Pagina 1 van 1

Opening Station Helmond

Geplaatst: ma 07 apr 2014, 18:48
door Mr-W
Vandaag ben ik met fogeltje naar de opening van het station geweest.
Afbeelding
Afbeelding
Samen met fogeltje ben ik naar het Havenplein gelopen waar fogeltje de buurtbus nam.
Afbeelding
Daarna toen ik terugliep heb ik de 1e bussen op de foto kunnen zetten
Afbeelding
Afbeelding
Lijn 51 was de 1e die ik zag wegrijden
Afbeelding
Afbeelding
Vanwege een wisselstoring reed de s1900 maar tot Eindhoven en de s9600 ging tussen (Boxtel?)-Ehv - Hm pendelen met Plan-V
Afbeelding
Het perron
Afbeelding
Afbeelding
De nieuwe tunnel,lijn 20/24/54 mochten er nog niet onder doorrijden :(
Afbeelding
Twin Tours was de eerste met hun gelede bus om treinvervangend vervoer te rijden (welke bustype is dit ?),Omdat er zoveel reizigers waren reed hij naar de officiele treinvervangend vervoer plek en stopte niet voor het station.
Afbeelding
Reizigers richting Horst-Sevenum en Venlo namen massaal lijn 23
Afbeelding
Lijn 52/54 waren veel drukker dan normaal :),heb reizigers voor Brouwhuis geadviseerd om die bussen te nemen omdat er nog te weinig trein vervangend vervoer bussen waren en de Helmondse Stadsdienst wel extra reizigers kan gebruiken :lol:
Afbeelding
En Lijn 25 vertrekt ook vanaf het busstation.
Afbeelding

Re: Opening Station Helmond

Geplaatst: ma 07 apr 2014, 19:59
door deadlock
Hoe kan het toch dat we in Nederland zo goed zijn in het openen van dingen die nog niet af zijn.

Re: Opening Station Helmond

Geplaatst: ma 07 apr 2014, 20:14
door Suus
Lijkt een gevalletje Mooiweerbusstation te zijn, is het niet :(

Re: Opening Station Helmond

Geplaatst: ma 07 apr 2014, 20:22
door Aking
Niet zo negatief jongen! Die overkapping moet gewoon nog komen natuurlijk! :Y

Re: Opening Station Helmond

Geplaatst: ma 07 apr 2014, 20:22
door Karl
Die zie je in Nederland ook veel te vaak. Bus- en tramstation mogen nooit een fatsoenlijke overkapping hebben. In steden in Spanje ligt de helft van de busstation gewoon onder de grond, maar goed, daar was het beton dan ook jaren lang gratis.

Re: Opening Station Helmond

Geplaatst: ma 07 apr 2014, 20:22
door Frans F
deadlock schreef:Hoe kan het toch dat we in Nederland zo goed zijn in het openen van dingen die nog niet af zijn.
Of zijn we zo slecht in het volledig afronden van projecten?

Re: Opening Station Helmond

Geplaatst: ma 07 apr 2014, 20:25
door Daniel
Karl schreef:Die zie je in Nederland ook veel te vaak. Bus- en tramstation mogen nooit een fatsoenlijke overkapping hebben.
Dat heet design :wink: Heb het verhaal van de ontwerper van een overdekte bushalte die bezwaar maakte tegen de plaatsing van een haltepaal hier toch al wel eens geschreven? Zo niet, bij deze :P

Re: Opening Station Helmond

Geplaatst: ma 07 apr 2014, 20:38
door Suus
Aking schreef:Niet zo negatief jongen! Die overkapping moet gewoon nog komen natuurlijk! :Y
Ik was uiteraard wel positief geweest als er abri's hadden gestaan, maar die zijn op de foto's ook niet te vinden.

Ik zou wel zuurder willen zijn, maar helaas waren overal de citroenen uitverkocht. Enigszins verdacht...

Re: Opening Station Helmond

Geplaatst: ma 07 apr 2014, 20:54
door huibf
Ik denk dat abri en haltepalen nog volgen evenals het centrale bord met kaart en alle vertrekstaten.

Re: Opening Station Helmond

Geplaatst: ma 07 apr 2014, 21:22
door deadlock
Bee schreef:Ik zou wel zuurder willen zijn, maar helaas waren overal de citroenen uitverkocht. Enigszins verdacht...
Frans F in de hood denk ik.

Re: Opening Station Helmond

Geplaatst: ma 07 apr 2014, 21:28
door Meltrain
Om naar het andere perron te komen, moet je dan nu door de tunnel waar dus (nog) niet die bussen doorheen rijden?

Re: Opening Station Helmond

Geplaatst: ma 07 apr 2014, 21:41
door Mr-W
Dan moet je inderdaad door de tunnel,maar het fiets en voetgangers gedeelte ligt afgescheiden van de rijbaan. Die overweg is gelukkig verleden tijd,net zoals de overweg bij de Broekstraat en die bij de Cortenbachstraat,Helmond begint overweg vrij te worden :)
Foto van de ruimere fietsenstalling
Afbeelding
Mobiele Incheckpaal.
Afbeelding
Aanvankelijk waren er geen drankjes of snacks of hoog waardigheidsbekleders,maar dankzij de wisselstoring kreeg ik toch een gratis kopje koffie :mrgreen:
Afbeelding
Het bord met de vertrekstraten is al neergezet,alleen de lijnnetkaart ontbreekt nog.
Afbeelding
Deze foto's heb ik met mijn mobiel gemaakt en nu pas geüpload.

Re: Opening Station Helmond

Geplaatst: ma 07 apr 2014, 21:57
door fogeltje
huibf schreef:Ik denk dat abri en haltepalen nog volgen evenals het centrale bord met kaart en alle vertrekstaten.
Dat hangt er al, inclusief overzichtsdris. Mr-W heeft een foto van de vertrekstaten, ik heb een foto van beide. Zet ik morgen wel even online.

Groot voordeel van de fietsenstalling, tot 1 uur een beheerder, dus je kunt ook 's avonds een OV-fiets huren. Dan kon in ieder geval bij de oude echte stalling niet, daar was tot 19:00 een beheerder.

Re: Opening Station Helmond

Geplaatst: di 08 apr 2014, 00:11
door Kevster
Dus Arriva werkt in Brabant nog steeds met die blanco lay-out voor de HVS? '-) Hier in het Noorden hebben we van die mooie in Arriva-huisstijl gekregen, stuk beter!

Re: Opening Station Helmond

Geplaatst: di 08 apr 2014, 00:50
door Hainje
Is denk ik 'huisstijl' van de Provincie. Veolia heeft hier precies dezelfde lay-out haltevertrekstaten, deze zijn pas gekomen toen de Provincie hier de boel is komen regelen. De BBA had een weer andere lay-out, die ik persoonlijk veel fijner vond. Maar dat zal wel een autistendingetje zijn, dus ik heb het verder maar geaccepteerd.

Re: Opening Station Helmond

Geplaatst: di 08 apr 2014, 01:52
door fogeltje
Ik zelf vond de stijl zoals BBA en Hermes het vroeger deden ook fijner ;)

Re: Opening Station Helmond

Geplaatst: di 08 apr 2014, 09:28
door Frans F
@Hainje
Over de stijl van de vertrekstaten is volgens mijn niets vastgelegd in de Brabantse concessies. Dat is volgens mij de keuze van de vervoerder.

Re: Opening Station Helmond

Geplaatst: di 08 apr 2014, 12:07
door fogeltje
Wat betreft de abri's, die stonden er op het oude station op de perrons ook niet. Daar stonden alleen aan de zijkant twee hokjes. Ik kan me niet herinneren gisteren abri's gezien te hebben, maar er stond ook nog van alles vol met hekken, dus mogelijk worden deze nog geplaatst. En anders bellen we bij regen gewoon aan bij het huisje van de chauffeurs :mrgreen:

Re: Opening Station Helmond

Geplaatst: di 08 apr 2014, 14:10
door Hainje
Frans F schreef:@Hainje
Over de stijl van de vertrekstaten is volgens mijn niets vastgelegd in de Brabantse concessies. Dat is volgens mij de keuze van de vervoerder.
Hmmm, kun je (of iemand anders) dat wellicht opzoeken in de aanbestedingsdocumenten? Ik heb er het concentratievermogen niet echt voor om in die teksten te spitten, maar ik ben er wel benieuwd naar.

Re: Opening Station Helmond

Geplaatst: di 08 apr 2014, 20:11
door huibf
Hainje schreef:
Frans F schreef:@Hainje
Over de stijl van de vertrekstaten is volgens mijn niets vastgelegd in de Brabantse concessies. Dat is volgens mij de keuze van de vervoerder.
Hmmm, kun je (of iemand anders) dat wellicht opzoeken in de aanbestedingsdocumenten? Ik heb er het concentratievermogen niet echt voor om in die teksten te spitten, maar ik ben er wel benieuwd naar.
PVE Brabant 2007 schreef: 5.4 Statische informatie op de halteplaatsen

1. Alle haltevoorzieningen dienen voorzien te zijn van juiste en volledige informatie over de Dienstregeling. Dit betreft o.a.:
• een haltepaal met: haltenaam, zonenummer, lijnnummer , eindbestemmingen en belangrijkste tussenliggende halten, een actuele haltevertrekstaat en een haltenummer;
• een informatiebord met actuele informatie over de routevoering: haltenaam en zonenummer, lijnnummer, eindbestemmingen en belangrijkste tussenliggende halten, de belangrijkste overstappunten en overstapmogelijkheden, een actuele haltevertrekstaat, een (gestileerde) routekaart en een routebeschrijving van de lijn(en), algemene reisinformatie met het landelijk OV-reisinformatienummer, het klachtennumer van de Concessiehouder en het actuele telefoonnummer van het regiotaxisysteem in de Concessie, het logo van de provincie Noord-Brabant, het logo van de productformule(s), de logo(s) van de Concessiehouder(s) (R) en haltenummer.

Zie cd-rom of internetsite http://www.i-base.nl/ovbrabant. Het hierin gepresenteerde ontwerp van het informatiebord is een voorlopige studie voor de reisinformatie en dient als voorbeeld voor de verwerking van alle reisinformatie. De Concessiehouder is verantwoordelijk voor de uitvoering van de reisinformatie en voert deze zelf uit. Dit in overleg met de provincie en eventueel de betreffende wegbeheerder.
PS de site werkt nog steeds....

Re: Opening Station Helmond

Geplaatst: wo 09 apr 2014, 19:01
door Kevster
Nou daar voldoet dit bord dus niet aan... maar goed zo'n vertrekstaat mag dus blijkbaar. Lijkt wel alsof ze het even snel uit Hastus hebben getrokken.

Re: Opening Station Helmond

Geplaatst: do 10 apr 2014, 00:00
door fogeltje
Let op, bovenstaande komt uit PVE van de provincie, Helmond valt onder het SRE. Het enige wat Arriva daar hoeft te doen is een actuele vertrekstaat aanbieden.