een verrassing tegen.
De enige in TST huisstijl getogen, ex-Nederlandse O408.
TST 347 (ex-Arriva 1262) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Hierna gingen we naar het grote winkelcentrum Allegro.
Ook zijn er nogsteeds O405ven aanwezig in Setúbal.
Wat een mooi contrast geeft tussen zo'n oud bustype en een zeer modern winkelcentrum.
TST 359 by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Ook kwamen wij hier een ex-Arriva Portugal O408 tegen, die sinds het faillissement van Arriva Portugal bij TST rijd.
Die daarvoor bij Arriva, en GADO reed onder het nummer 1119.
"TST" 490 (ex-Arriva 1119) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Hierna werd verder gereden naar het centrum met een Wright, en daarna met een andere Wright verder naar Morgada.
Waar we in het half uurtje pauze makkelijk een foto konden maken op het pittoreske eindpunt.
Gelegen op een schiereilandje tussen 2 moerassigge natuurgebieden.
TST 137 (ex-Arriva 5954) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Hier op het eindpuntje ligt een klein keerlusje, maar zoals de zeer vriendelijke chauffeur in gebrekkig Engels uitlegde is dat hij aan de kant moest voor een werknemersvervoer bus.
Dus reed hij achteruit dit kleine smalle landweggetje op.
Ook vond ik hier in de bus een duidelijke herinnering aan het verleden van deze bus.
TST 137 (ex-Arriva 5954) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Na genoten te hebben van de rust van de wind, de natuur en de omgeving gingen we weer terug naar de binnenstad.
Waar we ook een foto maakte naast het ondertussen oude, verlaten busstation in het centrum.
TST 127 (ex-Arriva 5945) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Ook kwamen wij hier de laatste oude generatie Mercedes tegen, een O407.
TST 384 by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Ook zijn de Leeuwarder stadswagens nogsteeds aanwezig en rijden nogsteeds hun rondjes.
TST 119 (ex-Arriva 5934) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Dag 5 (Vrijdag 6 mei):
In de ochtend stond er nog maar 1 ding te doen. Namelijk een plaatje te maken van een ex-Arriva 7xx buiten het busstation van Cachilhas.
TST 607 (ex-Arriva 728) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
En zo verlieten wij tegen 12.00 voor het laatst Cachilhas met de pont naar Lissabon.
Aan de overzijde werd nog even een plaatje gemaakt van de toch al wel gedateerde boot die ons elke dag heen en weer heeft gebracht.
Boot by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
In de middag werd er nog eventjes de toerist uitgehangen met de schattige 2-assige trammetjes.
We begonnen op Praça Luís de Camões, waar we een reclame zien die je ook alleen maar kan zien in een Zuid-Europees land.
Carris 564 by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
De drukte van lijn 28 sloegen we maar over. Maar een foto is nooit verkeerd.
Carris 576 by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Wij pakte de minder drukke lijn 24 de berg op.
Waar wij met deze foto, dit verslag eindigen.
Carris 550 by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Helaas is het over 2 maanden over met het leuke antiek bij TST.
De regio waar TST rijd gaat opgedeeld worden. En de Lissabonse stadsvervoerder Carris gaat uitbreiden naar het TST gebied, wel blijft TST daar rijden, maar onder de vlag van Carris.
Het gebied rond Sesimbra en Setúbal gaat over naar een andere streekvervoerder.
Van het oude materieel zullen de ex-Qbuzz MAN TÜ's en ex-Qbuzz Integro M's meegaan.
Maar de rest gaat helaas weg.
Maar toch na 2 jaar gekriegel ben ik er dan toch geweest, en heb ik dit van de bucketlist kunnen afschrijven.
Maar een lekker relaxste vakantie vieren? Natuurlijk niet.
En er werd de hele week gehobbyd en genoten van de oude Nederlanders die hier in de regio rijden.
Dag 0 (Zondag-Avond 1 mei):
Na het nodige spul gedropt te hebben bij het hotel konden we het natuurlijk niet laten om gelijk naar het hoofdgebied van de trip te gaan.
Na met de Metro en de pont naar Cachilhas zijn te gaan, gingen we met de tram door naar Corroios waar wij dan toch hetgene zagen wat ik al 2 jaar wou zien.
2 zeer mooie Wrights van TST.
299 en 308 (ex-Arriva 5966 en ex-5994) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Na gegeten te hebben bij het lokale restaurant De Gouden Boogjes, gingen we in de avondschemer weer terug naar Cachilhas.
Dit deden we per bus, waar per toeval een voor mij als Dordtenaar bekende bus op zat. Natuurlijk ging dees bij aankomst in Cachilhas op de foto.
TST 607 (ex-Arriva 728) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Dag 1 (Maandag 2 mei):
Na een nachtje slaap en beseffen dat we er dan eindelijk waren, gingen we weer op pad.
We begonnen de dag in Cachilhas waar we o.a. deze TST 784 zagen. De ex-Arriva 526.
TST 784 (ex-Arriva 526) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Met bovengenoemde bus zetten we koers naar Foros de Amora, waar we op het lokale treinstation Wright 301, de ex-5968 zien genieten van z'n rust in de daluren.
TST 301 (ex-Arriva 5968) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Na Foros de Amora werd koers gezet naar Seixal, waar eerst de aanmeerplek van de pont werd bezocht.
Hier stond een van de weinige ex-Connexxion MAN TÜ's ook lekker uit te rusten.
TST 494 (ex-Connexxion 8878) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Toen was het lunchtijd, dus werd de heuvel opgeklommen en werd er bij de supermarkt wat te eten gehaald.
Toevallig kwam terwijl we zaten te eten ook een Wright langs, de 1e normale TST Wright was binnen!
TST 276 (ex-Arriva 5983) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Nadat de maagjes weer gevuld waren werd er nog eventjes gewacht op de aankomende lijn 184, want hier zat namelijk een Ambassador op.
TST 260 (ex-Arriva 8008) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Daarna werd er koers gezet naar Coina. Hier reden de ex-Groningse Euro 2 Citaro G's nogsteeds hun rondjes.
TST 804 (ex-Arriva 160) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Ook kwamen wij hier een ex-Connexxion Integro tegen.
TST 226 (ex-Connexxion 2770) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
De terugweg naar het hotel liep weer via Corroios en Cachilhas.
Waar wij een ex-Qbuzz MAN tegen kwamen in de nieuwe kleuren van TST voor de nieuwe "concessie" die in juni ingaat.
TST 741 (ex-Qbuzz 2016) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Dag 2 (Dinsdag 3 mei):
Zoals de dag ervoor begon de dag op Cachilhas.
Waar we weer een ex-Connexxion Integro het vrij stoffige en in druk verbouwing zijnde busstation op zien komen racen.
TST 183 (ex-Connexxion 2943) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Daarna werd koers gezet naar Feijó, waar we voor de verandering een ex-Belgische bus langs zien komen, wel achtervolgd door de ex-Nederlandse Ambassador 256.
TST 608 (ex-Van Mullem Boutersem) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Hierna werd via Pragal....
TST 760 (ex-Qbuzz 2027) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Verder gerezen terug naar Lissabon, waar we op metrostation Ponthina een ondertussen vrij antieke O405G tegen kwamen.
Deze bus, die stamt uit 1995, stond in Nederland beter bekend als de Connexxion, of nog eerder de ZWN 7156.
Rodoviaria de Lisboa 875 (ex-Connexxion 7156) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Met deze bus werd natuurlijk een ritje gemaakt. En kwamen we uit bij een ander metrostation in Lissabon.
Waar ook de nodig bussen stonden.
Rodoviaria de Lisboa 448 (ex-Connexxion 8743) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Rodoviaria de Lisboa 869 by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Hierna werd koers gezet naar station Oriente.
Waar we o.a. merkte dat halteremmen niet echt bestaan bij TST.
TST 155 (ex-Arriva 5812) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Ook kwamen we hier een broertje tegen van de 7156 tegen, de ex-9029. Nog met een heel mooie, niet helemaal correct functionerende flipdot.
Rodoviaria de Lisboa 756 (ex-Connexxion 9029) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Dag 3 (Woensdag 4 mei):
De dag begon deze keer in Costa da Caparica, waar helaas niet heel veel ex-Nederlands spul te vinden was.
Wel werd er een plaatje gemaakt van deze Integro die op weg was naar Lisboa.
TST 197 by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Hierna werd er snel koers gezet naar Seixal, want ik had namelijk op de realtime info gezien dat er weer een Ambassador op de 184 zat, maar dit keer was het een uit de ex-61xx serie.
Op de rit naar Seixal zat ook een zeer leuke verrassing, namelijk de ex-Dordtse ex-Groningse 536 reed deze rit.
Ook deze ging natuurlijk op de foto hier.
TST 794 (ex-Arriva 536) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
TST 248 (ex-Arriva 6183) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Hierna werd naar het station Fogueteiro gerezen, waar er een Wright klaar stond voor een rit op lijn 137 naar Redondos.
