Pagina 1 van 1

Afscheid van de Hoekse lijn en meer.

Geplaatst: do 30 mar 2017, 22:07
door dylanwild94
Afgelopen zaterdag op 25 Maart Ging ik weer eens met Shesepankh90 op pad geweest.

De reis ging om de laatste keer hoekse Lijn af te rijden en er is meer te zien in dit verslag.

De reis begon rond 9 uur 's ochtends met een wandeltochtje naar de Veerpont om in Maassluis te raken waar Onderstaande foto gemaakt is.
AfbeeldingNS 2981 by Dylan Wildschut, on Flickr

Vervolgens werd er naar station Maassluis west gelopen waar we op de trein naar Hoek van Holland haven stapte. Waar onderstaande foto met de vuurtoren gemaakt werd Van onze trein.
AfbeeldingNS 2995 by Dylan Wildschut, on Flickr

Naast de trein komt de bus naar Den Haag hier ook die mooi voor dezelfde vuurtoren poseert.
AfbeeldingConnexxion 6653 (ex Veolia 6653) by Dylan Wildschut, on Flickr

Gelukkig is het eind station niet ver lopen en kon ik deze bordjes vereeuwigen.
AfbeeldingStationsbordjes by Dylan Wildschut, on Flickr

Vanaf 1 april zijn dit dus de tijdelijke vervangende lijnen. Waarin de versterkingslijnen 716,717 en 718 niet op de Lijnnetkaarten getoond worden helaas.
AfbeeldingHalte bord by Dylan Wildschut, on Flickr

Na een stukje richting de zee gelopen te hebben dat we helaas net niet hebben kunnen bereiken omdat we anders onze trein zouden missen. Die trein hem ik nog wel op de foto kunnen zetten dat trouwens de eerste trein die de hele hoekselijn afrijdt was voor deze dag.
AfbeeldingNS 2981 by Dylan Wildschut, on Flickr

De reis ging verder naar Delft want daar zijn nieuwe bussen gekomen voor Lijn 61. Maar eerst werd er een gaswagen van lijn 60 op de foto gezet
AfbeeldingConnexxion 6748 (ex Veolia 6748) by Dylan Wildschut, on Flickr

Helaas reden de bussen van lijn 61 niet door het centrum dus moeten we het met deze foto's doen die het dan toch minder fraai zijn.
AfbeeldingConnexion 8855 by Dylan Wildschut, on Flickr

AfbeeldingConnexxion 8830 by Dylan Wildschut, on Flickr

Na de delft werd besloten een blik te werpen op de Keukenhof-Pendel dus werd de reis naar Leiden gemaakt. Helaas stond de zon ver van gunstig waardoor dit einge plaatje is geworden. en na een visje gehaald te hebben werd er snel naar schiphol gegaan.
Afbeeldingarriva 4842 (ex Connexxion 4842) by Dylan Wildschut, on Flickr

Op schiphol stond de zon gelukkig wel voortreffelijk en kon de eerste versterkingsbus op de foto namelijk de Friese 8515.
AfbeeldingArriva 8515 by Dylan Wildschut, on Flickr

Op lijn 197 naar Amsterdam zijn nieuwe bussen ingestroomd uit verloren en vernieuwde Concessies. Zoals deze 9256 uit de verloren concessie Utrecht.
AfbeeldingConnexxion 9256 by Dylan Wildschut, on Flickr

Weer even terug naar de keukenhof-pendel want deze ex Veolia 5055 kwam ook voorbij als Arriva 0053. Deze bus heeft al eerder in zuid-Holland-noord gereden en is na een kort verblijft in Maastricht weer terug gekomen voor deze diensten.
AfbeeldingArriva 0053 (ex Veolia 5055) by Dylan Wildschut, on Flickr

Arriva heeft naast de Friese en brabantse bussen ook een 3 tal ex MAXX Amersfoort in gebruik genomen zoals deze ex Connexxion 4242 die bij arriva het nummer 0086 draagt
AfbeeldingArriva 0086 (ex Connexxion 4242) by Dylan Wildschut, on Flickr

Bij de foto van Lijn 197 had ik over vernieuwde concessies. Want deze ex Hermes 9245 komt uit Eindhoven sinds daar de nieuwe Concessie is ingegaan met de elektrische Citea's zijn deze bussen overbodig geworden en naar Schiphol gegaan.
AfbeeldingConnexxion 9245 (ex Hermes 9245) by Dylan Wildschut, on Flickr

De Reis ging verder naar Deventer Maar eerst werd een foto gemaakt in Amersfoort waar ik deze bus op de foto zetten die me aan een beroemde spion deed denken. (in de spoiler een clos-up van de lijnbestemmingsbak en welke spion)
AfbeeldingSyntus 1115 (ex Arriva 8062) by Dylan Wildschut, on Flickr
Spoiler: show
Namelijk James Bond.
AfbeeldingBond James Bond by Dylan Wildschut, on Flickr


In Deventer was het helaas alweer te donker om foto's te maken. Maar om jullie niet helemaal teleur te stellen sluit ik af met deze foto op Utrecht centraal die op de terugweg naar huis is gemaakt.
AfbeeldingQbuzz 4455 by Dylan Wildschut, on Flickr

En dat was het dan. gelukkig hebben jullie deze zin bereikt dan maar. hopelijk vonden jullie weer de moeite waard. (A)

Re: Afscheid van de Hoekse lijn en meer.

