Connexxion 2703 - Nieuw-Vennep, Hoofdweg Oostzijde by Daniël Bleumink, on Flickr
Op de Zuidtak Zuidtangent, originele straatnaam, kon vervolgens lijn 397 mooi vastgelegd worden...

Connexxion 9777 - Nieuw-Vennep, Zuidtak Zuidtangent by Daniël Bleumink, on Flickr
Eigenlijk dacht ik verder richting Lisse te gaan, maar had het bloemencorso en de bijbehorende uitval over het hoofd gezien dus werd maar even een alternatief plannetje gemaakt. Na wat gezoek naar een plekje en daar dan nog kort even wachten kon de volgende 162 alweer op de foto...

Connexxion 2700 - Nieuw-Vennep, Zuiderdreef by Daniël Bleumink, on Flickr
En nu ik dan toch in de buurt was werd maar eens een hoekje van Zuid-Holland Noord opgezocht waar je anders ook niet zo gauw komt. Dat bracht me in Leimuiden waar

Qbuzz 8069 - Leimuiden, Esdoornlaan by Daniël Bleumink, on Flickr
Even overweeg ik nog het pontje te pakken richting Roelofarendsveen voor wat plaatjes daar, maar de 365 bleek meerdere uitgevallen ritten door een "file" te hebben (dat stond in OVinfo tenminste). Dus ging het maar de andere kant op en kon ongeveer op de grens van Noord- en Zuid-Holland bij Leimuiderbrug nog een Yutong op lijn 470 vastgelegd worden...

Qbuzz 8740 - Leimuiderbrug, Leimuiderbrug by Daniël Bleumink, on Flickr
Via de lange rechte weg noordwaarts met de wind in de rug was ik binnen no-time bij Schiphol. Op Schiphol-Rijk kon de cirkellijn 180 op de foto...

Connexxion 9712 - Schiphol-Rijk, Boeing Avenue by Daniël Bleumink, on Flickr
Een grappig plekje is altijd wel het dorpje Rozenburg wat compleet opgeslokt is door de luchthaven en bijbehorende bedrijventerreinen. Nou zullen er niet veel dorpjes met 65 inwoners zijn die zo goed bediend worden. Op een zaterdag is de capaciteit alsnog 16x het inwonertal...

Connexxion 9722 - Rozenburg (NH), Kruisweg by Daniël Bleumink, on Flickr
Terug in Hoofddorp werd het centrum nog even opgezocht voor een plaatje aan de Hoofdweg...

Connexxion 2078 - Hoofddorp, Hoofdweg Oostzijde by Daniël Bleumink, on Flickr
Die bus was was overigens zo vertraagd dat ik bijna om de hoek de volgende rit van lijn 340 alweer tegen kwam...

Connexxion 2065 - Hoofddorp, Nieuweweg by Daniël Bleumink, on Flickr
En daarna ging het dan toch gauw maar weer richting station en met de trein huiswaarts, nu gelukkig zonder extra overstap maar slechts met een stoel die pas na veel overtuigingskracht uit de ligstand wilde. Wat dat betreft lijkt dat mechanisme ook in ICNG niet zo heel erg robuust.