Een kijkje in ArrivaBas' fotoarchief

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Een kijkje in ArrivaBas' fotoarchief

Bericht door ArrivaBas »

Afbeelding
Ik vind deze foto persoonlijk de mooiste door de lichtval op de trein. Deze schone ICM-III en ICM-IV als [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] naar Venlo.
Afbeelding
Deze autotrein voor Pon belemmerde het zicht op de Rail Magazine-loc.
Afbeelding
Ik was net te laat voor de mooie Rail Magazine-loc! :neg:
Afbeelding
De SLT-VI 2611 reed gisteren in de [serie=Stoptrein|2016|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie].
Afbeelding
Nog een mooi SLT-IV'tje. Ook in de [serie=Stoptrein|2016|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie].
Afbeelding
De IC naar Den Haag.
Afbeelding
deze 2 SLT's passeerden elkaar voor het mooie net te laat. 8-)
Laatst gewijzigd door ArrivaBas op di 15 mar 2016, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Foto's ArrivaBas

Bericht door Suus »

Ah, de overweg in het zuiden van Dordrecht, bekende locatie voor foto's...

Goed geresized in ieder geval, en het is je ook aardig gelukt het sein te vermijden dat de foto's van een andere gebruiker genomen op die locatie aardig verpestte, maar helaas staat er ook nog een grote groene kast die sommige van je foto's een beetje staat te vernaggelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Foto's ArrivaBas

Bericht door waldo79 »

Lukt het daar niet om aan de andere kant van de overweg te fotograferen of in de andere richting :?: Maar er zitten zeker fraaie foto's tussen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Foto's ArrivaBas

Bericht door ArrivaBas »

Bee schreef:Ah, de overweg in het zuiden van Dordrecht, bekende locatie voor foto's...
Ik woon daar in de buurt, dus dan is het best makkelijk kiezen.
Goed geresized in ieder geval, en het is je ook aardig gelukt het sein te vermijden dat de foto's van een andere gebruiker genomen op die locatie aardig verpestte, maar helaas staat er ook nog een grote groene kast die sommige van je foto's een beetje staat te vernaggelen.
Om die stomme kast heb ik die van de passerende SLT's bijgesneden.
Let wel. deze foto's zijn met een Samsung Galaxy S4 Mini gemaakt.
Lukt het daar niet om aan de andere kant van de overweg te fotograferen of in de andere richting :?: Maar er zitten zeker fraaie foto's tussen.
Ik stond met een andere spotter te praten.
Laatst gewijzigd door ArrivaBas op wo 22 jul 2015, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Foto's ArrivaBas

Bericht door Z2N »

Ik zou je als tip mee kunnen geven om foto's te gaan maken waar er niets in de weg staat, dus daar waar er geen hekken/kasten of andere dingen staan die ervoor kunnen zorgen dat er iets op beeld staat tussen de trein en je lens. Daarnaast, als je wil dat je foto's goed worden: neem een echte camera. Telefoons zijn waardeloos. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Foto's ArrivaBas

Bericht door AppleMoose »

Z2N schreef:Daarnaast, als je wil dat je foto's goed worden: neem een echte camera. Telefoons zijn waardeloos. (A)
Onzin, veel telefoons hebben tegenwoordig een camera met beeldkwaliteit die echt niet onder doet voor een gemiddeld fototoestel. Het ligt meer aan de gebruiker die er voor zorgt dat een foto top of flop wordt.

Ontopic: Er zitten zeker een paar aardige plaatjes tussen, zeker de eerste foto mag er prima wezen!
Verder, probeer inderdaad op te letten dat er zo min mogelijk "storende elementen" in beeld komen, dus geen hekjes, kasten etc. tenzij zoiets het "hoofdonderwerp" extra benadrukken of "bijzonder" maakt.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Foto's ArrivaBas

Bericht door ArrivaBas »

Ronaldussen schreef:
Z2N schreef:Daarnaast, als je wil dat je foto's goed worden: neem een echte camera. Telefoons zijn waardeloos. (A)
Onzin, veel telefoons hebben tegenwoordig een camera met beeldkwaliteit die echt niet onder doet voor een gemiddeld fototoestel. Het ligt meer aan de gebruiker die er voor zorgt dat een foto top of flop wordt.

Ontopic: Er zitten zeker een paar aardige plaatjes tussen, zeker de eerste foto mag er prima wezen!
Verder, probeer inderdaad op te letten dat er zo min mogelijk "storende elementen" in beeld komen, dus geen hekjes, kasten etc. tenzij zoiets het "hoofdonderwerp" extra benadrukken of "bijzonder" maakt.
De eerste foto heb ik zelfs ingestuurd voor de banner.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto's ArrivaBas

Bericht door Daniel »

Ronaldussen schreef:
Z2N schreef:Daarnaast, als je wil dat je foto's goed worden: neem een echte camera. Telefoons zijn waardeloos. (A)
Onzin, veel telefoons hebben tegenwoordig een camera met beeldkwaliteit die echt niet onder doet voor een gemiddeld fototoestel. Het ligt meer aan de gebruiker die er voor zorgt dat een foto top of flop wordt.
Deels, maar het is ook zeer sterk afhankelijk van de omstandigheden. Op een stralend zonnige dag kan je met een telefoon prima foto´s maken, eventueel ook van een rijdend voertuig. Wordt het al wat donkerder weer dan gaat een stilstaand voertuig nog wel maar daar houdt het ook wel op.
Met de meeste telefoons heb je vooral een chronisch gebrek aan instelmogelijkheden waardoor je dus onder minder optimale omstandigheden veel slechtere foto´s krijgt dan wat je met een camera kunt nemen. Maar als je het vergelijkt met iemand die een simpel cameratje gebruikt en het altijd in de automatische stand heeft staan dan zal je niet veel verschil merken met een foto gemaakt met een telefoon inderdaad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Foto's ArrivaBas

Bericht door ODRAIL »

ArrivaBas schreef:De eerste foto heb ik zelfs ingestuurd voor de banner.
Die van de SLT-VI 2611 mag je wat mij betreft ook wel insturen voor de banner :pos: :wink: .
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Foto's ArrivaBas

Bericht door ArrivaBas »

Ik wil jullie hartelijk bedanken voor de tips en complimentjes. Na mijn vakantie in de Eifel zal ik in dit topic nog meer foto's posten.

Groeten van ArrivaBas uit Heimbach (Eifel) *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Foto's ArrivaBas

Bericht door ArrivaBas »

De beloofde OV-platen van mijn vakantie:
Let niet op kwaliteit, want ik heb de foto's met mijn Galaxy S4 Mini gemaakt en het weer werkte soms niet bepaald mee.
Het plaatsje waar ik zat heeft een klein kopstation. vanaf dit stationnetje rijdt de RB21 naar Düren.
Afbeelding
Ook in Bad Munstereifel geweest. Station Bad Munstereifel stelt net als Heimbach weinig voor.
Toch stond hier een LINT81 klaar voor zijn reis naar Bonn.
Afbeelding
Een leuke ontmoeting van deze geparkeerde bus en de DB-bus naar Euskirchen.
Afbeelding
Heel veel 'Schienenersatzverkehr' in Düren. Onder andere de diensten naar Aken en Eschweiler lagen eruit.
Maar... daarom wel deze oude O405 op de kiek gezet voordat hij op de sloop terecht komt :P .
Afbeelding
In Düren reed ook een aardig kleurrijke bus. hier rijdt hij naar Vossenack
Afbeelding
Ook een wat meer doorsnee bus op dezelfde lijn, alleen nu naar Bergstein.
Afbeelding
Hieronder de beide delen van de RB21
Afbeelding
Afbeelding
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Foto's ArrivaBas

Bericht door waldo79 »

Wat mij betreft kunnen die foto's ermee door. Weinig mis mee :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto's ArrivaBas

Bericht door Daniel »

Wellicht wel een beetje verkleinen. Kost nu nog best wat tijd voor ze geladen zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Foto's ArrivaBas

Bericht door ArrivaBas »

Daniel schreef:Wellicht wel een beetje verkleinen. Kost nu nog best wat tijd voor ze geladen zijn.
De bestandjes komen van mijn telefoon en zijn dus van hoge kwaliteit. verkleinen maakt ze wat minder scherp zoals de bijgesneden passage van die sprinters in de eerste repo.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Foto's ArrivaBas

Bericht door DrechtBlub »

Bee schreef:Ah, de overweg in het zuiden van Dordrecht, bekende locatie voor foto's...

