Dagje Rotterdam 03-04-2014 (17 foto's)
Geplaatst: vr 04 apr 2014, 20:56
Gisteren ben ik richting Rotterdam gereisd om foto's te maken op diverse locaties. De eerste trein vertrok om 06:28, trein 700822 naar Boxtel. Deze trein bestond uit een losse VIRM-IV en begon vanaf Roermond druk te worden (normaal rijdt deze trein met 10 bakken). In Eindhoven kon ik gelijk overstappen op trein t1922, bestaande uit ICRm. Deze trein liep in Breda vol door het uitvallen van ICD van 07:58. We kwamen op tijd aan in Rotterdam en gelukkig kon ik de metro van 08:45 nog nemen. Dit was lijn D bestaande uit drie stellen van het type MG2/1. Op Slinge stond lijn 68 al klaar aan de halte om mij naar de Korperweg te brengen.
Lopend over de Albert Plesmanweg kwam ik langs Shunter. Hier stond de 186.107 van Rurtalbahn op de rolbrug:

Op het aansluitspoor stond de 203.101 van Shunter met de 189.049 van DBS:

Een kijkje over het RSC:

Aangekomen op de spotplek kwamen als eerste twee 189'ers van DBS langs met een ertstrein:

En vervolgens een kolentrein, getrokken door twee zwarte 189'ers:

Af en toe krijg je ook nog eens een leuke combinatie voor de lens, de 189.209 samen met de 21 en 16 van RRF onderweg met een containertrein naar de Waalhaven:

Ook nog een losse loc naar de Waalhaven, de RRF18:

Het werd tijd om weer terug te gaan richting Rotterdam Centrum. Even na 12:00 wou ik lijn 68 nemen van de Korperweg naar Zuidplein. Bij aankomst was de bus al stampvol en we konden alleen via de achterdeur nog instappen. Voor de halte Slingedael riep de chauffeur om of er reizigers uit moesten. Er kwam geen reactie en dus werd de halte overgeslagen (leuk voor de mensen die hier stonden te wachten, ik hoop dat ze wel in de volgende bus paste). Bij Plein 1953 moesten enkele mensen eruit en dus konden wat nieuwe reizigers mee. Bij Slinge liep de hele bus zo'n beetje leeg. Nog even kunnen zitten en uitgestapt aan de halte Ahoy Complex (scheelde me weer een trap).
Op Zuidplein kreeg ik eerst lijn 76 naar Keizerswaard voor de lens, gereden door Citaro 335:

Als tweede kwam Arriva voorbij. Hier lijn 136 naar Stellendam, gereden door Ambassador 8308.

En lijn 184 naar Barendrecht, gereden door de MAN Lion's City 1071:

Daarna een wandeling over het busstation gemaakt. Op de bufferplaats stond de MAN Lion's City 1052:

Iets verder stond Citaro 277:

Lijn 66 naar Feijenoord werd gereden door Citaro 356:

Op Rotterdam Centraal stonden twee SGMm'men op spoor 15. De voorste stond klaar om naar Gouda Goverwelle te vertrekken, de achterste deed dit een half uur later:

Overzichtje van de gereedstaande treinen:

Zeven bakken ICMm als Intercity naar Den Haag Centraal:

De reis ging terug naar Eindhoven met trein t1965. Deze bestond uit 7 bakken ICMm (dezelfde als hierboven op de foto) ipv 10 bakken. Hierdoor was het tot Eindhoven druk in de trein. Zelf moest ik het doen met een staanplaats op het balkon, af en toe leunend tegen een afvalbak. Ook trein t865 waar ik in Eindhoven op overstapte was druk. Deze reed met een solo VIRM-IV. Aangekomen in Mt stond nog een leuke verrassing op spoor 15, vier 1800'en:

Lopend over de Albert Plesmanweg kwam ik langs Shunter. Hier stond de 186.107 van Rurtalbahn op de rolbrug:
Op het aansluitspoor stond de 203.101 van Shunter met de 189.049 van DBS:
Een kijkje over het RSC:
Aangekomen op de spotplek kwamen als eerste twee 189'ers van DBS langs met een ertstrein:
En vervolgens een kolentrein, getrokken door twee zwarte 189'ers:
Af en toe krijg je ook nog eens een leuke combinatie voor de lens, de 189.209 samen met de 21 en 16 van RRF onderweg met een containertrein naar de Waalhaven:
Ook nog een losse loc naar de Waalhaven, de RRF18:
Het werd tijd om weer terug te gaan richting Rotterdam Centrum. Even na 12:00 wou ik lijn 68 nemen van de Korperweg naar Zuidplein. Bij aankomst was de bus al stampvol en we konden alleen via de achterdeur nog instappen. Voor de halte Slingedael riep de chauffeur om of er reizigers uit moesten. Er kwam geen reactie en dus werd de halte overgeslagen (leuk voor de mensen die hier stonden te wachten, ik hoop dat ze wel in de volgende bus paste). Bij Plein 1953 moesten enkele mensen eruit en dus konden wat nieuwe reizigers mee. Bij Slinge liep de hele bus zo'n beetje leeg. Nog even kunnen zitten en uitgestapt aan de halte Ahoy Complex (scheelde me weer een trap).
Op Zuidplein kreeg ik eerst lijn 76 naar Keizerswaard voor de lens, gereden door Citaro 335:
Als tweede kwam Arriva voorbij. Hier lijn 136 naar Stellendam, gereden door Ambassador 8308.
En lijn 184 naar Barendrecht, gereden door de MAN Lion's City 1071:
Daarna een wandeling over het busstation gemaakt. Op de bufferplaats stond de MAN Lion's City 1052:
Iets verder stond Citaro 277:
Lijn 66 naar Feijenoord werd gereden door Citaro 356:
Op Rotterdam Centraal stonden twee SGMm'men op spoor 15. De voorste stond klaar om naar Gouda Goverwelle te vertrekken, de achterste deed dit een half uur later:
Overzichtje van de gereedstaande treinen:
Zeven bakken ICMm als Intercity naar Den Haag Centraal:
De reis ging terug naar Eindhoven met trein t1965. Deze bestond uit 7 bakken ICMm (dezelfde als hierboven op de foto) ipv 10 bakken. Hierdoor was het tot Eindhoven druk in de trein. Zelf moest ik het doen met een staanplaats op het balkon, af en toe leunend tegen een afvalbak. Ook trein t865 waar ik in Eindhoven op overstapte was druk. Deze reed met een solo VIRM-IV. Aangekomen in Mt stond nog een leuke verrassing op spoor 15, vier 1800'en: