Pagina 1 van 1

Olofs voorjaar: dwars door het Rivierenland [21]

Geplaatst: za 10 jun 2017, 09:50
door PHS
-

Re: Olofs voorjaar: dwars door het Rivierenland [21]

Geplaatst: za 10 jun 2017, 10:02
door WSM
Een Amba ouwe meuk..... :shock:

Re: Olofs voorjaar: dwars door het Rivierenland [21]

Geplaatst: za 10 jun 2017, 10:14
door Jef400
Ze worden niet meer geproduceerd...

Re: Olofs voorjaar: dwars door het Rivierenland [21]

Geplaatst: za 10 jun 2017, 12:31
door Zugführer
Leuke plaatjes zo hoor, mooie doorsnede van het land :)

Re: Olofs voorjaar: dwars door het Rivierenland [21]

Geplaatst: za 10 jun 2017, 15:05
door isadora
Leuk verslag, veel variatie. :pos:

Re: Olofs voorjaar: dwars door het Rivierenland [21]

Geplaatst: za 10 jun 2017, 17:52
door nsimmelink94
Jef400 schreef:Ze worden niet meer geproduceerd...
Toch zijn de nieuwste amba's nog van 2013 als ik mij niet vergis, dus de jongste amba's pas een jaar of 4.
Dit Arrivaspul draait al mee sinds eind 2010, dat dan weer wel. Nu Achterhoek-Rivierenland in ieder geval verlengd is zal er wel wat nieuw spul gaan opdoemen in de toekomst :)

Re: Olofs voorjaar: dwars door het Rivierenland [21]

Geplaatst: za 10 jun 2017, 22:16
door Jef400
Da's waar.
2010 is ook alweer 7 jaar terug inmiddels. Ouwe troep dus ;-)

Re: Olofs voorjaar: dwars door het Rivierenland [21]

Geplaatst: zo 11 jun 2017, 06:10
door Suus
Leuke foto's, zelfs nog dichtbij geweest :wink:
nsimmelink94 schreef:Dit Arrivaspul draait al mee sinds eind 2010, dat dan weer wel. Nu Achterhoek-Rivierenland in ieder geval verlengd is zal er wel wat nieuw spul gaan opdoemen in de toekomst :)
Als er geen verplichting voor iets nieuws is blijft men rijden met wat er nu rijdt.

Re: Olofs voorjaar: dwars door het Rivierenland [21]

Geplaatst: zo 11 jun 2017, 15:32
door ODRAIL
Een mooi verslag :pos: :wink: .

Toch een klein puntje van kritiek:
olof schreef:Het station van Rhenen ligt verdiept. Vroeger reden de treinen in Rhenen namelijk door naar Kesteren en vervolgens naar Nijmegen. De brug over de Waal heeft de oorlog niet overleefd, na de oorlog werd zelfs het hele traject gesloten. In 1981 volgde de heropening, nu als kopstation.
Rhenen en Kesteren liggen niet aan de Waal maar aan de Neder-Rijn :wink: .

Re: Olofs voorjaar: dwars door het Rivierenland [21]

Geplaatst: zo 11 jun 2017, 17:25
door nsimmelink94
Suus schreef:Leuke foto's, zelfs nog dichtbij geweest :wink:
nsimmelink94 schreef:Dit Arrivaspul draait al mee sinds eind 2010, dat dan weer wel. Nu Achterhoek-Rivierenland in ieder geval verlengd is zal er wel wat nieuw spul gaan opdoemen in de toekomst :)
Als er geen verplichting voor iets nieuws is blijft men rijden met wat er nu rijdt.
Op zich, het oude materieel is al een tijdje de deur uit zoals de 2004 Amba’s en de antieke Citaro’s. Maar toch zie ik zelden dat al het materieel gehandhaafd blijft na het 10 jaar punt. Tegen die tijd wordt toch wel her en der wat vervangen. Only time will tell.

Re: Olofs voorjaar: dwars door het Rivierenland [21]

Geplaatst: zo 11 jun 2017, 18:04
door trolly
KM46 schreef:Een mooi verslag :pos: :wink: .

Toch een klein puntje van kritiek:
olof schreef:Het station van Rhenen ligt verdiept. Vroeger reden de treinen in Rhenen namelijk door naar Kesteren en vervolgens naar Nijmegen. De brug over de Waal heeft de oorlog niet overleefd, na de oorlog werd zelfs het hele traject gesloten. In 1981 volgde de heropening, nu als kopstation.
Rhenen en Kesteren liggen niet aan de Waal maar aan de Neder-Rijn :wink: .
Verrek. Dan hebben ze die lijn voor niks gesloten!

Re: Olofs voorjaar: dwars door het Rivierenland [21]

Geplaatst: zo 11 jun 2017, 22:04
door BrengMe
Op zich, het oude materieel is al een tijdje de deur uit zoals de 2004 Amba’s en de antieke Citaro’s. Maar toch zie ik zelden dat al het materieel gehandhaafd blijft na het 10 jaar punt. Tegen die tijd wordt toch wel her en der wat vervangen. Only time will tell.
Ik denk niet dat dat al in 2020 vervangen wordt, maar dat ze door blijven rijden tot de boel afgeschreven is. Om nu al in 2020 nieuwe bussen te bestellen lijkt me erg onhandig, dan moeten die bussen na een aantal jaar weer vervangen worden, ervan uitgaande dat het geen zero-emissie bussen zijn.