Het Grote Stoomtreinen Topic

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Stoomtreinen Topic

Bericht door Meltrain »

Nou ja, dagelijks? De stoomtrein rijdt elke dinsdag. (A)
De terugreis vindt overigens met de gewone treinen van South Western Railway plaats.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Stoomtreinen Topic

Bericht door Gebruikersnaam »

Even weer leven blazen in dit topic (A)

Aangezien de buit dit keer beperkter is ten opzichte van vorig jaar plaats ik een mini-verslag hier.

Vrijdag heb ik geen foto's kunnen maken, dus direct door naar zaterdagochtend. Na een overnachting in hotel Mitropa en een prima ontbijt tijd voor de ochtendgoederentrein. Foto mislukt -o- Dan is het tijd om naar Beekbergen te gaan en aan het werk te gaan. Onder werktijd kon ik echter wel even er tussen uit (zo druk is het toch niet meer om 2 uur 's middags bij de kaartverkoop (A) ) voor de highlight van het weekend: 3x 23 *trein* Van links naar rechts: 50 3654 (op spoor 11, boven de mensenmassa), 50 307, 23 023, 23 076, EDK6, 23 071, Sik 309 (heel ver op de achtergrond) en 41 241.
Afbeelding

En verder nog de 3 23'ers van dichterbij:
Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk kon de laatste trein nog gewoon langs de vrije baan opgezocht worden. Wederom 3x 23 :mrgreen: 23 071, 23 076 en 23 023 trekken de pas geverfde 'Grote Oostenrijker' naar Loenen.
Afbeelding

Vandaag hoopte ik nog de 23 023 op de terugweg vast te kunnen leggen, maar 2 treinstellen VIRM vonden dat geen goed idee :(
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het Grote Stoomtreinen Topic

Bericht door dennistd »

Vandaag (nou ja, eigenlijk gisteren) kwam de Stoom Stichting Nederland naar Twente om een bezoek te brengen aan de Museum Buurtspoorweg. Van Rotterdam Centraal ging het via Gouda, Breukelen en Amersfoort naar Hengelo. Bij gebrek aan een spoorverbinding tussen de hoofdlijn en de museumlijn werd het deel tussen Hengelo en Haaksbergen per bus afgelegd.

Afbeelding
SSN 23 023 met Buurtspoorweg Expres, Hengelo by Dennis te D, on Flickr

Als trein 39384 wordt onder volle stoom Hengelo Westermaat gepasseerd. Een paar minuten later zal de trein station Hengelo bereiken.


Afbeelding
SSN 23 023 met Buurtspoorweg Expres, Deurningen by Dennis te D, on Flickr

Nadat de reizigers in Hengelo uitgestapt zijn rijdt de trein door naar Oldenzaal, waar de rijtuigen de hele dag gestald worden. Hier komt de trein langs de Zandsteenweg op de grens van Deurningen en Oldenzaal.
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Het Grote Stoomtreinen Topic

Bericht door bjorn keith »

De VSM bracht Sinterklaas tijdens de landelijke intocht met een stoomtrein naar Nederland, dus vandaag, Pakjesavond, publiceer ik een video met diverse beelden van de VSM 23 071 met de reguliere VSM trein op station Apeldoorn. Geniet van de beelden van deze schitterende locomotief! :D
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het Grote Stoomtreinen Topic

Bericht door dennistd »

Nostalgiezugreisen organiseerde deze zaterdag een rit vanuit Hamburg naar de kerstmarkt in Köln. Op het traject Hamburg-Bielefeld werd de trein getrokken door een elektrische locomotief, maar op Bielefeld-Köln nam stoomloc 35 1097 het over. Deze Oost-Duitse machine werd in 1959 afgeleverd aan de Reichsbahn en was de DR-doorontwikkeling van de Baureihe 23.

Afbeelding
DR 35 1097 met Sonderzug naar Köln, Bochum-Langendreer by Dennis te D, on Flickr

Met acht rijtuigen aan de haak en achterop loc 111 191 voor de energie- (en daarmee warmte-)voorziening aan de rijtuigen komt de trein langs het S-Bahn-station Bochum-Langendreer.

Afbeelding
DR 35 1097 met Sonderzug naar Hamburg, Wanne-Eickel Hbf by Dennis te D, on Flickr

Op de terugweg werd vanuit Köln met een half uur vertraging vertrokken, waarmee de trein ook Wanne-Eickel Hbf bereikte. Na een stop van enkele minuten (er moest een rolstoel de trein uit) werd er weer vertrokken richting Hamburg.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het Grote Stoomtreinen Topic

Bericht door umbusko »

Prachtig die tweede foto! Net een 100 jaar oude ansichtkaart! :D
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Stoomtreinen Topic

Bericht door Gebruikersnaam »

Afgelopen zaterdag mee geweest met de SSN Kerstexpress. Ik heb best wel weinig foto's gemaakt, maar 's ochtends vroeg was daar tenminste nog tijd voor. In alle vroegte kwamen we aan op Rotterdam Centraal waarna direct omgelopen werd via spoor 10. De lichtjes in de stoomwolk zijn die van een TRAXX die klaar staat als ICD naar Amsterdam Centraal.

Afbeelding
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het Grote Stoomtreinen Topic

Bericht door dennistd »

Gisteren met de VSM mee geweest van Amsterdam naar Apeldoorn *O*
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Stoomtreinen Topic

Bericht door Meltrain »

Afgelopen zaterdag was ik bij het evenement Stadskanaal Onder Stoom, georganiseerd door de STAR.
Na een stilstand van 34 jaar werd tijdens dit evenement loc 52 8082 voor het eerst ingezet. Op beide dagen reed ze één retourrit tussen Stadskanaal en Veendam en bij aankomst te Stadskanaal kon ik haar op de foto zetten:
Afbeelding

Daarnaast was loc 2 van de MBS op bezoek, die in Nieuw Buinen op de foto mocht:
Afbeelding

De derde rijvaardige stoomlocomotief was de 52 8060 die op de foto mocht terwijl ze, komende vanuit Nieuw Buinen, te Stadskanaal arriveerde:
Afbeelding
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Het Grote Stoomtreinen Topic

Bericht door bjorn keith »

Met plezier haal ik dit topic weer even naar boven, want afgelopen weekend was het jaarlijkse evenement 'Terug naar Toen' bij de VSM. Diverse stoomlocomotieven en diesellocomotieven voeren dan een uitgebreide dienstregeling uit op de spoorlijn Apeldoorn - Dieren. Dat zorgt elk jaar weer voor een imposant schouwspel! Hieronder deel 1 van een compilatie van mijn beelden. Deel 2 volgt zsm op mijn YouTube kanaal. Veel kijkplezier! *O*
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten