Daniel on tour #148: Dwars door de Haarlemmermeer (9 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Daniel on tour #148: Dwars door de Haarlemmermeer (9 foto's)

Bericht door Daniel »

Soms heb je wel eens van die dagen, dan loopt het toch net wat anders als je in gedachten had. Het begin was echter nog wel volgens plan, dus na het huren van een OV-fiets in Hoofddorp ging het allereerst eens richting Nieuw-Vennep en daar was ik precies op tijd voor lijn 162...
Afbeelding
Connexxion 2703 - Nieuw-Vennep, Hoofdweg Oostzijde by Daniël Bleumink, on Flickr

Op de Zuidtak Zuidtangent, originele straatnaam, kon vervolgens lijn 397 mooi vastgelegd worden...
Afbeelding
Connexxion 9777 - Nieuw-Vennep, Zuidtak Zuidtangent by Daniël Bleumink, on Flickr

Eigenlijk dacht ik verder richting Lisse te gaan, maar had het bloemencorso en de bijbehorende uitval over het hoofd gezien dus werd maar even een alternatief plannetje gemaakt. Na wat gezoek naar een plekje en daar dan nog kort even wachten kon de volgende 162 alweer op de foto...
Afbeelding
Connexxion 2700 - Nieuw-Vennep, Zuiderdreef by Daniël Bleumink, on Flickr

En nu ik dan toch in de buurt was werd maar eens een hoekje van Zuid-Holland Noord opgezocht waar je anders ook niet zo gauw komt. Dat bracht me in Leimuiden waar stadssnelBuzz 366 een rondje maakt...
Afbeelding
Qbuzz 8069 - Leimuiden, Esdoornlaan by Daniël Bleumink, on Flickr

Even overweeg ik nog het pontje te pakken richting Roelofarendsveen voor wat plaatjes daar, maar de 365 bleek meerdere uitgevallen ritten door een "file" te hebben (dat stond in OVinfo tenminste). Dus ging het maar de andere kant op en kon ongeveer op de grens van Noord- en Zuid-Holland bij Leimuiderbrug nog een Yutong op lijn 470 vastgelegd worden...
Afbeelding
Qbuzz 8740 - Leimuiderbrug, Leimuiderbrug by Daniël Bleumink, on Flickr

Via de lange rechte weg noordwaarts met de wind in de rug was ik binnen no-time bij Schiphol. Op Schiphol-Rijk kon de cirkellijn 180 op de foto...
Afbeelding
Connexxion 9712 - Schiphol-Rijk, Boeing Avenue by Daniël Bleumink, on Flickr

Een grappig plekje is altijd wel het dorpje Rozenburg wat compleet opgeslokt is door de luchthaven en bijbehorende bedrijventerreinen. Nou zullen er niet veel dorpjes met 65 inwoners zijn die zo goed bediend worden. Op een zaterdag is de capaciteit alsnog 16x het inwonertal...
Afbeelding
Connexxion 9722 - Rozenburg (NH), Kruisweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Terug in Hoofddorp werd het centrum nog even opgezocht voor een plaatje aan de Hoofdweg...
Afbeelding
Connexxion 2078 - Hoofddorp, Hoofdweg Oostzijde by Daniël Bleumink, on Flickr

Die bus was was overigens zo vertraagd dat ik bijna om de hoek de volgende rit van lijn 340 alweer tegen kwam...
Afbeelding
Connexxion 2065 - Hoofddorp, Nieuweweg by Daniël Bleumink, on Flickr

En daarna ging het dan toch gauw maar weer richting station en met de trein huiswaarts, nu gelukkig zonder extra overstap maar slechts met een stoel die pas na veel overtuigingskracht uit de ligstand wilde. Wat dat betreft lijkt dat mechanisme ook in ICNG niet zo heel erg robuust.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Re: Daniel on tour #148: Dwars door de Haarlemmermeer (9 foto's)

Bericht door Milco »

Leuke platen!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
13-04-2025 NIEUW --> 101 foto's - Zuid-Holland, Noord-Holland, Limburg, Gelderland en Overijssel
23-03-2025 --> 55 foto's - Zuid-Holland en Gelderland
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Mooie zonnige foto's. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Youri
Contacteer:

Bericht door Youri »

Daniel schreef: zo 13 apr 2025, 00:11 maar de 365 bleek meerdere uitgevallen ritten door een "file" te hebben (dat stond in OVinfo tenminste).
Dat zal te maken hebben gehad met de koppeling aan de 361 op schiphol. En eerdergenoemde bloemencorso waardoor er veel vertraging was bij alle bussen die door Lisse reden. Gave foto's trouwens :pos:
Als je niks doet, gaat er ook niks fout.
Plaats reactie