Een VDL die al wat langer in dienst is trof ik dan weer iets verderop, met op de achtergrond onder andere een Iveco uit IJsselmond:

Hierna ging het snel terug naar het perron om in de trein naar Roermond te stappen. Dat ik daar een dagkaart kocht bij de automaat en ik nog wat foto’s maakte die ik later op mijn website zal tonen, stapte ik in lijn 68 die mij naar Linne bracht. Aldaar kon ik na een halfuurtje wachten op de Veestraat de Arriva 9026 op de foto zetten die hier onderweg is naar Roermond:

Hierna besloot ik door te lopen en wel naar Maasbracht. Voordat ik daar arriveerde liep ik nog door het dorp Brachterbeek, alwaar ik op de Kempweg weer een VDL kon spotten onderweg naar Roermond:

Even later liep ik dan alsnog door naar Maasbracht. De Arriva 9007 kon ik dan weer op de rotonde vanaf de Hoofdstraat naar de Molenweg op de foto zetten die onderweg was naar Echt:

En als tegenbus trof ik niet veel later wederom de Arriva 9026 die nu als lijn 67 onderweg was naar Roermond:

Hierna stapte ik in lijn 68 waarmee ik via een leuke route doorreisde naar Echt. Ja, echt waar!

Hierna ging het naar het station alwaar enkele treinen in aantocht waren. Zo kon ik vanaf het puntje van het perron deze Arriva FLIRT op de foto zetten die als de RS12 onderweg is naar Maastricht Randwyck:

Met lijn 61 reisde ik hierna weer verder en wel naar Montfort, dat met één o meer in de provincie Utrecht zou liggen

Na hierna weer een halfuur wachten ging het met de volgende lijn 61 verder en wel naar Sint Odiliënberg. Nadat de foto van lijn 61 helaas de mist in ging door tegenverkeer liep ik door naar de N293. Hoewel lijn 63 daar net geweest zou moeten zijn bleek deze wat vertraagd en kon ik ‘m nog mooi op de foto zetten:

Aangezien ik hierna naar Posterholt wilde, dat niet heel ver was en de volgende bus daarnaartoe een halfuur duurde, ging ik lopend die kant op. Langs de Roermondseweg in Posterholt zag ik een mooie locatie om een bus te fotograferen en ik besloot ‘m dan ook op te wachten:

De lijnen 62 en 63 vormen vanaf Roermond twee ringlijnen door de dorpjes Sint Odiliënberg, Posterholt, Vlodrop en Herkenbosch waarbij lijn 62 met de klok mee rijdt en lijn 63 dat tegen de klok in doet. Zodoende was de tegenbus automatisch lijn 62 die ik dan weer op de Hoofdstraat kon spotten:

Hierna liep ik naar de lokale supermarkt om wat te eten en te drinken te halen, om daarna door te lopen richting Vlodrop. Nog in Posterholt kon ik op de Vlodropperweg dan weer lijn 62 naar Roermond op de foto zetten, waarbij ik de zwaai van de chauffeur pas achteraf zag. Sorry:

Hierna liep ik door naar Vlodrop om vlak voor het dorp af te slaan. Door wegwerkzaamheden worden de bussen deze én komende week omgeleid en bij gebrek aan reguliere wegen wordt er over smalle, landelijke en soms zelfs onverharde wegen gereden! Om te voorkomen dat twee bussen elkaar tegenkomen op de smalle omleidingsroute, rijdt lijn 63 onderlangs via de Weg achter Het Koebroek en de Koebroekweg. Lijn 62 rijdt dan weer bovenlangs en spotte ik zodoende op de 2e Kruisweg:

Iets verderop, op de Schaapweg, kon dan weer de bus van een halfuurtje later op de foto:

Vooral het gedeelte van de Schaapsweg in het dorp laat denk ik wel zien waarom de twee lijnen hier verschillende omleidingen rijden met weer de Arriva 9027:

Hierna ging het snel richting de bushalte om met de vertraagde lijn 63 door te reizen naar Herkenbosch. Lijn 62 reed ons iets te vroeg voorbij, dus werd het voor een foto wachten op de volgende bus. Dat wachten werd beloond en ik kon, voor de derde keer inmiddels, de Arriva 9027 dan ook mooi vanaf een hoger standpunt op de foto zetten op de Schaapsweg:

Hierna had ik het ook hier wel weer gezien en ging het met lijn 63 terug naar Roermond. Aldaar ging mijn bus verder als lijn 67 en zette ik ‘m nog even op de foto vlak na vertrek op de Godsweerdersingel:

Hierna ging het per trein naar Eindhoven om aldaar wat eten te halen en via Utrecht Centraal en Almere Centrum naar Almere Buiten te reizen. Daarna resteerde nog een wandeling naar huis om er daar achter te komen dat ik 29 kilometer lopend heb afgelegd!