Olofs voorjaar: dwars door het Rivierenland [21]
Geplaatst: za 10 jun 2017, 09:50
-
Het OVNL-forum
https://ovinnederland.nl/
Toch zijn de nieuwste amba's nog van 2013 als ik mij niet vergis, dus de jongste amba's pas een jaar of 4.Jef400 schreef:Ze worden niet meer geproduceerd...
Als er geen verplichting voor iets nieuws is blijft men rijden met wat er nu rijdt.nsimmelink94 schreef:Dit Arrivaspul draait al mee sinds eind 2010, dat dan weer wel. Nu Achterhoek-Rivierenland in ieder geval verlengd is zal er wel wat nieuw spul gaan opdoemen in de toekomst :)
Rhenen en Kesteren liggen niet aan de Waal maar aan de Neder-Rijnolof schreef:Het station van Rhenen ligt verdiept. Vroeger reden de treinen in Rhenen namelijk door naar Kesteren en vervolgens naar Nijmegen. De brug over de Waal heeft de oorlog niet overleefd, na de oorlog werd zelfs het hele traject gesloten. In 1981 volgde de heropening, nu als kopstation.
Op zich, het oude materieel is al een tijdje de deur uit zoals de 2004 Amba’s en de antieke Citaro’s. Maar toch zie ik zelden dat al het materieel gehandhaafd blijft na het 10 jaar punt. Tegen die tijd wordt toch wel her en der wat vervangen. Only time will tell.Suus schreef:Leuke foto's, zelfs nog dichtbij geweest![]()
Als er geen verplichting voor iets nieuws is blijft men rijden met wat er nu rijdt.nsimmelink94 schreef:Dit Arrivaspul draait al mee sinds eind 2010, dat dan weer wel. Nu Achterhoek-Rivierenland in ieder geval verlengd is zal er wel wat nieuw spul gaan opdoemen in de toekomst :)
Verrek. Dan hebben ze die lijn voor niks gesloten!KM46 schreef:Een mooi verslag :pos:.
Toch een klein puntje van kritiek:
Rhenen en Kesteren liggen niet aan de Waal maar aan de Neder-Rijnolof schreef:Het station van Rhenen ligt verdiept. Vroeger reden de treinen in Rhenen namelijk door naar Kesteren en vervolgens naar Nijmegen. De brug over de Waal heeft de oorlog niet overleefd, na de oorlog werd zelfs het hele traject gesloten. In 1981 volgde de heropening, nu als kopstation..
Ik denk niet dat dat al in 2020 vervangen wordt, maar dat ze door blijven rijden tot de boel afgeschreven is. Om nu al in 2020 nieuwe bussen te bestellen lijkt me erg onhandig, dan moeten die bussen na een aantal jaar weer vervangen worden, ervan uitgaande dat het geen zero-emissie bussen zijn.Op zich, het oude materieel is al een tijdje de deur uit zoals de 2004 Amba’s en de antieke Citaro’s. Maar toch zie ik zelden dat al het materieel gehandhaafd blijft na het 10 jaar punt. Tegen die tijd wordt toch wel her en der wat vervangen. Only time will tell.