Een dagje reizen door Zuidoost-Brabant! (21 foto’s)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Een dagje reizen door Zuidoost-Brabant! (21 foto’s)

Bericht door Milco »

Gisteren werd het weer eens prachtig weer en aangezien ik weer eens een dag vrij was en ik geen andere verplichtingen had, ging ik na relatief lange tijd weer eens een dagje reizen. Ditmaal ging de reis naar de regio Zuidoost-Brabant, alwaar ik een tijdje al niet meer ben geweest. Daar kwam dus verandering in! :)

Lopend ging het uiteraard eerst naar station Almere Buiten om per trein, met overstappen te Almere Muziekwijk en Utrecht Centraal, naar 's-Hertogenbosch te reizen. Tijdens het wachten op mijn volgende trein sprintte ik tussendoor even snel naar het busstation alwaar ik deze MAN Lion’s City van Van Driel kon fotograferen op stadslijn 4:
Afbeelding

Niet lang hierna volgde deze Volvo 8900 die afkomstig uit Zuid-Holland en nog in andere rood/grijze kleuren heeft gereden:
Afbeelding

Hierna ging het per sprinter door en wel naar Best. Ik vond het best :mrgreen: Vlak nadat ik de trein was uitgestapt kon ik op de Oirschotseweg lijn 141 vanuit Tilburg op de foto zetten die, anders dan de Ovinfo-app aangeeft, gewoon naar station Best rijdt:
Afbeelding

Op de Spoorlaan trof ik even later dan weer een VDL van het BravoDirect aan, waarvan er een aantal inmiddels zijn verhuisd naar de Veluwe of Zeeland, die hier als lijn 9 uit Eindhoven rijdt om daarna verder te gaan als lijn 20:
Afbeelding

Op de Hoofdstraat trof ik dan weer een VDL Citea LF-122 Electric aan die juist weer onderweg is naar station Eindhoven Centraal, een toevoeging die nog niet doorgevoerd is bij Hermes overigens:
Afbeelding

Hierna reisde ik verder en wel met een ex-OVRIJ Iveco naar Eindhoven Airport. Hier maakte ik nog wat foto’s om daarna de busroute lopend te volgen. Op de Flight Lane, aldus Google Maps, trof ik de volgende rit van lijn 20 die met een nieuwere bus werd uitgevoerd:
Afbeelding

Onder het viaduct onder het Flight Forum trof ik dan weer een van de inmiddels oudste bussen aan van het type VDL Citea SLFA-181 dat in Nederland actief is:
Afbeelding

Een rit later spotte ik dan weer iets zuidelijker op de Bosrand:
Afbeelding

De Hermes 9509 was inmiddels teruggekeerd als lijn 401 en vanaf een hoger gelegen standpunt kon ik ‘m zodoende nogmaals op de foto zetten, maar ditmaal langs de Grasdreef:
Afbeelding

In de andere richting spotte ik dan weer een van de uit Oslo afkomstige VDL Citea SLFA-180’s aan:
Afbeelding

Hierna ging het met lijn 403 verder naar de halte Mira in Veldhoven om daarna naar de Dorpstraat te lopen. Aldaar trof ik weer een vrij nieuwe VDL streekbus aan, die hier als lijn 19 onderweg is naar Eindhoven:
Afbeelding

De tegenbus, die dan weer onderweg was naar Bladel, spotte ik dan weer verderop in de bocht, nog steeds op de Dorpstraat:
Afbeelding

En een stuk oostelijker maar nog steeds op de Dorpstraat, met maar één s, kon dan weer de volgende rit naar Bladel op de foto:
Afbeelding

Hierna duurde het mij te lang voordat lijn 19 zou komen, dus besloot ik snel naar de route van lijn 15 ter lopen. Eenmaal uitgestapt kon ik de tegenbus, lijn 16 die lijn 15 hier mooi afwisselt, op de foto zetten op de Van Beethovenlaan:
Afbeelding

Lijn 16 de andere kant op trof ik dan weer op de Nicolaïstraat:
Afbeelding

Hierna besloot ik richting het centrum te wandelen. Na een geplande stop bij een supermarkt en een ongeplande stop bij een viskraam ging het verder en kwam ik uit op de Grote Berg, alwaar ik deze BravoDirect Citea op de foto kon zetten onderweg naar Bergeijk:
Afbeelding

Nadat ik hier nog wat andere foto’s maakte, ging het snel verder naar bushalte Smalle Haven om met lijn 324 door te reizen naar Geldrop. Nadat ik bij de halte Aragorn was uitgestapt, liep ik een stuk terug om deze stadswagen op de Gijzenrooiseweg op de foto te zetten die hier onderweg is als BravoDirect 324 naar Eindhoven:
Afbeelding

Binnendoor liep ik hierna verder en wel naar de Eindhovenseweg, alwaar ik weer een ex-OVRIJ Iveco op de foto kon zetten op lijn 320 naar Eindhoven:
Afbeelding

Op streeklijn 24 reed dan weer een nieuwe VDL en ook deze trof ik aan op de Eindhovenseweg:
Afbeelding

Met lijn 320 ging het hierna, met een grote omleiding via Helmond, verder naar Someren. Eenmaal uitgestapt was het weer even zoeken naar een mooie fotolocatie. Deze vond ik even verderop op de Floreffestraat alwaar ik deze VDL aantrof die als lijn 320 onderweg is naar Eindhoven:
Afbeelding

Slechts een minuut later volgde nog de bus die mij hiernaartoe had gebracht en met een goed kwartier vertraging weer onderweg was naar Eindhoven:
Afbeelding

Hierna was ik klaar met fotograferen en ging het met een Iveco als lijn 320 terug naar Eindhoven alwaar we ondanks de omleiding op tijd arriveerden. Hierna haalde ik wat te eten en reisde ik weer naar Almere Buiten om daarvandaan weer naar huis te lopen na een leuk dagje reizen door een regio waar ik lang niet ben geweest en in totaal 30 kilometer te hebben gelopen! :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Anderzam

Re: Een dagje reizen door Zuidoost-Brabant! (21 foto’s)

Bericht door Anderzam »

Mooie foto's weer! *O*
As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
Plaats reactie