Reizigersmeuk op het spoor in Februari & Bonussen (12Foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Reizigersmeuk op het spoor in Februari & Bonussen (12Foto's)

Bericht door TheKnitter »

Nu ook nog even een foto-overzicht van de maand Februari, waar ik uiteraard opnieuw "in verhouding" weinig meuk gefotografeerd heb, voornamelijk goederentreinen. Enkele opvallende goederentreinen zal ik onder de Bonussen melden ;)
Ik heb wel een uitgebreider assortiment van NSR-meuk in mijn archief, en ongetwijfeld ook DB/CFL/NMBS, maar dat staat voorlopig netjes in mijn archief. Enkel Meuk online als het een goede toevoeging biedt naast de goederenBomberzzz.

Op 1 Februari ging ik naar een Duitse kennis in Hamburg, en ging via Hannover-Uelzen met Metronom. Echter, er was in de ochtend een aanrijding met een persoon bij Osnabrück geweest. De tegentrein die onze Duitse lok in Bad Bentheim bij zich had, kwam met +60 in Bentheim aan. Wij vertrokken met exact +40. Dus overstap van 37 minuten weg, en werd even deze fraaie combi geklikt:
Afbeelding
DB 218 448 + N-wagens vertrekt

Daarna heb ik even ergens wat eten gescoord, en even later kwam mijn (nieuwe) trein, een uur later als oorspronkelijk gepland, dus ook weer aan. Hamburg werd ook met +60 bereikt; Na daar bij Schweinske (grote aanrader!!) gegeten te hebben namen wij de S-bahn naar Hamburg Altona, en kon de NOB naar Westerland Sylt nog geplaat worden:
Afbeelding
NOB ER20-001 te Altona
Als bonus kregen wij van deze ER20-lok ook nog het nummer 001 voorgeschoteld :mrgreen:

Vanaf daar per IC naar Bremen, en na een overstap door naar Leer (en uiteindelijk Groningen - Leeuwarden, naar mijn pa toe).

Op 9 Februari trof ik de Heimwee Expres, totaal ongepland. Een fraaie foto kon er gemaakt worden:
Afbeelding
NSM DE-41
Mede dankzij de machinist die hem niet pal tegen het sein parkeerde, maar precies erg fotogeniek ging parkeren *O*

Op 16 Februari ging ik richting België per auto, en ging ook even een diesel onder de gloednieuwe draad bij Geel(richting Mol) platen. Elektrificatie is bijna gereed, maar het nieuwe onderstation bij Mol moet nog gebouwd worden...
Afbeelding
NMBS 4178+4184

Daarna richting Berlaar voor een Break, maar helaas ging de zon uit -o-
Afbeelding
NMBS 358 + 439

Bij een Desiro bleef de schakelaar op 'Aan' staan:
Afbeelding
NMBS 08052

Op 22 Februari ging ik richting Limburg, want wilde eindelijk de RRF-Dolimetrein met de Hommel & de CrossRail Novara-shuttle daar graag vastleggen. Als je dan toch op Randwyck staat wordt een Break niet afgeslagen.
Afbeelding
NMBS 410

Zo, dat was de meuk van Februari. Nu nog enkele bonussen:
Op 13 Februari kon de beladen aanvoertrein van Van Leeuwen Buizen in Zwijndrecht vlakbij mijn huis vastgelegd worden, en vlak voor de poort van Van Leeuwen:
Afbeelding
DBS 6478 + 5 beladen rongenwagens met buizen

Op 16 Februari was het hoofddoel de Engema-bovenleidingswerktrein. Die stond in een heerlijk zonnetje mét lok aangekoppeld *O*
Afbeelding
TUC-rail 5519 + Engema-bvl trein

Op 22 Februari was de bewolking in de ochtend niet erg, hoewel mijn voorkeur naar zonplaten uitgaat. Nu was de stek op station Weert mogelijk. Helaas was NSR niet aardig en reed met +2 richting Roermond...
Afbeelding
RRF 4401 + 1107 & Dolimetrein
Afwijkend met G2000 ipv de standaard Class66, dit ivm onderhoud.

De Break op Randwyck was niet in het mooiste licht. Gelukkig kwam de CrossRail Novara-shuttle dat wél.
Afbeelding
CrossRail PB14 + Novara-shuttle

En als afsluiter ook een heerlijke plaat. Op 23 Februari was ik naar de Vlissinger Sloehaven afgereisd voor de Locon 9802 + lege kolentrein van TXL.
Afbeelding
LOCON 9802 (ex-ACTS 6702 / NMBS 6325) + Lege Kolentrein

Ik hoop dat u genoten hebt *O*
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Reizigersmeuk op het spoor in Februari & Bonussen (12Fot

Bericht door Etienne »

Ja hoor, mooie foto's weer :P
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Reizigersmeuk op het spoor in Februari & Bonussen (12Fot

Bericht door Meltrain »

Mooi foto's weer. :pos:
Wordt de volledige lijn Herentals - Hamont onder de draad gebracht of slechts een deel? En Mol - Hasselt ook?
Verder dacht ik gezien te hebben dat de treinen naar Sylt met Br 218 reden. Of zijn dat alleen de autotreinen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5819
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Reizigersmeuk op het spoor in Februari & Bonussen (12Fot

Bericht door isadora »

Wat verlang ik weer naar de winter, als ik zo dat eerste kiekje zie.
Dank je TheKnitter. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Reizigersmeuk op het spoor in Februari & Bonussen (12Fot

Bericht door TheKnitter »

@ Meltrain; Momenteel alleen Herentals - Mol geëlektrificeerd. Als het klaar is (niet voor DRGL 2016 zal het onderstation bij Mol bedrijfsvaardig zijn), zal de ma-vr L-trein Antwerpen - Mol met E-tractie rijden.
Er staat ook elektrificatie in de planning voor het stuk Mol - Neerpelt - Hamont, maar dat zal (naar ik verwacht) niet voor 2018 starten. Officiële bekendmakingen zijn daaromtrent ook nog niet gedaan.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Reizigersmeuk op het spoor in Februari & Bonussen (12Fot

Bericht door Anne »

Weer een mooi setje foto's. :pos:
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Reizigersmeuk op het spoor in Februari & Bonussen (12Fot

Bericht door Michael »

Was er al bekend dat er ook een RRF 4402 is in dezelfde huisstijl als de 4401? Ben daar nog niks over tegengekomen en de 4402 zag ik vandaag op de Kijfhoek staan.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Reizigersmeuk op het spoor in Februari & Bonussen (12Fot

Bericht door TheKnitter »

Heeft nog niet zelfstandig over het spoor gereden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten