Een kijkje in ArrivaBas' fotoarchief

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Een kijkje in ArrivaBas' fotoarchief

Bericht door Mdk »

Leuk om te zien, weggetje waar ik nog wel regelmatig kom, maar eigenlijk nooit met de bus.
Ik denk dat de visit veluwe express nu wel niet zal rijden?
Overigens had je wat verder op best een mooi plekje kunnen pakken, het stuk tussen de top van de heuvel en Apeldoorn zelf is veel dichter bebost, nu misschien niet zo geweldig, maar in de herfst en zomer erg mooi!
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een kijkje in ArrivaBas' fotoarchief

Bericht door Meltrain »

Een mooie omgeving, maar ik ben zelf niet zo'n fan van foto's die vanuit kikkerperspectief gemaakt zijn. :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een kijkje in ArrivaBas' fotoarchief

Bericht door ArrivaBas »

De foto van de Optare is niet vanuit kikkerperspectief genomen. (A) :wink:
Mdk schreef:Ik denk dat de visit veluwe express nu wel niet zal rijden?
Overigens had je wat verder op best een mooi plekje kunnen pakken, het stuk tussen de top van de heuvel en Apeldoorn zelf is veel dichter bebost, nu misschien niet zo geweldig, maar in de herfst en zomer erg mooi!
Ik heb persoonlijk niet op de Visit Veluwe Express gelet. De officiële site is ook in onderhoud... Was dat plekje op loopbare afstand van het vakantiepark?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Een kijkje in ArrivaBas' fotoarchief

Bericht door Mdk »

Ligt eraan hoe la g je bereid bent te lopen :') ik neem aan dat je op rabbit hill zat? De n344 (amersfoortseweg) waar je al op liep loopt bij de naald apeldoorn in, en is de busroute richting, je raad het al... Amersfoort. Tussen de top van de heuvel bij hoog snoeren tot apeldoorn zelf is een erg mooi stukje, met name bij hotel / restaurant de Echoput. Daar kan je ook mooi de kroondomeinen op lopen, beetje bos, hertjes en zwijntjes kijken. Ook erg mooi om doorheen te mountainbike.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een kijkje in ArrivaBas' fotoarchief

Bericht door ArrivaBas »

Ik had nog wat fotootjes van 25 maart voor jullie. Ze zijn gemaakt bij de Wieldrechtse Zeedijk net buiten Dordrecht:

AfbeeldingNS 4018 Dordrecht by Bas Folles, on Flickr
De [serie=Intercity|2018|Dordrecht - Breda2300[/serie] naar Breda

AfbeeldingNS 8651 Dordrecht by Bas Folles, on Flickr
De [serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] naar Vlissingen Roosendaal

AfbeeldingDB Cargo 189 029 by Bas Folles, on Flickr
DB Cargo met een methanoltrein.

AfbeeldingNS 2206 by Bas Folles, on Flickr

AfbeeldingNS 2232 by Bas Folles, on Flickr
Tot slot nog twee FLIRT's De eerste ging naar Roosendaal, de tweede naar 's-Hertogenbosch.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een kijkje in ArrivaBas' fotoarchief

Bericht door ArrivaBas »

*enorme topickick*

Ik heb weer wat foto's. :o Vooral de exoten komen aan bod in deze korte reportage.
De eerste lading foto's komt van zaterdag 13 oktober, toen ik zowaar eens een zaterdag geen 'brood stond te zagen'. Ik heb een redelijk zonnig plekje gevonden nabij het Zuidplein in Rotterdam:

AfbeeldingRET 401 Rotterdam by Bas Folles, on Flickr
De camera had een beetje ruzie met het LED-display van de bus. -o-

AfbeeldingRET 406 by Bas Folles, on Flickr

AfbeeldingRET 406 Rotterdam by Bas Folles, on Flickr
Er mochten een hybride Citaro G en een Belgische waterstofbom van de RET buiten spelen! *O*

AfbeeldingArriva 0086 Rotterdam by Bas Folles, on Flickr
Ook zette Arriva een ex-Provincie Utrecht-Amba in op lijn 91. Hier poseert de 0086 voor de lens.

Op 17 november heb ik vrij gevraagd bij de Jumbo om net als voorgaande jaren het gezellige sfeertje van de Bredase Sinterklaasintocht te proeven, zowaar (nog) zonder demonstraties. Uiteraard ontbreken de busfoto's niet. (A) Deel 1 is geschoten bij de Oude Vest, maar voor deel 2 heb ik toch weer de Karnemelkstraat gekozen... :X

AfbeeldingArriva 8947 Breda by Bas Folles, on Flickr

AfbeeldingArriva 7299 Breda by Bas Folles, on Flickr
Je favoriete bus rijdt nog steeds, Chrysa. :6

AfbeeldingArriva 7296 Breda by Bas Folles, on Flickr
Arriva heeft zoals zichtbaar in de gehele reportage de neiging zijn exoten ook in de weekenden hun rondjes op de openbare weg te gunnen.

AfbeeldingArriva 7299 en 8167 Breda by Bas Folles, on Flickr
Nog een keer de 7299.

AfbeeldingArriva 7283 Breda by Bas Folles, on Flickr
Verschil met vorig jaar is buiten de weersomstandigheden de dubieuze bestickering van BravoDirect.

Er zijn nog meer foto's van deze twee dagen te vinden op mijn Flickr.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een kijkje in ArrivaBas' fotoarchief

Bericht door ArrivaBas »

Jullie hebben de laatste plaatjes van 2018 nog tegoed. Bij dezen:

Op 7 december 2018 hield school het mondeling examen Frans. Dit is een jaarlijks uitje naar Namen voor alle leerlingen die examen doen in Frans. Het weer werkte helaas niet mee, maar sommige foto's/paniekshots zijn wel redelijk gelukt:
AfbeeldingTEC 4.534 Namur by Bas Folles, on Flickr
Een Jonckheere Transit van de TEC wacht zijn vertrek af als lijn 56 naar Florennes.

AfbeeldingHôtel de Ville Namur by Bas Folles, on Flickr
Optisch bedrog op het stadskantoor :P .

AfbeeldingLatour (i.o.v. TEC) 558127 Namur by Bas Folles, on Flickr
Een Citaro van pachter Latour wacht op groen licht bij vertrek als lijn 24 naar Daussoulx (spreek uit 'do-soe') Het nummer heb ik opgezocht via www.zone01.be.

AfbeeldingTEC 4.720 Namur by Bas Folles, on Flickr

AfbeeldingTEC 4.731 Namur by Bas Folles, on Flickr
De stadsdienst van Namur wordt grotendeels uitgevoerd door Volvo 7900's met een plugin-hybride-aandrijving. Deze zijn in twee deelseries ingestroomd.

AfbeeldingTEC 4.262 Namur by Bas Folles, on Flickr
Op P+R-bus 51 (mag je het gezien de bedieningstijden wel zo noemen? :') ) rijden Van Hool A309's. Deze zijn zowel in bezit van TEC als van pachter Latour. De bus op de foto is van TEC.

AfbeeldingTEC 4.409 Namur by Bas Folles, on Flickr
Het laatste een beetje gelukte fotootje is van deze Citelis.

Een eerste foto van Qbuzz in Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem uit mijn archief dateert van zaterdag 22 december:
AfbeeldingQbuzz D6134 Dordrecht by Bas Folles, on Flickr
Tijdelijke stadsBuzz D6134 wacht het vertrek af bij de halte Slangenburg. Niet alle werkzaamheden bij deze halte zijn klaar. de abri, DRIS en het toilet moeten nog verplaatst worden en het haltebord ligt in de abri.

Op 30 december heb ik even gewandeld bij het Drielandenpunt in Vaals. Gezien deze dag op een zondag valt is er weer een innovatie van Arriva te zien: Arriva laat normaal gesproken de bus van lijn 59 Vijlen - Vaals doorrijden als lijn 159 naar boven, maar omdat lijn 59 op zondag slechts een belbus tussen Mamelis en Vijlen is, rijdt Arriva met een grote bus van lijn 21 omhoog die anders lang stilstaat in Vaals:
AfbeeldingArriva 9041 Vaals by Bas Folles, on Flickr
Arriva's 9041 staat te wachten op vertrek naar beneden, naar Vaals Busstation.

Nog de beste wensen voor 2019! Mijn jaaroverzicht volgt nog voor dinsdag. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een kijkje in ArrivaBas' fotoarchief

Bericht door ArrivaBas »

Zal ik de reeks aan winterplaatjes dan maar aftrappen? *O*

Vanmiddag was ik door de Open Dag van mijn middelbare school vroeg uit. Samen met de gisteren gevallen sneeuw vormt dit een ultieme combinatie om eens bij de Zuidendijk te gaan blauwbekken voor wat plaatjes.

AfbeeldingNS 8644 Dordrecht by Bas Folles, on Flickr
Eenmaal ter plekke kon nagenoeg direct een (nog) ongereviseerde VIRM1 op de foto.

AfbeeldingDB Cargo 193 316 Dordrecht by Bas Folles, on Flickr
In het goederenpad reed de Vectron voor het eerst voor mijn lens. Dit deed de 193 316 met een omgeleide Unit Cargo.

AfbeeldingNS 2232 Dordrecht by Bas Folles, on Flickr

AfbeeldingNS 2521 Dordrecht by Bas Folles, on Flickr

AfbeeldingNS 2509 Dordrecht by Bas Folles, on Flickr
Uiteraard volgen er na de goederentrein nog vier treinen die met FLIRT rijden. (A)

AfbeeldingNS 8635 Dordrecht by Bas Folles, on Flickr
Een verdere goederentrein bleef helaas uit, maar dat leed werd verzacht door een VIRMm naar Amsterdam Centraal.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PHS

Re: Een kijkje in ArrivaBas' fotoarchief

Bericht door PHS »

Dat zijn mooie sneeuwplaatjes, die FLIRT'jes komen mij bekend voor :pos:

Denk je er ook nog aan om een nieuw plaatje in de fotoquiz te zetten? :P
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een kijkje in ArrivaBas' fotoarchief

Bericht door ArrivaBas »

Ook dit jaar weer was er een vakantieweekje naar de Veluwe gepland. de N344 blijft een fotogenieke weg. Vanuit de accommodatie bij Landal Rabbit Hill was het twee minuutjes lopen naar 'mijn' fotostek op een kleine wildwissel vlak bij een wandelpoort.

Vlak voordat de vakantie aanving vernam ik hier op het forum al dat Syntus het een en ander heeft geschoven met materieel. Dat laat dit shot van lijn 102 duidelijk zien:
AfbeeldingSyntus 4142 Nieuw-Milligen by Bas Folles, on Flickr

Sinds 9 december 2018 rijden de toegevoegde (brede) spitsslagen als aparte lijn 103. Verschil met lijn 102 is dat deze lijn na Voorthuizen via de route van lijn 205 naar Barneveld rijdt. Op maandag waagde ik al een poging, maar toen was lijn 103 veel te vroeg. Op dinsdag 26 februari had ik meer geluk:
AfbeeldingSyntus 5148 Nieuw-Milligen by Bas Folles, on Flickr

Dat blijkt trouwens ook een lijntje waar regelmatig gasploffers op te vinden zijn:
AfbeeldingSyntus 5208 Nieuw-Milligen by Bas Folles, on Flickr

Eerder kwam op lijn 104 nog een kleurvariant voorbij die ik nog niet had. Door de koppeling aan lijn 15 naar Twello rijden op lijn 104 zowel blauwe als groene Optares:
AfbeeldingSyntus 5351 Nieuw-Milligen by Bas Folles, on Flickr

Het heeft wat uitzoekwerk gevergd, maar de Solbus uit Apeldoorn liet zich op woensdag 27 februari zien op lijn 102:
AfbeeldingSyntus 5500 Nieuw-Milligen by Bas Folles, on Flickr
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Een kijkje in ArrivaBas' fotoarchief

Bericht door Lijn 45 »

Leuke foto's! :)
Vlak voordat de vakantie aanving vernam ik hier op het forum al dat Syntus het een en ander heeft geschoven met materieel. Dat laat dit shot van lijn 102 duidelijk zien
Die bus rijdt anders al anderhalf jaar op de Veluwe. :P
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een kijkje in ArrivaBas' fotoarchief

Bericht door ArrivaBas »

*kick*
Bij toeval stuitte ik vandaag op een DDAR als Intercity 2241 naar Amsterdam Centraal. Daarom besloot ik een fotootje te maken tijdens het wachten op de Sprinter naar Tilburg bij Dordrecht Zuid:
AfbeeldingNS 7338 Dordrecht by Bas Folles, on Flickr
Mogelijk is dit mijn laatste (en enige) plaatje van een DDAR in mijn archief.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een kijkje in ArrivaBas' fotoarchief

Bericht door waldo79 »

Leuk plaatje, maar ik ga ze missen als kiespijn.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een kijkje in ArrivaBas' fotoarchief

Bericht door ArrivaBas »

De coronacrisis en het bijbehorende digitale onderwijs gaven me dit weekend de gelegenheid om de verwerkingsachterstand van mijn archief in te lopen. *O*

Op 3 februari 2020 reed er een setje SGMm in de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - 's-Hertogenbosch - Arnhem6600[/serie]. Dit was het gevolg van een chaotische opstart in Brabant, die meteen de eerste claim van het jaar betekende (Ja, ook met een studenten-OV mag je claimen. Met veel geluk/pech is het een verdienmodel :Y ). De 2958 legde ik met een soortgenoot vast bij het binnenrijden van station Tilburg als 6652:
Afbeelding

Soms, met name als het rustig is, neem ik de gelegenheid om tijdens het wachten op de Sprinter naar Tilburg ook plaatjes te schieten. Sinds december 2019 rijden in de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - 's-Hertogenbosch - Arnhem6600[/serie] enkele treinen in de ochtend met 10 bakken FLIRT. De 6625 heb ik op 10 februari met een dergelijk lange compositie vastgelegd op station Dordrecht Zuid:
Afbeelding

Omdat dit jaar de carnavalvakantie samenviel met de voorjaarsvakantie van de regio Midden, konden we ook een weekje Veluwe doen in februari. Dit keer was Loenen de eindbestemming. Rondom de Loenense waterval en de bijbehorende beek zijn legio mogelijkheden om te wandelen of fietsen. Vlak bij de waterval kruisen de twee paden aan beide kanten van de beek het spoor van de VSM tussen Apeldoorn en Dieren:
Afbeelding

Een aantal dagen later hebben we tot twee keer toe wandelpaden aan de andere kant van de N786 bewandeld. Over de N786 rijden lijn 43 en 109. Lijn 43 is de hoofdlijn op de route naar Eerbeek en wordt door zowel Hermes (Breng) als Keolis (Syntus) geëxploiteerd. Dat levert een redelijk gevarieerd beeld op, al komt het niet in de buurt van de varia die ik al heb verzameld op lijn 102 (A) :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het betreffende natuurgebied, Reeënberg genaamd, is wat mij betreft ook de moeite waard :) :
Afbeelding

Maar dan: Tijdens de vakantie kwam de eerste besmetting met het coronavirus in Nederland aan het licht. Deze besmetting was gemeld in de regio Tilburg. Omdat ik in Tilburg naar school ga, was ik de eerste week na de vakantie wel meer op mijn hoede voor medereizigers en heb zodoende geen foto's gemaakt. Het weekend daarop ontwikkelden zich klachten die min of meer in het milde ziektebeeld van COVID-19 passen. Na ongeveer een halve week was ik voldoende uitgeziekt, niet wetende dat na de tweede dag dat ik weer naar school ging de school voor onbepaalde tijd sloot. Sindsdien heb ik uiteraard vrijwel geen foto's meer gemaakt. Zaterdag 11 april vormde een uitzondering, toen ik vlak na werktijd een Ebusco vastlegde bij Winkelcentrum Sterrenburg:
Afbeelding
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een kijkje in ArrivaBas' fotoarchief

Bericht door Tom024 »

Mooie plaatjes, de typische bovenleidingsportalen tussen Ddr en Rsd blijf ik toch mooi vinden, jeugdherinneringen.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Een kijkje in ArrivaBas' fotoarchief

Bericht door Wannes »

Mooie foto's, vooral de derde is erg goed gelukt :D
Jeroen78
Berichten: 61
Lid geworden op: di 23 jan 2018, 21:26

Re: Een kijkje in ArrivaBas' fotoarchief

Bericht door Jeroen78 »

Dat waren weer mooie plaatjes. Dank je wel..
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Een kijkje in ArrivaBas' fotoarchief

Bericht door ZO6176 »

Zeker fraaie plaatjes
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Een kijkje in ArrivaBas' fotoarchief

Bericht door diederickx »

Jeugdsentiment...
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een kijkje in ArrivaBas' fotoarchief

Bericht door ArrivaBas »

De vervangende opdrachten beginnen voor de hobby steeds leuker te worden. Vandaag kon ik zodoende een jacht naar bouwprojecten in de wijk combineren met een rondje hobbyfoto's schieten. *O*

Vlak na het aanschouwen van het eerste projectgebied, ongeveer honderd meter achter de rug van de fotograaf, kon een Ebusco op de foto na vertrek bij de halte Planetenlaan:
Afbeelding

Dit plekje is sfeervol door het oude huis in de achtergrond, maar door de schaduwen niet geheel optimaal.
Hierna ben ik doorgefietst naar het Ziekenhuis. Hier kon lijn 166 naar Rotterdam op de foto:
Afbeelding

Op weg van project twee naar een derde (bonus)project koos ik een vrij omslachtige route, in de hoop meer bussen te scoren. Dat viel helaas tegen door de uitgedunde dienstregeling, maar uiteindelijk kwam ik de 6105 weer tegen tijdens zijn laadpauze bij de Slangenburg:
Afbeelding

Na een bezoek aan de Wilgenwende, die al minstens vijf jaar in aanbouw is, beloonde ik mijzelf met een momentje spotten bij de Wieldrechtse Zeedijk. Dat is ondanks de verdorde taluds nog best een mooi plekje.
Omdat spotmomenten bij mij afgelopen twee jaar er regelmatig bij in zijn geschoten, zijn veel nieuwe treintypes nog schaars in mijn archief. Voor veel spotters is bijvoorbeeld de Vectron niet heel bijzonder meer, behalve als er een bepaald stickertje op zit, zoals bij de 193 756. Deze loc maakt reclame voor zichzelf, omdat hij het 750e exemplaar is:
Afbeelding

De frisse 193 732 mocht ook nog poseren met zijn containershuttle:
Afbeelding

In tegenstelling tot de spotter die later kwam, zette ik ook nog wat reizigerstreinen op de foto. In de normale dienstregeling maken FLIRT en VIRM het gros van de diensten langs Dordrecht Zuid uit:
Afbeelding

Afbeelding
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Een kijkje in ArrivaBas' fotoarchief

Bericht door ZO6176 »

De fotostek bij Dordrecht zuid is maar een kale bedoening. Bedankt voor het delen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een kijkje in ArrivaBas' fotoarchief

Bericht door ArrivaBas »

In de zomervakantie heb ik in tegenstelling tot voorgaande jaren bijna geen foto's van OV gemaakt. De reden hiervan is drieledig. Ten eerste had deel 1 van mijn vakantie in het Salzburgerland plaatsgevonden. Dat is de Veluwe geworden (en wel een van de Landalparken met een buurtbushalte óp het terrein). Ten tweede is de Interrail met een jaartje uitgesteld (zonder corona had ik nu met drie vrienden in Graz gezeten) en ten derde was ik deze vakantie bij uitjes altijd de bestuurder van de auto, bij elkaar een ruime 600 km gereden op mooie weggetjes, een heel enkele keer zelfs onverhard. Behalve het leren autorijden zónder dubbele bediening is het gemis aan foto's geheel te wijten aan het coronavirus. Wel heb ik bij park Berg en Bos/de Apenheul nog een stadsbus van Apeldoorn kunnen vastleggen. Ik hoop dat hij een beetje te zien is tussen al dat groen (A) :
Afbeelding
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Een kijkje in ArrivaBas' fotoarchief

Bericht door ZO6176 »

Ik heb de bus in het zoekplaatje gevonden. Ziet er ok uit.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een kijkje in ArrivaBas' fotoarchief

Bericht door ArrivaBas »

Van het weekend heb ik mijn fotoarchief weer een beetje opgeruimd en een achterstand op Flickr ingelopen:

Met de concessiewissel op de Veluwe is er een einde gekomen aan de grote diversiteit aan kleuren en materieel bij Keolis in Gelderland. Verder zijn er nog de nodige routewijzigingen geweest. Lijnen 104 en 112 hebben tussen Uddel en Apeldoorn respectievelijk Wittenberg hun route geruild, waarbij de tak naar Wittenberg nog is verlengd naar Barneveld. Op Paaszaterdag 3 april kon ik de 2008 op lijn 112 vastleggen op mijn vaste stek net buiten de poorten van Landal Rabbit Hill:
AfbeeldingKeolis 2008 - Nieuw-Milligen, Amersfoortseweg by Bas Folles, on Flickr
Het komt wel eens voor dat mijn trein terug naar huis een beetje rottig aansluit op mijn schooltijden. Vaak maak ik dan van de nood een deugd en schiet ik wat plaatjes van wat treintjes. Daar zit ook wel eens een leuke goederentrein bij:
AfbeeldingDB Cargo 189 039 - Tilburg by Bas Folles, on Flickr
Een andere gelegenheid voor foto's die tijdens de naweeën van de harde lockdown voorkwam is een bezoek aan de kapper. Deze zit om de hoek bij het eindpunt van lijnen 5 en 7 in Sterrenburg. Op 24 april stond Ebusco 6137 klaar voor een rit als lijn 7 naar het Centrum:
AfbeeldingQbuzz 6137 - Dordrecht, Lunenburgplein by Bas Folles, on Flickr
Vorige week zijn mijn ouders en mijn tante uitgenodigd voor hun vaccinatie tegen het coronavirus. Omdat het in Groot-Ammers mogelijk was om alledrie op dezelfde dag ingeënt te worden, werd dat ook de locatie. Ik ben meegegaan om een beetje rijervaring op te doen. Tussen de prikken van mijn vader en de rest zat een gat van bijna drie uur. Dat hebben we opgevuld met een beetje kuieren door en langs Groot-Ammers. Hierbij is het mij gelukt om lijn 74 vast te leggen op de Lekdijk. Opvallend genoeg reed er op zondag 30 mei een Citea op deze lijn. Gezien de bezetting had een taxibusje of Rosero ook ruimschoots volstaan:
AfbeeldingQbuzz 6162 - Groot-Ammers, Gelkenes by Bas Folles, on Flickr
Omdat er in Nieuw-Lekkerland (op zondag) geen andere reguliere streekbussen komen, viel te verwachten dat dezelfde bus drie kwartier later terug zou keren. Een paar honderd meter verderop kon ik de 6162 dus opnieuw vastleggen, maar dan op weg naar Gorinchem:
AfbeeldingQbuzz 6162 - Groot-Ammers, Gelkenes by Bas Folles, on Flickr
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PHS

Re: Een kijkje in ArrivaBas' fotoarchief

Bericht door PHS »

ArrivaBas schreef: ma 31 mei 2021, 21:06 Het komt wel eens voor dat mijn trein terug naar huis een beetje rottig aansluit op mijn schooltijden. Vaak maak ik dan van de nood een deugd en schiet ik wat plaatjes van wat treintjes. Daar zit ook wel eens een leuke goederentrein bij:
AfbeeldingDB Cargo 189 039 - Tilburg by Bas Folles, on Flickr
PHS approved this photo :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten