Almelo, Nijmegen, 's-Hertogenbosch en meer (39 foto's)
Geplaatst: zo 13 jul 2014, 20:33
Gisteren ben ik weer op pad gegaan. Ik was sowieso van plan om naar Nijmegen om de extra bussen te spotten die deze week worden ingezet vanwege de Vierdaagse. Ik reisde op de heenweg echter via Almelo en terug, dus vanaf Nijmegen, reisde ik via Grave en 's-Hertogenbosch weer naar Almere.
Ik begon met een kort busritje, waarna ik uitstapte op het tijdelijke busstation bij station Almere Buiten. Vanwege de verbouwing van het eigenlijke busstation, zijn er tijdelijke bushaltes aangelegd aan de andere kant van het station en dat ziet er dan zo uit:

Op de halte waar de bus staat, die mij hier naartoe bracht, stopt doordeweeks ook lijn 10 naar Almere Stad en Almere Poort. Daar tegenover, net na het viaduct ligt de halte voor de lijn 1 naar Almere Haven en lijn 10 naar De Vaart. Links op de foto zie je de halte van lijn 5 naar Almere Centrum, terwijl ik zelf op de halte sta waar lijn 5 naar Almere Oostvaarders stopt, net als spitslijn 153.
Op deze foto rijdt juist een lijn 5 weg naar Station Oostvaarders:

Hierna ging ik al gauw met de sprinter naar Zwolle, om vanaf daar naar Almelo te dieselen. Daar aangekomen, kwam meteen TGvia 70 aangereden, waarvan het mij onduidelijk was of deze op een buslijn reed (en zo ja, welke) of op de treinvervangende busdienst naar Mariënberg:

Hierna kwam een touringcar aangereden die wel degelijk als stopbus vanaf Mariënberg kwam:

Deze werd vrijwel meteen gevolgd door deze Citea als lijn 51 naar Vriezenveen:

Even verderop in de Egbert Gorterstraat kwam weer een touringcar langs, op weg naar Mariënberg. Let ook even op de straatnaamborden en het paaltje, die nou niet bepaald recht staan
:

Een stuk verderop, op de Brugstraat, kwam deze Citea 3102 langs waarvan de grootte van de wagenparknummers me opvielen:

Even later kwam de 3171 weer terug vanuit Vriezenveen:

Hierna liep ik terug naar het station om met s1600 naar Deventer te gaan. Deze trein reed niet naar Schiphol, maar tot Amersfoort waar de s140 van zo’n kwartier eerder de rit naar Schiphol overnam, vanwege werkzaamheden bij Diemen dit weekend.
In Deventer aangekomen, ving ik al meteen een glimp op van dit geweldige materieel:

Even later kwam de intercity naar Berlijn aangereden, tegelijkertijd met de trein die mij naar Nijmegen zou brengen:

In Nijmegen maakte ik een foto van deze vrij opvallende loc 1832:

Op de Burgemeester Hustinxstraat kwam al gauw deze Connexxion 9165 langs, die vanuit Zaandam, Leeuwarden en IJsselmond heeft gereden:

Waar deze bus nu oorspronkelijk rijdt, is mij echter onbekend, net als de rest van de bussen 9162 t/m 9171.
Nadat ik een rondje door de stad had gelopen, kwam ik vlak voor het station deze gelede aardgasbus tegen, die normaliter alleen doordeweeks op lijn 10 rijden:

Op het Stationsplein kwam even later Hermes 9114 langs:

Ook het gewone Breng-materieel was aan te treffen, zoals deze MAN Lion’s City CNG met het nummer 5380 ...:
... en deze Mercedes-Benz CNG met het nummer 4510:

Hierna volgde weer iets leuks, namelijk deze gelede MAN Lion’s City van Hermes; de 9245:

Vanaf de andere kant volgde een Arriva-Ambassador met een erg grappige chauffeur
:

Ook kwam er weer een Breng MAN Lion’s City langs, de 5312 deze keer:

Vanaf de andere kant volgde even later weer iets afwijkends, namelijk deze Connexxion Citaro G, de 9263:

Vanaf de andere kant volgde een iets oudere Connexxion-Citaro, namelijk de 9171:

Even later liep ik verder langs de Campus(bus)baan, alwaar de busbaan splitst. Daar kwamen al gauw drie bussen van de brug af:



Vanaf de andere kant volgde even later weer een opvallende bus, namelijk deze sterloze ex-GVU 9149, die nu bij Connexxion rijdt. Hoewel, net als van de bussen 9162 t/m 9171 heb ik geen idee waar de ex-GVU-Citaro’s nu rijden:

Hierna kwam Veolia langs met een Ambassador voor een lange rit naar Venlo:

Hierna ging ik met lijn 9 naar Grave, die via een erg leuke route rijdt! :) In Grave aangekomen maakte ik nog een foto van de bus:

Even later volgde lijn 90 vanuit 's-Hertogenbosch, die mij even later naar 's-Hertogenbosch zou brengen:

Nadat zowel Breng als Arriva nog langs kwamen rijden op lijn 99 ...:


... ging ik met lijn 90 naar ’s-Hertogenbosch, die via een leuke route door diverse dorpjes rijdt! :)
In 's-Hertogenbosch heb ik even wat gegeten. Daarna maakte ik nog wat foto’s. Zo kon ik een stads-Citaro naast een bus van Juijn Rossum op de foto zetten:

Ook kwam er nog een Volvo 7700A langs. Ik had eigenlijk niet op gelede bussen gerekend hier, dus dit kwam voor mij wel als een geschenk uit de hemel
:

Nadat ik nog een foto maakte van bus 8241 (hee, waar ken ik Ambassador 8241 toch van? Almere!) ...:

... liep ik naar de Oranje Nassaulaan waar ook nog wat bussen op de foto konden:


Ook in de Colvenierstraat maakte ik nog twee foto’s:


Hierna liep ik naar het perron, waar al gauw een goederentrein langs kwam. Beetje laat opgemerkt, maar ik vind de foto niet mis:

Hierna besloot ik om met de s3500 en s3000 naar Amsterdam Amstel te reizen. Daar hoefde ik niet lang te wachten op de bus naar Almere:

Nadat deze bus me lekker snel op Busstation 't Oor bracht, kon ik daar al gauw overstappen op lijn 1 en rond 20.30 uur was ik thuis na een leuke dag.
Bedankt voor het kijken! *O*
Ik begon met een kort busritje, waarna ik uitstapte op het tijdelijke busstation bij station Almere Buiten. Vanwege de verbouwing van het eigenlijke busstation, zijn er tijdelijke bushaltes aangelegd aan de andere kant van het station en dat ziet er dan zo uit:
Op de halte waar de bus staat, die mij hier naartoe bracht, stopt doordeweeks ook lijn 10 naar Almere Stad en Almere Poort. Daar tegenover, net na het viaduct ligt de halte voor de lijn 1 naar Almere Haven en lijn 10 naar De Vaart. Links op de foto zie je de halte van lijn 5 naar Almere Centrum, terwijl ik zelf op de halte sta waar lijn 5 naar Almere Oostvaarders stopt, net als spitslijn 153.
Op deze foto rijdt juist een lijn 5 weg naar Station Oostvaarders:
Hierna ging ik al gauw met de sprinter naar Zwolle, om vanaf daar naar Almelo te dieselen. Daar aangekomen, kwam meteen TGvia 70 aangereden, waarvan het mij onduidelijk was of deze op een buslijn reed (en zo ja, welke) of op de treinvervangende busdienst naar Mariënberg:
Hierna kwam een touringcar aangereden die wel degelijk als stopbus vanaf Mariënberg kwam:
Deze werd vrijwel meteen gevolgd door deze Citea als lijn 51 naar Vriezenveen:
Even verderop in de Egbert Gorterstraat kwam weer een touringcar langs, op weg naar Mariënberg. Let ook even op de straatnaamborden en het paaltje, die nou niet bepaald recht staan

Een stuk verderop, op de Brugstraat, kwam deze Citea 3102 langs waarvan de grootte van de wagenparknummers me opvielen:
Even later kwam de 3171 weer terug vanuit Vriezenveen:
Hierna liep ik terug naar het station om met s1600 naar Deventer te gaan. Deze trein reed niet naar Schiphol, maar tot Amersfoort waar de s140 van zo’n kwartier eerder de rit naar Schiphol overnam, vanwege werkzaamheden bij Diemen dit weekend.
In Deventer aangekomen, ving ik al meteen een glimp op van dit geweldige materieel:
Even later kwam de intercity naar Berlijn aangereden, tegelijkertijd met de trein die mij naar Nijmegen zou brengen:
In Nijmegen maakte ik een foto van deze vrij opvallende loc 1832:
Op de Burgemeester Hustinxstraat kwam al gauw deze Connexxion 9165 langs, die vanuit Zaandam, Leeuwarden en IJsselmond heeft gereden:
Waar deze bus nu oorspronkelijk rijdt, is mij echter onbekend, net als de rest van de bussen 9162 t/m 9171.
Nadat ik een rondje door de stad had gelopen, kwam ik vlak voor het station deze gelede aardgasbus tegen, die normaliter alleen doordeweeks op lijn 10 rijden:
Op het Stationsplein kwam even later Hermes 9114 langs:
Ook het gewone Breng-materieel was aan te treffen, zoals deze MAN Lion’s City CNG met het nummer 5380 ...:
... en deze Mercedes-Benz CNG met het nummer 4510:
Hierna volgde weer iets leuks, namelijk deze gelede MAN Lion’s City van Hermes; de 9245:
Vanaf de andere kant volgde een Arriva-Ambassador met een erg grappige chauffeur

Ook kwam er weer een Breng MAN Lion’s City langs, de 5312 deze keer:
Vanaf de andere kant volgde even later weer iets afwijkends, namelijk deze Connexxion Citaro G, de 9263:
Vanaf de andere kant volgde een iets oudere Connexxion-Citaro, namelijk de 9171:
Even later liep ik verder langs de Campus(bus)baan, alwaar de busbaan splitst. Daar kwamen al gauw drie bussen van de brug af:
Vanaf de andere kant volgde even later weer een opvallende bus, namelijk deze sterloze ex-GVU 9149, die nu bij Connexxion rijdt. Hoewel, net als van de bussen 9162 t/m 9171 heb ik geen idee waar de ex-GVU-Citaro’s nu rijden:
Hierna kwam Veolia langs met een Ambassador voor een lange rit naar Venlo:
Hierna ging ik met lijn 9 naar Grave, die via een erg leuke route rijdt! :) In Grave aangekomen maakte ik nog een foto van de bus:
Even later volgde lijn 90 vanuit 's-Hertogenbosch, die mij even later naar 's-Hertogenbosch zou brengen:
Nadat zowel Breng als Arriva nog langs kwamen rijden op lijn 99 ...:
... ging ik met lijn 90 naar ’s-Hertogenbosch, die via een leuke route door diverse dorpjes rijdt! :)
In 's-Hertogenbosch heb ik even wat gegeten. Daarna maakte ik nog wat foto’s. Zo kon ik een stads-Citaro naast een bus van Juijn Rossum op de foto zetten:
Ook kwam er nog een Volvo 7700A langs. Ik had eigenlijk niet op gelede bussen gerekend hier, dus dit kwam voor mij wel als een geschenk uit de hemel

Nadat ik nog een foto maakte van bus 8241 (hee, waar ken ik Ambassador 8241 toch van? Almere!) ...:
... liep ik naar de Oranje Nassaulaan waar ook nog wat bussen op de foto konden:
Ook in de Colvenierstraat maakte ik nog twee foto’s:
Hierna liep ik naar het perron, waar al gauw een goederentrein langs kwam. Beetje laat opgemerkt, maar ik vind de foto niet mis:
Hierna besloot ik om met de s3500 en s3000 naar Amsterdam Amstel te reizen. Daar hoefde ik niet lang te wachten op de bus naar Almere:
Nadat deze bus me lekker snel op Busstation 't Oor bracht, kon ik daar al gauw overstappen op lijn 1 en rond 20.30 uur was ik thuis na een leuke dag.
Bedankt voor het kijken! *O*