Even een disclaimer: vanwege de toestanden in Duitsland aangaande het Coronavirus heb ik dit station maar even gemeden, dus de laatste stand van zaken in mijn hoofd stammen uit maart 2021. Voel je vrij om recentere ontwikkelingen toe te voegen als de tijdslijn niet klopt.

Even een deceptie: het station an sich is niet veranderd.

En Deutsche Bahn geeft nog steeds uitstekende "information". Net als de huidige tijd, overigens. Het is nu bijna kwart voor drie.

Het drieluik naar (Oost-)Duits voorbeeld hangt er ook nog steeds. Best prettig, overigens.

Wat wel nieuw is, is een DB-ServiceStore. Hier wordt gretig gebruik van gemaakt. Ik heb mijn broodje, meegenomen in de fietstas, al op, dus volgende keer misschien.

De Groene Draek ligt ook nog op zijn plekje (in schaal 1:24). Net als de Texaco-vlag er achter nog hangt. En mij rijst nog steeds de vraag wat de olielamp er te zoeken heeft.

Er moeten nog wat omruimwerkzaamheden plaatsvinden, maar misschien ook wel niet. Zijn hier plannen?

Het perron rondom spoor 1 en 2 is nog "vanouds". De oplettende lezer zal zien dat er wel twee wachthokjes zijn geplaatst.

Dan de "grote" vernieuwing: spoor 3 en 4 zijn "compleet" vernieuwd! De opgang naar het perron is gemoderniseerd, zodat je in geval van regen wel droog boven kunt komen, maar alsnog, indien er plaats is, moet plaatsnemen op de beschikbare bankjes. Indien je de vijftiende bent: jammer!

De ondergang naar spoor 3 en 4 is voorzien van wat nieuwe balustrades. Afgezien daarvan is het nog steeds ouwe meuk. Het feit dat de nieuwe dakbedekking van het centrale gedeelte nog steeds gebaseerd is op de oude palen (inclusief rottende dwarsbalken) kreeg ik niet goed op de foto vanwege protesterende reizigers die hun privacy willen beschermen. Wat terecht is.

De ervaring van het doorlopen van de ondergang is met begeleidende pisgeur. En lege shotflesjes.

De oude (nieuwe) opgang van de lift naar het tweede perron. Hier had ik twijfels of dit de huidige situatie is, of dat dit ook vernieuwd is? In ieder geval nieuw is de (illegale) reclame voor onze zuiderburen.

Het perron is nu een ijzeren gordijn vanaf de achterkant. Ondertussen probeert een goederentrein (quizvraag: ES 64 F4-202?) op maximale baanvaksnelheid het perron op spoor 2 te passeren.

Beeld van de nieuwe opgang van het perron 4/3.

En de andere zijde.

En een totaaltje van de nieuwe inrichting van het perron, terwijl RE19 richting Dusseldorf binnenloopt.

En met de inrichting van de zoutstrooivoorziening, die uiteraard helemaal aan het eind van het perron zit, waardoor je bijna tweehonderd meter kwijt bent om wat zout te strooien als het glad is, eindigen we. Denk er om het gemarkeerde gedeelte van het perron pas te betreden als de trein stilstaat, en dank voor uw aandacht!