Een zonnige zondag in Twente (9 foto’s)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Een zonnige zondag in Twente (9 foto’s)

Bericht door Milco »

Hoewel de dagen flink korter worden en het fotograferen daardoor soms lastiger wordt, zeker in de bebouwde omgeving, besloot ik vandaag toch een dagje te gaan reizen. Gekeken naar de weerberichten viel de keuze op Twente, dus ging het in de vroegte weer lopend naar station Almere Buiten om daarvandaan naar Almelo te reizen. Eenmaal daar aangekomen werd het nog even flink zoeken, want zoals gezegd was de zon niet overal zichtbaar en die zon heb je vaak wel nodig om goede foto’s te maken. Op de Sluiskade Zuidzijde begon na nog even wachten de zon wel hier en daar te schijnen en in een klein streepje zon kon ik al snel lijn 81 op de foto zetten, die op zondag tot Westerhaar rijdt:
Afbeelding

Met een tegenbus had ik meer geluk, die rijdt immers aan de overzijde van het kanaal waardoor hij wat meer in de zon rijdt. Daardoor kon ik lijn 24 mooi in de zon op de foto zetten op de Brugstraat:
Afbeelding

Hierna liep ik nog even terug naar het station om daarvandaan in lijn 64 te stappen die mij naar Geesteren bracht. Nadat het nog even zoeken werd naar een goede locatie, in het dorp had de zon het immers lastig, vond ik deze net buiten het dorp. Na nog even wachten en geluk hebben met tegenverkeer, een auto die aanvankelijk in de weg leek te rijden sloeg net achter mij linksaf en moest de bus voor laten gaan, kon ik lijn 64 net buiten Geesteren op de foto zetten op de Denekamperweg:
Afbeelding

Hierna liep ik weer terug het dorp in om daarna verder te reizen met lijn 64 naar Vasse. Ook daar had ik weer een leuke locatie gevonden waar de zon goed de ruimte had. Dat bleek ook het geval en nadat ik nog even een hoger standpunt beklom, kon ik de tegenbus op de foto zetten op wederom de Denekamperweg maar nu dus in Vasse:
Afbeelding

Nadat ik hierna nog even moest wachten, er geldt op zondag immers een uurdienst, reisde ik met lijn 64 verder en wel naar Oldenzaal. Nadat we daar ruim op tijd aankwamen had ik nog tijd genoeg om naar de Prins Bernhardstraat te lopen om lijn 62 naar Denekamp op de foto te zetten. Gas geem!
Afbeelding

Hierna liep ik terug richting het station, toen ik zag dat bij de watertoren de zon in principe perfect stond voor een foto. Het enige wat ontbrak was een bus en er zou niets meer langskomen, hoewel de positie van lijn 60 onbekend was. Ik had geluk: precies toen ik in de ovinfo-app stond te snuffelen, zag ik lijn 60 met een lichte vertraging aankomen! Dat werd snel schakelen, mobiel weg, camera beet die al op mijn nek hing om de bus mooi op de foto te zetten op de Watertorenstraat:
Afbeelding

Hierna liep ik een klein stukje langs de route van lijn 60. Met de zon werd het weer lastig in de smalle straatjes, maar het lukte mij wel om de bus naar Enschede op de foto te zetten die hier vanuit de Prins Hendrikstraat de Steenstraat in draait:
Afbeelding

Intussen had ik in de ovinfo-app gezien dat er een “Bielefeld Express” uitviel en er een vervangende bus zou rijden in beide richtingen tussen Hengelo en Bad Bentheim. Ik besloot toch mijn camera nog maar even niet op te bergen en na nog even wachten had ik geluk: op het Stationsplein kon ik de, volgens Busposities, Taxi Hulshof / P-Tax 96 op de foto zetten die daarvoor bij TCR en/of Van Fraassen Travelling reed:
Afbeelding

Hierna had ik het in Oldenzaal ook wel weer gezien en ging het met lijn 62 snel door naar Enschede. Daar had de zon het erg lastig halverwege de middag, er stonden nog wat gebouwen in de weg, maar het lukte mij wel nog net om op de Pijpenstraat lijn 1 naar de Universiteit op de foto te zetten in de laatste zonnestralen:
Afbeelding

Hierna was het over en uit met fotograferen en maakte ik een ronde door het centrum, at ik wat en reisde ik daarna met de bus naar Hengelo om daarvandaan per trein weer huiswaarts te keren na toch nog een leuke en zonnige dag reizen en 15 kilometer te hebben gelopen! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
waldo79

Re: Een zonnige zondag in Twente (9 foto’s)

Bericht door waldo79 »

Niets mis mee *bus*
teun

Bericht door teun »

Het geeft een bijzonder plaatje die spierwitte bussen in de winterzon. :Y
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Je gaat op zondag naar een dorpje als Geesteren om één bus te fotograferen _O-
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Jelle

Bericht door Jelle »

Gave foto's op herkenbare plekken. Nu heb je zo ongeveer alle lijnen in Twente die op zondag rijden wel gehad _O-
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Etienne schreef: ma 02 dec 2024, 08:27 Je gaat op zondag naar een dorpje als Geesteren om één bus te fotograferen _O-
Ja, dus? Met die rust van een zondag kun je prachtige platen maken…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Absoluut goed gelukte foto’s, met name die bij de watertoren vind ik geslaagd. :)
Plaats reactie