Geplaatst: do 30 mar 2017, 22:31
door regenmaker
Leuke serie. Zo leer je nog eens wat. Ze hebben dus MAN Lion City TÜ's rijden bij CXX Haaglanden en er zijn dan weer een aantal MAN Lion's Cities naar de Veluwe gegaan vanuit Haaglanden. Vanuit de Veluwe zijn er een aantal bussen naar Utrecht gegaan (tijdelijk) en dan zijn de oude bussen uit Utrecht weer o.a. op de keukenhoflijnen te vinden. Ze hebben dit jaar een enorme materieeldans gehouden.

Re: Afscheid van de Hoekse lijn en meer.

Geplaatst: do 30 mar 2017, 22:46
door dylanwild94
De "nieuwe" Lion's city's in delft hebben de TCR wagens vervangen in delft. De 300,301 en 302 bij Veolia.

Re: Afscheid van de Hoekse lijn en meer.

Geplaatst: do 30 mar 2017, 22:57
door regenmaker
Goed dat je nieuwe tussen ademhalingstekens zet. :P Ik heb altijd het idee dat die dingen super oud zijn. Welk bouwjaar hebben die?

Re: Afscheid van de Hoekse lijn en meer.

Geplaatst: do 30 mar 2017, 22:59
door Milco
De gehuurde Veolia-bussen kwamen eind 2007 in dienst in Amstelland-Meerlanden, de huidige wagens van lijn 61 (8830, 8855 en 8865) kwamen in december 2006 in dienst in de Regio Utrecht.

Re: Afscheid van de Hoekse lijn en meer.

Geplaatst: do 30 mar 2017, 23:04
door regenmaker
Ze zijn dus ook al 11 jaar oud... Is er al een datum dat connexxion die dingen echt naar de sloop brengt. Ik zit nu bijna dagelijks in die rood witte MAN Lion's City CNG's (ex-Veolia). Die dingen schokken als ze stoppen en wegrijden echt verschrikkelijk en ze maken rare geluiden. Ben blij als ze weer weg zijn. :)

Re: Afscheid van de Hoekse lijn en meer.

Geplaatst: do 30 mar 2017, 23:40
door Suus
Nah, die worden niet gesloopt, gewoon uit het buitenland doorverkocht. Citaro's van BBA/Veolia Veluwe kregen een tweede leven o.a. in Wuppertal en MAN's van Connexxion Utrecht o.a. in Halle in Westfalen.

De gasbussen van Haaglanden zijn van 2009.

Re: Afscheid van de Hoekse lijn en meer.

Geplaatst: vr 31 mar 2017, 00:13
door Chrysa
Waarom rijdt lijn 61 uberhaupt met andere bussen?

Re: Afscheid van de Hoekse lijn en meer.

Geplaatst: vr 31 mar 2017, 00:31
door dylanwild94
Omdat er vlakbij de ikea een viaduct is waar geen gasbussen doorheen passen.
Onthou mij de foto daarvan. :wink:

Re: Afscheid van de Hoekse lijn en meer.

Geplaatst: vr 31 mar 2017, 08:34
door OmniLezer
Hele mooie foto's maar sinds wanneer zijn er de bussen 716, 717 en 718?
Deze staan niet bij RET zijn geheel vermeld, niet op de site, kaart of Hoekse lijn pagina. Zoals jij al zei.

Re: Afscheid van de Hoekse lijn en meer.

Geplaatst: vr 31 mar 2017, 10:41
door Etienne
Dat zijn speciale rechtstreekse buslijnen die naar het Strand (Zeeplein) in Hoek van Holland gaan rijden.

Re: Afscheid van de Hoekse lijn en meer.

Geplaatst: vr 31 mar 2017, 13:44
door MichaelV
Toffe foto's, zoals eigenlijk altijd :pos:
En zoals wel vaker, zet jij net bussen in een nieuw jasje op de foto's, die ik zelf nog nooit gezien heb *bus*
#9245&9256

Re: Afscheid van de Hoekse lijn en meer.

Geplaatst: vr 31 mar 2017, 18:19
door WSM
*

Re: Afscheid van de Hoekse lijn en meer.

Geplaatst: vr 31 mar 2017, 20:34
door ArrivaBas
Bijna een gevalletje De Klomp dus daar iets noordelijker dan de IKEA. Bij de afrit passen de gasbussen er schijnbaar wel onderdoor. :Y

Re: Afscheid van de Hoekse lijn en meer.

Geplaatst: vr 31 mar 2017, 20:37
door Suus
En aan de andere kant van het tunneltje hebben ze een bushalte verplaatst, hoewel de oude halte verhoogde perrons met geleidelijnen had...