Daniel on tour #142: Dwars door de zuidwest-Veluwe

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #142: Dwars door de zuidwest-Veluwe

Bericht door Daniel »

Even een tijdje terug in de tijd, om precies te zijn naar de vrijdag na Hemelvaart. Een verplichte vrije dag in mijn geval met nog mooi weer ook, terwijl het voor OV een normale vrijdag is. Nadat 's ochtends een bezoekje aan het stadhuis gebracht werd ging het dus maar eens op de fiets de omgeving in voor wat plaatjes in het RRReis gebied.

Vanuit huis ging dat eerst richting Vathorst. Sinds niet meer alle ritten op lijn 80 doorrijden als lijn 87 door het beruchte tunneltje bij De Klomp zijn er een stuk meer Citea's dan er tunnelbussen nodig zijn, dus zie je die steeds vaker elders in de concessie. Zoals dit exemplaar op lijn 5...
Afbeelding
Syntus 1876 - Amersfoort, Hanzeboulevard by Daniël Bleumink, on Flickr

Daarna werd het dan echt RRReis-tijd. Sinds EBS ook IJsselmond overgenomen heeft is lijn 142 vanuit Nijkerk doorgetrokken naar Amersfoort Vathorst, de 2087 komt hier net Amersfoort in gereden...
Afbeelding
EBS 2087 - Amersfoort, Terschellingkade by Daniël Bleumink, on Flickr

Mijn tochtje vervolgde zich naar Nijkerk, alwaar ik een Utrechtse buurtbus trof...
Afbeelding
Syntus 158 - Nijkerk, Vleenenck by Daniël Bleumink, on Flickr

En voor je het weet ben je dan in Putten, waar al jaren de 101 rondrijdt...
Afbeelding
EBS 2133 - Putten, Nijkerkerstraat by Daniël Bleumink, on Flickr

Afbeelding
EBS 2166 - Putten, Engweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Sinds Hermes het gebied Veluwe Zuid overnam rijden daar ook een aantal gelede bussen rond. En als er een ding is met die dingen: je komt ze tegen waar je ze het minst verwacht. Zoals hier tussen Garderen en Putten...
Afbeelding
Hermes 9305 - Koudhoorn, Garderenseweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Verderop in Voorthuizen rijdt tegenwoordig lijn 114, niet bepaald een comfortRRReis-lijn maargoed...
Afbeelding
EBS 2317 - Voorthuizen, Hoofdstraat by Daniël Bleumink, on Flickr

Een lijn die ook al jaren mee gaat is natuurlijk de 102 tussen Amersfoort en Apeldoorn. De 2055 passeert hier een van de kerken in Zwartebroek...
Afbeelding
EBS 2055 - Zwartebroek, Platanenstraat by Daniël Bleumink, on Flickr

En een doordeweekse dienstregeling, dus ook de spitsversterking reed. Het is in elk geval duidelijk zat zo dat het lijn 102 is :mrgreen:
Afbeelding
Van Kooten 65 - Hoevelaken, Stoutenburgerlaan by Daniël Bleumink, on Flickr

...waarna het nog slechts een kwestie was van de snelweg onderdoor om weer huiswaarts te gaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21494
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Daniel on tour #142: Dwars door de zuidwest-Veluwe

Bericht door Meltrain »

Mooie foto's. :pos:
Maar in enkele regio's wordt op de vrijdag na Hemelvaartsdag volgens de vakantiedienstregeling gereden. Hier dus niet?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #142: Dwars door de zuidwest-Veluwe

Bericht door Daniel »

In de meeste regio's niet en je ziet ook wel dat er een kleine-vakantiedienst gereden wordt waarin alleen de schoolbussen niet rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten