Meltrain in South West England #3:Swanage and a long man [47 foto's]
Meltrain in South West England #3:Swanage and a long man [47 foto's]
Aan het eind van het vorige deel van mijn reis door het zuidwesten van Engeland, was ik op weg naar het derde en laatste huisje.
Dit bevindt zich in de buurt van Wareham, op het schiereiland Purbeck in Dorset.
Wareham heeft een station, maar dat werd verder niet bezocht.
Op dinsdag 13 juni werd een stukje langs de kust gereden. De eerste tussenstop was net voor Weymouth, wat aan een baai ligt:
Weymouth baai 1 by Melvin Koote, on Flickr
Weymouth baai 2 by Melvin Koote, on Flickr
Vanaf de zeedijk konden ook enkele bussen op de foto gezet worden:
Bussen in Weymouth 1 by Melvin Koote, on Flickr
Bussen in Weymouth 2 by Melvin Koote, on Flickr
De tocht ging verder langs de Jurassic Coast (zo genoemd omdat er veel dinosaurusbotten gevonden zijn), maar vanuit de auto was het moeilijk fotograferen.
Tijdens een tussenstop lukte dat wel en dat leverde nog deze twee foto’s op:
Uitzicht op de baai en Weymouth by Melvin Koote, on Flickr
Met op de achtergrond Weymouth
Uitzicht op een dorpje by Melvin Koote, on Flickr
De dag erna werd Paultons Park bezocht, een attractiepark in Ower.
De toegangsprijs is ongeveer gelijk aan die van de Efteling, de kwaliteit duidelijk niet. Desondanks wel een leuke dag gehad, wat vooral kwam doordat het zo rustig was dat er nauwelijks wachtrijen waren.
Foto’s heb ik die dag echter niet gemaakt.
De dag erna wel, want toen werd de Swanage Railway bezocht.
Deze spoorlijn is ongeveer 6 miles lang en loopt tussen Swanage en Norden op het schiereiland Purbeck.
Twee dagen eerder werd de verlenging van 3,5 mile tussen Norden en Wareham (waar aansluiting bestaat op het nationale spoorwegnetwerk) in gebruik genomen, maar op dit traject mogen vanwege de benodigde hoofdlijntoelating alleen nog dieseltreinen rijden.
Op 15 juni waren er aldus twee treinen actief: een stoomtrein die in een 80-minutendienst tussen Swanage en Norden reed en een dieseltrein die in een 120-minutendienst tussen Swanage en Wareham rijdt.
Vanwege de lage frequentie tussen Wareham en Norden, hebben wij die dag alleen het traject tussen Norden en Swanage bereden.
Niet lang na onze aankomst, kwam de stoomtrein binnen op station Norden. Deze trein werd getrokken door loc 80104, die dit jaar als 80146 door het leven gaat, en deze kon op de foto voordat hij ging omlopen:
Locomotief 80104 in Norden by Melvin Koote, on Flickr
Vanaf een iets hoger punt lukte het even later net om de hele trein op de foto te zetten:
Stoomtrein net voor vertrek uit Norden by Melvin Koote, on Flickr
Hierna vertrok de trein. Na nog geen vijf minuten volgde de eerste tussenstop: Corfe Castle. Deze plaats is vernoemd naar een kasteel, waar nu nog slechts een ruïne van over is:
De ruïne van Corfe Castle by Melvin Koote, on Flickr
In Corfe Castle werd gekruist met de dieseltrein, getrokken door een Class 33, die in tweevoud op de foto mocht ;) :
Kruising met Class 33 in Corfe Castle by Melvin Koote, on Flickr
Om omlopen aan de eindpunten te voorkomen, was aan de achterzijde nog een locomotief gekoppeld. Dit was een Class 37 die, evenals de rijtuigen, eigendom van West Coast Railways is:
Kruising met Class 37 in Corfe Castle by Melvin Koote, on Flickr
Na zo’n 25 minuten werd het eindpunt
Stenen die “Swanage” tonen by Melvin Koote, on Flickr
bereikt. Hier kon naast het station een dubbeldeksbus, die een halfopen bovenkant heeft, op de foto:
Dubbeldeksbus in Swanage by Melvin Koote, on Flickr
Deze tekening op de bus vond ik wel leuk:
Tekening op dubbeldeksbus by Melvin Koote, on Flickr
Swanage ligt aan de zee en aan een baai en heeft ook een strand:
Strandje van Swanage by Melvin Koote, on Flickr
Aan de andere kant is er ook een kleine pier te vinden:
Pier van Swanage by Melvin Koote, on Flickr
Nogmaals het strandje, nu vanuit de richting van de pier:
Strandje van Swanage 2 by Melvin Koote, on Flickr
Onderweg naar een iets hoger uitkijkpunt, kwam ik langs dit huis:
Huis met tekening in Swanage by Melvin Koote, on Flickr
Het uitzicht vanaf dat punt, met duidelijk in beeld een witte klif:
De baai van Swanage by Melvin Koote, on Flickr
Voor de laatste keer een foto van het strand ;) :
Strandje van Swanage 3 by Melvin Koote, on Flickr
Hierna was het tijd voor lunch end at werd uiteraard fish & chips. ;) Iets minder goed dan in Minehead, maar nog steeds erg smakelijk.
Onderweg kwam ik nog dit typisch Engelse tafereel tegen:
Typisch Engels tafereel by Melvin Koote, on Flickr
Na nog een kleine wandeling door het centrum, werd het station weer opgezocht. Hier wilde ik graag een foto maken van de aankomst van de stoomtrein, waarvoor ik naar het viaduct net voor het station liep.
Daar aangekomen, mocht eerst de (rijvaardige, maar niet in dienst zijnde) 34070 op de foto:
Locomotief 34070 by Melvin Koote, on Flickr
Dezelfde loc, met in het midden op de achtergrond station Swanage:
Uitzicht over station Swanage by Melvin Koote, on Flickr
Aan de andere kant van het viaduct was ook wat materieel opgesteld, waaronder een stoomlocomotief die in een loods stond:
Loods nabij station Swanage by Melvin Koote, on Flickr
Niet veel later kwam stoere tenderloc 80146 er weer aan:
Aankomst stoomtrein in Swanage 1 by Melvin Koote, on Flickr
Aankomst stoomtrein in Swanage 2 by Melvin Koote, on Flickr
Hierna liep ik weer terug naar het station, omdat ik met die trein mee wilde.
Omdat de spoorlijn enkelsporig is, kon er pas vetrokken worden nadat de dieseltrein in Swanage gearriveerd was. Dat gaf mij de gelegenheid om nog een foto van deze Class 37 te maken:
Aankomst dieseltrein in Swanage by Melvin Koote, on Flickr
Het tweede station na Swanage is Harman’s Cross en daar werd de trein verlaten. Dit stations is een echt plattelandsstationnetje:
Station Harman’s Cross by Melvin Koote, on Flickr
Na twintig minuten kwam de dieseltrein, waarmee verder werd gereisd. Oorspronkelijk wilde ik een foto maken vanaf het viaduct, maar omdat de loopafstand toch verder was dan gehoopt (en het risico bestond dat ik de trein zou missen), werd er vanaf het perron maar een foto gemaakt van deze Class 33:
Aankomst Class 33 in Harman’s Cross by Melvin Koote, on Flickr
Het volgende station was Corfe Castle, waar de trein weer werd verlaten. Niet lang na aankomst, kwam de stoomtrein eraan, zodat beide treinen samen met (de ruïne van) Corfe Castle op de foto konden:
Binnenkomst van de stoomtrein in Corfe Castle by Melvin Koote, on Flickr
Na het vertrek van de dieseltrein, kon de achterkant van deze trein (met de Class 37) op de foto met (de ruïne van) Corfe Castle:
Class 37 bij vertrek uit Corfe Castle by Melvin Koote, on Flickr
Hierna werd even een kort bezoek aan het dorpje zelf gebracht. Vanuit het dorp is de ruïne van het kasteel vanuit verschillende plekken en hoeken zichtbaar:
Pub in Corfe Castle met erachter de ruïne by Melvin Koote, on Flickr
Nogmaals de ruïne by Melvin Koote, on Flickr
Enkele typisch Engelse stenen huisjes voor een groene heuvel en een blauwe lucht. Ik vond hetw el een kleurrijk plaatje zo ;) :
Stenen huisjes onder een blauwe lucht by Melvin Koote, on Flickr
Na het eten van een ijsje werd teruggelopen naar het station. Daar was ook een klein museumpje en stond loc 563 (uit 1893):
Loc 563 by Melvin Koote, on Flickr
Vrij snel daarna kwam de 80146 er weer aan:
stoomloc 80146 arriveert in Corfe Castle met een trein naar Norden by Melvin Koote, on Flickr
Met deze trein werden de laatste paar kilometers naar Norden weer afgelegd.
Toen deze trein weer vertrok uit Norden, kon hij voor de laatste keer op de foto:
Vertrek uit Norden by Melvin Koote, on Flickr
Het uitzicht vanaf de heuvel was echter zo mooi en viel zo goed te combineren, dat ik nog even een half uurtje bleef wachten, om de aankomst van de dieseltrein op de foto te zetten.
Over het resultaat ben ik zelf goed te spreken (en ik hoop jullie ook ;) ):
Een Class 33 nadert station Norden by Melvin Koote, on Flickr
Class 33 met trein én Class 37 rijdt langs de ruïne van Corfe Castle by Melvin Koote, on Flickr
Hierna werd vertrokken naar het huisje en werd ’s avonds voor de laatste keer deze vakantie in een pub gegeten.
De volgende dag, vrijdag 16 juni, was de dag van het vertrek. Omdat de afstand tussen Wareham en Harwich zo’n 350 kilometer is en de boot pas om 23:00 uur vertrok, werd niet de meest rechtstreekse route gekozen.
In plaats daarvan werd langs de zuidkust tot Brighton gereden, om daar in de buurt de Long Man of Wilmington te bezoeken.
Dit is een 69 meter grote rotsafbeelding van een man (met twee stokken) op de helling van een heuvel:
Long Man of Wilmington met omgeving by Melvin Koote, on Flickr
Long Man of Wilmington by Melvin Koote, on Flickr
Sowieso was de omgeving daar mooi:
Heuvelachtige omgeving nabij de Long Man by Melvin Koote, on Flickr
Vervolgens werd door de binnenlanden naar het noorden gereden, naar London. Het oorspronkelijke idee was om de M25 af te rijden en via de Dartford Crossing de Thames te kruisen.
Dat dit een toltunnel is, was niet het probleem, maar het betalen van de tol gaat op zo’n omslachtige manier (waarom zijn er niet gewoon poortjes bij de tunnel? :? ), dat maar besloten werd om de Blackwall Tunnel te nemen en langs het centrum van London te rijden.
Ten noorden van London werd nog even gestopt voor een snelle maaltijd bij de fastfood-keten met een M en daarna werd doorgereden naar Harwich.
Terwijl we moesten wachten tot we de boot op konden, kon de Stena Hollandica op de foto:
Stena Hollandica in by Melvin Koote, on Flickr
Op het schip hadden we ditmaal hut 11111, wat betekent dat het hut 111 op dek 11 was. ;)
Op de boot werd nog een biertje gedronken en konden er foto’s van de haven worden gemaakt:
De terminal van de Stena Line by Melvin Koote, on Flickr
De haven van Felixstowe (aan de andere kant van de haven):
Felixstowe Harbour 1 by Melvin Koote, on Flickr
Felixstowe Harbour 2 by Melvin Koote, on Flickr
En een mooie lucht, net na afvaart:
Mooie lucht boven Harwich by Melvin Koote, on Flickr
De overtocht ging voorspoedig en de volgende dag rond 8:00 uur volgde de ontscheping, waarmee de reis van bijna 2 weken ten einde kwam.
Ik dank julie voor het lezen van de verslagen en hoop dat julie het de moeite waard vonden.
Dit bevindt zich in de buurt van Wareham, op het schiereiland Purbeck in Dorset.
Wareham heeft een station, maar dat werd verder niet bezocht.
Op dinsdag 13 juni werd een stukje langs de kust gereden. De eerste tussenstop was net voor Weymouth, wat aan een baai ligt:
Weymouth baai 1 by Melvin Koote, on Flickr
Weymouth baai 2 by Melvin Koote, on Flickr
Vanaf de zeedijk konden ook enkele bussen op de foto gezet worden:
Bussen in Weymouth 1 by Melvin Koote, on Flickr
Bussen in Weymouth 2 by Melvin Koote, on Flickr
De tocht ging verder langs de Jurassic Coast (zo genoemd omdat er veel dinosaurusbotten gevonden zijn), maar vanuit de auto was het moeilijk fotograferen.
Tijdens een tussenstop lukte dat wel en dat leverde nog deze twee foto’s op:
Uitzicht op de baai en Weymouth by Melvin Koote, on Flickr
Met op de achtergrond Weymouth
Uitzicht op een dorpje by Melvin Koote, on Flickr
De dag erna werd Paultons Park bezocht, een attractiepark in Ower.
De toegangsprijs is ongeveer gelijk aan die van de Efteling, de kwaliteit duidelijk niet. Desondanks wel een leuke dag gehad, wat vooral kwam doordat het zo rustig was dat er nauwelijks wachtrijen waren.
Foto’s heb ik die dag echter niet gemaakt.
De dag erna wel, want toen werd de Swanage Railway bezocht.
Deze spoorlijn is ongeveer 6 miles lang en loopt tussen Swanage en Norden op het schiereiland Purbeck.
Twee dagen eerder werd de verlenging van 3,5 mile tussen Norden en Wareham (waar aansluiting bestaat op het nationale spoorwegnetwerk) in gebruik genomen, maar op dit traject mogen vanwege de benodigde hoofdlijntoelating alleen nog dieseltreinen rijden.
Op 15 juni waren er aldus twee treinen actief: een stoomtrein die in een 80-minutendienst tussen Swanage en Norden reed en een dieseltrein die in een 120-minutendienst tussen Swanage en Wareham rijdt.
Vanwege de lage frequentie tussen Wareham en Norden, hebben wij die dag alleen het traject tussen Norden en Swanage bereden.
Niet lang na onze aankomst, kwam de stoomtrein binnen op station Norden. Deze trein werd getrokken door loc 80104, die dit jaar als 80146 door het leven gaat, en deze kon op de foto voordat hij ging omlopen:
Locomotief 80104 in Norden by Melvin Koote, on Flickr
Vanaf een iets hoger punt lukte het even later net om de hele trein op de foto te zetten:
Stoomtrein net voor vertrek uit Norden by Melvin Koote, on Flickr
Hierna vertrok de trein. Na nog geen vijf minuten volgde de eerste tussenstop: Corfe Castle. Deze plaats is vernoemd naar een kasteel, waar nu nog slechts een ruïne van over is:
De ruïne van Corfe Castle by Melvin Koote, on Flickr
In Corfe Castle werd gekruist met de dieseltrein, getrokken door een Class 33, die in tweevoud op de foto mocht ;) :
Kruising met Class 33 in Corfe Castle by Melvin Koote, on Flickr
Om omlopen aan de eindpunten te voorkomen, was aan de achterzijde nog een locomotief gekoppeld. Dit was een Class 37 die, evenals de rijtuigen, eigendom van West Coast Railways is:
Kruising met Class 37 in Corfe Castle by Melvin Koote, on Flickr
Na zo’n 25 minuten werd het eindpunt
Stenen die “Swanage” tonen by Melvin Koote, on Flickr
bereikt. Hier kon naast het station een dubbeldeksbus, die een halfopen bovenkant heeft, op de foto:
Dubbeldeksbus in Swanage by Melvin Koote, on Flickr
Deze tekening op de bus vond ik wel leuk:
Tekening op dubbeldeksbus by Melvin Koote, on Flickr
Swanage ligt aan de zee en aan een baai en heeft ook een strand:
Strandje van Swanage by Melvin Koote, on Flickr
Aan de andere kant is er ook een kleine pier te vinden:
Pier van Swanage by Melvin Koote, on Flickr
Nogmaals het strandje, nu vanuit de richting van de pier:
Strandje van Swanage 2 by Melvin Koote, on Flickr
Onderweg naar een iets hoger uitkijkpunt, kwam ik langs dit huis:
Huis met tekening in Swanage by Melvin Koote, on Flickr
Het uitzicht vanaf dat punt, met duidelijk in beeld een witte klif:
De baai van Swanage by Melvin Koote, on Flickr
Voor de laatste keer een foto van het strand ;) :
Strandje van Swanage 3 by Melvin Koote, on Flickr
Hierna was het tijd voor lunch end at werd uiteraard fish & chips. ;) Iets minder goed dan in Minehead, maar nog steeds erg smakelijk.
Onderweg kwam ik nog dit typisch Engelse tafereel tegen:
Typisch Engels tafereel by Melvin Koote, on Flickr
Na nog een kleine wandeling door het centrum, werd het station weer opgezocht. Hier wilde ik graag een foto maken van de aankomst van de stoomtrein, waarvoor ik naar het viaduct net voor het station liep.
Daar aangekomen, mocht eerst de (rijvaardige, maar niet in dienst zijnde) 34070 op de foto:
Locomotief 34070 by Melvin Koote, on Flickr
Dezelfde loc, met in het midden op de achtergrond station Swanage:
Uitzicht over station Swanage by Melvin Koote, on Flickr
Aan de andere kant van het viaduct was ook wat materieel opgesteld, waaronder een stoomlocomotief die in een loods stond:
Loods nabij station Swanage by Melvin Koote, on Flickr
Niet veel later kwam stoere tenderloc 80146 er weer aan:
Aankomst stoomtrein in Swanage 1 by Melvin Koote, on Flickr
Aankomst stoomtrein in Swanage 2 by Melvin Koote, on Flickr
Hierna liep ik weer terug naar het station, omdat ik met die trein mee wilde.
Omdat de spoorlijn enkelsporig is, kon er pas vetrokken worden nadat de dieseltrein in Swanage gearriveerd was. Dat gaf mij de gelegenheid om nog een foto van deze Class 37 te maken:
Aankomst dieseltrein in Swanage by Melvin Koote, on Flickr
Het tweede station na Swanage is Harman’s Cross en daar werd de trein verlaten. Dit stations is een echt plattelandsstationnetje:
Station Harman’s Cross by Melvin Koote, on Flickr
Na twintig minuten kwam de dieseltrein, waarmee verder werd gereisd. Oorspronkelijk wilde ik een foto maken vanaf het viaduct, maar omdat de loopafstand toch verder was dan gehoopt (en het risico bestond dat ik de trein zou missen), werd er vanaf het perron maar een foto gemaakt van deze Class 33:
Aankomst Class 33 in Harman’s Cross by Melvin Koote, on Flickr
Het volgende station was Corfe Castle, waar de trein weer werd verlaten. Niet lang na aankomst, kwam de stoomtrein eraan, zodat beide treinen samen met (de ruïne van) Corfe Castle op de foto konden:
Binnenkomst van de stoomtrein in Corfe Castle by Melvin Koote, on Flickr
Na het vertrek van de dieseltrein, kon de achterkant van deze trein (met de Class 37) op de foto met (de ruïne van) Corfe Castle:
Class 37 bij vertrek uit Corfe Castle by Melvin Koote, on Flickr
Hierna werd even een kort bezoek aan het dorpje zelf gebracht. Vanuit het dorp is de ruïne van het kasteel vanuit verschillende plekken en hoeken zichtbaar:
Pub in Corfe Castle met erachter de ruïne by Melvin Koote, on Flickr
Nogmaals de ruïne by Melvin Koote, on Flickr
Enkele typisch Engelse stenen huisjes voor een groene heuvel en een blauwe lucht. Ik vond hetw el een kleurrijk plaatje zo ;) :
Stenen huisjes onder een blauwe lucht by Melvin Koote, on Flickr
Na het eten van een ijsje werd teruggelopen naar het station. Daar was ook een klein museumpje en stond loc 563 (uit 1893):
Loc 563 by Melvin Koote, on Flickr
Vrij snel daarna kwam de 80146 er weer aan:
stoomloc 80146 arriveert in Corfe Castle met een trein naar Norden by Melvin Koote, on Flickr
Met deze trein werden de laatste paar kilometers naar Norden weer afgelegd.
Toen deze trein weer vertrok uit Norden, kon hij voor de laatste keer op de foto:
Vertrek uit Norden by Melvin Koote, on Flickr
Het uitzicht vanaf de heuvel was echter zo mooi en viel zo goed te combineren, dat ik nog even een half uurtje bleef wachten, om de aankomst van de dieseltrein op de foto te zetten.
Over het resultaat ben ik zelf goed te spreken (en ik hoop jullie ook ;) ):
Een Class 33 nadert station Norden by Melvin Koote, on Flickr
Class 33 met trein én Class 37 rijdt langs de ruïne van Corfe Castle by Melvin Koote, on Flickr
Hierna werd vertrokken naar het huisje en werd ’s avonds voor de laatste keer deze vakantie in een pub gegeten.
De volgende dag, vrijdag 16 juni, was de dag van het vertrek. Omdat de afstand tussen Wareham en Harwich zo’n 350 kilometer is en de boot pas om 23:00 uur vertrok, werd niet de meest rechtstreekse route gekozen.
In plaats daarvan werd langs de zuidkust tot Brighton gereden, om daar in de buurt de Long Man of Wilmington te bezoeken.
Dit is een 69 meter grote rotsafbeelding van een man (met twee stokken) op de helling van een heuvel:
Long Man of Wilmington met omgeving by Melvin Koote, on Flickr
Long Man of Wilmington by Melvin Koote, on Flickr
Sowieso was de omgeving daar mooi:
Heuvelachtige omgeving nabij de Long Man by Melvin Koote, on Flickr
Vervolgens werd door de binnenlanden naar het noorden gereden, naar London. Het oorspronkelijke idee was om de M25 af te rijden en via de Dartford Crossing de Thames te kruisen.
Dat dit een toltunnel is, was niet het probleem, maar het betalen van de tol gaat op zo’n omslachtige manier (waarom zijn er niet gewoon poortjes bij de tunnel? :? ), dat maar besloten werd om de Blackwall Tunnel te nemen en langs het centrum van London te rijden.
Ten noorden van London werd nog even gestopt voor een snelle maaltijd bij de fastfood-keten met een M en daarna werd doorgereden naar Harwich.
Terwijl we moesten wachten tot we de boot op konden, kon de Stena Hollandica op de foto:
Stena Hollandica in by Melvin Koote, on Flickr
Op het schip hadden we ditmaal hut 11111, wat betekent dat het hut 111 op dek 11 was. ;)
Op de boot werd nog een biertje gedronken en konden er foto’s van de haven worden gemaakt:
De terminal van de Stena Line by Melvin Koote, on Flickr
De haven van Felixstowe (aan de andere kant van de haven):
Felixstowe Harbour 1 by Melvin Koote, on Flickr
Felixstowe Harbour 2 by Melvin Koote, on Flickr
En een mooie lucht, net na afvaart:
Mooie lucht boven Harwich by Melvin Koote, on Flickr
De overtocht ging voorspoedig en de volgende dag rond 8:00 uur volgde de ontscheping, waarmee de reis van bijna 2 weken ten einde kwam.
Ik dank julie voor het lezen van de verslagen en hoop dat julie het de moeite waard vonden.
Laatst gewijzigd door Meltrain op ma 10 jul 2017, 11:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Meltrain in South West England #3:Swanage and a long man [47 foto's]
Leuk verslag :pos:
Alleen zijn de foto's "locomotief 34070" en "Uitzicht over station Swanage" bij mij hetzelfde. :?
Alleen zijn de foto's "locomotief 34070" en "Uitzicht over station Swanage" bij mij hetzelfde. :?
Re: Meltrain in South West England #3:Swanage and a long man [47 foto's]
Een echte Engeland-impressie, je voelt de sfeer uit de plaatjes.
"in de pub gereden" zal waarschijnlijk "in de pub gegeten" zijn. :D
Maar prima verslag Meltrain. :pos: :pos:
Edit: oh ja, die laatste is een perfecte achtergrondplaat. :Y
"in de pub gereden" zal waarschijnlijk "in de pub gegeten" zijn. :D
Maar prima verslag Meltrain. :pos: :pos:
Edit: oh ja, die laatste is een perfecte achtergrondplaat. :Y
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Meltrain in South West England #3:Swanage and a long man [47 foto's]
Leuke sfeerplaatjes inderdaad :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Meltrain in South West England #3:Swanage and a long man [47 foto's]
Leuke plaatjes, hebben best een aardige indruk van je vakantie gegeven.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Meltrain in South West England #3:Swanage and a long man [47 foto's]
Het was een leuke verslagreeks :pos:
Re: Meltrain in South West England #3:Swanage and a long man [47 foto's]
Ook dit zijn leuke fotos
Re: Meltrain in South West England #3:Swanage and a long man [47 foto's]
Bedankt voor de leuke reacties. :D
Ook bedankt voor de opmerkingen trouwens, ik heb ze allemaal verwerkt. :pos:
Ook bedankt voor de opmerkingen trouwens, ik heb ze allemaal verwerkt. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Meltrain in South West England #3:Swanage and a long man [47 foto's]
Kijk, je hoeft niet helemaal naar Nieuw-Zeeland te gaan om toch te genieten
Re: Meltrain in South West England #3:Swanage and a long man [47 foto's]
Ik ben ook naar Wareham en Swanage geweest. Hoewel ik ook met de stoomtrein gegaan ben heb ik toch weer andere dingen gedaan in deze plaatsen. Het is wel ideaal dat je met de auto gaat(je ziet wat meer natuur). Hoewel ik ook een rijbewijs en een auto bezit vind ik rondrijden duur en ik vindt links rijden ook wel een beetje eng. Dus ik gebruik OV tijdens mijn reis en dat is niet altijd een pretje. Probeer maar eens op een zondag van Exeter naar Weymouth te reizen. Het is geen pretje . Je moet met de trein helemaal omreizen via Castle Cartoon.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten