Een zonnige zondag wandelen door de Zaanstreek (11 foto’s)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Een zonnige zondag wandelen door de Zaanstreek (11 foto’s)

Bericht door Milco »

Omdat het vandaag prima weer was om weer eens wat bussen te fotograferen, besloot ik weer een keer richting Zaandam te gaan. Met de stadsbus ging het aan het einde van de ochtend naar station Almere Centrum alwaar de bus die mij hierheen bracht nog op de foto kon:
Afbeelding

Hierna ging het snel naar het perron om met een tot Weesp zeer drukke intercity naar Amsterdam Centraal te reizen. Aldaar had ik een overstaptijd van achttien minuten, waarin ik snel naar de voorzijde van het station liep om wat bussen te spotten, zoals deze EBS 4393 die hier op de Kamperbrug rijdt als lijn 391 die weer vanaf het centraal station van Amsterdam rijdt:
Afbeelding

Hierna ging het net zo snel weer terug naar het perron om daar nagenoeg tegelijk te arriveren als de trein naar Den Helder, die mij naar Zaandam bracht. Aldaar ging het naar de bushalte aan de Houtveldweg om daarvandaan met lijn 63 naar de Kerkbuurt in Assendelft te reizen. Bij de halte Veenpolderdijk stapte ik uit om vanaf de naastgelegen fietsbrug de bus af te wachten om ‘m te kunnen fotograferen op de Communicatieweg Oost:
Afbeelding

Om de volgende bus op een andere locatie te kunnen spotten ging het al lopend een stuk terug naar een zuidelijker punt langs dezelfde weg. Vanaf de rand van de verzakte stoep van de bushalte kon ik de volgende rit langs het water fotograferen die hier eveneens onderweg is naar Zaandam:
Afbeelding

Al lopend besloot ik hierna de busroute terug te volgen naar Zaandam en onderweg telkens leuke fotolocaties te zoeken. Doordat de zon inmiddels weer wat hoger komt, wordt het fotograferen ook weer een stuk makkelijker dan de echte wintermaanden. Na een wandeling langs Westzaan liep ik door naar Koog aan de Zaan om aldaar op De Binding precies op tijd te zijn om de volgende rit van lijn 63 te kunnen fotograferen:
Afbeelding

Hierna was het plan een foto te maken van lijn 64, maar enkele fietsers en hardlopers gooiden helaas roet in het eten. Gelukkig rijden zowel lijn 63 als 64 hier ieder halfuur en hoef je dus nooit heel lang te wachten. Op de vrij lange Houtveldweg in Zaandam kon ik dan weer een R-netbus fotograferen die hier als lijn 64 onderweg is naar Zaandijk:
Afbeelding

Hierna werd het even doorlopen geblazen om slechts enkele minuten later weer lijn 63 te kunnen fotograferen, wederom op De Binding maar nu in Zaandam:
Afbeelding

Een volgende leuke locatie mét voldoende zon trof ik dan weer iets verderop langs de Hensbroekstraat alwaar weer de R-netbus van hierboven op de foto kon, maar nu rijdend in de andere richting:
Afbeelding

Hierna werd het nog even zoeken naar een goede fotolocatie; de zon was immers aan het zakken en had moeite de kleinere straatjes te bereiken. Bij het lokale winkelcentrum had ik dan wel weer geluk en na nog even wat rondlopen en wachten kon ik op de Volendamstraat dan weer lijn 64 naar Zaandam Kogerveld onderscheppen:
Afbeelding

Al lopend ging het hierna toch maar weer eens terug naar het station van Zaandam. Langs de Houtveldweg trof ik echter nog een leuke locatie aan en daar trof ik dan weer een lijn 63 onderweg naar het station:
Afbeelding

En na nog een stuk te hebben gelopen maakte ik wederom langs de Houtveldweg dan weer het laatste plaatje van de dag, van lijn 64 maar nu gereden met een Scania uit de vorige concessie Waterland:
Afbeelding

Hierna ging het per trein weer naar huis om na nog wat boodschappen doen weer naar huis te reizen na een leuke zonnige dag en ruim 10 kilometer lopen! 8)

Wil je meer foto’s zien? Houd dan de komende tijd mijn website in de gaten! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/

Updates:
29-01-2025 --> 88 foto's NIEUW - Friesland en Zuid-Holland!
29-12-2024 --> 11 foto's
Dionysusnu

Re: Een zonnige zondag wandelen door de Zaanstreek (11 foto’s)

Bericht door Dionysusnu »

Klopt het dat het lettertype/formaat niet bij alle VDLs hetzelfde is? Ik kan er geen regelmaat in vinden.
ThatPCDude
Donateur

Bericht door ThatPCDude »

Iets zegt me dat nog niet alle bussen het correcte, grote, lettertype gehad hebben in hun Gorba's of wat dan ook.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Manipame

Bericht door Manipame »

Hele slechte bus verbinding 63 van Assendelft naar zaandam cs komt vaak niet opdagen of valt uit sta je te vernikkelen bij de bushalte in de kerkbuurt in westzaan met mooi weer is lopen geen probleem offiwtsen maar als het weer tegen zit….🫣🙄
Toch even mijn beklag doen waarom deze busverbinding zo slecht is en waarom ze niet vaker rijden dan eens per half uur …. En waarom ze uitvallen vaker dan dat ze rijden.
ThatPCDude
Donateur

Bericht door ThatPCDude »

Het is beter om dit op de website van de vervoerder te doen dan op een forum bestaande uit OV-hobbyisten ;)

edit: en in het goeie topic in plaats van onder een fotorapportage
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Doe je moeite om een leuke fotoreportage in elkaar te zetten, gaan mensen alleen maar ouwehoeren over lijnfilms en bussen die niet komen…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/

Updates:
29-01-2025 --> 88 foto's NIEUW - Friesland en Zuid-Holland!
29-12-2024 --> 11 foto's
ICE11

Bericht door ICE11 »

Weet iemand toevallig, hoe de prestatie van de nieuwe VDL e-bussen is? Want over enkele weken zullen wij ook rond 30 stuks ervan krijgen.

(als deze vraag onder een beeldverslag niet geschikt is graag verplaatsen ;) )
waldo79

Bericht door waldo79 »

Voor mij is het een wat minder tot de verbeelding sprekende regio. De foto's zijn overigens prima.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Die foto van de R-net Citea op lijn 63 is echt heel mooi. :pos:
Sowieso staat de R-net huisstijl echt heel fraai op die bussen.
Milco schreef: ma 03 feb 2025, 19:53 Doe je moeite om een leuke fotoreportage in elkaar te zetten, gaan mensen alleen maar ouwehoeren over lijnfilms en bussen die niet komen…
Die opmerking over de lijnfilms lijkt me wel terecht. Het viel mij ook al op.
Laten we het er verder maar op houden dat Manipame gewoon nog niet weet waar dit (sub)forum voor bedoeld is. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Plaats reactie