Waar op het eindpunt gelukkig wat tijd was om een foto te maken.
TST 273 (ex-Arriva 5984) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Hierna gingen we terug naar Cachilhas voor de avondspits.
Waar o.a. de andere ex-Dordtse ex-Groningse Citaro werd gevonden.
TST 600 (ex-Arriva 537) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Ook een ex-Arriva Portugal Citaro kwam hallo zeggen.
"TST" 284 (ex-Arriva Portugal) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Ook kwam er nog een Ambassador langs uit de 61xx serie, maar dit keer uit de lage nummerreeks.
TST 242 (ex-Arriva 6101) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Dag 4 (Donderdag 5 mei):
Terwijl het in Nederland bevrijdingsdag was, waren wij al vroeg weg gegaan naar Corroios.
Waar we naast de niet Nederlandse Integro, ook een Nederlandse Wright tegen kwamen in Laranjeiro.
TST 220 by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
TST 300 (ex-Arriva 5967) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Hierna werd koers gezet naar het zuiden, en het hoofddoel van deze dag, Setúbal.
Na vanaf het station gelopen te hebben naar het nieuwe busstation kwamen we gelijk een verrassing tegen.
De enige in TST huisstijl getogen, ex-Nederlandse O408.
TST 347 (ex-Arriva 1262) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Hierna gingen we naar het grote winkelcentrum Allegro.
Ook zijn er nogsteeds O405ven aanwezig in Setúbal.
Wat een mooi contrast geeft tussen zo'n oud bustype en een zeer modern winkelcentrum.
TST 359 by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Ook kwamen wij hier een ex-Arriva Portugal O408 tegen, die sinds het faillissement van Arriva Portugal bij TST rijd.
Die daarvoor bij Arriva, en GADO reed onder het nummer 1119.
"TST" 490 (ex-Arriva 1119) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Hierna werd verder gereden naar het centrum met een Wright, en daarna met een andere Wright verder naar Morgada.
Waar we in het half uurtje pauze makkelijk een foto konden maken op het pittoreske eindpunt.
Gelegen op een schiereilandje tussen 2 moerassigge natuurgebieden.
TST 137 (ex-Arriva 5954) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Hier op het eindpuntje ligt een klein keerlusje, maar zoals de zeer vriendelijke chauffeur in gebrekkig Engels uitlegde is dat hij aan de kant moest voor een werknemersvervoer bus.
Dus reed hij achteruit dit kleine smalle landweggetje op.
Ook vond ik hier in de bus een duidelijke herinnering aan het verleden van deze bus.
TST 137 (ex-Arriva 5954) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Na genoten te hebben van de rust van de wind, de natuur en de omgeving gingen we weer terug naar de binnenstad.
Waar we ook een foto maakte naast het ondertussen oude, verlaten busstation in het centrum.
TST 127 (ex-Arriva 5945) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Ook kwamen wij hier de laatste oude generatie Mercedes tegen, een O407.
TST 384 by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Ook zijn de Leeuwarder stadswagens nogsteeds aanwezig en rijden nogsteeds hun rondjes.
TST 119 (ex-Arriva 5934) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Dag 5 (Vrijdag 6 mei):
In de ochtend stond er nog maar 1 ding te doen. Namelijk een plaatje te maken van een ex-Arriva 7xx buiten het busstation van Cachilhas.
TST 607 (ex-Arriva 728) by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
En zo verlieten wij tegen 12.00 voor het laatst Cachilhas met de pont naar Lissabon.
Aan de overzijde werd nog even een plaatje gemaakt van de toch al wel gedateerde boot die ons elke dag heen en weer heeft gebracht.
Boot by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
In de middag werd er nog eventjes de toerist uitgehangen met de schattige 2-assige trammetjes.
We begonnen op Praça Luís de Camões, waar we een reclame zien die je ook alleen maar kan zien in een Zuid-Europees land.
Carris 564 by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
De drukte van lijn 28 sloegen we maar over. Maar een foto is nooit verkeerd.
Carris 576 by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Wij pakte de minder drukke lijn 24 de berg op.
Waar wij met deze foto, dit verslag eindigen.
Carris 550 by OV Fotograaf Dordrecht, on Flickr
Helaas is het over 2 maanden over met het leuke antiek bij TST.
De regio waar TST rijd gaat opgedeeld worden. En de Lissabonse stadsvervoerder Carris gaat uitbreiden naar het TST gebied, wel blijft TST daar rijden, maar onder de vlag van Carris.