Goed geresized in ieder geval, en het is je ook aardig gelukt het sein te vermijden dat de foto's van een andere gebruiker genomen op die locatie aardig verpestte, maar helaas staat er ook nog een grote groene kast die sommige van je foto's een beetje staat te vernaggelen.
Ahum :X
ArrivaBas schreef:De beloofde OV-platen van mijn vakantie:
Mooie foto's weer :)
Laatst gewijzigd door Wubbo op za 08 aug 2015, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto's uit quote gehaald
Ik blub in het Drecht.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Foto's ArrivaBas

Bericht door deadlock »

Honestly, Wilburg22. Niet doen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Foto's ArrivaBas

Bericht door isadora »

Wilburg22, wat een geluk voor je, dat ik hier geen moderator ben, grrrrrrr. :oops:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Foto's ArrivaBas

Bericht door julsteren »

Die foto's waarop het rotweer is waren zeker van dinsdag? :P
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Foto's ArrivaBas

Bericht door ArrivaBas »

In een keer goed! Op andere dagen zijn we andere dingen in de omgeving gaan doen, dus geen treintjes. Ik ga meestal als mijn gezin gaat shoppen, zoals die dinsdag.
Al was die LINT van een maandag.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Foto's ArrivaBas

Bericht door ArrivaBas »

Na een paar weken weer es wat fotootjes.
Heel veel SLT vandaag. ik heb er zo'n 8 gespot (niet allemaal geselcteerd of op de foto) in 2 uurtjes op 2 plekjes. (raad maar waar in Dordt)
Afbeelding
Afbeelding
Ook wat VIRM
Afbeelding
Afbeelding
Nu alle ICMm-treinen
Afbeelding
Afbeelding
slechts 1 DDZ geselecteerd voor deze reportage.
Afbeelding
Ook een Benelux en een Goederentrein
Afbeelding
Afbeelding
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Foto's ArrivaBas

Bericht door Meltrain »

De vierde en achtste foto zijn wel echt fraai. :pos:
De vijfde en negende foto zijn een leuke poging, maar helaas nogal donker.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Foto's ArrivaBas

Bericht door ArrivaBas »

Meltrain schreef:De vierde en achtste foto zijn wel echt fraai. :pos:
De vijfde en negende foto zijn een leuke poging, maar helaas nogal donker.
Op de 5e en 9e foto ben ik onder aan de dijk gaan staan, maar dat was rond 14:30, dus de zon stond op de andere kant :wink: .
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Foto's ArrivaBas

Bericht door ArrivaBas »

Weer een update van mijn fotoalbum
22 Augustus:

We trappen af met een goederentrein

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

6 september:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de laatste...

Afbeelding
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Foto's ArrivaBas

Bericht door DrechtBlub »

Jakkes, al een tijd terug dat ik op zuidplein ben geweest, ik moet ook weer eens daarnaartoe, al is het voor het stroopwafelkraampje in het winkelcentrum (Heerlijke verse stroopwafels, tip!)

Anyway, mooie foto's weer.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Foto's ArrivaBas

Bericht door ArrivaBas »

wilburg22 schreef:Jakkes, al een tijd terug dat ik op zuidplein ben geweest, ik moet ook weer eens daarnaartoe, al is het voor het stroopwafelkraampje in het winkelcentrum (Heerlijke verse stroopwafels, tip!)

Anyway, mooie foto's weer.
Helaas heb ik 'm al ontdekt... :lol: Echt lekkere stroopwafels :wink:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten