Pagina 1 van 1

Nijmegen met plan-v444 (18 foto's)

Geplaatst: vr 07 mar 2014, 20:38
door Mr-W
Vandaag zijn ik en planv-444 een dagje naar Nijmegen geweest met de bus.
Afbeelding
Lijn 23 met een gezellige chauffeuse bracht ons naar Boxmeer.
Afbeelding
Afbeelding
In Boxmeer zijn we overgestapt op buurtbus Lijn 238 Grave Busstation - Boxmeer Station
Deze bus heeft een hele mooie route langs kleine dorpjes en stukjes langs de maas. Natuurlijk maakte we weer een chauffeurs wissel tijdens de rit mee in Gassel *bus*.
Afbeelding
Afbeelding

In Grave hebben we na even door het vestingsstadje gelopen te hebben op Lijn 99 Nijmegen Centraal Station - Uden Busstation overgestapt.Helaas werd lijn 99 gereden met een stadsamba van Arriva.
Na aankomst op Station Nijmegen heeft plan-v444 nog foto's gemaakt van treinen
Afbeelding
Schaakbord HSL Locomotief.
Afbeelding
ICR+1700 in de s3600
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plan-v444 mocht van de machinst foto's maken van de cabine van de 1700 :D
Afbeelding
Daarna zijn we naar het centrum gelopen en hebben onderweg foto's gemaakt van bussen en historische gebouwen.
Afbeelding
Plein 1944
Afbeelding
Stadhuis Nijmegen met lijn 33.
Afbeelding
Daarna teruggelopen naar het Station waarbij het opviel dat er zeer veel politie bij het station was vanwege een mogelijke demonstratie.
Afbeelding
Lijn 58 naar Emmerich
Afbeelding
Lijn 99 genomen naar Uden,gelukkig was het dit keer wel een Breng bus 8-) :pos:
Afbeelding
We zijn zelfs helemaal in Zeeland geweest :lol:
Lijn 152 bracht ons via Veghel en de A50 in Eindhoven,Chauffeur werd gewisseld in Veghel,Beide chauffeurs hielden van flink doorrijden,volgens mijn telefoon werd er 91 km/h gereden op de snelweg :D (geen foto van gemaakt)
Afbeelding
In Helmond viel me op dat dit ding is geinstaleerd,een LED cirkel waarop spreuken worden weergegeven.

Re: Nijmegen met plan-v444 (18 foto's)

Geplaatst: vr 07 mar 2014, 21:04
door Ardan
Mr-W schreef:Afbeelding
Schaakbord HSL Locomotief.
Die arme 16-17-1800-locs worden steeds erger verkracht :cry:

Re: Nijmegen met plan-v444 (18 foto's)

Geplaatst: vr 07 mar 2014, 21:21
door Etienne
Volgens mij klopt de tekst in het begin niet helemaal met de foto's hoe ze er staan. Eerst volgen foto's uit Nijmegen terwijl je dan nog in Grave rondloopt.

Verder valt het op dat veel foto's met de bussen voornamelijk voorkantjes zijn. Dat is wel jammer :(

Re: Nijmegen met plan-v444 (18 foto's)

Geplaatst: vr 07 mar 2014, 21:25
door bjorn keith
Leuk!

Maar Ardan, verkracht? Is toch hartstikke leuk dat de locs zo nog een tweede leven hebben en een nieuw kleurtje krijgen, recent nog de 4401 van de RRF waarmee deDolime trein nu gereden word.

Re: Nijmegen met plan-v444 (18 foto's)

Geplaatst: vr 07 mar 2014, 21:35
door julsteren
Ook zonde van al dat DM '90 dieselgeweld wat daar staat, had eigenlijk nooit besteld moeten worden, gezien die dingen in 1999 al hopeloos ouderwets werden met de nieuwe LightRail shit van Syntus.

Maarem, mooi verslaggie!

Re: Nijmegen met plan-v444 (18 foto's)

Geplaatst: vr 07 mar 2014, 21:44
door Ardan
bjorn keith schreef:Leuk!

Maar Ardan, verkracht? Is toch hartstikke leuk dat de locs zo nog een tweede leven hebben en een nieuw kleurtje krijgen, recent nog de 4401 van de RRF waarmee deDolime trein nu gereden word.
Ja dat wel, maar de kleeeuuuurrr.....

Re: Nijmegen met plan-v444 (18 foto's)

Geplaatst: vr 07 mar 2014, 23:10
door AppleMoose
Het is niet de meest florissante kleurstelling die je kunt bedenken inderdaad... :roll:

Inderdaad zonde van die DM-90 stellen. Nijmegen begint nu echt op een treinenkerkhof te lijken met al dat terzijde gestelde materieel... :|
Over DM-90 gesproken, ik zag vandaag enkele stellen in Arnhem staan waarbij het leek alsof ze zeer recentelijk weer vers in de verf/lak zijn gezet. Wellicht toch nog plannen voor nieuwe inzet/verhuur/verkoop?

