Een zonnige zaterdag reizen over de Zuid-Hollandse eilanden (17 foto’s)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Een zonnige zaterdag reizen over de Zuid-Hollandse eilanden (17 foto’s)

Bericht door Milco »

Gisteren was het mooi weer, dus dat werd weer eens een prima dag voor een reisje. Wederom ging de reis naar Zuid-Holland. Ditmaal naar de eilanden die in deze provincie in het zuiden liggen, namelijk Goeree-Overflakkee en Voorne-Putten. Na zoals gebruikelijk een wandeling naar station Almere Buiten ging het per sprinter naar Duivendrecht om daarvandaan met een intercity, non-stop over de Oude Lijn, naar Rotterdam te reizen om daar vijf minuten vroeger aan te komen dan gepland. Het kan dus wél! :mrgreen:

Met de metro ging het vervolgens naar het Zuidplein alwaar ik nog eventjes de tijd had. Op het Metroplein, helaas zonder metro op de foto, kon deze voormalige streekBuzz van Qbuzz op de foto die nu als R-net door het leven gaat en hier actief is op streekBuzz-lijn 92. Snapt u het nog? :mrgreen:
Afbeelding

Hierna ging het snel naar het busstation om in de gereedstaande lijn 436 te stappen waarmee ik naar Middelharnis reisde. Hier ging ik direct op zoek naar een mooie fotolocatie en deze vond ik uiteindelijk op het Beneden Zandpad alwaar ik lijn 436 naar Rotterdam op de foto kon zetten:
Afbeelding

Hierna had ik nog wel even de tijd, dus liep ik naar het tegen Middelharnis aan gelegen Sommelsdijk. Ook hier vond ik weer een leuke fotolocatie en wel langs de West-Krakeelstraat alwaar ik de bus die mij hier vanuit Rotterdam naartoe bracht op de foto kon zetten:
Afbeelding

Hierna had ik het hier wel weer gezien en reisde ik verder en wel één halte naar Dirksland. De geplande fotolocatie langs de Kaai was inmiddels veranderd en men had palen aan de waterkant geplaatst, waardoor het fotograferen lastiger zou worden. Terwijl de bus al in aantocht was ging ik vliegensvlug op zoek naar een alternatief en deze vond ik een stuk verderop langs het Korteweegje waarbij ik alsnog tevreden ben met het resultaat:
Afbeelding

Hierna liep ik een stuk door het dorp om bij het ziekenhuis uit te komen. Hoewel er zeer veel wolken actief waren en deze tijdens het langsrijden van de bus ook voor de zon schoven, lukte het mij alsnog mooi om de volgende rit naar Rotterdam op de foto te zetten op de Boezemweg:
Afbeelding

Hierna had ik het ook hier wel weer gezien en reisde ik verder met lijn 436, en wel naar het dorp Melissant. Hier had ik iets noordelijker, langs de Provincialeweg, een mooie landelijke locatie gezien. De eerste foto ging echter de mist in door de vele wolken. Ik besloot de gok te wagen en de bus van een halfuur later af te wachten en hoewel de wolken nog steeds flink actief waren, had ik geluk: precies tijdens het passeren van de bus scheen de zon tussen twee wolken door met dit landelijk plaatje als resultaat:
Afbeelding

Hierna ging het als een speer terug naar de bushalte om met lijn 436 een halte door te reizen naar Stellendam. Ook hier waren nog veel wolken actief, maar kon ik tijdens het schijnen van de zon wel het vertrek van deze Limburger op lijn 104 naar Spijkenisse vastleggen:
Afbeelding

Hierna liep ik snel naar de lokale supermarkt om wat voor de lunch te halen en deze te nuttigen. Hierna stapte ik in lijn 104 om naar het eiland Voorne-Putten te gaan om aldaar uit te stappen bij de Voorweg, nog voor Hellevoetsluis. En het zal wel geluk zijn geweest, maar op dit eiland waren de wolken opeens zo goed als verdwenen en had ik een strakblauwe lucht boven mij! Dat kwam mooi uit, want lijn 404 rijdt hier een mooie landelijke route die ik lopend besloot te volgen naar Rockanje. Op de Haringvlietweg kon ik zowaar een van de tien Scania’s fotograferen, die eerst het wagenparknummer 2008 had:
Afbeelding

Zoals gezegd ging het lopend richting Rockanje. Onderweg zocht ik telkens weer mooie locaties op, zoals hier langs de Duindijk alwaar ik weer een Iveco op de foto kon zetten die onderweg is naar Spijkenisse:
Afbeelding

Op de Schapengorsedijk kon dan weer de bus naar Rockanje op de foto die daarna alsnog zou doorrijden, maar wel als lijn 403, naar Spijkenisse:
Afbeelding

Wederom op de Schapengorsedijk trof ik weer een mooie locatie aan. Terwijl er op de achtergrond hard werd gewerkt rijdt deze Iveco langs onderweg naar Spijkenisse:
Afbeelding

Eenmaal bij Rockanje gearriveerd bleek er een tweede Scania actief te zijn op de gecombineerde ringlijn 403/404. Deze bus fotografeerde ik dan weer op het Kortedijkje alwaar de bus op het punt staat om de kern van Rockanje in te rijden:
Afbeelding

In het dorp aangekomen kon ik op de Alardusdreef dan weer een van de vele Iveco’s op de foto zetten:
Afbeelding

Hierna was het weer eens tijd om verder te gaan reizen en dat deed ik met lijn 403 naar Oostvoorne. Ook hier trof ik weer een Iveco die hier vanaf de Brielseweg afslaat naar De Ruy en uiteindelijk onderweg is naar Spijkenisse:
Afbeelding

Hierna liep ik snel door naar de bushalte om verder te reizen en wel naar Heenvliet. Langs de vrijliggende busbaan kun je mooie plaatjes maken zonder veel last te kunnen hebben van eventueel tegenverkeer. Langs de Groen Kruisweg ter hoogte van Geervliet kon ik weer een ex-Limburger op de foto zetten die hier onderweg is naar Ouddorp:
Afbeelding

Iets verderop langs de Middeldijk trof ik dan weer een Iveco die onderweg is naar Rockanje:
Afbeelding

Hierna had ik het hier ook wel weer gezien, liep ik door naar de bushalte bij Geervliet en reisde ik naar Spijkenisse. Aldaar was ik helaas te laat voor een Citaro uit Haaglanden maar kon ik op het vernieuwde busstation wel een Iveco in MRDH-kleuren op de foto zetten op stadslijn 87:
Afbeelding

Hierna was ik klaar met fotograferen en stapte ik in de metro naar Rotterdam Centraal om aldaar wat te eten. Daarna reisde ik met de metro naar Berkel en Rodenrijs, met de bus naar Zoetermeer, met de bus naar Alphen aan den Rijn om vervolgens in een bus met stoelverwarming lekker warmpjes naar Schiphol te worden vervoerd. Daar volgde een korte overtap op de trein naar huis en na nog een busritje was ik rond 23 uur weer thuis na een leuke dag reizen, fotograferen en in totaal 25,7 kilometer te hebben gelopen! :D

Dat was ‘m voor deze keer! Wil je meer foto’s zien? Houd dan mijn website de komende tijd in de gaten! :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Re: Een zonnige zaterdag reizen over de Zuid-Hollandse eilanden (17 foto’s)

Bericht door Daniel »

Leuke platen wederom :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie