Ardan on Tour #24: Nuttelozigheden in Delft [14f]
Geplaatst: za 14 feb 2015, 17:14
Vorig weekend was ik van vrijdagavond tot zondagavond bij een vriend (en forumlurker) in Rijswijk. Zondagmiddag had hij wat te doen in Delft, en intussen ben ik daar wat door de stad rondgestruind. Ik kende Delft alleen vanuit de trein en tram en verbaasde me over de mooie binnenstad met prachtige gebouwen en schattige grachtjes en bruggetjes. Ook de Nieuwe Kerk van binnen gezien, en de Oude Kerk staat echt gigantisch uit het lood
Tram 19 rijdt tijdelijk met RandstadRail-trams en keert bij de Nieuwe Plantage. Waarom zo'n raar eindpunt eigenlijk? Er was geen ruimte meer om verder te rijden ofzo?

Ik dacht nu nog mooi foto's te kunnen maken van treinen op het viaduct voordat dat binnenkort verleden tijd is, maar er reden geen treinen door werkzaamheden. Ze zullen vast bezig zijn geweest met de aansluiting op de nieuwe spoortunnel.
Het viaduct heeft een nogal troosteloze uitstraling, sowieso vind ik Delft wel één van de grootste pauperstations van Nederland. De molen staat er trots naast te draaien.

Zo leeg zie je de perrons van Delft niet vaak :)

Bij het busstation ligt een met gras begroeid bruggetje waarvan het nut me volledig ontgaat. Ook op de satellietbeelden kan ik niks zien over de functie hiervan. De onderliggende Prinses Irenetunnel lijkt vroeger aan de centrumzijde ook een stuk langer te zijn geweest..

Het voorplein wordt ingericht. De bussen verhuizen morgen hierheen.

Hier in de fotoquiz had avl het al over een tunneltje net ten zuiden van het station waar een lijn naar Naaldwijk aftakte. Ik besloot er even heen te gaan en vond het wel erg unheimisch. Goed dat het weggaat.


Verderop kwam ik in de universiteitsbuurt. Tram 19 gaat hier rijden :D Maar voorlopig nog even niet omdat de Sebastiaansbrug geen trams aankan in de huidige slechte staat. Wel ligt de rails er al en zijn de lichtmasten extra hoog om de bovenleiding aan te kunnen hangen.

De nodige toeters en bellen zijn ook al geplaatst.

Bij de toekomstige halte Mijnbouwplein is het plotseling einde oefening. En dat zal nog minstens twee jaar zo blijven.

Aan de stadszijde van de Sebastiaansbrug ligt de halte Zuidpoort. Hier ligt nog geen echte tramrails, maar een provisorische voorbereiding.

De overkapping is extra hoog voor de bovenleiding. In de kap zijn ook al bevestigingspunten gemaakt.


Op het moment dat mijn vriend en ik weer hadden afgesproken stond de zon eindelijk goed om het nieuwe stationsgebouw een beetje aardig op de foto te kunnen zetten. Ben erg benieuwd naar het nieuwe station, afgelopen met die pauperzooi en al dat nutteloze beton :)

Wij danken U weer voor de aandacht :)

Tram 19 rijdt tijdelijk met RandstadRail-trams en keert bij de Nieuwe Plantage. Waarom zo'n raar eindpunt eigenlijk? Er was geen ruimte meer om verder te rijden ofzo?
Ik dacht nu nog mooi foto's te kunnen maken van treinen op het viaduct voordat dat binnenkort verleden tijd is, maar er reden geen treinen door werkzaamheden. Ze zullen vast bezig zijn geweest met de aansluiting op de nieuwe spoortunnel.
Het viaduct heeft een nogal troosteloze uitstraling, sowieso vind ik Delft wel één van de grootste pauperstations van Nederland. De molen staat er trots naast te draaien.
Zo leeg zie je de perrons van Delft niet vaak :)
Bij het busstation ligt een met gras begroeid bruggetje waarvan het nut me volledig ontgaat. Ook op de satellietbeelden kan ik niks zien over de functie hiervan. De onderliggende Prinses Irenetunnel lijkt vroeger aan de centrumzijde ook een stuk langer te zijn geweest..
Het voorplein wordt ingericht. De bussen verhuizen morgen hierheen.
Hier in de fotoquiz had avl het al over een tunneltje net ten zuiden van het station waar een lijn naar Naaldwijk aftakte. Ik besloot er even heen te gaan en vond het wel erg unheimisch. Goed dat het weggaat.
Verderop kwam ik in de universiteitsbuurt. Tram 19 gaat hier rijden :D Maar voorlopig nog even niet omdat de Sebastiaansbrug geen trams aankan in de huidige slechte staat. Wel ligt de rails er al en zijn de lichtmasten extra hoog om de bovenleiding aan te kunnen hangen.
De nodige toeters en bellen zijn ook al geplaatst.
Bij de toekomstige halte Mijnbouwplein is het plotseling einde oefening. En dat zal nog minstens twee jaar zo blijven.
Aan de stadszijde van de Sebastiaansbrug ligt de halte Zuidpoort. Hier ligt nog geen echte tramrails, maar een provisorische voorbereiding.
De overkapping is extra hoog voor de bovenleiding. In de kap zijn ook al bevestigingspunten gemaakt.
Op het moment dat mijn vriend en ik weer hadden afgesproken stond de zon eindelijk goed om het nieuwe stationsgebouw een beetje aardig op de foto te kunnen zetten. Ben erg benieuwd naar het nieuwe station, afgelopen met die pauperzooi en al dat nutteloze beton :)
Wij danken U weer voor de aandacht :)