Re: Nijmegen met plan-v444 (18 foto's)

Geplaatst: za 08 mar 2014, 10:39
door Srananbloke
Wat is eigenlijk de functie van die loc in Nijmegen? Ik zie hem regelmatig een paar metertjes maken, maar ook niet meer dan dat. Ik woon vlakbij dit emplacement, en zie het aanbod steeds gevarieerder worden nu DM '90 erbij is gekomen.

Leuk verslag verder :pos:

Re: Nijmegen met plan-v444 (18 foto's)

Geplaatst: za 08 mar 2014, 11:45
door dennistd
De 1832 is van HSL (een goederenvervoerder), en rijdt regelmatig tussen Emmerich en de Kijfhoek. Hij staat alleen vaak in Nijmegen geparkeerd: redelijk dicht bij Emmerich en daar is plek, in Arnhem bijvoorbeeld niet.

Re: Nijmegen met plan-v444 (18 foto's)

Geplaatst: za 08 mar 2014, 14:58
door fogeltje
Leuke foto's. Voor het eerst dat ik de cabine van een 1700 van binnen zie.

Re: Nijmegen met plan-v444 (18 foto's)

Geplaatst: za 08 mar 2014, 21:12
door Mr-W
fogeltje schreef:Voor het eerst dat ik de cabine van een 1700 van binnen zie.
Was ook voor mij de 1e keer dat ik de cabine van een 1700 van binnen zag.
Heb trouwens een vraag weet iemand waarom een Amba op de snelweg gaat piepen boven de 8x Km/h,is dat de snelheids begrenzer ? (Amba 8062)

Re: Nijmegen met plan-v444 (18 foto's)

Geplaatst: za 08 mar 2014, 21:18
door Michael
Lijkt me niet dat dat de snelheidsbegrenzer is. Als je op de maximale snelheid rijdt gaat ie gewoon niet harder. Hoeveel gas je ook geeft. Zal wel iets anders zijn.

Re: Nijmegen met plan-v444 (18 foto's)

Geplaatst: zo 09 mar 2014, 00:36
door Michael 1988
@Mr-w

Arriva 8228 is een amba die regelmatig op de stadsdienst hoort te rijden in Den Bosch (gezien de stickers onder het nummer voor). Maar dat materieel wordt regelmatig nog uitgewisseld met de streekdienst voor de kilometers. Voor zover ik weet heeft die bus gewoon streekbusinterieur. Er zijn maar 3 (of 4) Amba's bij Arriva Brabant die echt stadsbusamba's zijn. Namelijk 8201, 8202 en 8203 (en misschien ook 8204). Deze hebben stadsbusindeling (dus 2+1 opstelling tussen de eerste en tweede deur). Of heeft de 8228 nu opeens (al) een stadsbusindeling gekregen?

Re: Nijmegen met plan-v444 (18 foto's)

Geplaatst: zo 09 mar 2014, 07:16
door jwalk1
Ik reis zelf ook dagelijks met 99, maar toch gaat mijn voorkeur echt uit naar Arriva, die amba's rijden 10x beter dan die mercedessen of man's. Ook wat betreft het interieur van de mercedessen, dat is toch puur gericht op stadsdienst, erg weinig stoelen en weinig comfort, wat jammer is voor zo'n pracht lijn ;-).

Ik meen overigens dat de 8228 nog een gewone indeling heeft, en dat inderdaad de 8201,8202 en 8203 een stadsindeling hebben

Re: Nijmegen met plan-v444 (18 foto's)

Geplaatst: zo 09 mar 2014, 10:03
door Mr-W
jwalk1 schreef:Ik reis zelf ook dagelijks met 99, maar toch gaat mijn voorkeur echt uit naar Arriva, die amba's rijden 10x beter dan die mercedessen of man's. Ook wat betreft het interieur van de mercedessen, dat is toch puur gericht op stadsdienst, erg weinig stoelen en weinig comfort, wat jammer is voor zo'n pracht lijn ;-).
Die Citaro had inderdaad een stadsinterieur met redelijke stoelen.De Arriva Amba was een betere bus,maar die heeft geen wifi en Airco. Al lijken mij de Breng Direct Man Lion's City de fijnste bussen voor lijn 99.
jwalk1 schreef: Ik meen overigens dat de 8228 nog een gewone indeling heeft, en dat inderdaad de 8201,8202 en 8203 een stadsindeling hebben
De 8228 heeft een gewoon streekinterieur.

Re: Nijmegen met plan-v444 (18 foto's)

Geplaatst: zo 09 mar 2014, 13:00
door fogeltje
Qua comfort gaat op lijn 99 in de winter mijn voorkeur uit naar Amba's (en dan bij voorkeur van Breng, maar dat zijn reservebussen). Alleen op warme dagen wil ik een Breng bus, vanwege zijn airco. En dan liever een MAN dan een Citaro. Ik vind ze beide niet zo fijn, maar dan is het kiezen tussen kwaden. Qua punctualiteit zit ik liever in een bus van Arriva. Back in my days liep Breng gemiddeld meer vertraging op.

Re: Nijmegen met plan-v444 (18 foto's)

Geplaatst: wo 19 mar 2014, 16:33
door Joshua
Leuk om zo me eigen regio te zien.