Het gebied rond Sesimbra en Setúbal gaat over naar een andere streekvervoerder.
Van het oude materieel zullen de ex-Qbuzz MAN TÜ's en ex-Qbuzz Integro M's meegaan.
Maar de rest gaat helaas weg.
Maar toch na 2 jaar gekriegel ben ik er dan toch geweest, en heb ik dit van de bucketlist kunnen afschrijven.
Laatst gewijzigd door Trainboy199 op do 19 mei 2022, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Dordtenaar
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: {TB199} Oude bussen opzocht in de meivakantie (41 foto's)
Leuke reportage en fraaie plaatjes. Is de 728 trouwens de enige ex-Dordtse Citaro die daar rondrijdt naast de 536 en 537 of zijn er meer?
Van de laatste twee had ik ooit al eens gezien dat ze die kant op gegaan waren, maar van de ex-Maastrichtenaren niet.
Kan ik m'n wagenparklijstje ook weer eens bijwerken...
Van de laatste twee had ik ooit al eens gezien dat ze die kant op gegaan waren, maar van de ex-Maastrichtenaren niet.
Kan ik m'n wagenparklijstje ook weer eens bijwerken...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 10:10
- Locatie: DAV/DMG-gebied
Re: {TB199} Oude bussen opzocht in de meivakantie (41 foto's)
Bedankt.
Rijden er nog meerdere, heb zelf de ex-723, 724, 727 en 728 gezien.
Dordtenaar
- The Greyhound
- Berichten: 815
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: {TB199} Oude bussen opzocht in de meivakantie (41 foto's)
Leuke reportage. De Wright Commanders zijn dus inmiddels 20 jaar oud. Een hoop mensen hadden dat nooit gedacht….
Destijds zijn ook de Wright Cadet’s en de Iris busjes 6030 en 6031 vanuit Groningen naar de TST gegaan. Heb je daar nog iets van gezien?
Destijds zijn ook de Wright Cadet’s en de Iris busjes 6030 en 6031 vanuit Groningen naar de TST gegaan. Heb je daar nog iets van gezien?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: {TB199} Oude bussen opzocht in de meivakantie (41 foto's)
Erg leuke reportage en mooi om half Nederland daar (nu nog…) rond te zien rijden!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 10:10
- Locatie: DAV/DMG-gebied
Re: {TB199} Oude bussen opzocht in de meivakantie (41 foto's)
Van de Cadet's hebben wij helaas niks meer vernomen.The Greyhound schreef: ↑do 19 mei 2022, 22:16 Destijds zijn ook de Wright Cadet’s en de Iris busjes 6030 en 6031 vanuit Groningen naar de TST gegaan. Heb je daar nog iets van gezien?
De 6030 hebben wij wel nog gezien, maar helaas niet op de foto.
Dordtenaar
- The Greyhound
- Berichten: 815
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: {TB199} Oude bussen opzocht in de meivakantie (41 foto's)
Op een foto uit 2012 heb ik ook de 721 nog staan, nog in de Dordtse uitvoering. Of deze ook in dienst gekomen is weet ik niet.Rijden er nog meerdere, heb zelf de ex-723, 724, 727 en 728 gezien.
Re: {TB199} Oude bussen opzocht in de meivakantie (41 foto's)
Mooi verslag. Ik vind het altijd wel interessant om te zien waar de oude Nederlandse wagens terecht zijn gekomen. Hoe de technische staat nu is kan ik aan de foto's niet zien maar vind dat het materieel er keurig verzorgd uit ziet.
-
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: {TB199} Oude bussen opzocht in de meivakantie (41 foto's)
Dat schiereiland links van de Taag staat - behoudens de stranden - niet echt bekend als toeristische bestemming maar je hebt er toch wat moois van gemaakt.
Waar je Cachilhas schrijft bedoel je blijkbaar Cacilhas.
Overigens is Arriva Portugal niet failliet gegaan maar heeft het zijn activiteiten eind 2021 verkocht aan DAN uit Israel als ik het goed begrepen heb.
Waar je Cachilhas schrijft bedoel je blijkbaar Cacilhas.
Overigens is Arriva Portugal niet failliet gegaan maar heeft het zijn activiteiten eind 2021 verkocht aan DAN uit Israel als ik het goed begrepen heb.
Re: {TB199} Oude bussen opzocht in de meivakantie (41 foto's)
Leuk verslag.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 1474
- Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
- Locatie: Charlois
- Contacteer:
Re: {TB199} Oude bussen opzocht in de meivakantie (41 foto's)
Mooi verslag.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten