Met lijn 300 reisde ik vervolgens door en wel naar Amstelveen. Nadat ik uitgestapt was bij de halte Oranjebaan liep ik wat busroutes af op zoek naar leuke fotolocaties. In de bocht op de Keerpuntweg kon ik mooi deze Ebusco op lijn 356 op de foto zetten:

Hierna besloot ik door te lopen richting het busstation. Ik was echter nog wel op tijd om lijn 199 op de foto te zetten op de Keerpuntweg, waarbij deze bus bijna zijn eindhalte heeft bereikt:

Hierna liep ik door richting het busstation om daarna de Keizer Karelweg een stuk af te lopen. Bij de kruising met de Graaf Aelbrechtlaan was ik dan weer exact op tijd om de andere Schipholnetlijn die Amstelveen kent op de foto te zetten:

Op dezelfde locatie trof ik even later lijn 357, die sinds afgelopen zondag frequenter rijdt en met enkele ritten doorrijdt naar Kudelstaart. Iets wat met deze rit overigens niet gebeurde:

Ook de volgende rit had Aalsmeer als eindbestemming en hiervan maakte ik een stuk verderop, maar nog altijd langs de Keizer Karelweg, een foto:

Hierna liep ik onder de A9 door om ook ten zuiden daarvan enkele foto’s te maken. Speciaal voor de nieuwe lijn 178 zijn een vijftal Ebusco’s wit beplakt, zodat ze ingezet kunnen worden op de reguliere streekdienst. Bij het gebrek aan een laadpaal bij station Amsterdam Zuid worden de bussen voorlopig ingezet op lijn 171 en de witte 2071 trof ik aan op de Keizer Karelweg:

Ook om de hoek langs de Van der Hooplaan kun je mooie foto’s maken. Ik had geluk met het tegenverkeer dat voor de verandering eens niet in de weg reed en daardoor kon ik twee foto’s maken op dezelfde locatie, maar wel van twee verschillende bussen op twee verschillende lijnen:

Met lijn 357 reisde ik hierna door en wel naar de Sacharovlaan, alwaar je volgens Connexxion bijna verplicht wordt om over te stappen tussen bus en tram zo vaak komt deze halte voorbij in de communicatie. In het komende halfuur reden alle ritten op lijn 357 richting Aalsmeer met een voormalige Schipholnetwagen. Op de Hammarskjöldsingel kon ik de 9743 dan ook mooi op de foto zetten:

Hierna liep ik door naar de Noorddammerweg. Ter hoogte van het Westwijkplein kon ik dan weer een échte Schipholwagen op de foto zetten die juist weer onderweg is naar het busstation van Amstelveen:

En zoveel pogingen verder trof ik dan weliswaar weer een ex-Schiphonetwagen, maar dan wel een die op lijn 357 naar Kudelstaart reed:

Na een portie kibbeling in het zonnetje liep ik terug naar de tramhalte om twee haltes met de tram naar Uithoorn te reizen. Nadat de omroep nog doodleuk zei “Westwijk, eindpunt”, stapte ik na een rustige rit uit bij de nieuwe tramhalte Aan de Zoom. Nadat ik hier verder enkel een kijkje nam besloot ik door te lopen naar het busstation. Hier kon ik lijn 174 op de foto zetten:

En eerlijk is eerlijk: ik moest toch wel even wennen om hier een tram van het GVB te zien rijden:

Nadat ik hier nog wat foto’s maakte die ik hier niet zal tonen, houd mijn website maar in de gaten, reisde ik met lijn 123 door naar Mijdrecht, alwaar ik na het uitstappen de bus nog op de foto kon zetten op de Rondweg:

Nadat ik hier verder weinig foto’s maakte en vooral wat te drinken haalde bij de lokale supermarkt, reisde ik door naar Vinkeveen. Op de Kerklaan kon ik lijn 126 op de foto zetten die onderweg is naar Mijdrecht:

Om de hoek op de Herenweg kon ik even later lijn 130 spotten die dan weer doorrijdt naar Uithoorn, met de altijd drukke N201 op de achtergrond:

Hierna reisde ik met de eens per uur rijdende lijn 121 verder en wel naar Loenen aan de Vecht, echt zo’n dorp waar ik nog nooit foto’s had gemaakt en dat terwijl het er zo leuk uitziet! Daar moest iets aan gedaan worden en na niet al te lang wachten kon ik lijn 120 naar Utrecht op de foto zetten op de Rijksstraatweg:

Hierna wachtte ik de bus in de andere richting af die flink vertraagd was. Voor de verandering reed er zelfs een VDL op en deze trof ik wederom aan op de Rijksstraatweg:

Aangezien de volgende bus die ik zou nemen nog even op zich liet wachten, lijn 121 rijdt eens per uur, wachtte ik nog een lijn 120 naar Utrecht af die ik wederom op de Rijksstraatweg maar wederom met een andere achtergrond op de foto zette:

Met lijn 121 reisde ik via een mooie route door naar Hilversum. Eenmaal uitgestapt in het centrum kon ik gezien de zon nog nét een foto maken van stadslijn 1 op de Herenstrraat in het centrum, nu hier nog bussen rijden:

En nadat ik hierna besloot een vers frietje te halen, liep ik daarna door naar het station alwaar ik een VDL uit Noord-Holland-Noord en een Ebusco 3.0 mooi naast elkaar op de foto wist te zetten in de avondzon:

Hierna was het over met fotograferen en uiteindelijk reisde ik creatief en wel, met de lijnen 5, 110, 320, 330, M1 en M2, weer naar huis na een leuk rondje reizen en 17 kilometer te hebben gelopen!

Bedankt voor het kijken. Wil je meer foto’s zien? Houd dan mijn website in de gaten!